Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OnlyTheBest
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 19:44
Beste Tweakers,

Vandaag had ik het idee om mijn oude FritzBox 7490 in te stellen als acces point aangezien ik slechte WiFi ontvangst heb in de achterste slaapkamer.
Ik had al alles opgezocht om deze in te stellen... Nu blijkt die niet bereikbaar te zijn op de user interface. Zowel op 192.168.1.0, 192.168.1.1, 169.254.1.1 en 192.168.178.1 niet.
Dan heb ik maar de reset tool gedownload via de AVM FTP server. Mooi de instructies gevolgd en laten resetten.
Ik krijg een bevestiging dat de reset is gelukt maar de user interface is nog steeds niet bereikbaar. (Enkel bij de LAN1 poort lukt de reset soms niet)

Eventjes kwam ik op de user interface uit bij het verwisselen van de UTP kabel naar een andere poort.
Na wat instellingen moest deze opnieuw opstarten en was het probleem weeral hetzelfde.

Heeft er iemand een idee wat ik fout doe? Of over het hoofd zie?

Beste antwoord (via OnlyTheBest op 19-02-2020 19:30)

• hp-got
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 17-01-2021

hp-got

Moi

OnlyTheBest schreef op maandag 17 februari 2020 @ 18:00:
[...]
Daar bij die herstart gaat het fout. ALS ik zelfs al zo ver geraak 😅
Dat begreep ik.
Om een factory reset te kunnen doen via de admin user interface zal de Fritz na die herstart toegankelijk moeten zijn.
Zolang dat niet zo is heb je voor zover ik weet geen andere optie dan een telefoon in een FON poort te prikken en daarmee de codereeks voor de reset in te voeren.

Even een zijspoor:
Hoe oud is die 7490?
AVM geeft doorgaans prima ondersteuning, en de garantie op deze apparaten is 5 jaar.
Als je er met de hulp hier niet uit komt kan je misschien een beroep doen op de support van AVM? klik

Als data het nieuwe goud is dan is je telefoon een goudmijn. | Mijn RIPE Atlas probe

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-05 20:36
Als je al een apipa adres krijgt en even wel en dan geen connectie krijgt, denk ik dat je moet kijken naar je utp kabel.

Die al eens vervangen? Standaard heeft een Fritz een 192.168.178.x/24 netwerk bij een reset.

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OnlyTheBest
Krypt schreef op zondag 16 februari 2020 @ 23:12:
Als je al een apipa adres krijgt en even wel en dan geen connectie krijgt, denk ik dat je moet kijken naar je utp kabel.

Die al eens vervangen?
Jep, kabels werken perfect bij andere apparatuur.
Het is bij het herstarten dat de verbinding weer verbreekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jodeltje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Krijgt ie het ipadres niet van het modem? Mijn 7490 achter m'n modem heeft bijvoorbeeld 192.168.1.101 ipv. 192.168.178.1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OnlyTheBest
@jodeltje
Neen, ik heb hem gewoon met UTP kabel aangesloten aan mijn pc.
Ik zou hem eerst in Acces Point modus willen zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07-04 18:53
Misschien kun je eerst opzoeken welk IP-adres en default gateway je toegewezen krijgt (als je er 1 toegewezen krijgt)?
In de Windows commandprompt dus "ipconfig -all" en op Linux meestal "ifconfig -all".
Dan zou je daarna kunnen kijken of de Fritzbox bereikbaar is op het default gateway IP-adres dat daar staat.

[ Voor 21% gewijzigd door Joen op 17-02-2020 00:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OnlyTheBest
@Joen
Ik krijg deze data:

Ethernet adapter:

IPv4: 169.254.19.86
Subnet mask: 255.255.0.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
Volgens mij zou je wel een IP-adres van de Fritzbox moeten krijgen ipv deze 169.254.x.x, maar allicht dat 169.254.1.1 toch bereikbaar is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OnlyTheBest
@Joen
Nope, op geen enkel ip reactie.
En toch is het al eens gelukt vandaag om in de user interface te geraken. Dus volledig kaduuk is hij niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joen
Kun je draadloos wel verbinding krijgen met de standaard instellingen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OnlyTheBest
Ik denk niet dat het zal lukken, aangezien ik al enkele keren de factory settings heb hersteld.
Dus er is helemaal niets ingesteld. Hij zou gewoon op 192.168.178.1 of 169.254.1.1 moeten bereikbaar zijn.
Ik heb het gevoel dat ik iets over het hoofd zie. :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:06

franssie

Save the albatross

inderdaad wifi proberen en ook kijken of de segmenten van de routers en computer overeen komen - het lukt niet altijd om van 192.169.1.x te conencten naar een 192.168.178.x adres.

