Vraag

• j.volger
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 04-12-2022
Kan je de Round Wireless koppelen met Evohome zonder er een regelaar (bv HR92) aan toe te wijzen?

Ik wil de evohome aanschaffen en alle radiatoren voorzien van een thermostaatkraan. De vloerverwarming die uit 1 streng bestaat wil ik niet voorzien van een extra regelaar.
De ketel wil ik ook laten branden als de round wireles, in de ruimte van de vloerverwarming, daarom vraagt.

Hij kan gekoppeld worden aan de evohome maar ik wil dat doen zonder een regelaar toe te wijzen. Het warme water gaat toch wel de vloer in en de water temperatuur stel je handmatig in op de vloerverwarming set :) :) .

Wie weet of dat mogelijk is??

Alle reacties

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Stevendefeij
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-03 20:48
Je kan sowieso een dummy apparaat koppelen (BDR91 van marktplaats zonder apparaat en zonder stekker in het stopcontact na koppeling).
Diezelfde BDR91 kan je ook meerdere keren koppelen, de zones blijven actief.
Alleen hij wordt wel geschakeld, dus niet je ketel ermee schakelen oid.

Voorheen was het niet mogelijk om een zone zonder te schakelen apparaat aan te maken, sinds firmware 2 heb ik het eigenlijk niet meer geprobeerd.

Ik heb het hier voor de babykamer gedaan, ik wilde wel een minimum temperatuur maar niet dat de ketel elke kaar getriggerd werdt.
Dus Temperatuur voeler in Evohome op 16 graden, Danfos thermostaatknop op 18,5 graden.

[Voor 20% gewijzigd door Stevendefeij op 06-05-2020 10:59]

Greetings by de force under Linux and one realy powerfull 386 SX 4 MB RAM

• NoobyD
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 21-03 10:00
Ik ben me ook al een tijd aan het inlezen voor een zone regelingsysteem.

Eerste eye opener, waterzijdig inregelen, gedaan.
Pompschakelaar geinstaleerd op vloerverwarming keuken/hal, gedaan (gekocht met kadobon :) )
Ketel van Valliant, kan met OT. Check.

Het plan: Vloeverwarming keuken/hal HR92 met round in de ruimte, overige verwarmde zones radiatoren met HR92. Slaapkamers en garage, niet slimme thermostaatknoppen op vorstbeveiliging.

Blijft nog over de badkamer. Hoofdverwarming is vloerverwarming met RTL. Bijverwarming een handdoekradiator.
Idee is hievoor om een round op te hangen zonder dat die een regelaar aanstuurt. Dus alleen de ketel activeerd als het te koud is.
Kan dit?

En kan deze vloerverwarming als bypass dienen? Of is de handdoekradiator beter? (Zit nu nog een simpele knop op)

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee