Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Witte gaming build

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• uNoTopia
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 17-11 13:38
Hoi allen,

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil graag een mooi uitziende multi-purpose PC bouwen. Games als The Witcher 3, Anno 1800 en straks Cyberpunk 2077 wil ik soepel kunnen draaien op een (nog aan te schaffen) 75+ hz 1440p ultrawide.
Verder heb ik de PC 24/7 aanstaan, draai wat idle games en een full BTC node. Misschien dat ik uit nieuwsgierigheid een of andere crypto ga minen, of 's nachts mee wil draaien aan folding@home.

Wat mag het systeem gaan kosten?
~€1600 voor systeem, zonder monitor en GPU. Mijn huidige 1070TI gaat mee en de monitor koop ik later. De 1070TI is daarna aan de beurt om vervangen te worden (nvidia 3xxx of volgende AMD GPU's).

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ja.
GPU: MSI GeForce GTX 1070 Ti Gaming 8G
Ik twijfel nog of ik mijn huidige SSD+HDD meeneem. Ik wil in ieder geval een nieuwe M.2 SSD en deze oude schijven zijn dan bedoeld als algemene storage. Verder neem ik monitor, muis en toetsenbord mee

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
De "standaard" onderdelen.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
AMD voor de cpu, verder maakt het niet uit.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
- Build moet zoveel mogelijk wit zijn
- Weinig "rommel" in de kast, daarom voorkeur voor AIO ipv een aircooler
- Midtower kast met degelijke tot goede airflow + PSU shroud
- Stil is nice maar geen harde eis
- Cablemod witte kabels
- Smaakvolle RGB, het liefst iets dat goed in te bouwen is (minimaal aantal kabels) en makkelijk samenwerkt met de andere componenten.

Ga je overklokken?
Ik heb wat vooronderzoek gedaan en daaruit blijkt dat er weinig meerwaarde zit in het OC'en van een CPU. Ik wil wel kijken naar de mogelijkheden om het RAM geheugen sneller te maken en/of betere timings te geven.
Ik ben benieuwd naar jullie meningen hierover.

Wat verwacht je van ons?
Zie laatste post!
uNoTopia schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 18:06:
Ik heb van alles nog eens rustig bekeken en heb een aantal eisen veranderd/opgehoogd:
  • Moederbord met degelijke VRM en WiFi, geschikt voor 3800x
  • Max 1 SSD met TLC geheugen én prima snelheden
  • 1 manier van RGB besturing, gekozen voor iCue
  • Ik wil gewoon van alles tegelijkertijd kunnen doen, lekker gamen terwijl ik 30 tabs open heb staan, een BTC node sync en half-half iets heb lopen voor folding@home
Daardoor heb ik wat componenten veranderd.

Ik heb niet gekozen voor de Intel P660 ivm QLC en omdat het schijnt dat SSD's met die controller flink langzamer worden naarmate ze voller raken. Dat is minder zo bij de Phison controllers.
De GPU heb ik al, ik wacht liever op de volgende generatie.

Ik ben benieuwd wat jullie van de nieuwe lijst vinden. Mocht ik er een zooitje van hebben gemaakt (uit balans) dan hoor ik dat ook graag :>

Ik wil écht geen CPU luchtkoeling en de PSU kies ik ivm de kleur en de witte sleeved kabels. Verder sta ik open voor suggesties qua MOBO, SSD, RAM.

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 7 3800X Boxed€ 334,-€ 334,-
1MoederbordenAsus TUF Gaming X570-PLUS (WIFI)€ 245,-€ 245,-
1VideokaartenMSI GeForce GTX 1070 Ti Gaming 8G€ 0,-€ 0,-
1BehuizingenLian Li PC-O11 Dynamic (Wit)€ 130,08€ 130,08
1CasemoddingCorsair Commander PRO€ 63,-€ 63,-
1CasemoddingCorsair Vengeance RGB Pro Light Enhancement Kit (Wit)€ 34,99€ 34,99
1WaterkoelingCorsair Hydro H100i RGB PLATINUM SE V2€ 153,90€ 153,90
1VentilatorenCorsair LL120 RGB LED White (Triple Pack), 120mm€ 92,90€ 92,90
1Geheugen internCorsair Vengeance RGB Pro CMW32GX4M2C3200C16W€ 177,91€ 177,91
1VoedingenCorsair RM750x (2018) Wit€ 132,90€ 132,90
1Solid state drivesCorsair Force MP510 1,92TB€ 304,94€ 304,94
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.669,62

[ Voor 35% gewijzigd door uNoTopia op 20-03-2020 18:08 ]

Alle reacties

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 16:39
De witte RMx komt met individueel gesleevde witte kabels. pricewatch: Corsair RM750x (2018) Wit Scheelt je een setje kabels kopen.

