Toon posts:

4K 144Hz gaming

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 2.912 views

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Niet helemaal eens. 4K op hoge refreshrate is inderdaad gewoon nog te duur.

Je doet voorkomen alsof je geen verschil zou zien tussen 60hz en/of 100/144hz. Dat ben ik niet met je eens. Dat verschil is er en dat is er overduidelijk.
Daar zijn ondertussen ook genoeg bewijzen voor door middel van testen, reviews en gebruikerservaringen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 16 februari 2020 @ 10:39:
Niet helemaal eens. 4K op hoge refreshrate is inderdaad gewoon nog te duur.

Je doet voorkomen alsof je geen verschil zou zien tussen 60hz en/of 100/144hz. Dat ben ik niet met je eens. Dat verschil is er en dat is er overduidelijk.
Daar zijn ondertussen ook genoeg bewijzen voor door middel van testen, reviews en gebruikerservaringen.
Ik heb alvast nooit last gehad van 60 Hz, dus waarschijnlijk moet ik mijn monitor vooral niet vervangen :) Het volgende is waarschijnlijk 8K aan 200 Hz met een videokaart van 2000 euro? Gelukkig worden monitors wel goedkoper.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2020 10:58 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe bedoel je last gehad?

Ik snap dat als je nooit achter een 144hz scherm hebt gezeten dat je niet weet wat je moet verwachten. Maar het verschil is er. Dat is geen marketinggeleuter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 16 februari 2020 @ 10:57:
Hoe bedoel je last gehad?

Ik snap dat als je nooit achter een 144hz scherm hebt gezeten dat je niet weet wat je moet verwachten. Maar het verschil is er. Dat is geen marketinggeleuter.
Dat ik tevreden ben met de kwaliteit en snelheid. Er zal wel een verschil zijn, net zoals sommigen het verschil zullen zien tussen 4k en 8k op 30", maar het verschil tussen wat je wel en niet kan waarnemen wordt wel heel klein. Zie ook hier

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2020 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het niet over de resolutie. Ik heb het over de verversingssnelheid. Wederom, dat verschil is er daadwerkelijk en dat zie je ook gewoon.

Prima natuurlijk als jij daar niet in gelooft maar dat verandert het feit niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 16 februari 2020 @ 11:27:
Ik heb het niet over de resolutie. Ik heb het over de verversingssnelheid. Wederom, dat verschil is er daadwerkelijk en dat zie je ook gewoon.

Prima natuurlijk als jij daar niet in gelooft maar dat verandert het feit niet.
Ik zeg zopas dat er een verschil zal zijn, maar dat je er ws. goed moet op letten. Ook raar dat er 'voor' 120 of 144 Hz niet geklaagd werd over te lage refresh rates. Binnenkort ws. 200 Hz en er zullen er dan vast ook weer zijn die geen 144 Hz meer willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Verwijderd Test eens voor de gein met een 1440p IPS scherm op 144Hz. (moet je systeem het wel aankunnen)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ik merkte het verschil pas goed toen ik tijdelijk van een 144 hz scherm terug naar 60 hz ging.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:48
Ik weet niet wat je met het topic wilt bereiken.

Het is een beetje “ik heb een Lada en daarmee kom ik ook van a naar b en ik heb nooit in iets anders gereden, dus ik weet niet beter”-redenatie.

Uit je eigen plaatje blijkt al dat als je dichtbij een scherm/tv zit er een meerwaarde is in resolutie.

Als je minder dan 1,2 meter van een 30” af zit, dan heb je voordeel bij 4k versus Full-HD.

Dus ja, op je eigen scherm heb je dus al meerwaarde.

Vroeger had je ook al beeldschermen die hoger gingen dan 60Hz, maar met de tft’s is 60Hz helemaal de standaard geworden. Schermen met hogere refreshrates waren altijd een stuk duurder. Tegenwoordig zijn er veel goed te betalen hoge refreshrate-schermen en omdat er zeer zeker een voordeel aan zit wordt de instelling dus “ja, als je serieus wilt gamen, moet je een hoge refreshrate hebben”.

Als een 144hz scherm € 5.000 zou kosten, zou iedereen je uitlachen omdat niemand dat zou kunnen betalen. Nu die dingen prima te betalen zijn, is het meer ”dat je als serieuze gamer gek bent als je het niet doet”.

Ik heb ook nog nooit op een 144hz scherm gewerkt of gegamed. Ik doe ook weinig First Person Shooters, dus er is minder behoefte aan bij mij. Ik zit op 60Hz op QHD op 27”, vind ik ook prima. Maar ik weet echt wel dat er veel betere schermen zijn, ik wil alleen heel veel tegelijk, 34-38”, hoge refreshrate, hoge resolutie (eigenlijk nog flink boven 4K, je hoeft dat tijdens gamen niet allemaal aan te sturen, dat is minder zinvol omdat het bewegende beelden zijn en gigantisch duur zou worden), echte HDR en dan nog een goede prijs. Die zijn er nog niet, en ondertussen ben ik nog even tevreden met mijn 27”, maar ik heb niet de illusie te denken dat het allemaal maar onzin/marketing is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Als 100 Hz al zo goed is, waarom dan nog 120 of 144 Hz? En het zal vast wel nog verhogen, net zoals de volgende resolutie 8k zal zijn. 60 fps wordt bij de meeste reviewsites gezien als voldoende, wat optimaal is als het gesynchroniseerd is met een 60 Hz monitor. Voor mijn afstand en schermdiameter is QHD optimaal (volgens die grafiek). Ruikt allemaal sterk naar 'planned obsolescence'. Maar goed, met de laatste zin van de TS in het achterhoofd verbazen de reacties me niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 16 februari 2020 @ 12:23:
Als 100 Hz al zo goed is, waarom dan nog 120 of 144 Hz? En het zal vast wel nog verhogen, net zoals de volgende resolutie 8k zal zijn. 60 fps wordt bij de meeste reviewsites gezien als voldoende, wat optimaal is als het gesynchroniseerd is met een 60 Hz monitor. Voor mijn afstand en schermdiameter is QHD optimaal (volgens die grafiek). Ruikt allemaal sterk naar 'planned obsolescence'. Maar goed, met de laatste zin van de TS in het achterhoofd verbazen de reacties me niet :)
Ja, je hebt gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• temp00
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

Als mijn videokaart 60 fps kan halen zie ik het nut niet van een hogere refresh rate
Het verschil is echt immens, helemaal als je veel FPS's speelt maar als je vast blijft houden aan je dit is ok en het zal wel goed zijn dan zal je dat nooit gaan ervaren. Persoonlijk zou ik voor geen goud terug willen naar 60 hz.

♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 9800X3D, 32GB @ 6000, 980 Pro 2TB, RTX 5070Ti, MPG271QRX OLED @ 360HZ ♠ Overwatch

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Turismo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:18
Ik zelf was heel laat tot het feestje 1920x1080 aka fullhd, die heb ik overgeslagen.
Heb jaren gedaan met 1680x1050 60hz, en daarna geupgrade naar 3440x1440 120hz.

Je moet ook niet vergeten dat het ook in het normale desktopwerk erg plezierig is om zoveel oppervlak te hebben om mee te werken, zeker wanneer je het met 1 monitor moet doen.

Ik dacht voorheen ook zoals jou, van dat 60hz met vsync is gewoon prima als je de target frames haalt.
Maar ik weet nu wel beter, ik had online competitive shooters al zowat opgegeven. dacht het zal de leeftijd wel zijn mijn shots registreerde gewoon niet, het plezier was daardoor gewoon weg (terwijl ik altijd heel goed was in Quake en CS in mijn good old days)

Nu op 120hz presteer ik weer harststikke goed, zit ik altijd wel in de top, ik merk gewoon dat mijn aim veel beter registreerd.
Als ik nu ook op een 60hz panel speel voelt het aan alsof ik door dikke stroop aan het bewegen ben, maar dat weet je denk ik pas als je een tijdje op een high refresh rate panel hebt gespeeld.

En ja het was een flinke uitgave, maar had ik geweten wat ik nu weet had ik het veel eerder gedaan.
Ik heb in shooters gewoon veel meer plezier nu, gezien ik nu niet hoeft te second guessen wanneer ik mijn 1v1's niet win of het nou aan mij lag of aan het scherm.

