Juiste installatie TROTEC Geluidsmeter BS06

Pagina: 1
Acties:
  • 448 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Statischgeladen
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 24-08-2023

Statischgeladen

Wannabe-Tweaker

Topicstarter
Hallo. Ik heb een decibelmeter. Trotec BS06.

Achterkant is "evenwijdig" met voorkant. Hoek is waarschijnlijk 89 of 88 graden, mogelijk 90.
Airtight sealed: Nee, vanwege fout bij het openmaken van dit ding. Niet exactcoördinaats geopend, IQ van 50.
Instructieboekje geeft aan: Alleen modificeren als je professioneel werker bent in elektronica.
Batterijmodule: Positionering in achterkant microfoon met juiste horizontale of verticale draaiing/mentale rotatie. Kabel moet correct staan, kan bijna uitsteken of erin zitten als een halve cirkel vorm. Ik zal foto's sturen van deze observaties omdat ik niet weet of dit ding correct geinstalleerd is en derhalve geen flinke lading statische elektriciteit of batterijlekkage zal produceren.

Vraag: Wat is de wattage maximum, hoeveel batterijlekkage is waarneembaar en hoe dodelijk is dit?

Metingsaccuratie: +- 3,5%

Extra opmerking: Ik heb dit ding verkeerd geopend en nu gaat hij eigenlijk niet meer dicht met een hoek van 90 graden. Op foto's lijkt het alsof hij beter afgesloten is, echter kan dit een illusie zijn.
Maximum verschil tussen volledig dicht en niet volledig dicht: Niet meer dan 5 centimeter.

Foto's:
https://easyupload.io/67btij
https://easyupload.io/kmmigd
https://easyupload.io/7jjzx3

https://imgshare.io/image/QwYX7
https://imgshare.io/image/Qw0Yt
https://imgshare.io/image/QwcZl
https://imgshare.io/image/Qwqzx[
https://imgshare.io/image/QwhHg

[ Voor 12% gewijzigd door Statischgeladen op 16-02-2020 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:15

Cheezus

Luiaard

Ik begrijp dit van je verhaal:
Ik heb een stukje elektronica op batterijen opengemaakt en krijg het niet meer goed dicht. Kan dit gevaarlijk zijn?

Als dit de moraal van je verhaal is kan het antwoord eenvoudig zijn: nee.
Iets als een taser kan natuurlijk wel gevaarlijk zijn maar normale dingen op batterij werken op een paar volt en zijn compleet ongevaarlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Statischgeladen

Statischgeladen

Wannabe-Tweaker

Topicstarter
Cheezus schreef op zondag 16 februari 2020 @ 17:12:
Ik begrijp dit van je verhaal:
Ik heb een stukje elektronica op batterijen opengemaakt en krijg het niet meer goed dicht. Kan dit gevaarlijk zijn?

Als dit de moraal van je verhaal is kan het antwoord eenvoudig zijn: nee.
Iets als een taser kan natuurlijk wel gevaarlijk zijn maar normale dingen op batterij werken op een paar volt en zijn compleet ongevaarlijk.
Was wel te verwachten eigenlijk. Je voelt het wel als het 1000 watt aan stroom is of bijvoorbeeld 20 volt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dan ben je al verder als mij, want voor mij heeft iemand een stuk tekst in een blender gestopt en op enter gedrukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Statischgeladen

Statischgeladen

Wannabe-Tweaker

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 16 februari 2020 @ 17:21:
[...]

dan ben je al verder als mij, want voor mij heeft iemand een stuk tekst in een blender gestopt en op enter gedrukt.
De vraag was alleen of het gevaarlijk is met de batterij op die positie ten opzichte van de achterkant en de kabels op een andere positie. Ik heb foto's gemaakt enzo. Maar het antwoord was dat het voltage niet schadelijk is. En ik zie de batterij geen vloeistof loslaten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Om het hele verhaal simpeler te maken: je hebt een standaard 9v batterij. (Gewoon batterij, niet 'batterijmodule') Die dingen zijn niet gevaarlijk, tenzij je hem in je achterwerk stopt, of door midden zaagt en opeet.