• ikbenben
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-11 23:03
Ik heb de Phanteks P600S gekocht, een zeer mooie en praktische witte kast waar je alles zonder probleem in kwijt kan.https://tweakers.net/pric...s-tempered-glass-wit.html

AMD Ryzen 7 3700x - Sapphire Nitro + RX5700XT - Samsung Odyssey Neo G7 32" | Samsung 65QN93B | Denon AVR-X1700H DAB | Monitor Audio Silver RX6 | BK XXLS 400 FF | PS5 Pro

• uNoTopia
Uszka schreef op zondag 16 februari 2020 @ 23:11:
De witte RMx komt met individueel gesleevde witte kabels. pricewatch: Corsair RM750x (2018) Wit Scheelt je een setje kabels kopen.
Oh dat wist ik niet, thanks voor de tip. :)

Het schijnen wel iets dunnere sleeves te zijn dan de cablemod's of de Corsair Premium sleeved cable set.
YouTube: Corsair RM850x white PSU and Premium PSU cables unboxing

Dus afweging is meerprijs van ~€35 voor de witte RM750x of een kleine Cablemod set met een meerprijs van van €66, maar dan wel met een RM550x. Hm.
ikbenben schreef op maandag 17 februari 2020 @ 00:22:
Ik heb de Phanteks P600S gekocht, een zeer mooie en praktische witte kast waar je alles zonder probleem in kwijt kan.https://tweakers.net/pric...s-tempered-glass-wit.html
Deze kast is voor mij wat te groot (64liter). Ideale kast voor mij is ~40 liter mits daar een goede GPU en een AIO met radiator in past, met wat extra casefans.

Heeft iemand ervaring met de G.Skill Trident Z Neo F4-3600C16D-32GTZNC in combinatie met de B450 Mortar Titanium? Ze staan niet op de QVL.

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 16:39
Die Neo's werken prima op B450.

• 5pë©ïàál_Tèkén
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 14:30
Witte siliconen. Daar kan je je PCIe/USB/SATA poorten mee opvullen tegen stof. Of in jou geval extra witte pimpin' gear *O* . Kies je clear, dan krijg je wit dat licht doorlatend is. Als je echt echt wil kan ik een foto maken van de mijne.

Team anti-scalp - wauw..

• uNoTopia
Ik heb nog even verder gezocht en ik kom nu de Phanteks P400A Digital tegen, best een prima kast op het eerste oog (maar nog steeds íets groot).
5pë©ïàál_Tèkén' schreef op maandag 17 februari 2020 @ 22:32:
Witte siliconen. Daar kan je je PCIe/USB/SATA poorten mee opvullen tegen stof. Of in jou geval extra witte pimpin' gear *O* . Kies je clear, dan krijg je wit dat licht doorlatend is. Als je echt echt wil kan ik een foto maken van de mijne.
Nice, dat kan ik zeker meepakken. Op die site alleen geen witte?

• 5pë©ïàál_Tèkén
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 14:30
Clear ;)

Team anti-scalp - wauw..

• uNoTopia
Ah, ik dacht even dat jij wel witte had. Die clears lijken me prima, en voor die paar euro zeker het proberen waard :)

Ik heb ondertussen nog wat geupdatet:

1ProcessorsAMD Ryzen 7 3700X Boxed€ 312,49€ 312,49
1MoederbordenMSI B450M Mortar Titanium€ 109,-€ 109,-
1BehuizingenFractal Design Meshify C White - TG€ 89,90€ 89,90
1BehuizingenPhanteks Eclipse P400A Digital Wit€ 82,50€ 82,50
1KabelsCablemod C-Series RMi & RMx ModFlex Essentials Cable Kit€ 66,90€ 66,90
1WaterkoelingCorsair Hydro H100i RGB PLATINUM SE V2€ 149,90€ 149,90
1VentilatorenCorsair LL120 RGB LED White (Triple Pack), 120mm€ 93,50€ 93,50
1Geheugen internG.Skill Trident Z Neo F4-3600C16D-32GTZNC€ 212,96€ 212,96
1VoedingenCorsair RM650x (2018) Zwart€ 102,90€ 102,90
1Solid state drivesSamsung 970 EVO 1TB€ 163,-€ 163,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.446,05

Overwegingen:
Ik ga toch voor de dikkere Cablemod kabels met een RM550x vanwege de looks.