Wat je ook hierin moet meenemen, is dat er een generatie bestaat die enkel TFT/LCD panels kent. 1 van de kenmerken waarin we zijn teruggevallen van CRT naar TFT indertijd is high refreshrate. CRT kent namelijk geen lage refresh rate (althans niet op dezelfde manier).
Bij TFT moeten pixels digitaal ververst worden en van dit fenomeen had CRT geen last van, daarbij CRT zat op het einde kwa techniek op zijn top en hadden we al hoge refreshrates (het is dus verre van nieuw).

Check deze video maar.

Ik wil hiermee zeggen dat er dus een generatie bestaat die is opgegroeid met TFT en enkel 60hz refreshrate kent, en wat je nooit hebt gekend kan je ook niet missen.
En ik denk dat een gros van de oudere generatie hier wel allemaal een top of the line CRT scherm hadden voordat ze overstapte naar LCD.

[ Voor 35% gewijzigd door Turismo op 16-02-2020 12:56 ]

Gamebak Look Behind you, a Three Headed Monkey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Turismo schreef op zondag 16 februari 2020 @ 12:35:

Als ik nu ook op een 60hz panel speel voelt het aan alsof ik door dikke stroop aan het bewegen ben, maar dat weet je denk ik pas als je een tijdje op een high refresh rate panel hebt gespeeld.
Vóór 120 Hz werd daar toch niet over geklaagd? (voor zo ver ik weet) Vandaar dat het me verbaast dat 60 Hz nu ineens als 'slecht' ervaren wordt.
Wat je ook hierin moet meenemen, is dat er een generatie bestaat die enkel TFT/LCD panels kent. 1 van de kenmerken waarin we zijn teruggevallen van CRT naar TFT indertijd is high refreshrate. CRT kent namelijk geen lage refresh rate (althans niet op dezelfde manier).
Ik heb ook nog op CRT gespeeld en had geen last van de overgang naar TFT. Maar ik ben er niet rouwig om dat ik QHD op 60 Hz goed vind, is veel goedkoper, anders moet ik nog een videokaart van 800 euro en een nieuwe monitor kopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turismo
Verwijderd schreef op zondag 16 februari 2020 @ 13:03:
[...]
Vóór 120 Hz werd daar toch niet over geklaagd? (voor zo ver ik weet) Vandaar dat het me verbaast dat 60 Hz nu ineens als 'slecht' ervaren wordt.

[...]
Of je neemt de rest van mijn verhaal niet mee...waarom wil je zo graag dat mensen klagen.
Ik heb indertijd ook niet steen en been geklaagd, alsof mensen daarop staan te wachten.

Je denkt dus echt dat het een gimmick is die high refresh rate panels, de informatie stroom is gewoon tot 2x meer die je tot je krijgt of zelfs tot 4x bij 240hz.

[ Voor 37% gewijzigd door Turismo op 16-02-2020 13:21 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

[...]

[...]
Ik heb ook nog op CRT gespeeld en had geen last van de overgang naar TFT. Maar ik ben er niet rouwig om dat ik QHD op 60 Hz goed vind, is veel goedkoper, anders moet ik nog een videokaart van 800 euro en een nieuwe monitor kopen :)
Wat wil je nou met dit topic. Die hele 144hz discussie is tot uit den treure gedaan jaren geleden. Er waren toen heel veel mensen die er niet in geloofden. "Je ogen zouden dat niet kunnen zien".

Inmiddels is het gewoon een feit dat >60 hz duidelijk merkbaar beter is. Zeker bij FPS shooters. Mensen die dat wel hebben, hebben een voordeel. Zelfs op de desktop kun je het vrij makkelijk zien als je een scherm heen en weer beweegt. Je ziet dan veel minder 'trailing".

Dat betekent niet dat jij er ook aan moet maar de discussie is zinloos. Het is beter. Punt.

Overigens heeft een >60hz monitor ook zin als je maar 60fps haalt. De monitor is namelijk vaker in de positie om de gegenereerde frame gelijk weer te geven. Immers een 144hz monitor kan kan dit 144 keer en een 60hz maar 60 keer. Het beste is een videokaart en monitor die freesync of gsync hebben zodat dit gesynchroniseerd wordt.

Wat je je moet realiseren is dat 60FPS weliswaar betekent dat er 60 frames per seconde gegenereerd worden. Echter het betekent niet dat die 60FPS ook gelijkmatig gedurende deze seconde gegenereerd worden. Vandaar dat men tegenwoordig naar frametimes kijkt. Inside the second: A new look at game benchmarking

Het probleem is dus dat de gegenereerde frames niet altijd op hetzelfde moment klaar staan als jouw monitor klaar staat. Een 144 hz monitor staat "vaker klaar" dan een 60hz monitor.

Verder is 4k gaming nog lang geen mainstream, simpelweg omdat je nog steeds een vrij high end videokaart nodig hebt, om dat aan te sturen.

Wat je wel ziet is dat tests veelal laten zien dat boven de 144hz de voordelen van nog snellere monitoren afnemen / stuk minder merkbaar zijn.

[ Voor 24% gewijzigd door Help!!!! op 16-02-2020 13:42 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:20

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

[...]
Je logica is echt intens krom. Voordat de auto uitgevonden werd, waren paard en wagen ook prima, zeker aangezien er nog veel mensen moesten lopen. Niemand klaagde daarover. Vind jij paard en wagen nu nog een prima vervoersmiddel? Lekker op je knol boodschappen doen en op vakantie? Er werd vroeger immers niet over geklaagd.

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bart ® schreef op zondag 16 februari 2020 @ 13:29:
[...]

Je logica is echt intens krom. Voordat de auto uitgevonden werd, waren paard en wagen ook prima, zeker aangezien er nog veel mensen moesten lopen. Niemand klaagde daarover. Vind jij paard en wagen nu nog een prima vervoersmiddel? Lekker op je knol boodschappen doen en op vakantie? Er werd vroeger immers niet over geklaagd.
Ik heb geen auto en gebruik meestal de fiets ;) Geen files, geen parkeerproblemen, geen boetes, goede conditie, minder ziek, beter voor milieu en klimaat, veel goedkoper,... Nee, mij hoor je zeker niet klagen ;) Is het nog toegestaan om tevreden te zijn met minder dan het duurste of snelste? En uiteraard is het commercieel, in bedrijven gaat het enkel over winst, laat consumenten zo snel mogelijk geloven dat ze iets voorbijgestreefd bezitten, en meestal werkt het nog ook :) En dan nog, niet iedereen is 'videofiel'. Er bestaan ook audio-installaties en speakers van (tien)duizenden euro's.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2020 13:45 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Verwijderd schreef op zondag 16 februari 2020 @ 13:42:
[...]
Ik heb geen auto en gebruik meestal de fiets ;) Geen files, geen parkeerproblemen, geen boetes, goede conditie, minder ziek, beter voor milieu en klimaat, veel goedkoper,... Nee, mij hoor je zeker niet klagen ;) Is het nog toegestaan om tevreden te zijn met minder dan het duurste of snelste? En uiteraard is het commercieel, in bedrijven gaat het enkel over winst, laat consumenten zo snel mogelijk geloven dat ze iets voorbijgestreefd bezitten, en meestal werkt het nog ook :)
Je mist het punt compleet. Geen idee of je dat bewust doet of niet.

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bart ® schreef op zondag 16 februari 2020 @ 13:44:
[...]

Je mist het punt compleet. Geen idee of je dat bewust doet of niet.
Is het punt dat iedereen een verschillende mening mag hebben? Of dat de ene wel en de andere geen verschil ziet of het zich niet aantrekt?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Turismo
Deze discussie is echt totaal zinloos, je lijkt 0,0 inlevingsvermogen te hebben en alleen de punten zo te omschrijven alsof wij kritiek leveren ipv de onderbouwing te begrijpen.

[ Voor 10% gewijzigd door Turismo op 16-02-2020 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 16 februari 2020 @ 13:48:
[...]
Is het punt dat iedereen een verschillende mening mag hebben? Of dat de ene wel en de andere geen verschil ziet of het zich niet aantrekt?
Tuurlijk, maar ga dan niet net doen alsof het verschil er niets is. Dat jij het niet ziet of niet interesseert maakt het nog niet onwaar.
Maar dat blijkt maar niet tot je door te dringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViperXL
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17-02 00:34
Je merkt al een groot verschil tussen 50Hz en 75Hz, je kan mij niet vertellen dat je het niet merkt op 144Hz.
Ik krijg het gevoel dat je meer jou mening wilt ventileren dan dat je zelf test en bekijkt en aanneemt wat anderen hebben ervaren.
144Hz is meer dan dubbele van 60Hz, reken maar dat er verschil is. En ja ook waarneembaar verschil.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:41
Irritant topic dit. Open dan een topic waarin je zegt "ik vind 60 hz prima, en zal vanwege dat ik het geld er niet voor over heb dit blijven doen". Dan had je meteen een slotje gekregen, en hadden een aantal Tweakers hun tijd beter aan een TS kunnen spenderen die wel een gegrond verhaal of vraag had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

^
Inderdaad zeg. 4k is bij een computermonitor overigens ook duidelijk waarneembaar beter dan 1080p vooral ook omdat je er dicht op zit. En wie weet zie je het verschil tussen 4k en 8k ook nog wel. Maar goed op een gegeven moment gaat het verhogen van resolutie vast wel minder zin hebben.

Anyway. 4k, 144hz en hogere framerates / betere frametimes zijn geen marketing in de zin van dat het loze innovaties zijn.

Het staat een ieder uiteraard vrij om tevreden te zijn met wat je hebt. Daar is niks mis mee. Maar de vraag is beantwoord dus topic kan op slot.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Verwijderd schreef op zondag 16 februari 2020 @ 13:48:
[...]
Het punt is dat er verbeteringen/vernieuwingen kunnen plaatsvinden die iets ouders opeens minder fijn/goed/positief maken, terwijl niemand zich daar voor die verbetering/vernieuwing bewust van was. Dus tot die vernieuwing/verbetering is X het hoogst/best haalbare, daarna opeens Y. Dat voor Y niemand klaagde over X, maakt Y niet onzinnig of marketing of wat dan ook. Noch maakt het X opeens per definitie slecht of overbodig. Je lijkt nogal zwart-wit naar de wereld te kijken. Misschien is dat iets waarin je jezelf kunt verbeteren.

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 16 februari 2020 @ 13:51:
[...]

Tuurlijk, maar ga dan niet net doen alsof het verschil er niets is. Dat jij het niet ziet of niet interesseert maakt het nog niet onwaar.
Maar dat blijkt maar niet tot je door te dringen.
Ik zei toch al 2x dat er een verschil is maar dat de meeste consumenten het niet zouden zien (tenzij je er echt op let) of het verschil zich niet zouden aantrekken? Niet iedereen is een competitieve fps-gamer. Qua inlevingsvermogen in de massa kan dat wel tellen. Er is een verschil, maar pas toch maar op voor 'gecreëerde behoeften', gewiekste marketing en placebo-effecten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 16 februari 2020 @ 13:59:
[...]
Ik zei toch al 2x dat er een verschil is maar dat de meeste consumenten het niet zouden zien (tenzij je er echt op let) of het verschil zich niet zouden aantrekken? Niet iedereen is een competitieve fps-gamer. Qua inlevingsvermogen in de massa kan dat wel tellen. Er is een verschil, maar pas toch maar op voor 'gecreëerde behoeften', gewiekste marketing en placebo-effecten.
Eh nee, je staat het hier te vertellen alsof jouw mening een feit is. Maar goed, alles is ook gezegd door de rest die zich afvragen wat je hier nu mee wilt bereiken.

Succes ermee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Misschien moeten jullie eens praten met een audiofiel die een audio-installatie van 20000 euro heeft, hij zal op dezelfde manier reageren :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:07
Verwijderd schreef op zondag 16 februari 2020 @ 14:03:
Misschien moeten jullie eens praten met een audiofiel die een audio-installatie van 20000 euro heeft, hij zal op dezelfde manier reageren :)
Ik durf te wedden dat iemand via een blinde test het verschil tussen een geluidsinstallatie van 20k en 2k niet hoort, maar dat iedereen het verschil zal zien tussen 144hz en 60hz, elke keer weer.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Turismo
We mogen blij zijn dat Linus zijn buidel en sponsors bijna oneindig zijn, want hij heeft eens en voor altijd al eens ontkrachtigt dat het geen placebo of marketing is. Die discussie was leuk 10 jaar terug, maar is al lang en breed ontkrachtigt.
Het verschil is er gewoon en moderne techniek om dat mee vast te leggen heeft dat bewezen, meer of minder kan je er gewoon niet van maken.

Ik ben dan ook niet echt met audio opgegroeid en heb er dus niks mee boven de 256kbps hoor ik dan ook geen verschil, ik zal de eerste zijn die toegeeft dat ik slechte oren heb, of niet getrainde oren of whatever het is, ik heb mij domweg er nooit in verdiept omdat mijn interesse daar niet ligt.

Ik hoor echt niet of low, mid, high ends goed zijn zoals een audiofiel dat doet.
Dit heet inlevingsvermogen, ik begrijp gewoon dat een audiofiel wel die diepte hoort en de nuance verschillen.

Dezelfde stelling zou zijn iemand die in een Ferrari rijd en nooit wat anders heeft gereden, die gaat toch ook niet roepen je weet niet wat je mist en als je het eenmaal hebt wil je niet meer terug, de ervaring is zoveel rijker.

Dat moet hij weten, ik heb het nooit gekend en er verder ook geen interesse in.
Je stellingen zoals je ze brengt komen altijd met een vorm van waarheid, maar sorry het slaat echt k*t op dirk om zo discussies te gaan voeren.

[ Voor 56% gewijzigd door Turismo op 16-02-2020 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Basekid schreef op zondag 16 februari 2020 @ 14:07:
[...]

Ik durf te wedden dat iemand via een blinde test het verschil tussen een geluidsinstallatie van 20k en 2k niet hoort, maar dat iedereen het verschil zal zien tussen 144hz en 60hz, elke keer weer.
Zo zwart wit is het toch niet, 60 vs 120 Hz: https://ibb.co/BgyKChj

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ViperXL
  • Laatst online: 17-02 00:34
Zet een 60Hz en een 144Hz scherm naast elkaar en IEDEREEN zal verschil zien. Misschien weinig of veel dat verschilt per persoon net zoals jou kleur rood niet mijn kleur rood is.

Kan iemand een slotje op dit topic gooien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhatFish
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 04:48

PhatFish

and, uhm......Moo

Je haalt graag data erbij, prima, maar wat ik echt mis is je persoonlijke ervaring. Als je het niet ziet, klaar. Ik zag het ook niet, tot ik thuis weer achter mijn 60Hz scherm kroop. En ondertussen ben ik daar weer aan gewend. Zelfde met mijn HiFi-setup (die is echt geen €20K hoor). Dat is nu mijn normaal en bij anderen thuis mis ik voor dezelfde muziek gewoon complete instrumenten. In de auto (zit ook een prima HiFi installatie in) raakte ik daaraan gewend (2u/dag reistijd) en in het weekend was de thuis-HiFi opeens net een privéconcert. Terug naar beeld: Toen ik begon met gaming, werd 30fps als vloeiend gezien. Moet je nu eens mee aankomen...Gewenning is wat het maakt, je referentiepunt is variabel.

Je zegt het heel erg goed: De meeste consumenten. Dus niet iedereen. Die andere groep, die bestaat uit een groep mensen die het dus wel ziet/hoort/ervaart/etc. En daarom heeft, voor een persoonlijke keuze, zo'n algemeen onderzoek eigenlijk niet meer waarde dan een stukje oriëntatie.

[ Voor 5% gewijzigd door PhatFish op 16-02-2020 14:25 ]

...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jelle Brolnir
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 07-10 21:50
Ey joh, ga weer lekker naar een zwart wit televisie kijken. Je ziet wat nodig is. Ja als je iemand vraagt die kleur prettig vind zal hij beamen dat een kleurentelevisie veel beter is. Maar gelukkig heb jij dat niet nodig. Zou lekker downgraden. Is allemaal marketing. Ey die wc heb je ook niet meer nodig, doe lekker een buitenhuis. Allemaal marketing.