Adressen beginnend met 169 zijn niet werkende adressen over het algemeen die via auto assign worden toegewezen door windows. Dat kan door een IP conflict komen.

edit: hang dat modem direct aan je computer met een kabel (los van de rest van je netwerk) en stel je computer in op een fixed IP adres in de 192.168.178.x reeks waar de x alles behalve 1 of 254 mag zijn. Een moderne netwerkkaart heeft geen x-cable nodig.

[ Voor 27% gewijzigd door franssie op 17-02-2020 00:36 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jodeltje
  • Niet online
OnlyTheBest schreef op maandag 17 februari 2020 @ 00:32:
Ik denk niet dat het zal lukken, aangezien ik al enkele keren de factory settings heb hersteld.
Op de achterkant zit een sticker met standaard login gegevens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OnlyTheBest
@jodeltje & @franssie
Ik heb geen wireless signaal aangezien ik nog geen heb kunnen aanzetten in de settings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jodeltje
  • Niet online
Staat standaard aan, je kunt geen WiFi met de naam 'Fritz!box7490' vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OnlyTheBest
Nope, niets te vinden.
Op laptop en smartphone niet.
Staat die standaard ook aan na een factory reset?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Zou aan moeten staan, zit toch ook een wifi WDS knop op dat ding dacht ik?

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jodeltje
  • Niet online
Je zou zeggen van wel. Druk eens op de wlan knop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OnlyTheBest
Neen, lang op de WPS knop drukken helpt ook niet.
Ik ben er zeker van dat ik de juiste firmware gebruik van AVM.
Zou ik het eens proberen met de firmware van een gelijkaardig model?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

OnlyTheBest schreef op maandag 17 februari 2020 @ 00:51:
<>
Zou ik het eens proberen met de firmware van een gelijkaardig model?
Beter van niet. Projectje even een nachtje wegleggen is vaak beter en dan er met een frisse blik later weer aan beginnen. Dat doorduwen heeft mij teveel apparatuur gekost terwijl je fris en fruitig soms dan denkt, oh ja dat was mijn denkfout.... hoe leuk de puzzel ook is nu.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OnlyTheBest
@franssie
Ja zal ik doen, ik zoek al een hele dag naar een oplossing.
Spijtig, want ik heb over de 150 Euro betaald voor deze FritzBox en heb deze maar een jaar gebruikt in de tijd dat ik nog Belgacom klant was. Bij overstap naar Telenet kon ik deze niet meer als modem gebruiken.
Hopelijk komt de oplossing gauw. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nhanssen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 27-05 18:54

nhanssen

QVL is non-tweakers

Al de 30/30/30 truc geprobeerd? (hard reset) Reset blijven indrukken voor 30s, vervolgens 30s van stroom af, daarna 30 weer met stroom er op. De hele tijd dus de reset vast blijven houden en met de stekker er in en er uit.

Meen dat dit bij vrijwel elke router hetzelfde is, kan uiteraard verschillen per fabrikant.

Spec's PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OnlyTheBest
@nhanssen
Helaas is er geen reset knop op de FritzBox 7490.
De enige mogelijkheid is via een tool die je kan downloaden op de site van AVM.
Heb ik al verschillende keren gedaan vandaag en het is maar eventjes gelukt. Tot de FritzBox opnieuw moest opstarten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cpt.Morgan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-05 22:06
OnlyTheBest schreef op maandag 17 februari 2020 @ 01:40:
@nhanssen
De enige mogelijkheid is via een tool die je kan downloaden op de site van AVM.
Dat klopt niet. Er staan in de handleiding minimaal 2 methoden om je FritBox 7490 te resetten, en voor geen van beiden hoef je een tool te downloaden:
You have the option of restoring the factory settings using the FRITZ!Box user interface (p.174) or a telephone connected with the FRITZ!Box (p.172).
Bron: https://assets.avm.de/fil...itzbox-7490_man_en_GB.pdf

Volg eens exact de instructies die in die 2 methoden staan beschreven...

