Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb als ik mijn pc opstart dat ik de error krijg: "CPU Fan Error! Press F1 to resume"
ik weet dat hier meerdere topics over zijn maar ik heb nog een probleem dat als ik aan het gamen ben dat ik nog wel is een lag spike krijg en dat al mijn geluid uit valt samen met mijn mic en ik voor 2 tot 5 seconden niks meer kan. Met sommige games heb ik zelfs dat ik na de lag spike al me geluid nogsteeds weg is.
kan iemand mij hierbij helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Kijk eerst maar eens of de CPU fan draait of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 21:06
Welke cpu koeler heb je? En welke cpu en moederbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:11

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

@Verwijderd jij zal hier toch iets meer informatie moeten geven, wij kunnen hier niet erg veel mee. Daarnaast het eene probleem kan onderliggend zijn voor het ander. Geef eens duidelijk aan welke hardware jij hebt en wat jij ziet of hoort wat de fan(s) doen? Het kan hier namelijk een simpel geval van oververhitting zijn.

[ Voor 10% gewijzigd door _Dune_ op 17-02-2020 00:03 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArranChace
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 31-08-2024
_dune_ heeft gelijk, hie ris niet heel veel te doen qua informatie, dus een long shot hier.

Je CPU Fan is al een tijd kapot wellicht lager, en is over tijd steeds langzamer gaan draaien, tot het punt is bereikt is hij volledig defect is wat de foutmelding maakt.
Door over verhitting throttled je CPU terug, en creert lagspikes waarna geluid blijft hangen.

Goed speculatie van mijn kant, maar oververhitting kan meest vreemde error veroorzaken. zou dat issue zoals _Dune_ voorsteld maar eens als eerste oplossen, en dan nog eens kijken of de andere problemen nog voordoen.

AMD Ryzen 9 3900x, ROG Crossair Formula VIII, 32GB/2x2TB SSD, Thermaltake M360 + Core P7