IPTV van KPN (Via Budget) alleen NPO zenders

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaartenBW
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 02-10 12:42
Mijn vraag:

Bij IPTV van KPN (via Budget alles in 1) kan ik alleen nog maar de NPO (1,2,3) zenders bekijken. Alle andere zenders geven zwart beeld, de menu's inc. gids functionaliteit werkt nog wel. Verder helemaal geen foutmeldingen of iets dergelijks.

Deze situatie ontstond nadat ik het subnet van mij lan netwerk heb gewijzigd naar 192.168.28.0/24 (vanaf 192.168.2.0/24) en de DHCP range heb verkleint naar 1-50. Daarnaast heb ik een NUC met Ubuntu server 18.04 in het netwerk gehangen.

Ik zie dat de IPTV box gewoon een ip krijgt binnen het nieuwe subnet en binnen de DHCP range. Volgens de interne test kan de tv ontvanger ook het IPTV platform bereiken (en NPO zender komen wel binnen).

Wat veroorzaakt dit probleem en heeft iemand nog ideeën hoe dit op te lossen?

Relevante software en hardware die ik gebruik:
Experiabox V10
Arris TV ontvanger
NUC8 met Ubuntu server 18.04 (verder nog niks geïnstalleerd)

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Herstart TV ontvanger
Factory Reset TV ontvanger
Herstart Experiabox

Beste antwoord (via MaartenBW op 19-02-2020 10:45)

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Dat is een bekend issue inderdaad met de Arris 2952 ontvangers. Als de eerst meegegeven DNS server niet werkt kunnen de decryptie keys niet opgehaald worden en zie je inderdaad alleen NPO 1, 2 en 3.

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Jij ;o)
en heeft iemand nog ideeën hoe dit op te lossen?
't subnet wijzigen in 192.168.2.0/24 en de DHCP range vergroten

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaartenBW
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 02-10 12:42
Brahiewahiewa schreef op maandag 17 februari 2020 @ 11:45:

't subnet wijzigen in 192.168.2.0/24 en de DHCP range vergroten
Hoezo? Het subnet/DHCP range zou geen invloed moeten hebben op de weking van routed IPTV. Aangezien het IPTV verkeer in de experiabox wordt gerouteerd op basis van destination ip adres naar de VLAN 4 WAN subinterface.
Jij ;o)
Deels correct. 8)7 Ik heb inmiddels mijn fout gevonden. In de DHCP settings in de Experiabox had ik een typo gemaakt in het DNS server adres. Dit had verder geen invloed op de andere devices in het netwerk (die gingen als 2de opties alsnog naar de standaard gateway als dns server).

Alleen in de IPTV box had dit dus tot vreemde gevolg dat allen de NPO zenders beeld gaven en de andere zenders zwart werden. Na correctie van het DNS adres werkte het meteen weer correct.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Dat is een bekend issue inderdaad met de Arris 2952 ontvangers. Als de eerst meegegeven DNS server niet werkt kunnen de decryptie keys niet opgehaald worden en zie je inderdaad alleen NPO 1, 2 en 3.