[ Voor 5% gewijzigd door Cpt.Morgan op 17-02-2020 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hp-got

hp-got

Moi

Wat ik nu eerst eens zou doen om zeker te weten dat de PC met de Fritz!Box praat en niet met iets anders:
- Op de PC alle radio's uit (Airplane mode als je Windows gebruikt)
- PC met UTP kabeltje met LAN 1 van de Fritz!Box verbinden
- Verder helemaal niets aan de Fritz aansluiten, dus ook niet het modem ergens aan de Fritz hangen
- Fritz aanzetten, als hij opgestart is kijken of de goede lampjes branden
- PC rebooten
- In de browser van de PC http://fritz.box invoeren

Je zou dan toch echt in de user interface van de Fritz uit moeten komen.
Zo niet:
- welke lampjes branden er op de Fritz?
- Wat zie je als je op de PC in een command prompt ipconfig geeft? Welk IP adres heeft je PC? Subnet mask? (je zei eerder 255.255.0.0, ik zou verwachten 255.255.255.0)? Gateway?

Als data het nieuwe goud is dan is je telefoon een goudmijn. | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OnlyTheBest
@Cpt.Morgan
De eerste optie lukt niet. Aangezien ik niet in de user interface geraak.
De 2de optie lukt niet aangezien ik geen oude telefoon heb liggen, alsook de buren niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OnlyTheBest
@hp-got
De FritzBox hangt rechtstreeks aan pc of laptop.
Het groene lampje van Power/DSL staat aan. Voor de rest niets.
Ik krijg het ip: 169.254.19.86.
De default gateway blijft leeg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sneep
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 29-05 20:14
Verbind je met de WAN poort of LAN poort?

sneep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hp-got

hp-got

Moi

OnlyTheBest schreef op maandag 17 februari 2020 @ 13:59:
@hp-got
De FritzBox hangt rechtstreeks aan pc of laptop.
Het groene lampje van Power/DSL staat aan. Voor de rest niets.
Ik krijg het ip: 169.254.19.86.
De default gateway blijft leeg.
Heb je de stappen die ik voor je uitschreef stuk voor stuk uitgevoerd?

[edit]
Wil het WLAN lampje aan als je _kort_ op de WLAN toets drukt?

[ Voor 8% gewijzigd door hp-got op 17-02-2020 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt.Morgan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-05 22:06
Zoals @franssie al schreef. Je PC "krijgt" dat IP adres helemaal niet. Dat is een IP adres dat je PC zichzelf toewijst zodra hij juist _geen_ IP adres van een DHCP server krijgt toegewezen. @franssie schreef al dat je je PC handmatig een IP adres zou kunnen geven in de range waarin je ook het IP adres van de FritzBox verwacht, om te kijken of je dan wel contact kunt krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vj_slof
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 17:48
Kun je de Fritzbox op een andere router aansluiten via een LAN-kabel en dan op de router inloggen en daar kijken naar de aangesloten/ingelogde clients en zo het ip-adres achterhalen als ie die via DHCP van de andere router zou krijgen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joen
sneep schreef op maandag 17 februari 2020 @ 14:06:
Ik heb zelf ook de Fritzbox 7490 gehad en die heeft geen WAN-poort.

Als het WLAN lampje na de reset niet brand en er ook totaal geen communicatie mogelijk is via de LAN-aansluitingen begin ik het idee te krijgen dat de Fritzbox 7490 gebricked is geraakt oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ewoutw
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 13:50
vj_slof schreef op maandag 17 februari 2020 @ 14:09:
Kun je de Fritzbox op een andere router aansluiten via een LAN-kabel en dan op de router inloggen en daar kijken naar de aangesloten/ingelogde clients en zo het ip-adres achterhalen als ie die via DHCP van de andere router zou krijgen?
Dit werkt alleen als ze in het zelfde subnet zitten. Maar is zeker een optie : ;) .