Frontpagemoderatie functie tweakers: -1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ViperXL schreef op zondag 16 februari 2020 @ 14:23:
Zet een 60Hz en een 144Hz scherm naast elkaar en IEDEREEN zal verschil zien. Misschien weinig of veel dat verschilt per persoon net zoals jou kleur rood niet mijn kleur rood is.

Kan iemand een slotje op dit topic gooien?
Dus vind je de grafiek van hardware.info fake news? Dat waren trouwens die-hard gamers die wísten dat ze op de refresh rate moesten letten... https://ibb.co/BgyKChj

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Jelle Brolnir schreef op zondag 16 februari 2020 @ 14:27:
Ey joh, ga weer lekker naar een zwart wit televisie kijken. Je ziet wat nodig is. Ja als je iemand vraagt die kleur prettig vind zal hij beamen dat een kleurentelevisie veel beter is. Maar gelukkig heb jij dat niet nodig. Zou lekker downgraden. Is allemaal marketing. Ey die wc heb je ook niet meer nodig, doe lekker een buitenhuis. Allemaal marketing.
Probeer anders eens om niet te overdrijven en de geposte grafiek te bekijken. Als de helft van de ervaren gamers - die weten dat ze op de refresh rate moeten letten - niet alle 60hz van de 120hz monitors kan onderscheiden (en hoeveel hebben er juist gegokt?) dan mag je je toch wel vragen stellen bij het verschil? En doe eens dezelfde test voor kleur vs. zwart/wit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom. C
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15:31
Het zal best zo zijn dat niet iedereen het verschil in gelijke mate zal zien. Ik zie het verschil echter wel, maar wat ik nog meer merk, ik voel het in mijn muis, die reageert gewoon directer en voelt meer 'connected'.

Op mijn werk heb ik 2x 60hz schermen, als ik thuis ben en weer achter mijn 120hz en 144hz schermen kruip merk ik onwillekeurig toch altijd weer op hoeveel smoother dat is, zelfs in Windows en webbrowsing al merkbaar.

Ik vond je vraagstelling in je topicstart interessant, maar krijg nu meer het idee dat je iedereen die high refresh rate schermen koopt maar naïef vindt ofzo.

9800X3D | X870e Nova | Corsair Dominator 32GB 6000mhz | TUF RTX 3080TI | Corsair 6500X | MSI MP341CQPX OLED | Simagic Evo Pro | ClubSport Pedals V3 | Megane Renault Sport RS 250

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spokje
@Verwijderd praat nog meer poep dan ik er vanmorgen uit geduwd heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q_7
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

Q_7

Verwijderd schreef op zondag 16 februari 2020 @ 15:31:
[...]
Probeer anders eens om niet te overdrijven en de geposte grafiek te bekijken. Als de helft van de ervaren gamers - die weten dat ze op de refresh rate moeten letten - niet alle 60hz van de 120hz monitors kan onderscheiden (en hoeveel hebben er juist gegokt?) dan mag je je toch wel vragen stellen bij het verschil? En doe eens dezelfde test voor kleur vs. zwart/wit ;)
Draai een jaar of 3 op IPS QHD 165Hz en ja wanneer ik achter een pc zit met een lagere refresh rate merk ik het GELIJK.

Je praat dus nogal onzin, refresh rate maakt zeer zeker uit.

AMD 9950X3D - X670E-Hero - G.Skill Royal Neo 48GB 6400 CL26 1:1 - RTX 5090 TUF 32GB - 9100Pro 2TB - BeQuit 1500w - Corsair 6500D - LG 3440P 240Hz WOLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Wie zegt dat ik dat niet heb, of duurder ?

Zolang je niet visueel gehandicapt bent, zie je echt wel verschil.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
Je stelt eigenlijk dat wij een stel mierenneukers zijn omdat wij het verschil merken tussen 60/100/120/144 hz. We moeten allemaal jouw mening volgen, en dat is dat het marketing bullshit is. Maar meneer heeft zelf nog nooit achter een 100+ hz scherm gezeten HOE KUN JE DAN STELLEN DAT HET ONZIN IS. Door een suf testje van Hardware.info? Donder toch op vent. Ga alsjeblieft andere mensen vervelen op je zondagmiddag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ga maar lekker voorbij aan de grafiek van hardware.info, waarbij de helft van de ervaren gamers niet alle monitors kon onderscheiden (60 vs.120hz). 30% had slechts de helft of minder correct geraden. Nogmaals: dit ging dus over ervaren fps-gamers, die wisten dat ze op de refresh rate moesten letten, en hoeveel hadden per ongeluk juist gegokt? Maar o wee als iemand het nut in twijfel trekt... Spokje is in zijn eentje blijkbaar representatiever dan 50 gamers...

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2020 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:32
Verwijderd schreef op zondag 16 februari 2020 @ 16:35:
Ga maar lekker voorbij aan de grafiek van hardware.info, waarbij de helft van de ervaren gamers niet alle monitors kon onderscheiden (60 vs.120hz). 30% had slechts de helft of minder correct geraden. Nogmaals: dit ging dus over ervaren fps-gamers, die wisten dat ze op de refresh rate moesten letten, en hoeveel hadden per ongeluk juist gegokt? Maar o wee als iemand het nut in twijfel trekt... Spokje is in zijn eentje blijkbaar representatiever...
Je blijft refereren naar één onderzoek, maar wat is je punt nou eigenlijk?

Zelfs al zou maar 10% van de mensheid het verschil merken tussen 60hz en 100+ hz, dan heeft het nog steeds z'n waarde en plek op de markt, toch?

Jij vindt 60Hz snel genoeg en denkt het verschil tussen 60Hz en 120Hz niet te kunnen zien. Mooi, scheelt jou een boel geld in monitoren en computers, heel fijn voor jou. Maar dat betekent niet dat de rest van de wereld er ook geen baat bij heeft.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hahn schreef op zondag 16 februari 2020 @ 16:41:
[...]

Zelfs al zou maar 10% van de mensheid het verschil merken tussen 60hz en 100+ hz, dan heeft het nog steeds z'n waarde en plek op de markt, toch?
Ja, maar sommigen hier stelden dat iedereen altijd het verschil ziet, wat dus absoluut niet waar is. Nog een kanttekening: die test was met high-end videokaarten die minimum 150 fps haalden (om bottlenecks uit te sluiten), met een lagere framerate is de kans alweer een stuk kleiner om het verschil te zien.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:32
Verwijderd schreef op zondag 16 februari 2020 @ 16:46:
[...]
Ja, maar sommigen hier stelden dat iedereen altijd het verschil ziet, wat dus absoluut niet waar is. Nog een kanttekening: die test was met high-end videokaarten die minimum 150 fps haalden (om bottlenecks uit te sluiten), met een lagere framerate is de kans alweer een stuk kleiner om het verschil te zien.
Nou.
En.

Je lijkt te strijden tegen hogere refreshrates, terwijl er heel veel mensen het wel heel fijn vinden. Lekker freaking boeiend dat niet 'iedereen' het ziet, zoals sommigen hier misschien beweren.

Waar wil je heen met dit topic?

The devil is in the details.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

[...]
De test uit 2013 (!) er dan maar even bij gezocht voor een stukje context. 2 screenshots en daar je eigen conclusie bijhalen zegt helemaal niets natuurlijk.

https://nl.hardware.info/...ten-86-vindt-120-hz-beter

Quote uit de tekst van het artikel,
Resultaten: 86% vindt 120 Hz beter!
Tijdens het evenement werd al direct duidelijk dat de meeste mensen een duidelijk verschil zagen of bemerkten tussen de op 60 Hz en op 120 Hz ingestelde schermen. Gedurende de dag waren er al voldoende deelenemers die voor zichzelf de conclusie trokken dat het tijd werd om in een 120 Hz scherm te investeren. Menigeen kon al na een paar seconden zeggen dat het tweede systeem waarop ze mochten gamen prettiger of juist minder prettig oogde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:24

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Het is lekker makkelijk, hè? Iedereen die het niet met jouw mening eens is, is "videofiel". De wereld is niet zwart-wit, de wereld is duizenden grijstinten...

