foutmelding: corrupted file or directory

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarvinJames
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-09 09:18

MarvinJames

Theatermaker

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik krijg sinds een dag een foutmelding in een map (toevallig van NZXT volgens mij).

Zie afbeelding hieronder:
foutmelding...

Dit is op een relatief verse Windows 10 install (1 maandje oud). De map staat op mijn M2 drive.
Ik krijg deze map nu met geen mogelijkheid weg.

Ik heb al diverse checkdisks gedaan, maar daar komt niks fouts uit. Hoe krijg ik dit dan gefixt? En hoe weet ik zeker dat er geen bad sectors op de M2 schijf zitten? Anders dan stuur ik hem gewoon retour.

Iemand tips?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r44
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-09 18:44

r44

En hoe weet ik zeker dat er geen bad sectors op de M2 schijf zitten?
Wat voor M2 drive heb (merk type) meeste fabrikanten hebben tools hier voor.
Je kan ook Hdtune gebruiken om te testen.

44

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Hoe ga je dat ding nog ooit retour kunnen sturen als 't ding al een maand in gebruik is? WKOA of een RMA gaan niet meer werken dus je bent sowieso afhankelijk van een garantieregeling?

Als 't een M2 SSD is dan zou 't 'ding' zichzelf al herstelt moeten hebben (als in: De coruppte cellen niet meer mogen gebruiken tenzij er géén 'reserve' meer aanwezig is) en waarbij je nu dus al data kwijt bent.

Als 't je écht alleen om die ene map te doen is welke onder Windows zichtbaar blijft: Start je systeem eens een keer op met een willekeurig *NIX Operating System en 'flikker' die map gewoon weg door je OS disk te 'mounten' in dat OS (volledig verwijderen, dus niet naar de ./bin verplaatsten).... :9

Probleem zit IMHO waarschijnlijk niet in de fysieke DISK maar in 't File-System wat er gebruikt wordt ;)

[ Voor 34% gewijzigd door Will_M op 16-02-2020 17:49 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarvinJames
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-09 09:18

MarvinJames

Theatermaker

Topicstarter
r44 schreef op zondag 16 februari 2020 @ 16:28:
En hoe weet ik zeker dat er geen bad sectors op de M2 schijf zitten?
Wat voor M2 drive heb (merk type) meeste fabrikanten hebben tools hier voor.
Je kan ook Hdtune gebruiken om te testen.
Ik heb een Samsung 970 EVO 1TB. Zojuist even op de Samsung website gekeken. Daar staat iets van Magician Software, die ga ik eens onder de loep nemen!
Will_M schreef op zondag 16 februari 2020 @ 16:40:
Hoe ga je dat ding nog ooit retour kunnen sturen als 't ding al een maand in gebruik is? WKOA of een RMA gaan niet meer werken dus je bent sowieso afhankelijk van een garantieregeling?
Ik neem aan dat, mocht de SSD echt stuk zijn, je aanspraak kunt maken op garantie?
Will_M schreef op zondag 16 februari 2020 @ 16:40:
Als 't je écht alleen om die ene map te doen is welke onder Windows zichtbaar blijft: Start je systeem eens een keer op met een willekeurig *NIX Operating System en 'flikker' die map gewoon weg door je OS disk te 'mounten' in dat OS (volledig verwijderen, dus niet naar de ./bin verplaatsten).... :9
Als de easy steps niet werken, ga ik dit even proberen.

Anders misschien gewoon een format c: en clean beginnen?