http://fritz.box werkt volgens mij al laag 2 verbinding in orde is (correct me if I am wrong)

als je nog een oud telefoon toestel heb kan je die aansluiten en '#991*15901590*' bellen en 30 sec wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hp-got

hp-got

Moi

Joen schreef op maandag 17 februari 2020 @ 14:40:
[...]
Als het WLAN lampje na de reset niet brand en er ook totaal geen communicatie mogelijk is via de LAN-aansluitingen begin ik het idee te krijgen dat de Fritzbox 7490 gebricked is geraakt oid.
Dat vrees ik ook een beetje, daarom vroeg ik of het WLAN lampje wel aan wil als hij kort op de WLAN knop drukt.
Als dat zo zou zijn is er een kleine kans dat hij via WLAN alsnog in de router kan komen.
Wil het lampje dan nog niet aan dan is er iets goed mis......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincedd
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 28-05 11:11
Learn about factory resetting a FRITZ!Box 7490.
...

1. Plug a phone device into either 'FON 1' or 'FON 2' ports of your modem.
2. Dial the following numbers '#991*15901590*'.
3. Wait for up to 30 seconds and you'll modem will begin to reset to factory settings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickPR
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14:47
vincedd schreef op maandag 17 februari 2020 @ 15:30:
Learn about factory resetting a FRITZ!Box 7490.
...

1. Plug a phone device into either 'FON 1' or 'FON 2' ports of your modem.
2. Dial the following numbers '#991*15901590*'.
3. Wait for up to 30 seconds and you'll modem will begin to reset to factory settings.
Hij heeft al gezegd dat dat geen optie is omdat hij geen telefoon heeft (en zijn buren ook niet).

@OnlyTheBest Het gaat er om dat je het ip-adres vind wat de Fritzbox op dat moment hanteert, misschien kun je met het programma Wireshark achterhalen met welk IP de PC praat. In dat geval enkel de PC en de Fritzbox met elkaar verbinden.

Toch vind ik het raar dat de Fritzbox geen wifi uitzend, na een reset wordt het wifi uitgezonden dat onderop het apparaat staat, met bijbehorend wachtwoord. Weet je zeker dat er geen Fritzbox wifi is? Meestal te herkennen aan de volle bak bereik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OnlyTheBest
sneep schreef op maandag 17 februari 2020 @ 14:06:
Alle LAN poorten heb ik al getest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OnlyTheBest
hp-got schreef op maandag 17 februari 2020 @ 14:07:
[...]

Heb je de stappen die ik voor je uitschreef stuk voor stuk uitgevoerd?

[edit]
Wil het WLAN lampje aan als je _kort_ op de WLAN toets drukt?
Nope, doet niets.
1 keer is het wel gelukt en dan kon ik het WiFi signaal zien op de laptop en smartphone.
Na een paar instellingen start ie opnieuw op en is het weeral hetzelfde probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hp-got

hp-got

Moi

OnlyTheBest schreef op maandag 17 februari 2020 @ 16:40:
[...]
Na een paar instellingen start ie opnieuw op en is het weeral hetzelfde probleem.
Betekent "na een paar instellingen" dat je in de instellingen van de router bent geweest?
Weet je misschien nog wat je deed om hem opnieuw op te laten starten?

Anyway, er is al een paar keer de suggestie langsgekomen om een telefoon aan te sluiten op één van de FON poorten en daarmee een reset te geven.
Je zei al dat jij en je buren niet zo'n ding hebben, maar de wereld is groter dan dat.....
Misschien is het toch een goed idee om te proberen zo'n telefoon ergens te lenen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OnlyTheBest
hp-got schreef op maandag 17 februari 2020 @ 16:49:
[...]

Betekent "na een paar instellingen" dat je in de instellingen van de router bent geweest?
Weet je misschien nog wat je deed om hem opnieuw op te laten starten?

