Beste microfoon maximaal 100 euro

Pagina: 1
Acties:
  • 1.913 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Statischgeladen
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 24-08-2023

Statischgeladen

Wannabe-Tweaker

Topicstarter
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Ik zoek een hoge kwaliteit microfoon die op een MIDAS pre-amp past. De aansluiting moet overeen komen.

Wat is je budget?
Maximaal honderd euro. 12 euro meer maakt niet veel uit, 50 euro meer wel.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Zoals ik al zei, hij moet op een MIDAS pre-amp passen. Doel is het maken van video's met een publiek van maximaal 5000 a 10 000 (absoluut maximum) kijkers. Ik verwacht zeker niet meer.

Dit zijn bijvoorbeeld tutorials omdat ik ICT'er wil worden, maar ook gameplay commentaries. Natuurkunde heb ik maar twee jaar gehad op de middelbare school, graag zou ik er toch veel over leren. Hetzelfde geldt in iets lichtere mate voor scheikunde, zolang het vooraf al getest is door iemand anders wil ik het wel doen met de juiste verhoudingen en getallen.

Wat heb je zelf al gevonden?
Overwegingen zijn de Blue Microphones Snowball of Yeti. Waarom heb ik een condensator microfoon nodig, en welke is van hoge kwaliteit en goede prijs/kwaliteitsverhouding? Consumentenbeoordelingen zijn op Tweakers hoog. Graag zou ik hierover meer advies willen.

Hoogste overweging is de Snowball aangezien de Yeti waarschijnlijk zonde van het geld is voor de beoogde doelen. Momenteel heb ik een microfoon van 10 euro die vaak mono kanaals geluid opneemt als ik bepaalde software gebruik. Overigens is de volume sterkte vaak relatief gezien verkeerd en is de geluidskwaliteit meer geschikt voor zingen op een podium dan voor Skype en Youtube video's.

Welke vragen heb je hier nog over?
Welke microfoontypes zijn het beste voor kleine kamers van maximaal 5 bij 5 meter?

Ik heb een decibelmeter van minder dan vijftig euro om de geluidssterkte te meten. De achterkant van dit ding is lichtelijk verkeerd coordinaats gaan staan door een fout bij het openmaken van de achterkant, maar evenwijdig dus waarschijnlijk produceert het niet genoeg wattage om een zeer schadelijke statische lading te produceren. Maar dit is moeilijk vast te stellen. Foto's volgen mogelijk nog. Batterijlekkage niet vastgesteld. "Do not modify if you are not a professional."

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• niek_nijmegen
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01-07 22:45
Ik ben niet bekend met een Midas-preamp, en word ook verder niet gehinderd door enige hands-on kennis, maar heb je de Shure SM57 of SM58 overwogen?

Alles ist richtig, auch das Gegenteil. Nur »zwar - aber«, das ist nie richtig. (Kurt Tucholsky)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

AT2020, rode podmic.

Snowball is kut, yeti en snowball zijn beide usb.

[ Voor 56% gewijzigd door CyBeR op 16-02-2020 16:44 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Statischgeladen

Statischgeladen

Wannabe-Tweaker

Topicstarter
niek_nijmegen schreef op zondag 16 februari 2020 @ 16:40:
Ik ben niet bekend met een Midas-preamp, en word ook verder niet gehinderd door enige hands-on kennis, maar heb je de Shure SM57 of SM58 overwogen?
XLR past op pre-amp van Midas, toch? Kan Googlen als ik het niet zeker weet.

1 van de twee is een zangmicrofoon, de ander is een goede optie. Lastige is het feit dat de Snowball opstaand is en de Shure SM58 niet. Hij lijkt goed afgeschermd tegen geluidresonanties en elektrische schokken, op basis van de gegeven specificaties. Ik vind het nog moeilijk, heb geen van beiden uitgetest. Je kan binnen 14 dagen retourneren maar hij kan ook kapot gaan als je hem in de verpakking stopt en terugstuurt.

