Vandaag op een nieuwe NVME (evo 970) schijf een verse windows 10 installatie gedaan. Tijdens install geeft hij aan dat ik geen internet heb, terwijl hij gewoon verbonden is met internet dmv een kabel. Moet dan een wifi dongle insteken om verbinding te kunnen maken en de installate te voltooien (of voltooien zonder internet verbinding). Na installatie geeft hij onder apparaatbeheer aan dat het Realtek Family device niet wil starten (code 10). Heb de laatste drivers van zowel Realtek zelf als van mijn msi moederbord geprobeerd, maar hij kan de ethernet poort niet starten. Betreft een Realtek 8111H op een Tomahawk B450 Max.
Op een andere (samsung 850 evo ssd) drive heb ik mac os x (hackintosh) draaien. Als ik die boot heb ik zonder problemen bekabeld internet. Dus de hardware is zeker weten niet defect.
Heb windows nu al 3 keer opnieuw geinstalleerd, 1x NL versie en 2x EN international versie. Usb drive steeds gemaakt met Rufus met settings uefi, gpt en ntfs. Bij de installatie van windows trek ik de hackintosh drive trouwens uit, alleen de nvme is dan aangesloten op het moederbord.
Ik kom er niet uit hoe ik de driver aan de praat krijg zodat ik gewoon mijn ethernet poort kan gebruiken. Iemand enig idee?
Op een andere (samsung 850 evo ssd) drive heb ik mac os x (hackintosh) draaien. Als ik die boot heb ik zonder problemen bekabeld internet. Dus de hardware is zeker weten niet defect.
Heb windows nu al 3 keer opnieuw geinstalleerd, 1x NL versie en 2x EN international versie. Usb drive steeds gemaakt met Rufus met settings uefi, gpt en ntfs. Bij de installatie van windows trek ik de hackintosh drive trouwens uit, alleen de nvme is dan aangesloten op het moederbord.
Ik kom er niet uit hoe ik de driver aan de praat krijg zodat ik gewoon mijn ethernet poort kan gebruiken. Iemand enig idee?
[ Voor 5% gewijzigd door Bamsnl op 16-02-2020 15:14 ]