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 16 februari 2020 @ 16:56:
[...]

De test uit 2013 (!) er dan maar even bij gezocht voor een stukje context. 2 screenshots en daar je eigen conclusie bijhalen zegt helemaal niets natuurlijk.

https://nl.hardware.info/...ten-86-vindt-120-hz-beter

Quote uit de tekst van het artikel,

[...]
In 2013 was 120hz even snel als in 2020 ;) De grafiek die ik postte ging over de prijsvraag, waarbij je de refresh rate moest raden om een 120hz monitor te winnen. Blijkbaar lukt het onder druk al wat minder goed om het verschil te zien :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 16 februari 2020 @ 17:16:
[...]
In 2013 was 120hz even snel als in 2020 ;) De grafiek die ik postte ging over de prijsvraag, waarbij je de refresh rate moest raden om een 120hz monitor te winnen. Blijkbaar lukt het onder druk al wat minder goed om het verschil te zien :)
Is het Millenial Dram Dag vandaag ofzo? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz
  • Laatst online: 18-09 13:26

Edgarz

Tweako-active since1986

Verwijderd schreef op zondag 16 februari 2020 @ 17:30:
[...]

Is dat niet iedere dag? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 16 februari 2020 @ 17:30:
[...]

Volgende keer eens inhoudelijk proberen reageren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ongetwijfeld, maar dat zou TE confronterend zijn voor dat gesmolten sneeuwvlokje.... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 16 februari 2020 @ 17:36:
[...]
Volgende keer eens inhoudelijk proberen reageren?
En dat zeg jij? _O- :P _O- Verbeter de wereld en begin bij jezelf....

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2020 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Lukt blijkbaar nog steeds niet... Misschien eens leren aanvaarden dat er mensen met andere meningen bestaan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 16 februari 2020 @ 17:39:
[...]
Lukt blijkbaar nog steeds niet... Misschien eens leren aanvaarden dat er mensen met andere meningen bestaan?
Niets mis met een andere mening, maar drammen om gelijk te krijgen is toch totaal iets anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 16 februari 2020 @ 17:40:
[...]

Niets mis met een andere mening, maar drammen om gelijk te krijgen is toch totaal iets anders.
Ik post tenminste resultaten van reviews, van jou nog niks gezien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 16 februari 2020 @ 17:41:
[...]
Ik post tenminste resulaten van reviews, van jou nog niks gezien...
Die zijn al meerdere keren gepost, maar dat verminderd het drammen niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 16 februari 2020 @ 17:42:
[...]

Die zijn al meerdere keren gepost, maar dat verminderd het drammen niet.
Je leest blijkbaar enkel de resultaten die in je kraam passen (het is verminderT)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2020 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 16 februari 2020 @ 17:16:
[...]
88% had scherm waar ze zelf mee speelde goed 'geraden'. Pas als je schermen waar andere op zaten te spelen moest kiezen ging het wat naar beneden.

Ik heb een 144Hz scherm. Tijdje geleden door driver bug ging hij op 90Hz werken. Binnen 2 minuten bij een MOBA had ik in de gaten dat er iets niet soepel liep. En eerlijk is eerlijk, toen ik van 60Hz naar 144Hz ging, had ik niet het gevoel dat het ineens veel beter was. Nu naarbeneden gaan in verversingssnelheid vind ik alleen wel echt problematisch. Ik draai BF5 met een 5700XT op medium omdat ik hem leuker vind spelen met hogere refresh rate als met betere graphics. (En dat heeft niks te maken met dat ik tegenstanders op medium al dan niet beter kan zien, met een 2080TI zou ik hem lekker op ultra draaien).

En dat hogere refresh rate zinvol is, is zo te laten zien: Stel je voor dat je muis cursor in 5 seconde over je 1440p scherm beweegt. (Of dat je één scherm draait in een FPS/beweegt in een moba). Met 2560 pixels horizontaal betekend het dat op elk moment er 8 pixels aan beide kanten van de cursor / het object aan het in/uit schakelen zijn. En 5 seconde is echt alles behalve snel. Met 120Hz zijn dat nog steeds 4 pixels aan beide kanten, en dus is er best wat te zeggen voor hogere snelheden dan 120/144Hz.

Dit kan je zelf ook gewoon zien door op je muis cursor te focussen en die rustig over je scherm te bewegen.

[ Voor 3% gewijzigd door Sissors op 16-02-2020 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 16 februari 2020 @ 17:44:
[...]
Je leest blijkbaar enkel de resultaten die in je kraam passen.
Nope, ik ga uit op persoonlijke ervaringen en dat is dat het verschil er wel degelijk is...
Verwijderd schreef op zondag 16 februari 2020 @ 17:44:
[...]
Je leest blijkbaar enkel de resultaten die in je kraam passen (het is verminderT)
Ah, je gaat nu ook de taalnazi uithangen? Alsof jij zo perfect bent? Je hebt duidelijk last van het blauwe ogen en blonde harensyndroom...

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2020 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 16 februari 2020 @ 17:46:
[...]

Nope, ik ga uit op persoonlijke ervaringen en dat is dat het verschil er wel degelijk is...
Ik vind een test met 50 gamers representatiever. Puur visueel raadde 30% de helft of minder van de monitors juist, en dat in een snelle shooter icm een high-end videokaart. Er zijn ook minder ervaren gamers, minder snelle games en midrange of low-end videokaarten waar je het verschil minder of amper ziet. Benieuwd wat er dan nog rest van die 86%. Ik heb ook nergens gezegd dat er geen verschil is, wel dat het verschil steeds moeilijker te detecteren is. Idem voor 4k op 24" of 8k op 32", of zelfs 4k op een 40" tv (op 3m afstand). In dat opzicht vind ik het een steeds minder zinvolle evolutie. Wie zal het verschil tussen 4k 120hz en 8k 200hz op een 30" nog zien? De quick wins zijn voorbij, het menselijk oog heeft limieten.
[...]

Ah, je gaat nu ook de taalnazi uithangen? Alsof jij zo perfect bent? Je hebt duidelijk last van het blauwe ogen en blonde harensyndroom...
Oei, lange tenen... Ik wilde je gewoon helpen ;)

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2020 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelle Brolnir
Wat is je punt nu eigenlijk ? Waarom maak(te) je dit topic ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Jelle Brolnir schreef op zondag 16 februari 2020 @ 18:02:
Wat is je punt nu eigenlijk ? Waarom maak(te) je dit topic ?
Om de zin of onzin van 144hz en 8k te bespreken (voor de doorsnee gamer, niet voor de die-hard competitieve fps-shooter). Is het niet zoals de megapixel-race in de fotografie, om het geld wat vaker te laten rollen? Wat met smartphones met 4k-scherm? Is het in veel gevallen niet gewoon een 'lokkertje' om de consument wat meer te laten uitgeven, ook als het weinig toegevoegde waarde heeft?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2020 18:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Nope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zie jij het verschil tussen QHD en 4k op een smartphone? Kost ook nog eens meer rekenkracht en dus geld / energie bij games...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 16 februari 2020 @ 18:07:
[...]
Om de zin of onzin van 144hz en 8k te bespreken (voor de doorsnee gamer, niet voor de die-hard competitieve fps-shooter). Is het niet zoals de megapixel-race in de fotografie, om het geld wat vaker te laten rollen? Wat met smartphones met 4k-scherm? Is het in veel gevallen niet gewoon een 'lokkertje' om de consument wat meer te laten uitgeven, ook als het weinig toegevoegde waarde heeft?
Volgens mij hoeft de zin of onzin van 144Hz niet bediscussieerd te worden. Dit is al jarenlang met enige regelmaat de revue gepasseerd op zowel Tweakers als op zo'n beetje elk ander tech platform. Afhankelijk van de situatie kan een hoge refreshrate wenselijk zijn. Of dat voor jou het geval is, moet je voor jezelf uitmaken.
Maar je eigen mening op dringen aan anderen is natuurlijk niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 16 februari 2020 @ 17:59:
[...]
Ik vind een test met 50 gamers representatiever. Puur visueel raadde 30% de helft of minder van de monitors juist, en dat in een snelle shooter icm een high-end videokaart. Er zijn ook minder ervaren gamers, minder snelle games en midrange of low-end videokaarten waar je het verschil minder of amper ziet. Benieuwd wat er dan nog rest van die 86%. Ik heb ook nergens gezegd dat er geen verschil is, wel dat het verschil steeds moeilijker te detecteren is. Idem voor 4k op 24" of 8k op 32", of zelfs 4k op een 40" tv (op 3m afstand). In dat opzicht vind ik het een steeds minder zinvolle evolutie. Wie zal het verschil tussen 4k 120hz en 8k 200hz op een 30" nog zien? De quick wins zijn voorbij, het menselijk oog heeft limieten.