Uiteindelijk is het mijn eigen keuze, huidige microfoon is horizontaal driedimensionaal gepositioneerd t.o.v opstaande Snowball of Yeti. Net als een vuurpijl niet omhoog schieten maar van achteren naar voren eigenlijk.
Goedkoop ding die ik op zeer jonge leeftijd voor een tientje heb gekocht, was 10 - 11 jaar oud. Verbaasd over klank van eigen stem toen d'r tijd. Kwalitatief incorrect voor beoogde doelen in combinatie met audio interface en de afstand van correcte decibels is gewoon te laag. Men verstaat mij amper of juist met echo. En anders mono kanaals in combinatie met audio interface en hardware bepaalde software en al dat gedoe. Veel gezeik om dat op te lossen zonder andere mic. Iedere keer moeilijk doen als je hem herstart en herconfigureerd. Ik heb 1 audio interface en bepaalde software dus dat geeft het probleem, driver met screen recorder incompatibiliteit of stabiliteitsissues.
CyBeR schreef op zondag 16 februari 2020 @ 16:43:
AT2020, rode podmic.

Snowball is kut, yeti en snowball zijn beide usb.
Zeker wel goed advies denk ik. De XLR kun je extern kopen, ofzo? Voor de AT2020 bedoel ik.

Het is wel een belachelijke hoeveelheid maximale decibelweerstand. Alsof ik hier een laboratorium heb van maximaal 5 bij 5 meter. Het praktische nut is ver te zoeken maar het zal geen 500 watt voeding zijn ofzo.

[ Voor 11% gewijzigd door Statischgeladen op 16-02-2020 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01-07 20:29

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Zoek eens naar een BM800 kost geen drol en het geluid is gewoon goed via een amp. Behringer UM2 voldoet gewoon.

Er zijn genoeg reviews etc op Youtube.

YouTube: The BEST Cheap (Sub $85) Podcast Setup of 2019 - A Beginners Setup G...

[ Voor 42% gewijzigd door prutser001 op 16-02-2020 17:24 ]

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niek_nijmegen
Statischgeladen schreef op zondag 16 februari 2020 @ 17:06:
[...]
Ik vind het nog moeilijk, heb geen van beiden uitgetest. Je kan binnen 14 dagen retourneren maar hij kan ook kapot gaan als je hem in de verpakking stopt en terugstuurt.
[...]
Ik geloof dat de genoemde Shures erom bekend staan dat ze praktisch onverwoestbaar zijn, maar ik snap de aarzeling.
Je zou diverse microfoons kunnen vergelijken bij audiotestkitchen.com

Alles ist richtig, auch das Gegenteil. Nur »zwar - aber«, das ist nie richtig. (Kurt Tucholsky)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Een SM58 moet qua geluid echt een beetje ge-EQ'ed worden. Maar qua degelijkheid kun je geen betere vinden dan die. Het ding heeft sinds 1966 al hetzelfde uiterlijk en is alleen aan de binnenkant wat bijgewerkt in de loop der jaren. Fantastisch ding waar je weinig mee kunt verprutsen.

Ow, en een Midas preamp is een stukje electronica die verwerkt zit in de Midas mengpanelen en stageboxen. Een Midas Preamp zou bijvoorbeeld ook een Midas 502 preamp kunnen zijn, die alleen in een speciaal rack past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Statischgeladen

Statischgeladen

Wannabe-Tweaker

Topicstarter
sypie schreef op zondag 16 februari 2020 @ 17:38:
Een SM58 moet qua geluid echt een beetje ge-EQ'ed worden. Maar qua degelijkheid kun je geen betere vinden dan die. Het ding heeft sinds 1966 al hetzelfde uiterlijk en is alleen aan de binnenkant wat bijgewerkt in de loop der jaren. Fantastisch ding waar je weinig mee kunt verprutsen.

[YouTube: Shure SM58 - the world's toughest microphone?]