Ik heb een andere SSD uitgekozen omdat de Gigabyte slecht leverbaar is.

Open vragen:
Ik twijfel nog over de behuizing, en heb er nu 2 in het overzicht zitten. Eigenlijk twijfel ik nog tussen een heleboel kasten:
https://tweakers.net/pric...;1396584;1215083;1462066/

Ik hoop op wat input over behuizingen. Jullie ervaringen met een of meer van deze kasten of evt handige links. Ben ook benieuwd of iemand iets kan vertellen over een goede fan configuratie.
Ik wil graag een kast die koel blijft en voldoende ruimte biedt voor de Corsair H100i. Een front of topmounted H100i lijkt niet zoveel uit te maken?

Afhankelijk van de behuizing kan die 3-pack witte RGB fans achterwege blijven.

• 12th
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 28-05-2024
Die NZXT cases zijn hele mooie en fijne cases om mee te bouwen.

Om nog maar een case te noemen:
Zelf wil ik binnenkort ook beginnen aan een witte build.
Maar dan met de Thermaltake Core P5 case.
De TT Core P3 is wat kleiner en meer geschikt voor een AIO koeler.
Heb je daar al eens naar gekeken?
pricewatch: Thermaltake Core P3 Snow Edition Wall Mount

Nu ik hem opzoek zie ik dat die in Nederland praktisch niet te verkrijgen is.:(

• Santee
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21-11 20:56
Staat die ram kit op een lijst van buildzoid? Ik geloof dat eigenlijk niet aangezien het een Hynix kit betreft.
Verder wel prima setje hoor, draai zelf ook 3600 cl 16-19-19 icm een Ryzen R7 3700X.

• ikbenben
Om beelden aan mijn tekst toe te voegen, bij deze :)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/BNJ9wbv.jpg

AMD Ryzen 7 3700x - Sapphire Nitro + RX5700XT - Samsung Odyssey Neo G7 32" | Samsung 65QN93B | Denon AVR-X1700H DAB | Monitor Audio Silver RX6 | BK XXLS 400 FF | PS5 Pro

• Inrage
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 17-10 17:25
Je wil zowiezo deze case ;) pricewatch: NZXT H510 Elite Zwart/Wit
Wit komt imo nog mooier uit als het contrast met zwart ook meer aanwezig is.
Een Ryzen 5 3600 is misschien ook een betere koop nu, zeker nu aan slechts 165€... kan je later nog eens een upgrade in knallen eventueel.

Helaas maakt Nzxt deze mobo's niet voor AM4 socket, anders had je een echt wit mobo...
pricewatch: NZXT N7 Z390 Wit

@ikbenben mooi maar wel 63l, dus huge. Dus ook veel ruimte die je absoluut niet gebruikt.

[ Voor 7% gewijzigd door Inrage op 20-02-2020 19:50 ]

• uNoTopia
12th schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 11:55:
Die NZXT cases zijn hele mooie en fijne cases om mee te bouwen.

Om nog maar een case te noemen:
Zelf wil ik binnenkort ook beginnen aan een witte build.
Maar dan met de Thermaltake Core P5 case.
De TT Core P3 is wat kleiner en meer geschikt voor een AIO koeler.
Heb je daar al eens naar gekeken?
pricewatch: Thermaltake Core P3 Snow Edition Wall Mount

Nu ik hem opzoek zie ik dat die in Nederland praktisch niet te verkrijgen is.:(
Thanks, die NZXT zijn inderdaad kanshebber. Ik ben alleen geen fan van die open wall mounted case. ;)
Santee schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 14:57:
Staat die ram kit op een lijst van buildzoid? Ik geloof dat eigenlijk niet aangezien het een Hynix kit betreft.
Verder wel prima setje hoor, draai zelf ook 3600 cl 16-19-19 icm een Ryzen R7 3700X.
Yes, zie hieronder (CJR fire and forget)
https://www.reddit.com/r/...eworthy_4x8gb_2x16gb_and/
https://docs.google.com/d...7QslhJ3I2SMYIsGYe4Qs/edit
ikbenben schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 15:21:
[...]

Om beelden aan mijn tekst toe te voegen, bij deze :)

[Afbeelding]
Thanks! Dit is dus de p600? Geeft een goed beeld, ik zou dan zelf voor de P400 gaan omdat die een maatje kleiner is.
Inrage schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 19:48:
Je wil zowiezo deze case ;) pricewatch: NZXT H510 Elite Zwart/Wit
Een Ryzen 5 3600 is misschien ook een betere koop nu, zeker nu aan slechts 165€... kan je later nog eens een upgrade in knallen eventueel.

Helaas maakt Nzxt deze mobo's niet voor AM4 socket, anders had je een echt wit mobo...
pricewatch: NZXT N7 Z390 Wit

@ikbenben mooi maar wel 63l, dus huge. Dus ook veel ruimte die je absoluut niet gebruikt.
Thanks! Ja inderdaad, ik ben dat mobo ook tegengekomen maar dus geen AM4 en ook qua prijs een lastig verhaal.

Ik vind de H510 Elite ook mooi maar de thermals leken wat minder te zijn dan de regulier H510.

Huidige ranking:
1 = H510regulier, i of Elite (helaas maar 1 front USB!)
2 = Phanteks P400A digital
Ik denk dat de Fractal Meshify afvalt ivm max lengte videokaart 315mm. Dat wordt ook nog minder met een front-mounted AIO radiator?

Langzaamaan komen er er wel!

• Inrage
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 17-10 17:25
Je gaat niet overclocken en er zit geen uitzonderlijke hardware in, waarom zou je je zorgen maken over thermals. Heel dat systeem kan je met een stock koeler voor de CPU en 1 case fan koelen...

• ikbenben
Inrage schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 19:48:

Bij de Phanteks P600S kan ook het frontpaneel er af (deze is enkel met magneetjes bevestigd) waardoor je ook meer zwart en wit contrast hebt.

Goh ja, hij is alleszins iets minder diep dan mijn vorige Fractal Design R5. Het is alleszins geen overbodige luxe met de lange graka + de psu shroud zit overvol met kabels en HDD's :9
uNoTopia schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 20:00:
[...]
Thanks! Dit is dus de p600? Geeft een goed beeld, ik zou dan zelf voor de P400 gaan omdat die een maatje kleiner is.
Inderdaad, en wat mij betreft nog steeds een aanrader en naar mijn normen aanvaardbaar van grootte.

• Jasper_S1985
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 15:32
Die kabelkit is alleen bij MAX ICT verkrijgbaar en ik weet niet of dat een plek is waar je ze wilt bestellen... :p

• Santee
Ja klopt. Kan ook DJR zijn trouwens (nieuwste lijn van Hynix). Op zich niks mis mee hoor, was even een check dat je niet B-die verwachtte ofzo =) Ik weet niet hoeveel waarde je hecht aan uiterlijk, maar er zijn kits die wel iets goedkoper zijn zonder RGB met dezelfde geheugenchips erop.

• uNoTopia
Inrage schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 20:03:
Je gaat niet overclocken en er zit geen uitzonderlijke hardware in, waarom zou je je zorgen maken over thermals. Heel dat systeem kan je met een stock koeler voor de CPU en 1 case fan koelen...
*krabt zichzelf even achter de oren*

Ja goed punt, dat komt voornamelijk doordat ik begreep dat AMD cpu's uit zichzelf al hoger clocken (precision boost overdrive) als dat kan. Iets om nog even verder uit te zoeken dus.
Als het niks tot weinig uitmaakt dan is dat natuurlijk prima. Ik ben niet van plan om de CPU handmatig over te clocken, ik zal alleen kijken naar ram optimalisatie en evt het maximale uit de GPU persen by triple A games.
Jasper_S1985 schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 20:30:
Die kabelkit is alleen bij MAX ICT verkrijgbaar en ik weet niet of dat een plek is waar je ze wilt bestellen... :p
Haha dat is inderdaad niet echt fijn... :X
Santee schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 20:53:
[...]

Ja klopt. Kan ook DJR zijn trouwens (nieuwste lijn van Hynix). Op zich niks mis mee hoor, was even een check dat je niet B-die verwachtte ofzo =) Ik weet niet hoeveel waarde je hecht aan uiterlijk, maar er zijn kits die wel iets goedkoper zijn zonder RGB met dezelfde geheugenchips erop.
Ah vandaar. Ja, ik hecht wel wat waarde aan het uiterlijk in deze build. Ben benieuwd hoeveel rek er in deze modules zit.

• Santee
uNoTopia schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 22:12:

Ah vandaar. Ja, ik hecht wel wat waarde aan het uiterlijk in deze build. Ben benieuwd hoeveel rek er in deze modules zit.
Verwacht er maar niks van ;) Ik heb met mijn DJR modules gespeeld en kwamen vrij snel vastlopers. Geheugen kan vrij hoog clocken en een lage primaire CAS halen, maar overige timings zijn matig.