[...]
Oei, lange tenen... Ik wilde je gewoon helpen ;)
Ik niet, wat voor mij persoonlijk bewezen wordt, is voor mij waar en daar zal niemand iets aan veranderen. Wel ben ik het met je eens dat 8K op DIT moment onzinnig is, er is al weinig content te vinden op 4K. Zodra 8K mainstream wordt, zal ik waarschijnlijk wel zo'n monitor kopen, maar niet eerder dan dat. Het menselijk oog heeft inderdaad zijn limieten.

Niets lange tenen, ik ben een mens en maak wel eens een fout, dat hoeft niet gelijk gecorrigeerd te worden en zeker niet door jou, ga eerst maar eens naar je eigen fouten kijken voordat je een ander er op aanspreekt. Je zal er meer dan genoeg hebben... ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2020 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 16 februari 2020 @ 18:21:
[...]

Volgens mij hoeft de zin of onzin van 144Hz niet bediscussieerd te worden. Dit is al jarenlang met enige regelmaat de revue gepasseerd op zowel Tweakers als op zo'n beetje elk ander tech platform. Afhankelijk van de situatie kan een hoge refreshrate wenselijk zijn. Of dat voor jou het geval is, moet je voor jezelf uitmaken.
Maar je eigen mening op dringen aan anderen is natuurlijk niet nodig.
Inderdaad, dus afhankelijk van persoon tot persoon en van situatie tot situatie, maar hoe hoger de resolutie en refresh rate, hoe minder toegevoegde waarde (ivm limieten van het oog). Het was alleszins niet de bedoeling om een mening op te dringen, vandaar dat ik er een review met bijhorende nuances bijhaalde. Ik zou die review ook eens willen zien met doorsnee gamers ipv met ervaren fps-shooters, met als extra voorwaarde dat ze niet weten waarover de test gaat (dus achteraf gewoon zeggen wat het soepelst speelde). En eventueel ook met een midrange videokaart die 'slechts' 60 fps haalt, maar de doelgroep van 144hz monitors koopt ws. ook vaker high-end kaarten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 16 februari 2020 @ 18:30:
[...]
Inderdaad, dus afhankelijk van persoon tot persoon en van situatie tot situatie, maar hoe hoger de resolutie en refresh rate, hoe minder toegevoegde waarde (ivm limieten van het oog). Het was alleszins niet de bedoeling om een mening op te dringen, vandaar dat ik er een review met bijhorende nuances bijhaalde. Ik zou die review ook eens willen zien met doorsnee gamers ipv met ervaren fps-shooters, met als extra voorwaarde dat ze niet weten waarover de test gaat (dus achteraf gewoon zeggen wat het soepelst speelde). En eventueel ook met een midrange videokaart die 'slechts' 60 fps haalt, maar de doelgroep van 144hz monitors koopt ws. ook vaker high-end kaarten.
YouTube: Does High FPS make you a better gamer? Ft. Shroud - FINAL ANSWER

Misschien vind je dit leuk om te kijken als je een half uurtje niks te doen hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 16 februari 2020 @ 18:30:
[...]
Ik zou die review ook eens willen zien met doorsnee gamers ipv met ervaren fps-shooters, met als extra voorwaarde dat ze niet weten waarover de test gaat (dus achteraf gewoon zeggen wat het soepelst speelde).
*kuch*
Het event: hoe hebben we 120 Hz onderzocht?
Voor het 120 Hz event hebben we ruim 50 lezers van Hardware.Info uitgenodigd, die zich opgaven naar aanleiding van onze oproep. Uiteindelijk hebben 50 mensen aan het onderzoek meegedaan. Hoewel het geen volledig a-selecte groep deelnemers was (ze hadden immers overwegend gemeen bezoekers van Hardware.Info te zijn, en dat is nog niet de volledige bevolking van de Benelux), was het een zeer gemengd gezelschap, variërend van op professioneel niveau spelende gamers tot mensen die gewoon nieuwsgierig waren naar de technologie en nog nooit de door ons geselecteerde game hadden gespeeld.
Heel veel meer doorsnee ga je het niet krijgen. En misschien moet je eens ophouden met voorwaarden verzinnen waarvan de uitkomst precies gaat worden zoals jij ze graag ziet.
Je kan ook gewoon zeggen dat je misschien niet zo hoog van de toren had moeten blazen en dat je gewoon te snel overbarige conclusies hebt getrokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 16 februari 2020 @ 18:28:
[...]

Ik niet, wat voor mij persoonlijk bewezen wordt, ik voor mij waar en daar zal niemand iets aan veranderen.
Leuk voor jou, maar ik zie liever tests met een grotere groep. De mening van een audiofiel zegt ook niet zo veel (waarmee ik niet wil zeggen dat jij een videofiel bent).
Wel ben ik het met je eens dat 8K op DIT moment onzinnig is, er is al weinig content te vinden op 4K. Zodra 8K mainstream wordt, zal ik waarschijnlijk wel zo'n monitor kopen, maar niet eerder dan dat. Het menselijk oog heeft inderdaad zijn limieten.
Het gaat meer over 4k games op 24" of 8k op 32". Zelfs als alle videokaarten het gemakkelijk aankunnen zie ik geen toegevoegde waarde voor die resoluties. Voor 8k op een tv moet je denk ik al voor 100" gaan of heel dicht zitten.
Niets lange tenen, ik ben een mens en maak wel eens een fout, dat hoeft niet gelijk gecorrigeerd te worden en zeker niet door jou, ga eerst maar eens naar je eigen fouten kijken voordat je een ander er op aanspreekt. Je zal er meer dan genoeg hebben... ;)
Ik herlees mijn reacties voor ik ze post, maar ik kan altijd iets gemist hebben, feel free to correct :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turismo
Verwijderd schreef op zondag 16 februari 2020 @ 18:07:
[...]
Verwijderd schreef op zondag 16 februari 2020 @ 18:11:
[...]
Zie jij het verschil tussen QHD en 4k op een smartphone? Kost ook nog eens meer rekenkracht en dus geld / energie bij games...
Wacht even, nu ga je zelf je eigen dingen erbij bedenken waar je originele topic niks mee te maken heeft, en waar je inderdaad wel gelijk op hebt.

8K dat was toch niet het onderwerp van discussie? 4k op smartphones?
Ja dat gaat inderdaad wel overboard, en is zwaar twijfelachtig wat de voordelen hiervan zijn.

Ik heb het al eerder gezegd, maar wat een vervelende manier van discussieren stel jij aan, dragen we inhoudelijk bij ga je zelf punten aanhalen zoals 8k wat inderdaad niet te weerleggen is en inderdaad zwaar disputabel is dat de gemiddelde consument hier een verschil in ziet.

Techniek gaat nou eenmaal vooruit, zometeen zijn de productiekosten rendabel genoeg om 8k als standaard aan te houden en kijken we alweer voorzichtig naar 16k.
Als je dan dwars wil gaan liggen om het dwars zijn koop je het inderdaad lekker niet en blijf je op FullHD.

[ Voor 9% gewijzigd door Turismo op 16-02-2020 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 16 februari 2020 @ 18:43:
[...]
Leuk voor jou, maar ik zie liever tests met een grotere groep. De mening van een audiofiel zegt ook niet zo veel (waarmee ik niet wil zeggen dat jij een videofiel bent).

[...]
Het gaat meer over 4k games op 24" of 8k op 32". Zelfs als alle videokaarten het gemakkelijk aankunnen zie ik geen toegevoegde waarde voor die resoluties. Voor 8k op een tv moet je denk ik al voor 100" gaan of heel dicht zitten.

