Beste medetweakers,
Omdat ik niet tevreden ben met mijn huidige behuizing, zoek ik een andere. Ik ben benieuwd wat jullie vinden! Welke uit mijn lijst raden jullie aan of heb ik één over het hoofd gezien?
Waarom een andere behuizing?
Mijn huidige kast vind ik vrij groot en van binnen geen topper... de CM E500L, zie ook de lijst onderaan.
Ik kan de kabels van mijn niet modulaire voeding niet lekker wegwerken achter het mobo en de kabel van de CPU kan niet achterom bovenlangs. Verder gebruik ik de optische drive niet, dus is de kast onnodig diep. De geperforeerde bovenzijde vind ik ook niet echt geweldig, maar gelukkig is de zijkant wel geheel dicht.
Ik zoek dus een eenvoudige, strakke kast. Daarbij let ik op een goede combi van airflow en (geen) geluid. Ik wil ook nog een CPU koeler kopen omdat de stock die ik nu heb relatief veel lawaai maakt als de CPU aan het werk moet. Verder is het een eenvoudige build die ik heb dus naar mijn idee is de airflow al snel voldoende met een andere CPU koeler. En geluid zit dan ook snel goed verwacht ik.
De be quiet! 500 vind ik wel mooi maar inclusief verzending zit je dan al op €70 en hij is relatief diep voor een kast zonder 5,25" bay? Daarom ook de Phanteks kast, die is mooi compact. Wel met window en dat interesseert mij niet, kijk maar naar mijn inventaris haha.
Ook kwam ik het nieuwe merk Abkoncore tegen, maar daarover vind ik weinig recensies. Ben benieuwd of iemand daar iets zinnigs over kan zeggen! Overigens vind ik dan de Abkoncore Cronos Zero Noise Stone beter, maar die vind ik niet terug op Tweakers...
Wat is je budget?
Rond de €50-60, maar als typische Nederlander... beste deal haha
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, als het maar een enigszins degelijke build is.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken?
Ik wil mijn huidige build omzetten naar het volgende:
Mijn ideeën tot nu toe (derde is mijn huidige kast):
Omdat ik niet tevreden ben met mijn huidige behuizing, zoek ik een andere. Ik ben benieuwd wat jullie vinden! Welke uit mijn lijst raden jullie aan of heb ik één over het hoofd gezien?
Waarom een andere behuizing?
Mijn huidige kast vind ik vrij groot en van binnen geen topper... de CM E500L, zie ook de lijst onderaan.
Ik kan de kabels van mijn niet modulaire voeding niet lekker wegwerken achter het mobo en de kabel van de CPU kan niet achterom bovenlangs. Verder gebruik ik de optische drive niet, dus is de kast onnodig diep. De geperforeerde bovenzijde vind ik ook niet echt geweldig, maar gelukkig is de zijkant wel geheel dicht.
Ik zoek dus een eenvoudige, strakke kast. Daarbij let ik op een goede combi van airflow en (geen) geluid. Ik wil ook nog een CPU koeler kopen omdat de stock die ik nu heb relatief veel lawaai maakt als de CPU aan het werk moet. Verder is het een eenvoudige build die ik heb dus naar mijn idee is de airflow al snel voldoende met een andere CPU koeler. En geluid zit dan ook snel goed verwacht ik.
De be quiet! 500 vind ik wel mooi maar inclusief verzending zit je dan al op €70 en hij is relatief diep voor een kast zonder 5,25" bay? Daarom ook de Phanteks kast, die is mooi compact. Wel met window en dat interesseert mij niet, kijk maar naar mijn inventaris haha.
Ook kwam ik het nieuwe merk Abkoncore tegen, maar daarover vind ik weinig recensies. Ben benieuwd of iemand daar iets zinnigs over kan zeggen! Overigens vind ik dan de Abkoncore Cronos Zero Noise Stone beter, maar die vind ik niet terug op Tweakers...
Wat is je budget?
Rond de €50-60, maar als typische Nederlander... beste deal haha
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, als het maar een enigszins degelijke build is.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken?
Ik wil mijn huidige build omzetten naar het volgende:
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | AMD Ryzen 5 2400G Boxed | € 159,95 | € 159,95 |
1 | Moederborden | MSI B350 PC Mate | € 113,74 | € 113,74 |
1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15 | € 79,- | € 79,- |
1 | Voedingen | Corsair VS450 (2018) | € 35,90 | € 35,90 |
1 | Solid state drives | Crucial MX500 2,5" 250GB | € 49,95 | € 49,95 |
3 | Ventilatoren | Scythe Kaze Flex 120mm PWM 300-1200rpm | € 9,36 | € 28,08 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 449,12 |
Mijn ideeën tot nu toe (derde is mijn huidige kast):
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Behuizingen | Abkoncore Cronos 650 ATX bk | € 39,- | € 39,- |
1 | Behuizingen | be quiet! Pure Base 500 Zwart | € 62,99 | € 62,99 |
1 | Behuizingen | Cooler Master MasterBox E500L Blauw (closed) | € 47,69 | € 47,69 |
1 | Behuizingen | Phanteks Eclipse P300 Zwart | € 54,90 | € 54,90 |
1 | Behuizingen | Phanteks Eclipse P300 Zwart/Rood | € 56,49 | € 56,49 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 261,07 |