GeForce 2 Pro memory bloedheet...

Pagina: 1
Acties:

• retspan
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-08 01:26
De 8 mem modules op mijn Creative GeForce 2 Pro 64MB - 400 Mhz DDR worden default warm genoeg om je vinger er maar een paar tellen op te kunnen houden, laat staan dat je hem ver kunt overklokken. Is dit normaal?

Zo ja, wat doe ik eraan om hem toch te kunnen o/c-en? Heatsinks op de memory met Thermal Adhesive? Waar haal je die dingen?

Is het trouwens mogelijk dat ze zo warm worden door een of andere bios-setting? Dank voor enige hulp! *D

• retspan
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-08 01:26
Niemand? Eenmaal.....Andermaal....

• MasterM
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-08 10:54
Nou ja het is niet ongebruikelijk...
Mijn geforce 2 gts zijn geheugen wordt (nu) gewoon tijdens het surfen al warm genoeg om maar net vast tehouden... Als ik aan het gamen ben zal het zeer waarschijnlijk 'nog' warmer worden... ik heb ook geprobeert hem te oc'en maar dat bracht geen overweligend resultaat: dus gewoon terug gezet...

Ik hoop dat hier wat mee kan...
greetz...

• Bomberman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-01 15:31
Het zou kunnen dat de hele PCB van je kaart heet wordt, o.a. door de GPU, en hiermee het geheugen ook 'meeverhit'. Het geheugen zelf zal ook wel wat hitte produceren maar niet zoveel dat het bloedheet wordt lijkt me.

Memory heatsinks + thermal adhesive kun je o.a. halen bij OC-Shop

Afbeeldingslocatie: http://www.oc-shop.nl/nl/images/hfcombo_Alpha_Chipset.jpg

Suc6 :) ..

PC Specs

Verwijderd

Op zondag 05 augustus 2001 17:11 schreef Bomberman het volgende:
Memory heatsinks + thermal adhesive kun je o.a. halen bij OC-Shop
ik heb zelfde setje.. helaas moet ik nog ff kijken hoe ik het werkend krijg op mijn radeon.. had hem al bijna vermoord :o

vooral dat artic silver epoxy spul mee oppassen... zat naast een geheugen chip... vond het raar dat radeon nix meer deed... goed schoonmaken.. en gaan met die banaan :D