GPU brace om doorhangen te voorkomen? Wel of niet?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen.bogaerts
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 27-05 18:25
Hoi allen

Ik ben van plan om binnenkort een nieuwe pc samen te stellen, met de bedoeling om zo goed als uitsluitend VR-werk te doen. Er komt tijdelijk eerst een tweedehands 1080Ti in die ik goedkoop op de kop kon tikken. Later dit jaar waarschijnlijk een 3080(Ti), dat zie ik nog wel.

Ik bekeek al even online de handleiding van het moederbord dat ik op het oog heb (MSI B450M Mortar Max) en kwam daar volgende alinea tegen:
If you install a large and heavy graphics card, you need to use a tool such as MSI
Gaming Series Graphics Card Bolster to support its weight to prevent deformation of
the slot
Graag even jullie mening:
  • Wie gebruikt dergelijke GPU braces voor zijn builds?
  • Indien wel: goede ervaring mee? Welke zou je aanraden?
  • Indien niet: waarom niet?
Alvast bedankt voor het delen van jullie ervaring!

Beste antwoord (via jeroen.bogaerts op 17-02-2020 11:38)

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 07:43

br00ky

Moderator Harde Waren
Problem solved:
Afbeeldingslocatie: https://www.techpowerup.com/forums/attachments/333843-jpg.97835/
bron

Zonder gekheid, ik zou me geen zorgen maken, zolang je je pc niet dagelijks meezeult over een hobbelige weg.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 10-07 09:14
Zelfs met mijn oude 290 tri-x kaart wat geen kleintje was nog nooit nodig gehad.
Voor echt zware videokaarten koop je er 1 met een backplate of een moederbord met een verstevigd slot.

Bij de mortar max is er denk ik op de stevigheid bezuinigd zodat ze deze disclaimer vermelden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoT
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

GoT

/ / ( . Y . ) \ \

Koppelverkoop :X
En anders heb je een Kwaliteit Uiterst Teleurstellend moederbord gekocht, volgende keer geen MSI meer halen.

o << Your asshole before prison.
O << Your asshole after prison.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miyazono
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 10-07 14:42
Die disclaimer vermelden ze zodat ze meer van die GPU braces kunnen verkopen, iets met marketing of zo :P
Mortar Max heeft gewoon een reinforced slot en is qua kwaliteit hartstikke goed.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 07:43

br00ky

Moderator Harde Waren
Problem solved:
Afbeeldingslocatie: https://www.techpowerup.com/forums/attachments/333843-jpg.97835/
bron

Zonder gekheid, ik zou me geen zorgen maken, zolang je je pc niet dagelijks meezeult over een hobbelige weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen.bogaerts
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 27-05 18:25
Bedankt allemaal, bedankt voor het delen van jullie ervaring! Ik ga voor de oplossing van br00ky :-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikt
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 10-07 19:31

ikt

Ik heb hetzelfde moederbord (niet-Max) met de RTX 2070 Armor en het ding zakte wel redelijk wat door. Ik heb gewoon een stuk aluminium gehamerd totdat deze lekker tussen de voeding-shroud van mijn kast en de GPU zit.

Mocht het ding je zorgen baren, kun je altijd wel iets in elkaar knutselen zonder extra geld uit te geven :)
Pagina: 1