• kgd92
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 04-11 11:20
Als je veel waarde aan uiterlijk hecht zou ik nog even naar je mobo/kast combi kijken. Die B450Mmortar is een micro-ATX plankje. Dat is nou niet echt mooi een een ATX-sized kast met window. Af een full-size moederbord, of een u-ATX kast ;)

Edit: misschien iets als: pricewatch: In Win 301 Wit

[ Voor 21% gewijzigd door kgd92 op 21-02-2020 08:57 ]

• ArranChace
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 31-08-2024
Toevallig ben ik ook een All White build aan het maken voor mijn vrouw, maar loop toch tegen iets meer problemen aan als verwacht, vooral een echt wit bord blijkt een uitdaging te zijn , zeker met AMD, kan een wit bord wel eens issues opleveren als uiterlijk een belangrijk punt is, zoals mijn eigen eis is.

Ik gebruik een Thermaltake The Tower case (white)
https://www.megekko.nl/pr...EzARksp8ziqcaAtzqEALw_wcB

waarbij het bord prominent duidelijk zichtbaar is, maar ROG zou binnenkort ook met een all white ROG line komen, dus ik zit eigenlijk daarop te wachten die uitkomen.

https://www.megekko.nl/pr.../NZXT-N7-Z390-Matte-White?
Komt in de buurt van een echt wit bord, maar is niet in AMD te verkrijgen.

[ Voor 6% gewijzigd door ArranChace op 21-02-2020 11:47 ]

AMD Ryzen 9 3900x, ROG Crossair Formula VIII, 32GB/2x2TB SSD, Thermaltake M360 + Core P7

• uNoTopia
ArranChace schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 11:47:
Toevallig ben ik ook een All White build aan het maken voor mijn vrouw, maar loop toch tegen iets meer problemen aan als verwacht, vooral een echt wit bord blijkt een uitdaging te zijn , zeker met AMD, kan een wit bord wel eens issues opleveren als uiterlijk een belangrijk punt is, zoals mijn eigen eis is.

Ik gebruik een Thermaltake The Tower case (white)
https://www.megekko.nl/pr...EzARksp8ziqcaAtzqEALw_wcB

waarbij het bord prominent duidelijk zichtbaar is, maar ROG zou binnenkort ook met een all white ROG line komen, dus ik zit eigenlijk daarop te wachten die uitkomen.

https://www.megekko.nl/pr.../NZXT-N7-Z390-Matte-White?
Komt in de buurt van een echt wit bord, maar is niet in AMD te verkrijgen.
Hey, waarom niet gewoon de b450 mortar titanium?

• ArranChace
uNoTopia schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 16:43:
[...]

Hey, waarom niet gewoon de b450 mortar titanium?
Ook weer Intel :'(
Witte AMD borden zijn stuk lastiger

Met intel kan je nog wel wat witte borden vinden, maar als je zoals ik AMD hebt en wil gaan, is de spoeling erg dun ineens.. Vandaar ik wacht op de nieuwe ROG x570 borden die wit zijn.
Heb ze wel al op beurzen gezien, maar nog niet in de winkel helaas

Mijn issue met Intel is, zo beetje bij elke CPU moet je een nieuw bord kopen, dit is niet zo erg als je budget borden hebt van een paar tientjes, maar borden die duurder zijn nog als de CPU... wil je toch langer mee doen.
Met AMD is de kans reeel een x570 voorlopig wel mee gaat, ongeacht AMD nieuw CPU's uitbrengt.

Kijk maar naar de x470, daar passen nog steeds R9's op als je en goed bord hebt met geupdate bios.
Maar ik heb 4 i7's liggen hier, elke i7 heeft zijn eigen bord nodig, ieder type heb net weer een andere socket.
Ben dat om eerlijk te zijn een beetje zat met Intel, zeker omdat ik nu custom builds ben gaan maken, heb ik geen zin meteen met een jaar of 2 alles weer te dumpen, omwege een nieuw bord.
Straks gewoon CPU eruit, nieuwe Ryzen(x) erin, werken..

Dit was voor mij igg DE reden nu om over te stappen na AMD, na bijna 20 jaar exclusief intel te hebben gebruikt, en de Ryzens zijn anno 2020 zeg gerust maar beter als Intel.. Dus dit was het moment voor mij om de switch te maken.

