Vraag

• ArawnofAnnwn
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 03-11 20:46
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Vul hier in welk apparaat je zoekt.

Android telefoon

Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.

400 max

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Wat wil je er precies mee doen? Welke apparatuur heb je al? Wat verwacht je te kunnen gaan doen? Heb je specifieke eisen aan software die moet draaien?

Youtube, spelletjes, bellen, e-mail
moet een dual sim zijn.

Wat heb je zelf al gevonden?
Heb je zelf al een idee welk apparaat je overweegt? Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.

Blackview BV9100 (13.000mAh). 4GB/64GB. 329 euro
Blackview BG9500 Plus (10.000mAh). 4GB/64GB 329 euro

Welke vragen heb je hier nog over?
Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik heb nu een OnePlus 3 die de geest aan het geven is. Ik vind dat toestel veels te dun, te licht en de batterij is slecht. Ik heb al 2 keer de batterij vervangen, maar dat lost helaas niets op. Het is ook maar een 3000mAh batterij.

Ik weet dat de BV9100 trager is dan mijn 4 jaar oude telefoon en dat baart mij wel zorgen. Ik weet alleen niet hoe dat in de praktijk is met spelletjes zoals real racing en youtube filmpjes

Het voordeel is dat de BV9100 tegen een stootje zou moeten kunnen, dus ik hoef er geen hoesje omheen te doen. Ik heb nu een batterij hoes om mijn oneplus heen zitten waardoor mijn oneplus dikker (en zwaarder) is dan de BV9100. Het zou fijn zijn als ik een nieuwe telefoon kan gebruiken in een houder op de motor zonder dat deze door de regen kapot kan gaan. Ook draadloos opladen is een voordeel van de 9100.

De snelheid en het bij mij onbekende merk is weer een nadeel.

Ik heb bij de CAT telefoons gekeken, maar dat valt nogal tegen. Vaak heel weinig opslag (sommige zelfs nog 8GB!) en kleine batterijen. Ze gaan maar tot 5000mAh.

Alle reacties

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 13:43
http://www.oukitel.com/products/wp/oukitel-wp5-126.html als je graag voor sterk en batterij gaat.

• ArawnofAnnwn
Maar 8000mAh, minder geheugen, helft van de opslag, slechtere batterij. Wel goedkoop via china, maar ik kan mijn podcasts en spelletjes er niet eens op kwijt.

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Een Cat S52... Een Gigaset GX290...

Een toestel met meer dan 10000mAh, kan me niet voorstellen dat je daar blij van wordt.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• ArawnofAnnwn
CLB schreef op zondag 16 februari 2020 @ 22:32:
Een Cat S42... Een Gigaset GX290...

Een toestel met meer dan 10000mAh, kan me niet voorstellen dat je daar blij van wordt.
S42 bestaat niet. Gigaset heeft maar een 6000mAh batterij.

Waarom zou ik niet blij worden van een telefoon met een 6000mAh batterij? Als ik een telefoon kon kopen waar ik 16850 batterijen in kon stoppen om halverwege bij te laden, zou ik er zeer gelukkig van worden.

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13:37
Waar heb je zo een grote batterij voor nodig? Op de motor kun je toch aan een oplader koppelen?

Probleem is dat je buiten gewicht terecht komt met hele grote accu's dan wat de meeste mensen willen vasthouden, dus is er weinig markt voor en weinig keuze.

• ArawnofAnnwn
swhnld schreef op maandag 17 februari 2020 @ 09:55:
Waar heb je zo een grote batterij voor nodig? Op de motor kun je toch aan een oplader koppelen?

Probleem is dat je buiten gewicht terecht komt met hele grote accu's dan wat de meeste mensen willen vasthouden, dus is er weinig markt voor en weinig keuze.
Op de motor wel, maar ik heb nu 3000+7500mAh en dat haalt het einde van de dag niet, ook niet toen de batterijen nieuw waren.

Ik vind het zelfs fijn als een telefoon zwaar is.

Verwijderd

Wat doe je dan de hele dag met je telefoon in godsnaam?

• ikt
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12:00

ikt

Een Energizer p18k?

Host je 24/7 een in FHD stream met je apparaat ofzo?

• ComputerHoed
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 07-11 15:49

ComputerHoed

Electronica <3

Als jij niet een dag kan doen met een telefoon met 3000mah batterij, dan doe je iets goed mis.
Of je hebt weinig te doen op een dag en zit daarom uren filmpjes te kijken...