Wat je apparaat betreft: het is een stuk consumentenelectronica, het ergste wat kan gebeuren is dat je het kapot maakt en dan werkt het niet meer.

Batterijen gaan niet zomaar 'lekken' of iets dergelijks, dat was in 1990 zo, maar nu moet je echt je best doen om een goede batterij van een A-merk kapot te maken. (en dan hebben we het uiteraard niet over LiPO of LiFe batterijen, maar die kan je dan ook niet als consument in de supermarkt of bij het tankstation kopen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Statischgeladen

Statischgeladen

Wannabe-Tweaker

Topicstarter
johnkeates schreef op zondag 16 februari 2020 @ 17:46:
Om het hele verhaal simpeler te maken: je hebt een standaard 9v batterij. (Gewoon batterij, niet 'batterijmodule') Die dingen zijn niet gevaarlijk, tenzij je hem in je achterwerk stopt, of door midden zaagt en opeet.

Wat je apparaat betreft: het is een stuk consumentenelectronica, het ergste wat kan gebeuren is dat je het kapot maakt en dan werkt het niet meer.

Batterijen gaan niet zomaar 'lekken' of iets dergelijks, dat was in 1990 zo, maar nu moet je echt je best doen om een goede batterij van een A-merk kapot te maken. (en dan hebben we het uiteraard niet over LiPO of LiFe batterijen, maar die kan je dan ook niet als consument in de supermarkt of bij het tankstation kopen)
Ligt eraan, als je een 5 volt stekker in het stopcontact stopt kan er wel iets mis gaan denk ik. Niet proberen trouwens. Voor de rest is de kans dat er echt iets ergs gebeurd met consumentenelektronica inderdaad minimaal. De mensen die het maken weten heus wel dat niet iedereen weet uit welke bestandsdelen het bestaat en weet ik veel wat allemaal nog meer.

Goed dat je me even voorlicht. Ik dacht wel eens een lekkende batterij gehad te hebben die hele milde damage veroorzaakte, het leek alsof het hulsel beschadigd was op de 1 of andere manier. Ik was eigenlijk een beetje jong en had te veel batterijen in mijn laatjes. Kamer opruimen? Deed ik niet zo zeer aan.

Ik heb nog steeds allemaal webcams en dingen die helemaal open liggen, openstaande bekabeling, hulsel kapot of aan de buitenkant eraf gevallen toen ik zeer klein was (jonger dan 10 - 12 jaar), nog steeds werkend overigens. Als je die allemaal met elkaar combineert en met hetzelfde stopcontact verbind kan het zijn dat er 80 Ámpere aan stroom uitkomt. Niet proberen trouwens, het is sowieso best gevaarlijk, als het niet heel erg gevaarlijk is.

Once again, we weten niet alles. Hoe schadelijk röntgenstraling is was vroeger ook onbekend.

[ Voor 3% gewijzigd door Statischgeladen op 16-02-2020 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Statischgeladen schreef op zondag 16 februari 2020 @ 21:59:
[...]

Ligt eraan, als je een 5 volt stekker in het stopcontact stopt kan er wel iets mis gaan denk ik. Niet proberen trouwens. Voor de rest is de kans dat er echt iets ergs gebeurd met consumentenelektronica inderdaad minimaal. De mensen die het maken weten heus wel dat niet iedereen weet uit welke bestandsdelen het bestaat en weet ik veel wat allemaal nog meer.

Goed dat je me even voorlicht. Ik dacht wel eens een lekkende batterij gehad te hebben die hele milde damage veroorzaakte, het leek alsof het hulsel beschadigd was op de 1 of andere manier. Ik was eigenlijk een beetje jong en had te veel batterijen in mijn laatjes. Kamer opruimen? Deed ik niet zo zeer aan.

Ik heb nog steeds allemaal webcams en dingen die helemaal open liggen. Als je die allemaal met elkaar combineert en met hetzelfde stopcontact verbind kan het zijn dat er 80 Ámpere aan stroom uitkomt. Niet proberen trouwens, het is sowieso best gevaarlijk, als het niet heel erg gevaarlijk is.

