MacBook Air 11 2011

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moca007
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 25-09 23:14
Beste Tweakers,

Ik heb een MacBook Air 11 erbij gekocht, alles werkte prima. Alleen wou ik een schone installatie, dus de harddisk gewist en geprobeerd via toetsen combinatie Mac OS Lion te installeren. Maar krijg telkens de melding kan de bestanden niet downloaden. Google afgezocht blijkt vaker voor te komen, datum en tijd aanpassen zou helpen, dit heb ik geprobeerd helaas werkt niet. Kreeg via een kennis met wat meer ervaring met MacBooks dat SSD wel eens defect zou kunnen zijn, schijnt een bekend probleem te zijn bij de modellen uit 2010-2011. Via marktplaats harddisk gekocht en opnieuw geïnstalleerd werkt ook niet.

Boot bestand via dosdude gemaakt met El Capitan, software begint met installeren loopt goed tot de MacBook opnieuw start en ik de begin scherm weer te zien krijg. Dit met beide schijven meerdere keren geprobeerd, ben hele weekend zowat bezig geweest :(.

Wie weet wat ik moet doen of wat ik fout doe?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17:06

nelizmastr

Goed wies kapot

Waarom Lion en El Capitan? De 2011 kan High Sierra draaien. Op een andere Mac een opstartbare USB stick maken met High Sierra erop, die in de Air steken, option toets indrukken bij aanzetten, ervan opstarten en installeren.

Lion krijg je eigenlijk alleen voor elkaar als je je BIOS datum en tijd op 2010 of 2009 oid zet en je Lion ooit zelf gekocht hebt (want Lion was niet gratis) op dit Apple ID. El Capitan zou moeten werken mits je de "bootfile" niet direct vanaf je harde schijf draait maar vanaf een USB stick.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moca007
nelizmastr schreef op maandag 17 februari 2020 @ 09:18:
Waarom Lion en El Capitan? De 2011 kan High Sierra draaien. Op een andere Mac een opstartbare USB stick maken met High Sierra erop, die in de Air steken, option toets indrukken bij aanzetten, ervan opstarten en installeren.

Lion krijg je eigenlijk alleen voor elkaar als je je BIOS datum en tijd op 2010 of 2009 oid zet en je Lion ooit zelf gekocht hebt (want Lion was niet gratis) op dit Apple ID. El Capitan zou moeten werken mits je de "bootfile" niet direct vanaf je harde schijf draait maar vanaf een USB stick.
Heb een bootfile gemaakt met El Capitan op een een usb stick. Volgens Apple is de laptop gekocht met Lion dus moet de internet recovery met Lion alleen hier gaat het mis bij het downloaden er wordt niet gevraagd naar Apple Id. Heb nu geen machine waar Mac OS op draait bij de hand anders had ik een usb stick gemaakt met High Sierra en dat geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dano_nl
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-05 21:27

dano_nl

Meh

Bij mij werkte de onder Windows gemaakte bootable usbs nooit op m'n 2011 pro. Door een vriend en bootable usb met El capitan op een mac laten maken en het werkte foutloos. Wellicht is dat een optie?

Meh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moca007
dano_nl schreef op maandag 17 februari 2020 @ 12:52:
Bij mij werkte de onder Windows gemaakte bootable usbs nooit op m'n 2011 pro. Door een vriend en bootable usb met El capitan op een mac laten maken en het werkte foutloos. Wellicht is dat een optie?
Ken niemand in de buurt helaas met een Mac.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KRAI.7
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

KRAI.7

Bwoah...

@moca007 Waar woon je? Wellicht kan ik of een andere Tweaker iets voor je betekenen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moca007
KRAI.7 schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 13:39:
@moca007 Waar woon je? Wellicht kan ik of een andere Tweaker iets voor je betekenen? :)
Utrecht en omgeving ben bereid ervoor te rijden :)
Pagina: 1