Anyway, er is al een paar keer de suggestie langsgekomen om een telefoon aan te sluiten op één van de FON poorten en daarmee een reset te geven.
Je zei al dat jij en je buren niet zo'n ding hebben, maar de wereld is groter dan dat.....
Misschien is het toch een goed idee om te proberen zo'n telefoon ergens te lenen.
Ja heel toevallig eens in de user interface geraakt.
Nadat je Annex A of B kiest moet ie opnieuw opstarten en beginnen de gekende problemen opnieuw.
Ik ben volop bezig met iedereen te stalken die mogelijk een oude telefoon heeft liggen. 😄

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OnlyTheBest
PatrickPR schreef op maandag 17 februari 2020 @ 15:48:
[...]

@OnlyTheBest Het gaat er om dat je het ip-adres vind wat de Fritzbox op dat moment hanteert, misschien kun je met het programma Wireshark achterhalen met welk IP de PC praat. In dat geval enkel de PC en de Fritzbox met elkaar verbinden.

Toch vind ik het raar dat de Fritzbox geen wifi uitzend, na een reset wordt het wifi uitgezonden dat onderop het apparaat staat, met bijbehorend wachtwoord. Weet je zeker dat er geen Fritzbox wifi is? Meestal te herkennen aan de volle bak bereik.
Wireshark zal ik eens proberen na mijn werk.
Wat de wifi betreft is het nog maar 2 keer gelukt. En na de wizard instellingen in de user interface start ie opnieuw op en is er weeral geen signaal.
Zelf de LED van Wlan gaat niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekiejoekie
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 00:10
OnlyTheBest schreef op maandag 17 februari 2020 @ 17:06:
[...]

Ja heel toevallig eens in de user interface geraakt.
Nadat je Annex A of B kiest moet ie opnieuw opstarten en beginnen de gekende problemen opnieuw.
Ik ben volop bezig met iedereen te stalken die mogelijk een oude telefoon heeft liggen. 😄
Ja, daar ga je dus al fout. Je hebt geen ADSL, je wilt hem als accespoint instellen. Deze keuze moet je dus sowieso niet eens maken.

WEES BLIJ !!! Hier had uw advertentie kunnen staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OnlyTheBest
Oekiejoekie schreef op maandag 17 februari 2020 @ 17:37:
[...]

Ja, daar ga je dus al fout. Je hebt geen ADSL, je wilt hem als accespoint instellen. Deze keuze moet je dus sowieso niet eens maken.
Het kan niet anders. Je moet iets kiezen.
Dat is een wizard die je krijgt voor eerste ingebruikname.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hp-got

hp-got

Moi

[...]

Daar is niks fout mee, na een reset moet je als eerste kiezen voor Annex A of B.
Daarna start de Fritz weer op en dan pas kan je instellingen gaan kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekiejoekie
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 00:10
In dat geval, kies je voor internet via WAN. Lan poort 1 wordt dan een Wan-poort. 2, 3 en 4 zijn nog gewoon bruikbaar. Vervolgens schakel je DHCP uit, geef je de Fritz-box een vast ip in je telenet-range, en klaar.

Telenet-modem sluit je aan op Lan 2,3 of 4. Als je die op 1 aansluit, krijg je Nat achter Nat. Dat is vaak niet echt handig.

WEES BLIJ !!! Hier had uw advertentie kunnen staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OnlyTheBest
hp-got schreef op maandag 17 februari 2020 @ 17:45:
[...]

Daar is niks fout mee, na een reset moet je als eerste kiezen voor Annex A of B.
Daarna start de Fritz weer op en dan pas kan je instellingen gaan kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OnlyTheBest
Oekiejoekie schreef op maandag 17 februari 2020 @ 17:48:
In dat geval, kies je voor internet via WAN. Lan poort 1 wordt dan een Wan-poort. 2, 3 en 4 zijn nog gewoon bruikbaar. Vervolgens schakel je DHCP uit, geef je de Fritz-box een vast ip in je telenet-range, en klaar.

Telenet-modem sluit je aan op Lan 2,3 of 4. Als je die op 1 aansluit, krijg je Nat achter Nat. Dat is vaak niet echt handig.
Was het maar zo simpel opgelost.
Dan had ik dit topic niet hoeven aanmaken.
Ik denk eerder dat er iets mis is met de firmware.
Aangezien een normale boot niet lukt.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• hp-got

hp-got

Moi

OnlyTheBest schreef op maandag 17 februari 2020 @ 18:00:
[...]
Dat begreep ik.
Om een factory reset te kunnen doen via de admin user interface zal de Fritz na die herstart toegankelijk moeten zijn.
Zolang dat niet zo is heb je voor zover ik weet geen andere optie dan een telefoon in een FON poort te prikken en daarmee de codereeks voor de reset in te voeren.

