Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik zou het systeem willen gebruiken voor videobewerking (met Pinnacle Studio 23), Photoshop en ik zou ook eens willen experimenteren met 3D-programma Blender
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb een maximum budget van zo'n 1000€
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
nee
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb de volgende onderdelen in gedachten:
Mijn gekozen onderdelen:
be quiet! Pure Base 600 Window zwart midi tower behuizing
be quiet! Pure Power 11 600W CM PSU/ PC voeding
MSI B450M Mortar Max moederbord
AMD Ryzen5 3600 processor+ cooler master hyper 212 black edition
Crucial DDR4 2x8Gb 3200 geheugenmodules
Kingston A2000 250Gb M.2 SSD
Samsung 860 QVO 1Tb SSD (als extra opslagschijf)
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
mijn voorkeur gaat uit naar een AMD Ryzen systeem
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik kies voor een midi behuizing, plaats genoeg om later eventueel een extra videokaart of SSD bij te plaatsen. het moederbord heb ik ook gekozen met het oog op latere upgrades, zodat ik het systeem toch meerdere jaren kan gebruiken
Ga je overklokken?
met overklokken heb ik geen ervaring, maar daar ga ik me wel eens over informeren
Wat verwacht je van ons?[i]
Mijn vraag is eigenlijk of de door mij gekozen componenten compatibel zijn met elkaar, en of er voor sommige onderdelen geen betere alternatieven zijn (in dezelfde prijsklasse liefst). Het is al een hele tijd geleden dat ik nog zelf een pc heb in elkaar gestoken, dus als ik iets over het hoofd heb gezien, ben ik dankbaar om er mij op te wijzen.
Ik zou het systeem willen gebruiken voor videobewerking (met Pinnacle Studio 23), Photoshop en ik zou ook eens willen experimenteren met 3D-programma Blender
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb een maximum budget van zo'n 1000€
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
nee
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb de volgende onderdelen in gedachten:
Mijn gekozen onderdelen:
be quiet! Pure Base 600 Window zwart midi tower behuizing
be quiet! Pure Power 11 600W CM PSU/ PC voeding
MSI B450M Mortar Max moederbord
AMD Ryzen5 3600 processor+ cooler master hyper 212 black edition
Crucial DDR4 2x8Gb 3200 geheugenmodules
Kingston A2000 250Gb M.2 SSD
Samsung 860 QVO 1Tb SSD (als extra opslagschijf)
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
mijn voorkeur gaat uit naar een AMD Ryzen systeem
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik kies voor een midi behuizing, plaats genoeg om later eventueel een extra videokaart of SSD bij te plaatsen. het moederbord heb ik ook gekozen met het oog op latere upgrades, zodat ik het systeem toch meerdere jaren kan gebruiken
Ga je overklokken?
met overklokken heb ik geen ervaring, maar daar ga ik me wel eens over informeren
Wat verwacht je van ons?[i]
Mijn vraag is eigenlijk of de door mij gekozen componenten compatibel zijn met elkaar, en of er voor sommige onderdelen geen betere alternatieven zijn (in dezelfde prijsklasse liefst). Het is al een hele tijd geleden dat ik nog zelf een pc heb in elkaar gestoken, dus als ik iets over het hoofd heb gezien, ben ik dankbaar om er mij op te wijzen.