Games op een externe HDD

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrantir123
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 10-01-2022
Kan ik op een externe (hdd) games downloaden en spelen?

Ik wil een externe hdd kopen, maar ik weet niet of ik daar ook games op kan spelen,
Ik wil hem namelijk niet gebruiken voor films, foto's etc...

Coolblue zegt dat het kan als je een speciaale hdd hebt, maar vervolgens is die nergens te vinden, dus maakt het uit of kan het gewoon?

Beste antwoord (via Thrantir123 op 17-02-2020 12:32)

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:25

DukeBox

loves wheat smoothies

Ja het kan.. nee het is niet het snelste. Dit komt voornamelijk door dat je geen 'write cache' hebt omdat de disk hotplug is. Dit is wel aan te passen overigens maar maakt het niet praktischer.

Daarnaast zijn de meeste externe HDD's overigens 5400RPM waar interne ook in 7200RPM verkrijgbaar zijn. Dat heeft wel enige invloed op snelheid maar voor sequentiële transfers is het nauwelijks merkbaar.

Overigens is een externe SSD wel een stuk sneller dan een HDD, zeker als je niet veel ruimte nodig hebt ( (<= 500GB) zou ik dat overwegen.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:25

DukeBox

loves wheat smoothies

Ja het kan.. nee het is niet het snelste. Dit komt voornamelijk door dat je geen 'write cache' hebt omdat de disk hotplug is. Dit is wel aan te passen overigens maar maakt het niet praktischer.

Daarnaast zijn de meeste externe HDD's overigens 5400RPM waar interne ook in 7200RPM verkrijgbaar zijn. Dat heeft wel enige invloed op snelheid maar voor sequentiële transfers is het nauwelijks merkbaar.

Overigens is een externe SSD wel een stuk sneller dan een HDD, zeker als je niet veel ruimte nodig hebt ( (<= 500GB) zou ik dat overwegen.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MR.Harok
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 22:59
Waarom wil je een externe hdd? en waarom geen interne?

Welke probleem ervaar je nu waardoor je denkt dat een externe hdd dit kan oplossen?

Daarnaast wil graag even vermelden dat sommige games het alleen maar doen als ze op de schijf zijn geïnstalleerd waar ook Windows op staat geïnstalleerd. Dit verschilt per game, wellicht het uitzoeken waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaRaDoX4
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 26-09 13:29

PaRaDoX4

Beverage Dissemination Officer

MR.Harok schreef op maandag 17 februari 2020 @ 10:20:

Welke probleem ervaar je nu waardoor je denkt dat een externe hdd dit kan oplossen?

Daarnaast wil graag even vermelden dat sommige games het alleen maar doen als ze op de schijf zijn geïnstalleerd waar ook Windows op staat geïnstalleerd. Dit verschilt per game, wellicht het uitzoeken waard.
Hoe moet ik dit voor me zien? Geldt dit alleen voor externe schijven? Heb 4 ssd's in mijn stand alone maar nog nooit meegemaakt dat een game niet draait omdat deze op een andere schijf/ssd staat dan windows....
Sterker in mijn set-up is het niet eens mogelijk om een game op de boot drive te installeren (of hij moet 100 MB groot zijn...)

Denk dus dat je daar geen rekening mee hoeft te houden ;)

Your mission is not to accept the mission. Do you accept? | Steam: -SlipperyPickle- | Stadia: SlipperyPickle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrantir123
MR.Harok schreef op maandag 17 februari 2020 @ 10:20:

Ik heb nu een ssd van 1TB in mijn laptop zitten

Maar die zit vol met games, dus is het handiger als ik meerdere schijfen (extern) kan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MR.Harok
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 22:59
PaRaDoX4 schreef op maandag 17 februari 2020 @ 10:25:
[...]

Hoe moet ik dit voor me zien? Geldt dit alleen voor externe schijven? Heb 4 ssd's in mijn stand alone maar nog nooit meegemaakt dat een game niet draait omdat deze op een andere schijf/ssd staat dan windows....
Sterker in mijn set-up is het niet eens mogelijk om een game op de boot drive te installeren (of hij moet 100 MB groot zijn...)

Denk dus dat je daar geen rekening mee hoeft te houden ;)
Nee, dit heb ik ook mee gemaakt met games die op een andere interne drive stonden. Ik weet zo niet meer welke game het was destijds. Bijzondere was dat via cd/dvd-schijf installeren niet werkte maar via Steam op een andere schijf wel.
Thrantir123 schreef op maandag 17 februari 2020 @ 10:33:
[...]

Ik heb nu een ssd van 1TB in mijn laptop zitten

Maar die zit vol met games, dus is het handiger als ik meerdere schijfen (extern) kan gebruiken.
Duidelijk antwoord. Zoals je al hebt gelezen zal dit in principe gewoon moeten kunnen.

Een interne schijf zal wel iets sneller kunnen zijn. Maar ik neem even aan dat je geen extra interne aansluitingen hebt op je laptop en dat laad tijd voor deze games onbelangrijker voor je zijn.

[ Voor 27% gewijzigd door MR.Harok op 17-02-2020 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrantir123
MR.Harok schreef op maandag 17 februari 2020 @ 10:34:
[...]

Nee, dit heb ik ook mee gemaakt met games die op een andere interne drive stonden. Ik weet zo niet meer welke game het was destijds. Bijzondere was dat via cd/dvd-schijf installeren niet werkte maar via Steam op een andere schijf wel.
Ik bedoel ook via steam, het enige wat ik dan op die schijf zet is minecraft, steam games gaan allemaal op die hdd (:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 05-10 13:10
https://steamcommunity.co...rum/1/360671352684488550/

En dan vooral deze lezen https://steamcommunity.co...550/#c1779388024856042353

[ Voor 46% gewijzigd door Mel33 op 17-02-2020 10:43 ]

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrantir123
Bedankt,

Ik lees ook over dat je iets met de driveletter moet doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 05-10 13:10
Deze ook info daarover
https://steamcommunity.co...550/#c1779388024856336251

Edit
External hard drives are not recommended for use with Steam or Steam's games. Aside from many potential performance issues, external hard drives may connect or disconnect from the computer at inopportune times as part of their normal operations. If you encounter this issue with an external drive, install Steam and your games to an internal drive instead.
het kan wel, maar altijd wel een issue die kan optreden, dus is aan jou of je dat accepteert of niet

[ Voor 68% gewijzigd door Mel33 op 17-02-2020 10:47 ]

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thrantir123

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoxLenny
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21:57
Andere oplossing is natuurlijk je steam games eraf halen als je ze niet meer speelt (en als je ze wel weer wil spelen even opnieuw downloaden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrantir123
Ik lees nu ook dat ik mijn optical drive kan vervangen door een schijf/ssd, klopt dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renzzie
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20:04
Soms kan dat ja. Niet iedere laptop ondersteunt dit. Je zou dus moeten kijken op de website van de fabrikant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrantir123
Renzzie schreef op maandag 17 februari 2020 @ 12:14:
Soms kan dat ja. Niet iedere laptop ondersteunt dit. Je zou dus moeten kijken op de website van de fabrikant.
Ik heb de ASUSR752LAV

Ik kan nergens vinden of dat kan,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-10 04:15

lordsnow

I know nothing

Ik zou gewoon de games die je speelt op je interne HDD / SDD installeren.

Je kan de steamgames die je _niet_ speelt kopieren naar een externe HDD / SDD, Die kan je, wanneer nodig, weer terug kopieren naar je interne HDD zodra je 't spel weer wilt spelen.
Pagina: 1