Van de dingen die we maken weten we prima hoe het werkt, daarom zijn stopcontacten ook niet gemaakt met het idee dat er andere dingen in passen dan de bijbehorende stekkers.
Once again, we weten niet alles. Hoe schadelijk röntgenstraling is was vroeger ook onbekend.
Een '5 volt stekker' bestaat niet, tenminste niet in schuko uitvoering. En een stopcontact is niet hetzelfde als een batterij.

Daarnaast is 'alles combineren' en 'met hetzelfde stopcontact verbinden' een beetje een rare opstelling, maar zelfs als het al een ding was kan er nog geen 80 Ampere uit je stopcontact komen om dat je zekering waarschijnlijk niet boven de 16 Ampere gaat. En waarom zou je een paar webcams 'open hebben' en 'combineren'. Een paar CMOS/CCD sensors, wat USB interface chips en wat low-level TTL doet niks samen.

[ Voor 4% gewijzigd door johnkeates op 16-02-2020 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Statischgeladen

Statischgeladen

Wannabe-Tweaker

Topicstarter
johnkeates schreef op zondag 16 februari 2020 @ 22:02:
[...]

Een '5 volt stekker' bestaat niet, tenminste niet in schuko uitvoering. En een stopcontact is niet hetzelfde als een batterij.

Daarnaast is 'alles combineren' en 'met hetzelfde stopcontact verbinden' een beetje een rare opstelling, maar zelfs als het al een ding was kan er nog geen 80 Ampere uit je stopcontact komen om dat je zekering waarschijnlijk niet boven de 16 Ampere gaat. En waarom zou je een paar webcams 'open hebben' en 'combineren'. Een paar CMOS/CCD sensors, wat USB interface chips en wat low-level TTL doet niks samen.
Ok dan heb ik geluk. Ik voel er amper iets van, het is hele milde elektriciteit die doorgeleid wordt via mijn tapijt gewoon. Een paar kapotte webcams, videokaart of tracking card is zichtbaar, overige hardware zichtbaar bij andere kapotte objecten als andere webcams, openliggende ethernet kabel en allemaal nonsens. Werkt gewoon nog bijna even goed als toen ik ze kocht of kreeg trouwens, alleen de resolutie is 640x480 ofzo. Of maximaal 1250x720 oid.

Achterdochtig genoeg om een 2gbps kabel te bestellen met magnetische afscherming. Of was het geen magnetische afscherming maar een vergelijkbare technologie? Link: https://www.allekabels.nl...twerkkabel-cat8-sftp.html
Halogeenvrij, 5 meter lang. Ik weet verdraaid niet eens of dit ding wel lang genoeg is, dat is nog het stomme. Ik heb geen meetlint gebruikt, maar wat is de maximale afstand? 20 meter?
Straks kan ik hem nog terugsturen omdat ik een misaankoop heb gedaan. Zoals gezegd, achterdochtig persoon met beschadigde ethernet kabel waarvan de bekabeling openligt.

PS: Met alles combineren bedoel ik meer als de elektronische schakeling een samengevoegde doorleiding heeft die doorgeschakeerd wordt waardoor ik de elektronische statische dingen voel. Moleculair statisch. Atomair statisch. Niet dat ik al die dingen ga proberen te connecten MET ELKAAR PARALLEL via een USB kabel of een ander soort kabel. Ik weet niet eens hoe dat moet. Dit gaat niet gebeuren. Kabels die erin passen doorverbinden met de passende slots van de andere objecten die connectoren hebben. Lol no ik ben niet psychisch gestoord.

[ Voor 16% gewijzigd door Statischgeladen op 16-02-2020 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Afbeeldingslocatie: https://groningerblogblog.files.wordpress.com/2018/10/download-1.jpg
En toen kwam er een olifant, met een lange snuit, en die blies dit verhaaltje uit....

Wise enough to play the fool

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.