[...]
Ik herlees mijn reacties voor ik ze post, maar ik kan altijd iets gemist hebben, feel free to correct :)
Aangezien IK mijn (computer)apparatuur uitzoek en niet de grote groep, is voor mij mijn mening van belang, de grote groep kan alleen bevestigen wat voor mij al zo is. Ik ben een redelijke videofiel, verleden jaar wat 4K bluray's aangeschaft en kort daarna een paar 4K schermen.

Noem mij eens 10 titels die 4K of 8K zijn. Ik speel eigenlijk nog op 1080p, vind ik wel even hoog genoeg voor nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 16 februari 2020 @ 18:37:
[...]

*kuch*

[...]

Heel veel meer doorsnee ga je het niet krijgen. En misschien moet je eens ophouden met voorwaarden verzinnen waarvan de uitkomst precies gaat worden zoals jij ze graag ziet.
Je kan ook gewoon zeggen dat je misschien niet zo hoog van de toren had moeten blazen en dat je gewoon te snel overbarige conclusies hebt getrokken.
In de video had men het over 'dagelijkse gamers'. En heb je ook de resultaten van de game gezien? De meeste winnaars (51%) kwamen uit het 60hz-kamp, tot daar het verhaal over snellere reactietijden of 'ongeregistreerde shots'. Refresh rate lijkt er dus geen invloed op te hebben.
Turismo schreef op zondag 16 februari 2020 @ 18:47:
[...]

[...]

Wacht even, nu ga je zelf je eigen dingen erbij bedenken waar je originele topic niks mee te maken heeft, en waar je inderdaad wel gelijk op hebt.

8K dat was toch niet het onderwerp van discussie? 4k op smartphones?
Ja dat gaat inderdaad wel overboard, en is zwaar twijfelachtig wat de voordelen hiervan zijn.

Ik heb het al eerder gezegd, maar wat een vervelende manier van discussieren stel jij aan, dragen we inhoudelijk bij ga je zelf punten aanhalen zoals 8k wat inderdaad niet te weerleggen is en inderdaad zwaar disputabel is dat de gemiddelde consument hier een verschil in ziet.

Techniek gaat nou eenmaal vooruit, zometeen zijn de productiekosten rendabel genoeg om 8k als standaard aan te houden en kijken we alweer voorzichtig naar 16k.
Als je dan dwars wil gaan liggen om het dwars zijn koop je het inderdaad lekker niet en blijf je op FullHD.
8k vernoemde ik al in de openingspost... De insteek was: welke evolutie heeft daadwerkelijk nut voor het grote publiek en wat is eerder marketing om ons toch maar weer een grotere of snellere monitor te laten kopen?
Verwijderd schreef op zondag 16 februari 2020 @ 18:53:
[...]

Aangezien IK mijn (computer)apparatuur uitzoek en niet de grote groep, is voor mij mijn mening van belang, de grote groep kan alleen bevestigen wat voor mij al zo is.
Voor ik iets koop lees ik toch liever de bevindingen van meerdere personen. In dit topic heb ik eea bijgeleerd, maar het heeft me niet overtuigd (om een snellere monitor te kopen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 16 februari 2020 @ 19:05:
[...]
In de video had men het over 'dagelijkse gamers'. En heb je ook de resultaten van de game gezien? 51% van de winnaars kwam uit het 60hz-kamp, tot daar het verhaal over snellere reactietijden of 'ongeregistreerde shots'.

[...]

8k vernoemde ik al in de openingspost... De insteek was: welke evolutie heeft daadwerkelijk nut voor het grote publiek en wat is eerder marketing om ons toch maar weer een grotere of snellere monitor te laten kopen?

[...]
Voor ik iets koop lees ik toch liever de bevindingen van meerdere personen. In dit topic heb ik eea bijgeleerd, maar het heeft me niet overtuigd (om een snellere monitor te kopen).
Het wordt ook wel een beetje moeilijk om jou ergens van te overtuigen als we helemaal niet eens weten wat je eventueel zou willen doen met een nieuwe monitor. Specificeer dan even waar je naar op zoek bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 16 februari 2020 @ 19:08:
[...]

Het wordt ook wel een beetje moeilijk om jou ergens van te overtuigen als we helemaal niet eens weten wat je eventueel zou willen doen met een nieuwe monitor. Specificeer dan even waar je naar op zoek bent.
Momenteel zoek ik geen nieuwe monitor. Dit topic kwam er na het artikel op hardware.info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 16 februari 2020 @ 19:05:
[...]
In de video had men het over 'dagelijkse gamers'. En heb je ook de resultaten van de game gezien? 51% van de winnaars kwam uit het 60hz-kamp, tot daar het verhaal over snellere reactietijden of 'ongeregistreerde shots'.

[...]

[...]
Ik doe van tevoren mijn "huiswerk", dat wil zeggen dat ik, vooral specificatie's nakijk en eventueel wat reviews. Als de specificatie's van het apparaat voldoen aan hetgeen ik wil, zal ik het aanschaffen, ongeacht de mening van een ander. Wel valt mij op, dat je ook hier weer je mening aan het opdringen bent, alleen als iemand het doet zoals jij doet, dan is het goed. Dat er mensen zijn die het op een andere manier doen, daar laat jij weer geen ruimte voor. Blijkbaar komt het dus gewoon niet door die dikke schedel van je heen, dat jouw manier niet de enige en ultieme manier is....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 16 februari 2020 @ 19:15:
[...]

Ik doe van tevoren mijn "huiswerk", dat wil zeggen dat ik, vooral specificatie's nakijk en eventueel wat reviews. Als de specificatie's van het apparaat voldoen aan hetgeen ik wil, zal ik het aanschaffen, ongeacht de mening van een ander. Wel valt mij op, dat je ook hier weer je mening aan het opdringen bent, alleen als iemand het doet zoals jij doet, dan is het goed. Dat er mensen zijn die het op een andere manier doen, daar laat jij weer geen ruimte voor. Blijkbaar komt het dus gewoon niet door die dikke schedel van je heen, dat jouw manier niet de enige en ultieme manier is....
Ik zei toch 'voor IK iets koop'? Net zoals jij zei wat je doet voor JIJ iets koopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Luister, volgens mij heeft dit topic geen enkele zin meer.
Over het algemeen is de consensus op het internet der dingen dat 144Hz een betere ervaring oplevert dan 60Hz. Waarbij gebruikersdoeleinden een grote rol spelen. Over het algemeen is 144Hz ook de sweetspot niet alleen qua waarneembaarheid maar ook qua betaalbaarheid. 240Hz is voor een normale consument niet/nauwelijks merkbaar. Wellicht dat een CSGO prof hier anders over denkt.

Einde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 16 februari 2020 @ 19:18:
[...]
Ik zei toch 'voor IK iets koop'? Net zoals jij zei wat je doet voor JIJ iets koopt.
Ik reageerde op de hele zin en niet alleen op het stukje wat je er nu uit haalt. Je blijft gewoon doorzuigen en drammen hè? Damn, wat ben ik blij dat ik mij heb laten steriliseren in de vorige eeuw, alleen het idee dat ik "zoiets" als jou op de wereld zou zetten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 16 februari 2020 @ 19:23:
[...]

Ik reageerde op de hele zin en niet alleen op het stukje wat je er nu uit haalt. Je blijft gewoon doorzuigen en drammen hè? Damn, wat ben ik blij dat ik mij heb laten steriliseren in de vorige eeuw, alleen het idee dat ik "zoiets" als jou op de wereld zou zetten....
Zelf uitgevonden? _/-\o_ Blij met jouw keuze ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patientzero
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 07-10 10:05
Zal wel aan zijn eigen kunde liggen qua gamen en snelheid tussen zijn oren.. rapporteer je ook iedereen omdat ze cheaten ? 😂😂😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 16 februari 2020 @ 19:26:
[...]
Zelf uitgevonden? _/-\o_ Blij met jouw keuze ;)
Nope, een keihard feit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bij gebrek aan argumenten is het altijd leuker om op de man te spelen he :) Dat luchtte vast op? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 16 februari 2020 @ 19:27:
Bij gebrek aan argumenten is het altijd leuker om op de man te spelen he :) Dat luchtte vast op? :)
Op de man spelen? Dan moet je wel aan de minimale eisen van een man voldoen en niet die van een gesmolten sneeuwvlok. Daarnaast, en dat is ook een feit, heeft geen enkele kerel te maken gehad met die beslissing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 16 februari 2020 @ 19:31:
[...]

