Hoi allen,
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil graag een mooi uitziende multi-purpose PC bouwen. Games als The Witcher 3, Anno 1800 en straks Cyberpunk 2077 wil ik soepel kunnen draaien op een (nog aan te schaffen) 75+ hz 1440p ultrawide.
Verder heb ik de PC 24/7 aanstaan, draai wat idle games en een full BTC node. Misschien dat ik uit nieuwsgierigheid een of andere crypto ga minen, of 's nachts mee wil draaien aan folding@home.
Wat mag het systeem gaan kosten?
~€1600 voor systeem, zonder monitor en GPU. Mijn huidige 1070TI gaat mee en de monitor koop ik later. De 1070TI is daarna aan de beurt om vervangen te worden (nvidia 3xxx of volgende AMD GPU's).
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ja.
GPU: MSI GeForce GTX 1070 Ti Gaming 8G
Ik twijfel nog of ik mijn huidige SSD+HDD meeneem. Ik wil in ieder geval een nieuwe M.2 SSD en deze oude schijven zijn dan bedoeld als algemene storage. Verder neem ik monitor, muis en toetsenbord mee
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
De "standaard" onderdelen.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
AMD voor de cpu, verder maakt het niet uit.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
- Build moet zoveel mogelijk wit zijn
- Weinig "rommel" in de kast, daarom voorkeur voor AIO ipv een aircooler
- Midtower kast met degelijke tot goede airflow + PSU shroud
- Stil is nice maar geen harde eis
- Cablemod witte kabels
- Smaakvolle RGB, het liefst iets dat goed in te bouwen is (minimaal aantal kabels) en makkelijk samenwerkt met de andere componenten.
Ga je overklokken?
Ik heb wat vooronderzoek gedaan en daaruit blijkt dat er weinig meerwaarde zit in het OC'en van een CPU. Ik wil wel kijken naar de mogelijkheden om het RAM geheugen sneller te maken en/of betere timings te geven.
Ik ben benieuwd naar jullie meningen hierover.
Wat verwacht je van ons?
Zie laatste post!
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil graag een mooi uitziende multi-purpose PC bouwen. Games als The Witcher 3, Anno 1800 en straks Cyberpunk 2077 wil ik soepel kunnen draaien op een (nog aan te schaffen) 75+ hz 1440p ultrawide.
Verder heb ik de PC 24/7 aanstaan, draai wat idle games en een full BTC node. Misschien dat ik uit nieuwsgierigheid een of andere crypto ga minen, of 's nachts mee wil draaien aan folding@home.
Wat mag het systeem gaan kosten?
~€1600 voor systeem, zonder monitor en GPU. Mijn huidige 1070TI gaat mee en de monitor koop ik later. De 1070TI is daarna aan de beurt om vervangen te worden (nvidia 3xxx of volgende AMD GPU's).
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ja.
GPU: MSI GeForce GTX 1070 Ti Gaming 8G
Ik twijfel nog of ik mijn huidige SSD+HDD meeneem. Ik wil in ieder geval een nieuwe M.2 SSD en deze oude schijven zijn dan bedoeld als algemene storage. Verder neem ik monitor, muis en toetsenbord mee
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
De "standaard" onderdelen.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
AMD voor de cpu, verder maakt het niet uit.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
- Build moet zoveel mogelijk wit zijn
- Weinig "rommel" in de kast, daarom voorkeur voor AIO ipv een aircooler
- Midtower kast met degelijke tot goede airflow + PSU shroud
- Stil is nice maar geen harde eis
- Cablemod witte kabels
- Smaakvolle RGB, het liefst iets dat goed in te bouwen is (minimaal aantal kabels) en makkelijk samenwerkt met de andere componenten.
Ga je overklokken?
Ik heb wat vooronderzoek gedaan en daaruit blijkt dat er weinig meerwaarde zit in het OC'en van een CPU. Ik wil wel kijken naar de mogelijkheden om het RAM geheugen sneller te maken en/of betere timings te geven.
Ik ben benieuwd naar jullie meningen hierover.
Wat verwacht je van ons?
Zie laatste post!
uNoTopia schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 18:06:
Ik heb van alles nog eens rustig bekeken en heb een aantal eisen veranderd/opgehoogd:Daardoor heb ik wat componenten veranderd.
- Moederbord met degelijke VRM en WiFi, geschikt voor 3800x
- Max 1 SSD met TLC geheugen én prima snelheden
- 1 manier van RGB besturing, gekozen voor iCue
- Ik wil gewoon van alles tegelijkertijd kunnen doen, lekker gamen terwijl ik 30 tabs open heb staan, een BTC node sync en half-half iets heb lopen voor folding@home
Ik heb niet gekozen voor de Intel P660 ivm QLC en omdat het schijnt dat SSD's met die controller flink langzamer worden naarmate ze voller raken. Dat is minder zo bij de Phison controllers.
De GPU heb ik al, ik wacht liever op de volgende generatie.
Ik ben benieuwd wat jullie van de nieuwe lijst vinden. Mocht ik er een zooitje van hebben gemaakt (uit balans) dan hoor ik dat ook graag![]()
Ik wil écht geen CPU luchtkoeling en de PSU kies ik ivm de kleur en de witte sleeved kabels. Verder sta ik open voor suggesties qua MOBO, SSD, RAM.
# Category Product Prijs Subtotaal 1 Processors AMD Ryzen 7 3800X Boxed € 334,- € 334,- 1 Moederborden Asus TUF Gaming X570-PLUS (WIFI) € 245,- € 245,- 1 Videokaarten MSI GeForce GTX 1070 Ti Gaming 8G € 0,- € 0,- 1 Behuizingen Lian Li PC-O11 Dynamic (Wit) € 130,08 € 130,08 1 Casemodding Corsair Commander PRO € 63,- € 63,- 1 Casemodding Corsair Vengeance RGB Pro Light Enhancement Kit (Wit) € 34,99 € 34,99 1 Waterkoeling Corsair Hydro H100i RGB PLATINUM SE V2 € 153,90 € 153,90 1 Ventilatoren Corsair LL120 RGB LED White (Triple Pack), 120mm € 92,90 € 92,90 1 Geheugen intern Corsair Vengeance RGB Pro CMW32GX4M2C3200C16W € 177,91 € 177,91 1 Voedingen Corsair RM750x (2018) Wit € 132,90 € 132,90 1 Solid state drives Corsair Force MP510 1,92TB € 304,94 € 304,94 Bekijk collectie
Importeer productenTotaal € 1.669,62
[ Voor 35% gewijzigd door uNoTopia op 20-03-2020 18:08 ]