Ow, en een Midas preamp is een stukje electronica die verwerkt zit in de Midas mengpanelen en stageboxen. Een Midas Preamp zou bijvoorbeeld ook een Midas 502 preamp kunnen zijn, die alleen in een speciaal rack past.
Ik heb een Behringer UMC204HD. Weet niet welke pre-amp dat is. Maar is XLR altijd compatibel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niek_nijmegen
Dat doet gewoon pijn om naar te kijken. Maar inderdaad: onverwoestbaar _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Niet online
Statischgeladen schreef op zondag 16 februari 2020 @ 17:43:
[...]

Ik heb een Behringer UMC204HD. Weet niet welke pre-amp dat is. Maar is XLR altijd compatibel?
Mocht je die midi-interface hebben dan maakt de aansluiting van je microfoon niet uit. Die kan XLR zijn of een grote jack. Beide passen er in, daarom zit er ook niet een gewone XLR aansluiting op dat apparaat maar een uitgebreidere. XLR is in principe altijd compatible, toch schijnt er een verschil te zijn tussen de US en de rest van de wereld. Het verschil zit 'm in het omdraaien van 2 pennen als ik me niet vergis.

Verder zitten er geen "Midas preamps" in maar "Midas designed Mic Preamplifiers", oftewel Midas heeft ze ontworpen en ergens in China zijn ze gefabriceerd. (net zoals het verschil in de Behringer X32 en Midas M32, wat verder inhoudelijk exact dezelfde tafel is behalve de preamps en de naam die er op staat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Statischgeladen

Statischgeladen

Wannabe-Tweaker

Topicstarter
niek_nijmegen schreef op zondag 16 februari 2020 @ 17:44:
[...]

Dat doet gewoon pijn om naar te kijken. Maar inderdaad: onverwoestbaar _/-\o_
Spijker erin slaan met microfoon? Lol!!! Hiervoor is wel een IQ van 160 nodig (IQ is 100% statistisch bewezen, altijd correcte onfeilbare grote onzin). Maar ff serieus.

Die mic is dus echt onverwoestbaar. Maar hij moet ook fijn zijn om te gebruiken enzo. Geen fan van draadloze mics. Dat ding is wel helemaal vervormd en deze video kan net zo goed fake zijn. Waterafstotendheid staat niet in de specs. Kan het niet gewoon een grafische creatie zijn? Die dingen zijn tegenwoordig bijna net echt, die grafische creaties die gemodelleerd worden. Dit is gewoon moeilijk om te geloven, dat deze video echt is.

Maar de video toont aan dat hij echt veel kan hebben. Misschien goed ingeschat waarom ik een bepaalde vorm wou hebben, zo veel bureauruimte verschil kan het niet zijn. Dus als hij ook kwalitatief goed is dan wil ik dat ding wel kopen. Past in versterker (audio interface) poort? Ok, dan is de keuze misschien al gemaakt. Ik denk echt wel dat het een goede mic is en anders kan ik hem retourneren of een andere kopen, of zelfs allebei.
sypie schreef op zondag 16 februari 2020 @ 17:52:
[...]

Mocht je die midi-interface hebben dan maakt de aansluiting van je microfoon niet uit. Die kan XLR zijn of een grote jack. Beide passen er in, daarom zit er ook niet een gewone XLR aansluiting op dat apparaat maar een uitgebreidere. XLR is in principe altijd compatible, toch schijnt er een verschil te zijn tussen de US en de rest van de wereld. Het verschil zit 'm in het omdraaien van 2 pennen als ik me niet vergis.

Verder zitten er geen "Midas preamps" in maar "Midas designed Mic Preamplifiers", oftewel Midas heeft ze ontworpen en ergens in China zijn ze gefabriceerd. (net zoals het verschil in de Behringer X32 en Midas M32, wat verder inhoudelijk exact dezelfde tafel is behalve de preamps en de naam die er op staat)
Mijn huidige microfoon past niet in die audio interface zonder dat het geen geluid produceert. Hij klikt ook niet vast eraan, dus hij past er gewoon echt niet in.