[ Voor 51% gewijzigd door ArranChace op 21-02-2020 17:14 ]

AMD Ryzen 9 3900x, ROG Crossair Formula VIII, 32GB/2x2TB SSD, Thermaltake M360 + Core P7

• uNoTopia
ArranChace schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 17:08:
[...]

Ook weer Intel :'(
Witte AMD borden zijn stuk lastiger

Met intel kan je nog wel wat witte borden vinden, maar als je zoals ik AMD hebt en wil gaan, is de spoeling erg dun ineens.. Vandaar ik wacht op de nieuwe ROG x570 borden die wit zijn.
Heb ze wel al op beurzen gezien, maar nog niet in de winkel helaas

Mijn issue met Intel is, zo beetje bij elke CPU moet je een nieuw bord kopen, dit is niet zo erg als je budget borden hebt van een paar tientjes, maar borden die duurder zijn nog als de CPU... wil je toch langer mee doen.
Met AMD is de kans reeel een x570 voorlopig wel mee gaat, ongeacht AMD nieuw CPU's uitbrengt.

Kijk maar naar de x470, daar passen nog steeds R9's op als je en goed bord hebt met geupdate bios.
Maar ik heb 4 i7's liggen hier, elke i7 heeft zijn eigen bord nodig, ieder type heb net weer een andere socket.
Ben dat om eerlijk te zijn een beetje zat met Intel, zeker omdat ik nu custom builds ben gaan maken, heb ik geen zin meteen met een jaar of 2 alles weer te dumpen, omwege een nieuw bord.
Straks gewoon CPU eruit, nieuwe Ryzen(x) erin, werken..

Dit was voor mij igg DE reden nu om over te stappen na AMD, na bijna 20 jaar exclusief intel te hebben gebruikt, en de Ryzens zijn anno 2020 zeg gerust maar beter als Intel.. Dus dit was het moment voor mij om de switch te maken.
Euhhh de B450 Mortar Titanium is een AM4 socket mobo :)

pricewatch: MSI B450M Mortar Titanium

[ Voor 3% gewijzigd door uNoTopia op 21-02-2020 17:23 ]

• ArranChace
uNoTopia schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 17:22:
[...]

Heb ik de verkeerde zeker opgezocht, die was voor Intels 8)7

x450... zou moeten kijken of daar een AMD R7 3700 op kan, zo ja, zou het idd wel een bord kunnen zijn voor me, Thnx voor de tip iig..

• BeunPC
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 31-08 12:41
Ik vind het wel grappig dat je erst zegt dat je minimale kabels wil maar vervolgens LL120s neemt een Commander Pro :P maar elk zijn eigen. Mijn vraag: Waar us de commander Pro voor? Is die niet overbodig aangezien de 3 pack LL120s al met hun eigen hub komen?

Een volk dat voor tirannen zwicht zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. R.I.P. Domtoren

• uNoTopia
BeunPC schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 22:52:
Ik vind het wel grappig dat je erst zegt dat je minimale kabels wil maar vervolgens LL120s neemt een Commander Pro :P maar elk zijn eigen. Mijn vraag: Waar us de commander Pro voor? Is die niet overbodig aangezien de 3 pack LL120s al met hun eigen hub komen?
Die Commander Pro zou best eens overbodig kunnen zijn inderdaad. Ik dacht er een nodig te hebben, om alle RGB fans op aan te sluiten. Maar dat is dus niet nodig als ik zo'n triple pack koop waar een lightning pro node inzit?

Ik had hierhaar gekeken om te bepalen wat ik nodig had:
https://linustechtips.com...o-fan-rpm-rgb-ecosystems/

Ik moet eerlijk toegeven dat de opzet van RGB fans bij mij nog onduidelijk is.

[ Voor 9% gewijzigd door uNoTopia op 23-02-2020 15:06 ]

• BeunPC
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 31-08 12:41
uNoTopia schreef op zondag 23 februari 2020 @ 13:25:
[...]

Die Commander Pro zou best eens overbodig kunnen zijn inderdaad. Ik dacht er een nodig te hebben, om alle RGB fans op aan te sluiten. Maar dat is dus niet nodig als ik zo'n triple pack koop waar een lightning pro node inzit?

Ik had hierhaar gekeken om te bepalen wat ik nodig had:
https://linustechtips.com...o-fan-rpm-rgb-ecosystems/

Ik moet eerlijk toegeven dat de opzet van RGB fans bij mij nog onduidelijk is.
Een 3 pack heeft inderdaad een LNP inbegrepen.

