Welke MSP en wat zijn de meest voorkomende eisen

Pagina: 1
Acties:
  • 583 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViperXL
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17-02 00:34
Ik ben me aan het oriënteren op de Managed Service Provider markt. Vooral MSP's die remote management, support en assistance aanbieden maar ik zie heel veel verschillen.

Nu ben ik benieuwd wat andere Tweakers hiervan vinden en ervaren. Wat zoeken jullie voornamelijk in een MSP en wat zijn de belangrijkste criteria die jullie hebben wanneer het gaat om outsourcen van ICT?

Zit er vooral veel focus op beveiliging, support, diensten/producten als toegevoegde waarde, monitoring of andere dingen die essentieel zijn voor jullie bij een MSP?

Voorbeeld bedrijf
Als voorbeeld een Windows domein omgeving met Windows Server Essentials en een extra Windows Server beiden op Hyper-V. De extra server draait een applicatie samen met een SQL server.
De werkplekken bestaan uit 10 workstations en 5 laptops. Sommige werknemers hebben een mobiel van de zaak maar de meesten een privé telefoon.

De vraag is nu wat de eisen zouden zijn vanuit de klant richting de MSP. Wat is belangrijk voor jullie als Tweaker gezien vanuit het oogpunt als klant?

[ Voor 32% gewijzigd door ViperXL op 17-02-2020 06:41 . Reden: Aanvullende informatie ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3x3
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-12-2024

3x3

Hoe of voor welk doel wil jij je MSP gaan gebruiken?

[ Voor 20% gewijzigd door 3x3 op 16-02-2020 23:15 ]

| live and give like no one else |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViperXL
Manager Service Provider voor het uitbesteden van de ICT van een bedrijf. Gemiddeld 10 werknemers met werkstations, een paar servers met Windows domein omgeving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Probeer als doelstelling te hebben om zo snel over te stappen naar bijvoorbeeld Microsoft 365, zodat de maandelijkse kosten van de MSP laag blijven en de security (mits goed ingericht) hoog is.

Een paar servers met een Windows domein omgeving voor 10 users klinkt alsof er nog veel legacy shit is, zoals bijvoorbeeld een onpremises Exact Globe. Zet zo veel mogelijk legacy shit in online varianten om, zodat ook die kosten laag blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViperXL
Oké ik zal het nog iets duidelijk posten, het gaat hier namelijk om een hypothetische vraagstelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
ViperXL schreef op zondag 16 februari 2020 @ 23:06:
De vraag is nu wat de eisen zouden zijn vanuit de klant richting de MSP. Wat is belangrijk voor jullie als Tweaker gezien vanuit het oogpunt als klant?
Wat wordt beheerd en wat is beheer. Wat zijn de uitsluitingen en wat zijn de mogelijkheden omtrent derdepartijapplicaties. Wat zijn de certificeringen, wat zijn de procedures en hoe vindt communicatie tussen IT contactpersoon en MSP plaats?

[ Voor 13% gewijzigd door Trommelrem op 17-02-2020 07:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViperXL
Niks is beheerd.
Geen uitsluitingen.
Verder niks geregeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eagle00789
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21-09 12:08

eagle00789

Est. November 2005

ViperXL schreef op zondag 16 februari 2020 @ 23:06:
Ik ben me aan het oriënteren op de Managed Service Provider markt. Vooral MSP's die remote management, support en assistance aanbieden maar ik zie heel veel verschillen.

Nu ben ik benieuwd wat andere Tweakers hiervan vinden en ervaren. Wat zoeken jullie voornamelijk in een MSP en wat zijn de belangrijkste criteria die jullie hebben wanneer het gaat om outsourcen van ICT?

Zit er vooral veel focus op beveiliging, support, diensten/producten als toegevoegde waarde, monitoring of andere dingen die essentieel zijn voor jullie bij een MSP?

Voorbeeld bedrijf
Als voorbeeld een Windows domein omgeving met Windows Server Essentials en een extra Windows Server beiden op Hyper-V. De extra server draait een applicatie samen met een SQL server.
De werkplekken bestaan uit 10 workstations en 5 laptops. Sommige werknemers hebben een mobiel van de zaak maar de meesten een privé telefoon.

Als het (zoals je zelf aangeeft) een hypothetisch bedrijf is, verplaats je dan eens in de hyphotetische ict beheerder van de omgeving. Wat zou die belangrijk vinden in een MSP?
Denk hierbij bijvoorbeeld aan portfolio, prijs, garantie, sla-tijden.

Als ik de vraag echter zo lees, lijkt het wel bijna op een schoolopdracht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViperXL
Haha, ik wist dat dat gezegd zou worden. Geen schoolopdracht.

Ik denk zelf om in de MSP wereld te stappen maar wil vooral weten wat bedrijven willen zien/eisen.

Een bedrijf dat op zoek is naar een MSP, verder geen verstand van ICT. Met de omgeving zoals in TS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:23

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
[mbr]@ViperXL het neigt nogal naar marktonderzoek en ook dat hoort hier niet thuis. Ik doe dus een slotje op het topic.[/}
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.