[ Voor 28% gewijzigd door Statischgeladen op 16-02-2020 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niek_nijmegen
Statischgeladen schreef op zondag 16 februari 2020 @ 17:53:
[...]
Die mic is dus echt onverwoestbaar. Maar hij moet ook fijn zijn om te gebruiken enzo. Geen fan van draadloze mics. Dat ding is wel helemaal vervormd en deze video kan net zo goed fake zijn. Waterafstotendheid staat niet in de specs. Kan het niet gewoon een grafische creatie zijn? Die dingen zijn tegenwoordig bijna net echt, die grafische creaties die gemodelleerd worden. Dit is gewoon moeilijk om te geloven, dat deze video echt is.
Je kunt een boel apparaten prima gebruiken als ze onder water gestaan hebben, zolang de boel maar droog is voor je er electriciteit doorheen stuurt, èn er geen essentiële delen verroesten.
Ik geloof direct dat die video echt is, de daadwerkelijke capsule zit immers veilig onderin die zilverkleurige kap. Desondanks zou ik dit niet met mijn eigen exemplaar doen :)

De SM58 is trouwens niet persé draadloos hoor, de standaard versie is gewoon bedraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Niet online
Die SM58 heeft netjes een XLR aansluiting, past dus prima in de interface. Denk dat er genoeg op Marktplaats staan die net zo klinken als een nieuwe. De techniek onder de gril is bijna niet veranderd de afgelopen jaren.

Enige waar je wel even naar moet kijken, maar dat moet je bij alle microfoons geluidsbewekingen, is EQ. Het geluid wat er standaard uit komt heeft doorgaans nog een klein beetje tweaking nodig om lekker te klinken in de oren van je luisteraars. Gelukkig hebben de meeste videobewerkingsprogramma's ook een klein beetje EQ mogelijkheden voor geluid er in zitten.

En ja, die video is echt. Een aantal jaren geleden zag ik zo'n filmpje van Shure zelf maar die kan ik zo 1-2-3 niet vinden.

[ Voor 1% gewijzigd door sypie op 16-02-2020 18:20 . Reden: Een microfoon kan niet ge-EQ'ed worden, het geluid wat er uit komt wel. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Statischgeladen

Statischgeladen

Wannabe-Tweaker

Topicstarter
sypie schreef op zondag 16 februari 2020 @ 18:02:
Die SM58 heeft netjes een XLR aansluiting, past dus prima in de interface. Denk dat er genoeg op Marktplaats staan die net zo klinken als een nieuwe. De techniek onder de gril is bijna niet veranderd de afgelopen jaren.

Enige waar je wel even naar moet kijken, maar dat moet je bij alle microfoons, is EQ. Het geluid wat er standaard uit komt heeft doorgaans nog een klein beetje tweaking nodig om lekker te klinken in de oren van je luisteraars. Gelukkig hebben de meeste videobewerkingsprogramma's ook een klein beetje EQ mogelijkheden voor geluid er in zitten.

En ja, die video is echt. Een aantal jaren geleden zag ik zo'n filmpje van Shure zelf maar die kan ik zo 1-2-3 niet vinden.
Microfoon EQ'en. Nooit van gehoord. Ging altijd over koptelefoons en speakers EQ'en. Dan moet ik even uitzoeken wat voor programma je daar voor nodig hebt en waar die grafieken en instellingen staan, maar komt wel goed denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Statischgeladen schreef op zondag 16 februari 2020 @ 17:06:
[...]

Zeker wel goed advies denk ik. De XLR kun je extern kopen, ofzo? Voor de AT2020 bedoel ik.
XLR kabel moet je inderdaad los kopen. Kost een paar euro.
Het is wel een belachelijke hoeveelheid maximale decibelweerstand. Alsof ik hier een laboratorium heb van maximaal 5 bij 5 meter. Het praktische nut is ver te zoeken maar het zal geen 500 watt voeding zijn ofzo.
Maak je daar geen zorgen om.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Niet online
Statischgeladen schreef op zondag 16 februari 2020 @ 18:06:
[...]

