Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Nieuw PV systeem en op termijn andere duurzame oplossingen

Pagina: 1
Acties:

• g00gle
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 20:41
Hoi Allemaal,

Wij zijn in de markt voor een PV systeem. We hebben een dak op het zuidwesten en kunnen hier ongeveer 14 panelen op kwijt. Er is bijna geen schaduw vorming behalve misschien een rook afvoer van de CV ketel. Het liefst wil ik wel een systeem waarmee ik per zonnepaneel kan zien wat die oplevert. Ook om goed te kunnen zien of de panelen goed functioneren of dat ze minder worden.

Nu zijn we aan het kijken of het handig is om ongeveer ons verbruik aan vermogen te nemen. Of dat we wat overschot moeten gaan creëren door meer panelen te nemen. Dit om bijvoorbeeld een boiler te plaatsen die ons kan voorzien van 100 liter heet water. Om op deze manier ons gasverbruik te doen zakken.

Ik wil liever geen warmtepomp, omdat ik niet echt plek heb voor een buiten unit. Het plaatsen van een boiler zal niet direct gebeuren maar op termijn. Wat ik me overigens ook afvraag is of je zo'n 100 liter (of meer) boiler wel op zolder kunt zetten. Het huis is van 1997, betonnen muren en vloeren. Maar dat is iets wat later uitgezocht kan worden of berekend kan worden door een constructeur.

De woning is voorzien van vloerverwarming beneden en in de badkamer. De overige ruimtes worden verwarmt met 3 paneel radiatoren.

Ik hoop dat ik hier wat advies kan inwinnen over hoe jullie hiernaar kijken, wat zijn goede oplossingen en ook op de langere termijn. Voordat ik offertes ga aanvragen bij bedrijven wil ik graag voor mijzelf duidelijk hebben welke oplossing ik wil. Ook met het in de toekomst verdwijnen van de salderingsregeling.

Alvast bedankt _/-\o_