Die LTT post praat over Power aan de commander pro aansluiten, maar dat is gewoon een standaard 4-pin, dus kan je ook op alles aansluiten.

EDIT: Behalve als je graag icue integratie wil, dan is het wel handig.

[ Voor 4% gewijzigd door BeunPC op 23-02-2020 16:12 ]

Een volk dat voor tirannen zwicht zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. R.I.P. Domtoren

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@uNoTopia Mortar Titanium is amper verkrijgbaar en heeft geen Ryzen 3000 Bios als alle MSI Max borden.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• sorcees
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online

sorcees

Atari 2600 woody

uNoTopia schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 17:22:
[...]

Titanium is geen wit, dit MB ziet er wel goed uit maar lijkt meer een aluminium kleur, licht metal.

Cititzen of Ladonia

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@uNoTopia
pricewatch: Fractal Design Prisma AL-14 3 stuks, 140mm
voor in je fractal kast. en dit MB heeft ook mooie lichte delen en RGB. pricewatch: Asus PRIME X470-PRO. goede RGB luchtkoeler pricewatch: Zalman CNPS20X

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• uNoTopia
Ik heb van alles nog eens rustig bekeken en heb een aantal eisen veranderd/opgehoogd:
  • Ik wil gewoon van alles tegelijkertijd kunnen doen, lekker gamen terwijl ik 30 tabs open heb staan, een BTC node sync en half-half iets heb lopen voor folding@home

Ik heb niet gekozen voor de Intel P660 ivm QLC en omdat het schijnt dat SSD's met die controller flink langzamer worden naarmate ze voller raken. Dat is minder zo bij de Phison controllers.

Ik ben benieuwd wat jullie van de nieuwe lijst vinden. Mocht ik er een zooitje van hebben gemaakt (uit balans) dan hoor ik dat ook graag :>

Ik wil écht geen CPU luchtkoeling en de PSU kies ik ivm de kleur en de witte sleeved kabels. Verder sta ik open voor suggesties qua MOBO, SSD, RAM.

Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.669,62

• uNoTopia
uNoTopia schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 18:06:

Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.669,62
Heeft iemand wellicht nog opmerkingen? Anders dan ga ik op zeer korte termijn bestellen.

Build is zeker niet bang-for-buck, maar het zou zeker fijn zijn om te horen dat ik geen compatibiliteits issues hoef te verwachten.

• Provin915
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 26-12-2024
uNoTopia schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 12:19:
[...]

Heeft iemand wellicht nog opmerkingen? Anders dan ga ik op zeer korte termijn bestellen.

Build is zeker niet bang-for-buck, maar het zou zeker fijn zijn om te horen dat ik geen compatibiliteits issues hoef te verwachten.
Ik had een soortgelijke build gemaakt een aantal maanden geleden. Ik heb de Steel Legend X570 moederboord en ik nam de 16GB variant van jouw RAM, maar het was niet compatibel (kon geen 3600MHZ XMP). Ik had toen een setje van G.Skill gehaald, helaas geen witte set (maar wel RGB :P). Maargoed, de G.Skill kon ik wel op 3600MHZ zetten.

Ik heb helaas niet de hele post gelezen, maar is de commander pro wel nodig? Ik had ook een triple pack LL120 gekocht (gebruik maar 2) maar dat werkte allemaal met de lightning pro node die je erbij krijgt.

De PSU kabels zijn niet individually sleeved; ik had ook een setje van cablemod gekocht. Ik had weliswaar een extension gekocht dus als je weinig ruimte hebt in je case zou ik echt een volledige set kopen. Dan kan je de PSU kabels eruit pleuren :P

Voor de rest leuke build ;)

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15:24

Thomg

Aww yiss

Ik vind de 3800X poor value, ga dan meteen door voor de 3900X, of bespaar jezelf wat centen en neem de 3700X.

[ Voor 5% gewijzigd door Thomg op 26-03-2020 16:56 ]

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Dit wat hierboven wordt aangegeven, en ik snap de keuze van X570Tuf WiFi niet in witte build. Dan oogt de X470 die ik eerder aangaf mooier en scheelt ook nog een €100,- + €65,- die je bespaart met 3700X tov 3800X

• uNoTopia
Provin915 schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 16:31:
[...]