Microfoon EQ'en. Nooit van gehoord. Ging altijd over koptelefoons en speakers EQ'en. Dan moet ik even uitzoeken wat voor programma je daar voor nodig hebt en waar die grafieken en instellingen staan, maar komt wel goed denk ik.
Ik heb mijn bericht lichtjes aangepast. Een microfoon zelf kun je niet EQ'en, het geluid wat er uit voort komt wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niek_nijmegen
Statischgeladen schreef op zondag 16 februari 2020 @ 18:06:
[...]
Microfoon EQ'en. Nooit van gehoord.[...]
Welcome to the rabbit hole. Dacht je een paar uur geleden nog, dat je gewoon een usb-microfoon kon kopen, blijkt er ineens een universum aan microfoontechnologie voor je opengetrokken te worden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolly_a
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
(jarig!)
Het is mij niet helemaal duidelijk wat je nu precies voor video’s wil gaan maken... Misschien moet je het doel nog iets verder toelichten.

De Shure SM58 is bijvoorbeeld een fantastische dynamische zang- en spraakmicrofoon, maar wel bedoeld voor dichtbij. Die kan je dus niet zo goed op een statief zetten om onzichtbaar buiten beeld te spraak op te nemen. Daarvoor maak je liever gebruik van een richtmicrofoon en dat zijn dan vaak weer condensatormicrofoons. Deze laatste categorie microfoons heeft voeding nodig en dat moet je pre-amp kunnen leveren. Even nakijken dus.

Het is wel verstandig om je goed in te lezen om teleurstelling te voorkomen. Voor 100 euro kan je best een aardige microfoon kopen, maar hou er rekening mee dat dat bedrag ook weer niet heel veel is. Je vraagt om de beste microfoon met hoge kwaliteit. In de prijsklasse onder de 75 euro heb je goedkope budgetmicrofoons van bijvoorbeeld Behringer, Dyvine, Samson, etc. Rond de 100 euro heb je een leuke dynamische zangmicrofoon als een Shure SM58 of Sennheiser E 845. Een fijne condensator richtmicrofoon van bijv. Rode begint bij zo’n 200 euro. Maar schrik voor de echt goede microfoons ook niet van prijzen van honderden euro’s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Statischgeladen

Statischgeladen

Wannabe-Tweaker

Topicstarter
wolly_a schreef op zondag 16 februari 2020 @ 18:53:
Het is mij niet helemaal duidelijk wat je nu precies voor video’s wil gaan maken... Misschien moet je het doel nog iets verder toelichten.

De Shure SM58 is bijvoorbeeld een fantastische dynamische zang- en spraakmicrofoon, maar wel bedoeld voor dichtbij. Die kan je dus niet zo goed op een statief zetten om onzichtbaar buiten beeld te spraak op te nemen. Daarvoor maak je liever gebruik van een richtmicrofoon en dat zijn dan vaak weer condensatormicrofoons. Deze laatste categorie microfoons heeft voeding nodig en dat moet je pre-amp kunnen leveren. Even nakijken dus.

Het is wel verstandig om je goed in te lezen om teleurstelling te voorkomen. Voor 100 euro kan je best een aardige microfoon kopen, maar hou er rekening mee dat dat bedrag ook weer niet heel veel is. Je vraagt om de beste microfoon met hoge kwaliteit. In de prijsklasse onder de 75 euro heb je goedkope budgetmicrofoons van bijvoorbeeld Behringer, Dyvine, Samson, etc. Rond de 100 euro heb je een leuke dynamische zangmicrofoon als een Shure SM58 of Sennheiser E 845. Een fijne condensator richtmicrofoon van bijv. Rode begint bij zo’n 200 euro. Maar schrik voor de echt goede microfoons ook niet van prijzen van honderden euro’s.
Dit soort opmerkingen mogen achterwege blijven.

