iCloud photo syncing issue

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aschja
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02-10 18:43
Ik heb van de week vanwege een volle telefoon mijn fotos in iCloud gezet. Mijn vrouw gebruikt hetzelfde iCloud account, dus in mijn fotoalbum staan nu 22.000 fotos waarvan 70% van mijn vrouw. Kan ik dit ongedaan maken, want ik word gek van het gezoek naar fotos die ik voor mijn werk nodig heb.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Volkan1984
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13:05
Nee dat kan je niet ongedaan maken. En waarom gebruik je in hemelsnaam 1 iCloud account? Wat vreselijk onhandig.

Edit: welk iCloud photo sync issue? iCloud werkt toch precies zoals het bedoeld is?

[ Voor 27% gewijzigd door Volkan1984 op 16-02-2020 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frank131331
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 28-09 17:38
Wat volkan hierboven zegt. Volgens mij is dit vuistregel 1 van een Apple Account; het is persoonlijk. Je kunt toch simpel een 200gb bundel voor €2,99 pm aanschaffen welke je kunt delen met je het Apple ID vrouw mocht 1 van de 2 te weinig opslag hebben? Of zelfs 1 50gb bundel voor haar alleen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 04-10 20:18
Let op als je dat dus wist is je vrouw ook de foto’s kwijt!
Verwijderen is dus foto’s kwijt zijn.
Dus eerst zorgen dat je vrouw haar foto’s opslaat ergens anders en dan zorgen dat je de boel weer gaat scheiden en ieder een eigen account dus.

[ Voor 21% gewijzigd door Roos79 op 16-02-2020 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Let er even op of er meldplicht is naar je privacy officer. Je geeft aan dat je foto's voor je werk hebt, die zijn dus nu gelekt naar iemand buiten de organisatie. Beter wel melden dan dat er achteraf een datalek is die bij jou vandaan blijkt te komen. De privacy officer kan onderzoeken of er wellicht meer data is samengevoegd dan alleen foto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

iAR

Je kunt natuurlijk in een regenachtig weekend er even voor gaan zitten. Zorg dat je de Apple ID's uit elkaar haalt. Je kunt bijvoorbeeld een export maken van alles of een archief downloaden van Apple zelf.
Dan maak je een nieuwe Apple ID aan. Maak je een familie. En importeer je alleen wat nodig is terug naar het nieuwe account.
In het oude account moet je de gegevens weer wissen (die je nu in het nieuwe account hebt).

Voor wat betreft de foto's: als je de foto's in een keer hebt geïmporteerd kun je kijken bij het album geïmporteerd, dan staan ze daar allemaal onder dezelfde datum.
Pagina: 1