Nieuwe behuizing

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike85
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 21-04 16:52
Beste medetweakers,
Omdat ik niet tevreden ben met mijn huidige behuizing, zoek ik een andere. Ik ben benieuwd wat jullie vinden! Welke uit mijn lijst raden jullie aan of heb ik één over het hoofd gezien?

Waarom een andere behuizing?
Mijn huidige kast vind ik vrij groot en van binnen geen topper... de CM E500L, zie ook de lijst onderaan.
Ik kan de kabels van mijn niet modulaire voeding niet lekker wegwerken achter het mobo en de kabel van de CPU kan niet achterom bovenlangs. Verder gebruik ik de optische drive niet, dus is de kast onnodig diep. De geperforeerde bovenzijde vind ik ook niet echt geweldig, maar gelukkig is de zijkant wel geheel dicht.

Ik zoek dus een eenvoudige, strakke kast. Daarbij let ik op een goede combi van airflow en (geen) geluid. Ik wil ook nog een CPU koeler kopen omdat de stock die ik nu heb relatief veel lawaai maakt als de CPU aan het werk moet. Verder is het een eenvoudige build die ik heb dus naar mijn idee is de airflow al snel voldoende met een andere CPU koeler. En geluid zit dan ook snel goed verwacht ik.
De be quiet! 500 vind ik wel mooi maar inclusief verzending zit je dan al op €70 en hij is relatief diep voor een kast zonder 5,25" bay? Daarom ook de Phanteks kast, die is mooi compact. Wel met window en dat interesseert mij niet, kijk maar naar mijn inventaris haha.
Ook kwam ik het nieuwe merk Abkoncore tegen, maar daarover vind ik weinig recensies. Ben benieuwd of iemand daar iets zinnigs over kan zeggen! Overigens vind ik dan de Abkoncore Cronos Zero Noise Stone beter, maar die vind ik niet terug op Tweakers...

Wat is je budget?
Rond de €50-60, maar als typische Nederlander... beste deal haha

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, als het maar een enigszins degelijke build is.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken?
Ik wil mijn huidige build omzetten naar het volgende:
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 5 2400G Boxed€ 159,95€ 159,95
1MoederbordenMSI B350 PC Mate€ 113,74€ 113,74
1Geheugen internCorsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15€ 79,-€ 79,-
1VoedingenCorsair VS450 (2018)€ 35,90€ 35,90
1Solid state drivesCrucial MX500 2,5" 250GB€ 49,95€ 49,95
3VentilatorenScythe Kaze Flex 120mm PWM 300-1200rpm€ 9,36€ 28,08
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 449,12

Mijn ideeën tot nu toe (derde is mijn huidige kast):
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1BehuizingenAbkoncore Cronos 650 ATX bk€ 39,-€ 39,-
1Behuizingenbe quiet! Pure Base 500 Zwart€ 62,99€ 62,99
1BehuizingenCooler Master MasterBox E500L Blauw (closed)€ 47,69€ 47,69
1BehuizingenPhanteks Eclipse P300 Zwart€ 54,90€ 54,90
1BehuizingenPhanteks Eclipse P300 Zwart/Rood€ 56,49€ 56,49
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 261,07

Beste antwoord (via Mike85 op 18-02-2020 10:01)

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 23:06
Abkoncore biedt veel waar voor het geld. De Cronos Zero Noise heb ik alleen nog maar gezien bij Bol. Exact je budget en gratis verzending.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
Abkoncore biedt veel waar voor het geld. De Cronos Zero Noise heb ik alleen nog maar gezien bij Bol. Exact je budget en gratis verzending.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike85
Thanks dat helpt. Ik kan alleen niet vinden of die HDD bracket weg kan, aangezien ik toch maar één SSD heb. Bij de C750 kan dat bijvoorbeeld wel. Al heeft die dan wel glas, is wel een strakke prijs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MusicMaikel
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 16:44
Is de Carbide 270R van Corsair niet wat voor je?
Ik heb hem zelf gebruikt om een serverbuild in te bouwen, prima kastje voor zijn prijs. Neemt wel je volledige budget in beslag...

Daarbij denk ik dat wanneer je je budget net wat opschroeft naar €70, er al verschillende goede opties bij krijgt.

https://tweakers.net/pric...e-series-270r-closed.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike85
MusicMaikel schreef op maandag 17 februari 2020 @ 13:17:
Is de Carbide 270R van Corsair niet wat voor je?
Ik heb hem zelf gebruikt om een serverbuild in te bouwen, prima kastje voor zijn prijs. Neemt wel je volledige budget in beslag...

Daarbij denk ik dat wanneer je je budget net wat opschroeft naar €70, er al verschillende goede opties bij krijgt.

https://tweakers.net/pric...e-series-270r-closed.html
Ik schroef al op door over de €50 te gaan, dus dan moet €70 wel een heel goede deal zijn hèhè...
De 270R had ik al wel bekeken, ik ben niet echt gecharmeerd van die bovenzijde... dicht of een magneetfilter, maar zo open vind ik niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MusicMaikel
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 16:44
Mike85 schreef op maandag 17 februari 2020 @ 13:20:
[...]

Ik schroef al op door over de €50 te gaan, dus dan moet €70 wel een heel goede deal zijn hèhè...
De 270R had ik al wel bekeken, ik ben niet echt gecharmeerd van die bovenzijde... dicht of een magneetfilter, maar zo open vind ik niks.
Hmm oke. Snap het volledig!
Magneetfilter zit er inderdaad niet bij, had anders een mooi kastje geweest. Vind hem persoonlijk heel prima en degelijk, zonder problemen in gebouwd destijds. Ben sowieso zeer positief over Corsair, mooi en degelijk spul altijd.

Succes met de zoektocht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike85
MusicMaikel schreef op maandag 17 februari 2020 @ 13:24:
[...]

Hmm oke. Snap het volledig!
Magneetfilter zit er inderdaad niet bij, had anders een mooi kastje geweest. Vind hem persoonlijk heel prima en degelijk, zonder problemen in gebouwd destijds. Ben sowieso zeer positief over Corsair, mooi en degelijk spul altijd.

Succes met de zoektocht!
Thanks jij bedankt voor het meedenken☺

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
Waarom zou die hdd bracket weg moeten? Je ziet niets van dat ding want zit onder de psu-shroud en zit ook de airflow niet in de weg (voor zover dat belangrijk is in een systeem dat krap 100w max verbruikt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike85
Uszka schreef op maandag 17 februari 2020 @ 14:08:
Waarom zou die hdd bracket weg moeten? Je ziet niets van dat ding want zit onder de psu-shroud en zit ook de airflow niet in de weg (voor zover dat belangrijk is in een systeem dat krap 100w max verbruikt)
Die bracket heb ik niet nodig en daar kan ik de kabels die over zijn verstoppen. Maar misschien past dat bij deze kast wel sowieso. Wat de airflow betreft ben ik, zoals ik zei, ook niet bang voor extreme temperaturen inderdaad, zeker niet wanneer ik de koeler vervang. Het mobo wordt al nooit echt warm nu. Straks gewoon weer de drie fans van Scythe en klaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike85
Het is een pricewatch: be quiet! Pure Base 500 Zwart geworden.
Iedereen bedankt voor de reacties
Pagina: 1