Ryzen 2700X, Gigabyte Aorus Gaming 7, G.Skills Ripjaws V 3200Mhz 16GB DDR4 RAM, PowerColor Red Devil 5700 XT, Samsung 970 250GB NVMe-SSD, 3x 5TB Toshiba HDD, 500GB Samsung Evo 850 SSD

• ArawnofAnnwn
Verwijderd schreef op maandag 17 februari 2020 @ 10:06:
Wat doe je dan de hele dag met je telefoon in godsnaam?
Overdag podcasts luisteren, foto's maken op mijn werk, agenda, skype, outlook, bellen etc.
S'avonds Youtube kijken, spelletjes spelen

• ArawnofAnnwn
ikt schreef op maandag 17 februari 2020 @ 10:46:
Een Energizer p18k?

Host je 24/7 een in FHD stream met je apparaat ofzo?
Niet rugged en helaas nooit uitgekomen

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09:36

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:02

Cheezus

Luiaard

Staar je niet blind op accu capaciteit. Het verbruik van je telefoon (zuinigheid processor, scherm etc.) is net zo van belang. Een moderne telefoon van een 'bekend' merk met grote accu zal het misschien net zo lang volhouden dan een chinees ding met 2x zo grote accu. Lees vooral reviews om te kijken hoe lang je met je accu kunt doen!

pricewatch: Motorola Moto G8 Power Zwart zou het toch wel een dag vol moeten kunnen houden. In extreme situaties kun je altijd nog aan een powerbank denken. Beter af en toe een powerbank nodig hebben dan continue een inferieure telefoon (consessies op andere eigenschappen) te moeten gebruiken..

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09:36
Tweaker had ooit een dag met een mooie telefoon, deze plan: Outdoor tweakers gezocht! Kom naar de exclusieve Land Rover Explore-int...

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

• Verona27
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 12:49
Cheezus schreef op maandag 17 februari 2020 @ 11:22:
Staar je niet blind op accu capaciteit. Het verbruik van je telefoon (zuinigheid processor, scherm etc.) is net zo van belang. Een moderne telefoon van een 'bekend' merk met grote accu zal het misschien net zo lang volhouden dan een chinees ding met 2x zo grote accu. Lees vooral reviews om te kijken hoe lang je met je accu kunt doen!

pricewatch: Motorola Moto G8 Power Zwart zou het toch wel een dag vol moeten kunnen houden. In extreme situaties kun je altijd nog aan een powerbank denken. Beter af en toe een powerbank nodig hebben dan continue een inferieure telefoon (consessies op andere eigenschappen) te moeten gebruiken..
Ben het hier helemaal mee eens, heb zelf een moto z play gehad en die had een kleinere accu maar was echt heel sterk qua accu-duur. Gooi hier een stevig hoesje om heen en een screenprotector op en je hebt denk ik een hele goede telefoon.

• ArawnofAnnwn

• ArawnofAnnwn
Cheezus schreef op maandag 17 februari 2020 @ 11:22:

Dat de specs samenhangen, dat klopt. Maar de blackview heeft een bijna 3x zo grote accu.

Ik wil geen powerbanks meer gebruiken. Ik deed dat vroeger, die tijd is klaar. Ik heb nu jaren met concessies gedaan door een fragieler toestel te gebruiken met een 3000mAh batterij. Daarom heb ik ook een 7500mAh powerbank hoesje er aan vast zitten. Wat jij een extreme situatie noemt is voor mij gewoon een normale dag.

• ArawnofAnnwn
Oh die was ik vergeten.

Ik zal eens gaan kijken of dat wat is. Het zou een goed alternatief kunnen zijn.

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Alhoewel een leuk toestel wil je die Land Rover Explore al niet meer door de verouderde Androidversie.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• ArawnofAnnwn
Dat ziet er goed uit. Die komt op de lijst. van mogelijkheden

• Paul Hewson
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09:07
ArawnofAnnwn schreef op maandag 17 februari 2020 @ 17:09:
[...]

Dat ziet er goed uit. Die komt op de lijst. van mogelijkheden
Ik heb er zelf ook eentje momenteel, een Armor 3W. Enigste nadeel is dat ik veel notificaties mis en dat krijg ik niet in orde.
Dus een Oukitel K13 Pro is in bestelling en houdt ik deze als backup.