Op de man spelen? Dan moet je wel aan de minimale eisen van een man voldoen en niet die van een gesmolten sneeuwvlok. Daarnaast, en dat is ook een feit, heeft geen enkele kerel te maken gehad met die beslissing.
Je valt in herhaling met je 'gesmolten sneeuwvlokken' (heel mannelijke stoerdoenerij trouwens ;) ). Nee, to the point: eerst zeg je dus hoe jij tot het besluit komt om dingen te kopen, maar hebt het blijkbaar moeilijk met hoe iemand anders dat doet (ahv meer dan 1 mening).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 16 februari 2020 @ 19:35:
[...]
Je valt in herhaling met je 'gesmolten sneeuwvlokken' (heel mannelijke stoerdoenerij trouwens ;) ). Nee, to the point: eerst zeg je dus hoe jij tot het besluit komt om dingen te kopen, maar hebt het blijkbaar moeilijk met hoe iemand anders dat doet (ahv meer dan 1 mening).
:O Verder nog iets? Gesmolten sneuvlok (nee, geen typfout ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 16 februari 2020 @ 19:36:
[...]

:O Verder nog iets? Gesmolten sneuvlok (nee, geen typfout ;) )
Nope, dat was alles :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz
  • Laatst online: 18-09 13:26

Edgarz

Tweako-active since1986

[...]

Correct spellen is eigenlijk doodnormaal...Tenminste, dat zou het moeten zijn. Take your loss, zo erg is het nu ook weer niet. Je hoeft niet meteen iemand als Übermensch neer te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Edgarz schreef op zondag 16 februari 2020 @ 20:14:
[...]

Correct spellen is eigenlijk doodnormaal...Tenminste, dat zou het moeten zijn. Take your loss, zo erg is het nu ook weer niet. Je hoeft niet meteen iemand als Übermensch neer te zetten.
1 verkeerde letter op de vele die ik getypt heb, dan ben je bij mij toch echt een mierenneukertje. Wel grappig dat mensen altijd de splinter in andermans oog zien, maar het complete oerwoud in hun eigen oog niet. Hij een übermensch? Eerder exact het tegenovergestelde...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ze kan blijkbaar geen kritiek verdragen en begint dan maar wat te schelden, wat het resultaat van onmacht is :) Je moet het maar doen, tijdens een discussie over refresh rates over je sterilisatie beginnen :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Discussie? Waar is de discussie? Ik heb een reeks argumenten genoemd en die heb jij allemaal genegeerd.

Anyway ik kan probleemloos het verschil zien tussen 144Hz en 60Hz. Ik vind 144Hz veel rustiger spelen (omdat het beeld vloeiender is), en je hebt nou niet echt een high end PC nodig om bijvoorbeeld een Heroes of the Storm op 144FPS te draaien.

Dat jij 144Hz niks vind toevoegen is prima. Maar waarom je per se wil vertellen dat het onzinnig zou zijn begrijp ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelle Brolnir
-mag niet-

[ Voor 87% gewijzigd door Jelle Brolnir op 16-02-2020 21:58 . Reden: stout foei ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sissors schreef op zondag 16 februari 2020 @ 21:40:
Discussie? Waar is de discussie? Ik heb een reeks argumenten genoemd en die heb jij allemaal genegeerd.

Anyway ik kan probleemloos het verschil zien tussen 144Hz en 60Hz. Ik vind 144Hz veel rustiger spelen (omdat het beeld vloeiender is), en je hebt nou niet echt een high end PC nodig om bijvoorbeeld een Heroes of the Storm op 144FPS te draaien.

Dat jij 144Hz niks vind toevoegen is prima. Maar waarom je per se wil vertellen dat het onzinnig zou zijn begrijp ik niet.
Ik heb geen argumenten genegeerd, maar heb wel tegenargumenten gegeven: minder veeleisende gebruikers, tragere games (strategie, simulatie,...), tragere kaarten en dus lagere framerates, vroeger volstond 60hz blijkbaar wel, geen spelwinst (zie test HWI), enzovoort.

Daartegenover heb je dus meer veeleisende gebruikers, snellere games (fps), duurdere kaarten die wel 100+ fps halen,... Als je mijn eerste reacties nog eens opnieuw leest zal je zien dat ik vooral voor mezelf spreek en dat ik nooit ontkend heb dat er een verschil is...

De tweede helft van het topic is jammer genoeg ontaard in gescheld vanwege enkele personen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 16 februari 2020 @ 22:04:
[...]
Ik heb geen argumenten genegeerd, maar heb wel tegenargumenten gegeven: minder veeleisende gebruikers, tragere games (strategie, simulatie,...), tragere kaarten en dus lagere framerates, vroeger volstond 60hz blijkbaar wel, geen spelwinst (zie test HWI), enzovoort.

Daartegenover heb je dus meer veeleisende gebruikers, snellere games (fps), duurdere kaarten die wel 100+ fps halen,... Als je mijn eerste reacties nog eens opnieuw leest zal je zien dat ik vooral voor mezelf spreek en dat ik nooit ontkend heb dat er een verschil is...

De tweede helft van het topic is jammer genoeg ontaard in gescheld vanwege enkele personen...
Zou wel tof zijn als je niet telkens maar 1 bron aanhaalt omtrent die 60Hz discussie. De bron is aardig verouderd. Niet alleen het aantal Hz is sinds 2013 veranderd maar ook de hele techniek van de panelen in moderne monitoren zijn flink verbeterd ten opzichte van monitoren uit 2013. Je kan die test niet meer gebruiken, de test schetst geen goed beeld van de huidige werkelijkheid

Daarnaast hoef je echt geen monsterlijke kaart te hebben om boven de 60fps uit te komen. Er zijn ook zat mensen die hun settings op medium of low zetten om zo 60+ te bereiken. Zelfs in minder veeleisende games zul je wel verschil merken in smoothness tussen 60Hz en 144Hz.

In jou geval gaat het spreekwoord onbekend maakt onbemind op. Je weet nou eenmaal niet beter dan dat 60Hz voldoende is. Maar om dan te beweren dat 144Hz overbodige luxe is, is natuurlijk onjuist. Objectief gezien is er wel degelijk verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 16 februari 2020 @ 22:04:
[...]

En toch heb je mijn eerste post hier compleet genegeerd. Bij strategie spellen voegt het imo wel wat toe. Simpelweg omdat bij het slepen van je beeld alles scherper blijft. Ga je hier nou beter van spelen? Tja als je nauwkeurig meet vast wel wat. Net als een nieuwe muis of een mechanisch toetsenbord. Maar ik zou het niet doen met het idee dat je dan beter gaat spelen.

Bewegende beelden zijn gewoon veel scherper met een 144Hz scherm versus een 60Hz scherm. Uiteraard speel je games waar je GPU net aan 45FPS haalt, dan zal een 144Hz scherm weinig toevoegen. Maar er zijn ook zat populaire spellen waar een chromebook zo ongeveer nog 100+ FPS haalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-10 23:43
[...]
Nou dan ben je een blinde vink.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 22:18
Ik denk dat TS eerst zélf maar eens wat meer onderzoek moet doen want dat heeft hij duidelijk niet gedaan.
Totdat TS dat heeft gedaan is deze discussie totaal zinloos behalve als hij eindelijk eens gaat luisteren naar de ervaring van anderen.

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:52

br00ky

Moderator Harde Waren
Modbreak:En dicht. Voor alle mensen die een report hebben aangemaakt, dank. Bedenk wel dat wij modjes ook maar mensen zijn en niet 24/7 aanwezig zijn. Het kan soms wat langer duren. Ondergetekende is op vakantie, vandaar ook het bizarre moment van posten. Hier schijnt de zon volop. Aangezien wifi hier verder vrij brak is, laat ik het laatste woord aan @dion_b .
Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.