Mijn vraag
De originele vraag die hier oorspronkelijk stond, staat nu in quotes. Ik heb de setup gewijzigd. In plaats van vSphere in ESXi in VMware Workstation pro te draaien, ben ik wegens gewoon niet werkend te krijgen, overgestapt op ESXi en de vSphere server appliance naast elkaar te draaien. Dus ESXi als VM in VMWare Workstation Pro en daarnaast vSphere Server Appliance ook rechtstreeks in VMware Workstation. Dus ik rol nu de vCSA uit met de .ova file die mee komt met de installer. Dat lijkt op het eerste zicht te werken, maar vanaf ik in de browser naar het IP van de vCSA surf, krijg ik meteen Connection Refused, alsof er een firewall op draait. Er is dus iets mis met de deployment.
De wizard is wat mij betreft erg vaag en je hebt gewoon lege textvelden waar je gegevens van de appliance moet ingeven en hopen dat je IPV6 moet typen ipv IPv6 of ipv6 (wat is er mis met een keuzevak?).
Weet iemand wat je juist waar moet invullen? Of een link naar een duidelijke uitleg wat je waar moet invullen?
Los daarvan: heef iemand een nummer van een friturist die nog personeel zoekt? Als het meer dan 1,5 week duurt om een simpele vCSA uit te rollen moet ik me misschien bedenken en toch maar frieten leren bakken of zo.
(hieronder dus de originele vraag)
Debian 10.3
VMware Workstation Pro 15.5
ESXi 6.7
vCenter Service Appliance 6.7
De originele vraag die hier oorspronkelijk stond, staat nu in quotes. Ik heb de setup gewijzigd. In plaats van vSphere in ESXi in VMware Workstation pro te draaien, ben ik wegens gewoon niet werkend te krijgen, overgestapt op ESXi en de vSphere server appliance naast elkaar te draaien. Dus ESXi als VM in VMWare Workstation Pro en daarnaast vSphere Server Appliance ook rechtstreeks in VMware Workstation. Dus ik rol nu de vCSA uit met de .ova file die mee komt met de installer. Dat lijkt op het eerste zicht te werken, maar vanaf ik in de browser naar het IP van de vCSA surf, krijg ik meteen Connection Refused, alsof er een firewall op draait. Er is dus iets mis met de deployment.
De wizard is wat mij betreft erg vaag en je hebt gewoon lege textvelden waar je gegevens van de appliance moet ingeven en hopen dat je IPV6 moet typen ipv IPv6 of ipv6 (wat is er mis met een keuzevak?).
Weet iemand wat je juist waar moet invullen? Of een link naar een duidelijke uitleg wat je waar moet invullen?
Los daarvan: heef iemand een nummer van een friturist die nog personeel zoekt? Als het meer dan 1,5 week duurt om een simpele vCSA uit te rollen moet ik me misschien bedenken en toch maar frieten leren bakken of zo.

(hieronder dus de originele vraag)
Relevante software en hardware die ik gebruikIk wil wat meer leren over VSpere 6.7. Dus boek gekocht, laptop met 20GB RAM om een lab te kunnen draaien en off we go.
VM aangemaakt die aan de minimum specs voldoet om een ESXi host te draaien + vCSA. Ik kan de ESXi web interface bereiken en een DataStore aanmaken. Dan loop ik de installatie van vCSA 6.7. Die lukt tot op het punt na de initial boot, dan zegt hij dat hij de applicance niet kan bereiken. Naar mijn vermoeden loop ik ergens vast op het mappen van de 'fysieke' NICs van de ESXi 6.7 host op vSwitches of Distributed vSwitches of port groups. (de hele zwik snap ik nog niet goed). Het VM waar ESXi 6.7 op draait heeft 2 datastores, 4 NICs die allemaal op NAT staan. Dus in principe zou ik ze allemaal vanop de laptop moeten kunnen bereiken denk ik, net zoals ik op de ESXi web console kan inloggen. De vCSA installer zegt trouwens zelf op het einde dat de install gelukt is maar dat hij de web interface niet kan bereiken. Het VM betaat trouwens ook en lijkt me OK te zijn. Het boot op en ik kan op de 'fysieke' console zien dat er een IP is ingesteld. Alleen denk ik dat die eenzaam en alleen aan het draaien is zonder (v)Kabel ingestoken.
Kan iemand mij op weg zetten? Het zit hem ergens puur in het netwerkgedeelte met hoe ik de switches, poorten, port groups en zo moet instellen, maar ik snap er niet voldoende van om er zelf uit te geraken. (Ik ben een boek aan het lezen maar 'Networking' is pas een paar hoofdstukken verder.
Debian 10.3
VMware Workstation Pro 15.5
ESXi 6.7
vCenter Service Appliance 6.7
[ Voor 28% gewijzigd door bucovaina89 op 18-02-2020 17:37 ]