• ArawnofAnnwn
Paul Hewson schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 00:23:
[...]

Ik heb er zelf ook eentje momenteel, een Armor 3W. Enigste nadeel is dat ik veel notificaties mis en dat krijg ik niet in orde.
Dus een Oukitel K13 Pro is in bestelling en houdt ik deze als backup.
Wat dacht jij van de BV9500

https://www.bol.com/nl/p/...vctPvg.1_4.5.ProductTitle

Veel betere specs. Helaas maar 10000mAh. Wel draadloos opladen en loopt rondjes om de 9100 heen.

• Paul Hewson
ArawnofAnnwn schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 09:01:
[...]

Wat dacht jij van de BV9500

https://www.bol.com/nl/p/...vctPvg.1_4.5.ProductTitle

Veel betere specs. Helaas maar 10000mAh. Wel draadloos opladen en loopt rondjes om de 9100 heen.
Geen ervaring met Blackview, wel met Oukitel naar volle tevredenheid dus vandaar mijn keuze.

• ArawnofAnnwn
Paul Hewson schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 12:36:
[...]

Geen ervaring met Blackview, wel met Oukitel naar volle tevredenheid dus vandaar mijn keuze.
ik kan de k13 nergens vinden. waar heb je deze besteld?

• Paul Hewson

• Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14:05
Paul Hewson schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 12:36:
[...]

Ik wel, 3 telefoons, BlackView BV7000 Pro. Helaas veel problemen met WIFI en Bluetooth en geen support.
Nu is dit wel een ouder type natuurlijk.

Who's general failure, and why is he reading my disk?

• ArawnofAnnwn
Ora et Labora schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 15:28:
[...]

Ik wel, 3 telefoons, BlackView BV7000 Pro. Helaas veel problemen met WIFI en Bluetooth en geen support.
Nu is dit wel een ouder type natuurlijk.
Ik ken twee mensen die blackview telefoons hebben die er wel blij mee zijn. Beiden gebruiken het vooral als ze iets gaan doen niet echt als vaste telefoon.

• Paul Hewson
ArawnofAnnwn schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 09:48:
[...]

Ik ken twee mensen die blackview telefoons hebben die er wel blij mee zijn. Beiden gebruiken het vooral als ze iets gaan doen niet echt als vaste telefoon.
Al een besluit genomen? Zo ja, wat heb je besloten?

Ik zit nog steeds te wachten op de Oukitel K13 maar deze is nog steeds niet op voorraad bij Banggood. Dus ik overweeg toch voor een ander model te gaan.

• ArawnofAnnwn
Paul Hewson schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 22:39:
[...]

Al een besluit genomen? Zo ja, wat heb je besloten?

Ik zit nog steeds te wachten op de Oukitel K13 maar deze is nog steeds niet op voorraad bij Banggood. Dus ik overweeg toch voor een ander model te gaan.
Ja, uiteindelijk toch de blackview bv9500 plus gekocht. Het bevalt redelijk goed. Ik zit alleen met een gek iets dat apps zichzelf afsluiten, terwijl de functie die dat regelt niet aan staat en die apps uitgesloten zijn. Het schijnt dat het mogelijk is om een stock android er op te zetten, als dat kan, zou het een perfecte telefoon zijn.

• Paul Hewson
ArawnofAnnwn schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 00:12:
[...]

Ja, uiteindelijk toch de blackview bv9500 plus gekocht. Het bevalt redelijk goed. Ik zit alleen met een gek iets dat apps zichzelf afsluiten, terwijl de functie die dat regelt niet aan staat en die apps uitgesloten zijn. Het schijnt dat het mogelijk is om een stock android er op te zetten, als dat kan, zou het een perfecte telefoon zijn.
Ben benieuwd of je al geprobeerd het een stock Android te flashen.

• ArawnofAnnwn
Paul Hewson schreef op woensdag 1 april 2020 @ 23:10:
[...]

Ben benieuwd of je al geprobeerd het een stock Android te flashen.
Nee. Ik wil het wel doen. Ik heb echter nog nooit een telefoon geflashed (nooit nodig geweest) dus ik weet ook niet hoe dat moet en wat de gevaren zijn. Hopelijk heb ik van het weekend tijd om er eens naar te gaan kijken.
Pagina: 1