Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JekylandHyde
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 07-05-2024
Goedemorgen,

Ik heb nu iets minder dan een jaar de Fujifilm X-T100 in gebruik gehad, wegens onvoorziene omstandigheden ben ik nu niet meer in bezit van dit mooie cameraatje.

Ik ben dus op zoek naar een vervanger binnen de Fujifilm catalogus, dit omdat ik het afgelopen jaar wel enorm fan geworden ben van de hele interface/gebruik en gewoon omdat het pracht camera's zijn.

Nu komt volgende maand de X-T200 uit als opvolger van de X-T100, mijn vraag is, hier op wachten of eventueel een mooie (gebruikte) x-t30 op de kop tikken inclusief 18-55MM lens.

Ik was van plan de 18-55MM sowieso al te kopen, ik ben namelijk voornamelijk een reisfotograaf die graag een veelzijdige lens heeft voor op Hikes/Citytrips.

Ik schiet voornamelijk stills met zo nu en dan een korte videoclip als korte impressie van de omgeving (maar zeker niets professioneel op video gebied)

Ik ben nu voornamelijk gefocust op de Fuji camera's maar mocht iemand mij overhalen met andere alternatieven dan sta ik hier ook voor open.

Alvast bedankt voor de eventuele suggesties!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob Popcorn
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06:34

Bob Popcorn

Plop!

Toevalligerwijs heb ik onlangs een X-T100 op de kop getikt, nieuw, voor 299 euro met de kitlens. Volgens mij wordt de X-T200 een stuk duurder, dus kijk ook even of dat het waard is voor je.

Kan niet stoppen met ontploffen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ma_rK
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-07 15:32
https://www.dpreview.com/...0&products=fujifilm_xt200

X-T200 krijgt headphone port voor video, heeft aanzienlijk lagere CIPA rating (aantal platen dat je kunt schieten op 1 accu) en de camera's zijn nagenoeg even duur (wat raar is want daar zit in het buitenland meer verschil tussen). Scherm op de achterkant is groter en aanzienlijk beter geworden op de X-T200 en is eindelijk fully articulated. (zou me niet verbazen als het scherm de reden is voor het lagere aantal images per accu). Ondanks de verbeteringen blijft de X-T30 de betere optie voor video (want dingen als F-Log en Zebra stripes).

Beide camera's zijn nu nagenoeg even zwaar waar ik de grip van de X-T30 een stuk beter vond dat de X-T100 echter ook dat lijkt beter geworden op de X-T200.

Update: mooie vergelijking: https://www.dpreview.com/...-fujifilm-x-t200-or-x-t30

Overall, we think that the X-T200 is a great option for more novice users, and they can put that $200 savings into a lens like the new XC 35mm F2. But if you're already a photographer and looking to get a new camera, the level of control the X-T30 gives you really does make a difference, and you'll enjoy the camera that much more for it.

Als ik tussen de regels door lees: X-T30 is meer voor de fotograaf/ video schieter die meer verwacht: oa een joystick, meer dedicated dials, een robuuste bouw en meer instelmogelijkheden.

Ik denk dat je met beide camera's een goede keuze maakt en ik hou zelf altijd van 2de hands vanwege de prijs en de lifespan verlenging van de camera. Die krijgt dan ook meer een verhaal. Omdat het prijsverschil te klein is in Nederland zou ik dan voor de X-T30 gaan.

[ Voor 54% gewijzigd door Ma_rK op 23-02-2020 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JekylandHyde
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 07-05-2024
bedankt Mark!

Het lijken allebei ook goede keuzes maar de dedicated knoppen die erop zitten lijken mij ook aantrekkelijk. Een echte videomaker ben ik zeker niet dus stills wegen bij mij het zwaarst.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik erg fan was van het scherm van de X-T100, ik weet niet of het nieuwe scherm nou echt een vooruitgang is (wel in resolute etc natuurlijk) maar niet in het gebruik, eerst uitklappen voordat je hem bijv. naar boven of naar onder kan kantelen, iets wat ik toch wel snel gebruikte in situaties op straat. Met landschappen etc maakt het natuurlijk niet heel veel uit want dan heb je vaak de tijd.

Ik denk dat ik ze even beiden in de handen ga houden en het dan beslis.