Even een zijspoor:
Hoe oud is die 7490?
AVM geeft doorgaans prima ondersteuning, en de garantie op deze apparaten is 5 jaar.
Als je er met de hulp hier niet uit komt kan je misschien een beroep doen op de support van AVM? klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OnlyTheBest
hp-got schreef op maandag 17 februari 2020 @ 18:12:
[...]

Even een zijspoor:
Hoe oud is die 7490?
Echt 5 jaar? Ik had gedacht 2 jaar zoals meestal.
Het kan op het randje zijn. Ik vermoed zo rond 4 jaar oud.
Zal eens een zoektocht beginnen naar de factuur. Normaal hou ik die wel bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hp-got

hp-got

Moi

OnlyTheBest schreef op maandag 17 februari 2020 @ 18:22:
[...]
Echt 5 jaar? Ik had gedacht 2 jaar zoals meestal.
Deze pagina, scroll naar beneden naar garantie: klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OnlyTheBest
Heel erg bedankt @hp-got !
Als ik de factuur kan vinden zal ik contact opnemen met de klantenservice.
Anders zal het toch een aanschaf van een repeater worden.
Iets in mij had het wel verwacht dat er weeral iets zou misgaan. 😄
Zeker als het jaren in een kast heeft gelegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hp-got

hp-got

Moi

OnlyTheBest schreef op maandag 17 februari 2020 @ 19:34:
Heel erg bedankt @hp-got !
Als ik de factuur kan vinden zal ik contact opnemen met de klantenservice.
Ik denk dat je rustig om hulp kan vragen zonder factuur, vermoedelijk heb je die pas nodig als het ding terug moet voor reparatie onder garantie.
Maar misschien hoeft dat niet, weet AVM iets dat wij niet weten en hebben ze een suggestie voor je om hem aan de praat te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
[...]

Het is wel een logische stap als je je bedenkt dat het een xDSL-modem is met accesspoint als extra functionaliteit.
Ik zou standaard voor Annex A gaan ook al is het verder niet van toepassing. Daarna kan het accesspoint alsnog ingesteld worden.
hp-got schreef op maandag 17 februari 2020 @ 19:01:
[...]

Deze pagina, scroll naar beneden naar garantie: klik
Damn... Dat ik er nu pas achter kom dat er maar liefst 5 jaar garantie op die dingen zit...
Dan had ik mij de aanschaf van de Fritzbox 7590 kunnen besparen. Alhoewel... Ik ben met de Fritzbox 7590 eigenlijk ook wel erg blij. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OnlyTheBest
hp-got schreef op maandag 17 februari 2020 @ 21:14:
[...]

Ik denk dat je rustig om hulp kan vragen zonder factuur, vermoedelijk heb je die pas nodig als het ding terug moet voor reparatie onder garantie.
Ik heb de bestel bevestiging gevonden in mijn mails. Via Bol.com besteld blijkbaar. Helaas geen factuur te vinden.
Ik zal Bol.com dan eerst eens moeten contacteren.
Het goede nieuws is wel dat ik deze in 2017 heb gekocht. Dus zou nog onder garantie moeten vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fmrama
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 29-05 17:34
Heb je een account bij Bol? Dan kun je daar de factuur ophalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OnlyTheBest
Jep, factuur gevonden.
Ik heb een garantie herstelling aangevraagd.
Nu hopen dat ze niet moeilijk doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OnlyTheBest
Voor de geïnteresseerden...
De technieker van AVM kan het niet herstellen onder garantie.
Het aankoopbedrag wordt terugbetaald.
Het lag dus niet aan mij, wat een opluchting. 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

ha dank voor de terug koppeling.

;) Dus dan is het voor ons natuurlijk ook een hele geruststelling dat het niet aan ons lag ;)

[ Voor 53% gewijzigd door franssie op 10-03-2020 00:26 ]

Pagina: 1