Alternatief Sonos One

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijsbroer
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 18-05-2021
Beste Leden,

Ik ben vrij nieuw hier en mijzelf vandaag flink verdiept in het forum. Nu zie ik toch wel in dat ik nog een echt 'Rookie' ben en dat ik soms lastig vindt om goed topics door te spitten.

Ik heb een huisje gekocht en wil graag een lekker geluidsbox. Een vriend heeft 2 Sonos one. Ik vindt dat geluidskwaliteit echt fantastisch (evenals het design). Maar er staat me een ding tegen... Het is een vrij dure koop.

Ongetwijfeld zullen jullie kennis beschikken om mij te informeren over een goedkoper alternatief wat hetzelfde geluid en kwaliteit kan bieden. Ik wil het eigenlijk enkel gebruiken voor de woonkamer. Een lekker makkelijk muziekbox die goed geluid levert. Gewoon om lekker spotify en dergelijke op te luisteren!

Ik heb Harman Kardon Citation op het oog. Hebben mensen hier ervaring mee?

Ik sta open voor alle informatie en suggesties!
Alvast heel erg bedankt voor jullie moeite

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10:46

FeaR

In GoT we trust

Aankoopadvies mag in Consumentenelektronica Aankoopadvies, ik verhuis het topic die kant even op: AUD > CEA.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthijsbroer
FeaR schreef op zondag 16 februari 2020 @ 16:04:
Aankoopadvies mag in Consumentenelektronica Aankoopadvies, ik verhuis het topic die kant even op: AUD > CEA.
Dankjewel!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aljooge
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 19:35
FeaR schreef op zondag 16 februari 2020 @ 16:04:
Waarom gooi je er geen slotje op? TS heeft niets zelf uitgezocht en er staat geen prijs bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijsbroer
aljooge schreef op zondag 16 februari 2020 @ 16:16:
[...]

Waarom gooi je er geen slotje op? TS heeft niets zelf uitgezocht en er staat geen prijs bij.
Ik heb zeker wel het een en ander uitgezocht en dit netjes erbij vermeld. Ik stel een vrij open vraag omdat ik (zoals aangegeven) open sta voor alle suggesties, kennis en tips!

Maar als het graag verhelderd wilt hebben: er is geen budget, ik vraag me af welke andere opties (goedkopere) er zijn. Bewust geen budget omdat ik niets wil uitsluiten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Ik mis nog wel wat info over hoe je geluid wilt luisteren... Streaming, welke diensten, vanaf wat voor apparaten wil je het streamen, wil je gebruikmaken van een digitale assistent, wat voor soort speaker zoek je, wat voor soort muziek luister je, wat zijn je voorkeuren op al die gebieden?

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aljooge
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 19:35
matthijsbroer schreef op zondag 16 februari 2020 @ 16:20:
[...]

Ik heb zeker wel het een en ander uitgezocht en dit netjes erbij vermeld. Ik stel een vrij open vraag omdat ik (zoals aangegeven) open sta voor alle suggesties, kennis en tips!

Maar als het graag verhelderd wilt hebben: er is geen budget, ik vraag me af welke andere opties (goedkopere) er zijn. Bewust geen budget omdat ik niets wil uitsluiten
Er wordt hier verwacht dat je eerst zelf wat voorwerk doet. Het enige dat ik teruglees, geen sonos want te duur.

Hier kan ik niks mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:12
matthijsbroer schreef op zondag 16 februari 2020 @ 16:02:
Ik heb Harman Kardon Citation op het oog. Hebben mensen hier ervaring mee?
Heb je ze zelf al beluisterd? Dat is het allerbelangrijkste natuurlijk.

Naar mijn mening is de geluidskwaliteit/euro verhouding van de Sonos systemen niet bijzonder goed, dus wellicht dat je met een systeem van minder euro ook al iets geslaagds kan vinden.

Bovendien koop je je bij Sonos in bij een beperkt ecosysteem waar zelfs iets basaals als bluetooth ontbreekt. Moet je ook maar willen.

Een goede optie volgens mij is Audioengine, bijv: product: Audioengine HD3

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10:46

FeaR

In GoT we trust

aljooge schreef op zondag 16 februari 2020 @ 16:25:
[...]
Er wordt hier verwacht dat je eerst zelf wat voorwerk doet. Het enige dat ik teruglees, geen sonos want te duur.

Hier kan ik niks mee
Er wordt een alternatief genoemd (Harman Kardon) dus er is eigen onderzoek gedaan. Toegegeven, het loopt niet over maar het is meer dan gemiddeld gedaan wordt door nieuwe users. Dat jij er niets mee kan wil niet zeggen dat een topic direct op slot moet. Als we dan toch gaan zeuren, als er iemand hier fout is ben jij het aangezien dit soort dingen niet in een topic aangehaald dienen te worden maar via een TR ;)

Einde discussie over slotje of niet en verder.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plucky
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Je kunt als alternatief ook nog kijken naar de Bose Soundtouch serie.
Zelf erg over de audiokwaliteit te spreken, is daarnaast ook voorzien van de standaard streamingdiensten maar ook van bluetooth en internetradio mogelijkheden.

Mijn vrouw gaf hier vooral de voorkeur aan vanwege aanwezigheid van fysieke knoppen en afstandsbediening in plaats van verplicht via de telefoon bedienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijsbroer
CLB schreef op zondag 16 februari 2020 @ 16:23:
Ik mis nog wel wat info over hoe je geluid wilt luisteren... Streaming, welke diensten, vanaf wat voor apparaten wil je het streamen, wil je gebruikmaken van een digitale assistent, wat voor soort speaker zoek je, wat voor soort muziek luister je, wat zijn je voorkeuren op al die gebieden?
Ik ga denk vooral gebruik maken van spotify/youtube/radio vanaf mijn Ipad/iphone.
Het zou ook wel fijn zijn als er eventueel radio op afgespeeld kan worden maar dat zou ik ook zelf kunnen koppelen.

Digitale assistent is geen 'must'. Ik ben een vrij gemakkelijke gebruiker. Ik zet soms een lekkere afspeellijst op om wat lekker achtergrondgeluid in de woonkamer te hebben maar wil ook de mogelijkheid om lekker te kunnen genieten van muziek met een glas whisky (lekker offtopic :9 ).

Ik ga samen met mijn vriendin wonen dus het mag een mooi uiterlijk hebben, ook al is dat verschillend voor iedereen natuurlijk, een sonos one vindt ik qua uiterlijk mooi, het is strak afgewerkt en niet te groot.

Ik had wellicht meer voorwerk kunnen doen maar ik vertrouw ook op jullie kennis! vandaar dat het een grote open vraag was! Ik ga alle tips rustig kijken en in acht nemen dus dank jullie allemaal daarvoor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:01

JvS

Ik heb hem zelf ook

De Ikea SYmfonisk is ongeveer een Sonos one van binnen, maar dan voor 100 euro (en mooier vind ik)

https://www.ikea.com/nl/n...nkspeaker-zwart-50357554/

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:12
JvS schreef op zondag 16 februari 2020 @ 16:52:
De Ikea SYmfonisk is ongeveer een Sonos one van binnen, maar dan voor 100 euro (en mooier vind ik)

https://www.ikea.com/nl/n...nkspeaker-zwart-50357554/
Zal niet hetzelfde klinken toch?

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:01

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ramon schreef op zondag 16 februari 2020 @ 16:59:
[...]

Andere vorm, grotere kast, maar identieke hardware en speakerunits volgens mij.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19:33
De Symfonisk heeft de hardware van de oude Play:1 en klinkt zeker niet slecht, integendeel. Het is een "ordinaire" bass-reflex speaker. De originele Play:1 en de huidige Ones zijn gesloten speakers, en klinken beter. En dat wordt nog beter in een stereopaar.

Ik ben zelf overgestapt van een vrij uitgebreide Yamaha Musiccast set-up naar Sonos. Ik heb daardoor véél aansluitmogelijkheden verloren, maar ik vond de Sonos veel beter qua geluid.
Maar geluid is persoonlijk en het advies is: Ga luisteren! Ik heb Sonos, Bose, Harman Kardon en Denon direct met elkaar te vergeleken en heb dus voor Sonos gekozen.

Als je voor "bang for the buck" gaat is een stereopaar Symfonisk'en wellicht de beste keus.

PS: Ik vond de Harman Kardon Citations 100 en 300 veruit de slechtste in mijn luistertest. Vielen erg tegen bij hogere volumes.

[ Voor 14% gewijzigd door Masimo op 01-03-2020 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

Cyphax

Moderator LNX
Ramon schreef op zondag 16 februari 2020 @ 16:59:
[...]

Dat is voor die prijs ook wel te verwachten. Maargoed, het is een prima alternatief voor de Sonos One omdat het uiteindelijk Sonos is. Ik vind mijn Symfonisk prima klinken voor het geld. :)

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Britske
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 24-05 20:31
Je zou eens naar Audio Pro kunnen kijken. Die worden geroemd op verschillende hifi sites.

https://www.whathifi.com/reviews/audio-pro-multi-room-system

Hier nog een lijst:

https://www.whathifi.com/...-speakers-for-all-budgets

[ Voor 29% gewijzigd door Britske op 06-03-2020 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flo-rist
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 20:16
Ik heb zelf hier het e.e.a. van teufel, wellicht is dat ook een optie. Volgens mij hebben ze luistermogelijkheid in Amsterdam. Wel even opletten bij kopen op actiecodes.Regelmatig zijn er sales.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:10
matthijsbroer schreef op zondag 16 februari 2020 @ 16:02:

Ik vindt dat geluidskwaliteit echt fantastisch (evenals het design). Maar er staat me een ding tegen... Het is een vrij dure koop.
Niet lullig bedoelt maar het geluid is helemaal niet fantastisch. Het geluid is, in vergelijking met normale speakers juist best wel slecht.

Een Sonos koop je voor design, het kleine formaat en de software mogelijkheden. Maar als je echt goed geluid wil kom je toch al snel uit op standaard speakers.

Waarom zou je voor een Sonos gaan?

Overigens heb ik zelf ook een Sonos One, heb ik ervaring met de Citation 300 en heb ik ook een 'domme' EU Megaboom speaker. De Citation vind ik zelf beter klnken dan de Sonos. Maar ik vind de EU megaboom ook beter klinken dan de Sonos. Vooral het laag spreekt mij mee aan.

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 159816

Ik zou gewoon de Sonos One kopen als het geluid je bevalt. Producten in deze prijsklasse geven allen geen objectief goed geluid, ze klinken allemaal gewoon anders. En als de klank van Sonos je bevalt moet je daar gewoon voor gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Der_Frits
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 02-07-2020
Tsja, samenwonen met een vriendin betekent dat de WAF (Wife Acceptance Factor) serieus gaat meetellen. Ik had een prachtige Quad installatie met Wharfdales, maar in ons nieuwe huis was het credo “geen draadjes”. Ben all the way gegaan in de woonkamer met Sonos. De geluidskwaliteit is natuurlijk objectief, maar ik ben wel blij uiteindelijk. Gestart met 2 play 1, uitgebreid met beam voor de tv, twee extra onze SL voor het keuken gebied, toch maar de sub erbij, en tweedehands play 3’s voor de werkkamers. En symfonisk speakers voor de kids.

Wat het hele gezin vooral waardeert is het gebruiksgemak. Radiozenders streamen voor de achtergrond muziek, de 5.1 opzet voor de tv en alles aan wanneer er een feestje is. Er zijn nauwelijks draadjes zichtbaar, vereist wel wat planning met de aansluitpunten voor stroom. Met trueplay kun je alles gemakkelijk afstellen en de kids gebruiken AirPlay voor hun geluidswensen.

Voor een goed bruikbare setup zou ik gewoon starten met 2 one speakers. Ik ben om, ik heb geen zin in gezeik over het bedienen van complexe hifi installaties, en de mogelijkheden zijn geweldig. En, geen 40 kabels meer nodig voordat je wat hoort.
Pagina: 1