Video's die ik wil maken, gewoon wat video tutorials van games en wat commentaries. Maar weet niet hoe ik views ga krijgen en of er echt nog een doelgroep is. Jaren geleden 5000 views video gemaakt, vrij hoge kwaliteit, maar ik was onzeker en nog wat jonger dan nu. Ik zat heel veel op de uitspraak van Engelse woorden te letten en dan blijkt dat men gemiddeld moeite heeft met Havo Engels en dat dus helemaal niet even goed uitspreekt. Gaat om nostalgische video van een Rayman One/Forever game die op CD gedraaid kan worden of via GOG.com
DosBox simulatie via commando's die relatief simpel zijn.

Maar over de microfoons, 200 euro is een beetje veel voor incidenteel gebruik. Ik wil gewoon wat homevideo's maken, de kans is aanwezig dat niemand geinteresseerd is en dat ze bijna niet bekeken zullen worden, of minder dan 200 a 5000 keer. 5000 views is ongeveer hoogste aantal wat ik had. Ik vind het goed, niet de hele wereld hoeft me te kennen. Maar 5 views is wel erg weinig als niemand reageert.

Ik heb vrij veel informatie en niet iedereen zal dezelfde microfoon aanraden dus ik moet zelf een keuze maken. Ik ben niet zo iemand die meteen zeurt om de kwaliteit als het ding geen 100 euro kost of meer. Punt is, je kan best eentje van 34 euro halen. Benieuwd hoe slecht deze is voor zeer amateuristisch gebruik https://www.bax-shop.nl/u...eUM5usSe0jh0aAo1GEALw_wcB

En anders die Shure M58.
sypie schreef op zondag 16 februari 2020 @ 18:21:
[...]

Ik heb mijn bericht lichtjes aangepast. Een microfoon zelf kun je niet EQ'en, het geluid wat er uit voort komt wel.
Ik heb geen autisme

[ Voor 15% gewijzigd door FeaR op 17-02-2020 00:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sypie
  • Niet online
Ik weet niet wat je met je laatste antwoorden probeert te bereiken en met welk doel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeyJohn
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 04-07 13:04
Deze quote halen we even weg ;)

Ontopic: Alles qua microfoons is eigenlijk wel gezegd, de SM58 is gewoon een tank waar je echt moeite voor moet doen om hem te slopen. Zoek je meer gemak kun je inderdaad gaan voor een random usb microfoon. Maar ga op zijn minst even zoeken naar reviews op youtube o.i.d. waar ze gewoon de onaangepaste audio opname laten horen, dan heb je alvast een idee wat je kan verwachten aan kwaliteit etc.

[ Voor 53% gewijzigd door FeaR op 17-02-2020 00:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Statischgeladen

Statischgeladen

Wannabe-Tweaker

Topicstarter
Verdere toelichting, ik wil de webcam ook gebruiken zonder headset voor online gaming zonder interferentie in mijn wifi connectie of ethernet connectie. Modern Warfare New, Black Ops 3, etc

Geen headset gebruiken aangeraden met hoge kwaliteit speakers die zeer duidelijk klinken? Ik ben nog lang niet doof hoor, decibelmeter geeft nooit 90+ of 88+ aan denk ik. Of echt heel weinig, en dat is met +-3,5 decibel nauwkeurigheid, dus ik denk wel beter dan een smartphone app maar niet professioneel.

knipperdeknip

[ Voor 92% gewijzigd door teacher op 17-02-2020 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16:23

FeaR

In GoT we trust

Edit:
Topic opgeschoond en weer open.
@Statischgeladen laat dergelijke opmerkingen gewoon achterwege, ze voegen niets aan het topic. Morgen beantwoord ik de DM.

Edit 2:
Topic gesloten i.o. TS:
Ik wacht niet tot dit gebeurt, is gewoon logisch. Maar het topic is wel klaar zo, ik kan nu zelf bedenken wat ik ga kopen.

[ Voor 124% gewijzigd door FeaR op 17-02-2020 17:18 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.