Ik had een soortgelijke build gemaakt een aantal maanden geleden. Ik heb de Steel Legend X570 moederboord en ik nam de 16GB variant van jouw RAM, maar het was niet compatibel (kon geen 3600MHZ XMP). Ik had toen een setje van G.Skill gehaald, helaas geen witte set (maar wel RGB :P). Maargoed, de G.Skill kon ik wel op 3600MHZ zetten.

Ik heb helaas niet de hele post gelezen, maar is de commander pro wel nodig? Ik had ook een triple pack LL120 gekocht (gebruik maar 2) maar dat werkte allemaal met de lightning pro node die je erbij krijgt.

De PSU kabels zijn niet individually sleeved; ik had ook een setje van cablemod gekocht. Ik had weliswaar een extension gekocht dus als je weinig ruimte hebt in je case zou ik echt een volledige set kopen. Dan kan je de PSU kabels eruit pleuren :P

Voor de rest leuke build ;)
Eerlijkheid gebied te zeggen dat ik die Commander Pro erbij kies uit pure gemakzucht. Ik snap niet helemaal hoe ik alles zonder Commander Pro zou moeten aansluiten én of ik dan alle RGB in 1 soepel overzicht kan aanpassen?

Ik heb het RAM aangepast naar mijn vorige keuze, de G.Skills. De Corsair kit staat inderdaad niet op de QVL lijst en jij geeft aan dat jouw 16GB set het ook niet deed. Meteen die nep sticks ook verwijderd.

De kabels zouden wel individueel gesleeved moeten zijn, dit is de RM750x en niet de RM750x (2018) ;)

Dank je wel!
Thomg schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 16:55:
Ik vind de 3800X poor value, ga dan meteen door voor de 3900X, of bespaar jezelf wat centen en neem de 3700X.
Helemaal mee eens, maar ik was van plan om een 3800x over te nemen van een tweaker voor praktisch de prijs van een 3700x. Vandaar deze keuze.
Hackus schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 17:08:
Dit wat hierboven wordt aangegeven, en ik snap de keuze van X570Tuf WiFi niet in witte build. Dan oogt de X470 die ik eerder aangaf mooier en scheelt ook nog een €100,- + €65,- die je bespaart met 3700X tov 3800X
Ik heb lang getwijfeld over het moederbord. Uiteindelijk ben ik gegaan voor deze eisen: een x570 MOBO met WiFi en goede VRM, het liefst Asus. De eis "moet wit zijn" heb ik toen laten vallen door tegenvallend aanbod. Vandaar de TUF.

Ik heb door jouw post de TUF en de X470 nog eens vergeleken en ik neig nu toch weer naar het goedkopere moederbord die jij adviseert. Scheelt toch een smak geld. Ik kijk in 2e instantie wel even of ik er een aparte WiFi kaart bij koop. Dank je wel Hackus!

Al met al nieuwe lijst:
1ProcessorsAMD Ryzen 7 3800X Boxed€ 347,20€ 347,20
1MoederbordenAsus PRIME X470-PRO€ 139,-€ 139,-
1BehuizingenLian Li PC-O11 Dynamic (Wit)€ 133,05€ 133,05
1VentilatorenCorsair LL120 RGB LED White (Triple Pack), 120mm€ 93,65€ 93,65
1Geheugen internG.Skill Trident Z Neo F4-3600C16D-32GTZNC€ 206,86€ 206,86
1VoedingenCorsair RM750x Wit€ 142,46€ 142,46
1Solid state drivesCorsair Force MP510 1,92TB€ 320,05€ 320,05
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.599,17

Thanks @Provin915 @Hackus en @Thomg

• Provin915
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 26-12-2024
uNoTopia schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 21:39:
[...]

Eerlijkheid gebied te zeggen dat ik die Commander Pro erbij kies uit pure gemakzucht. Ik snap niet helemaal hoe ik alles zonder Commander Pro zou moeten aansluiten én of ik dan alle RGB in 1 soepel overzicht kan aanpassen?

Ik heb het RAM aangepast naar mijn vorige keuze, de G.Skills. De Corsair kit staat inderdaad niet op de QVL lijst en jij geeft aan dat jouw 16GB set het ook niet deed. Meteen die nep sticks ook verwijderd.

De kabels zouden wel individueel gesleeved moeten zijn, dit is de RM750x en niet de RM750x (2018) ;)

Dank je wel!
Ah vandaar ik had de 750x (2018) versie.

YouTube: HOWTO Corsair LL120 & LL140 RGB Fan + Lighting Node Pro - Easy Insta...

In deze video legt deze meneer het wel duidelijk uit. Ongeveer vanaf 1:50
Pagina: 1