iCloud - 'Vraag om te kopen' inschakelen gezin

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:33

JB

Cédric roelt!

Topicstarter
Ik poog met terugwerkende kracht wat meer grip te krijgen op mijn zoontje (niet dat ie nu al dingen doet die niet door de beugel kunnen maar beter voorkomen dan genezen :P). Een paar jaar geleden heb ik 'm een iCloud account aangemaakt voor zijn iPad en deze gedeeld met het gezin zodat ie onze iPad niet om zeep kan helpen en ik gerichter zaken kon instellen zoals Youtube Kids etc. Dit account is "een volwassene" omdat ik me meen te herinneren dat ik anders met mijn email adres etc moest werken ipv zijn eigen email account.

Nu heb ik gepoogd om "vragen om aankopen" in te schakelen maar ik zie deze optie nergens. Waarschijnlijk omdat het account van mijn zoontje als volwassene is ingesteld? Kan dit dan uberhaupt nog? Zo nee, kan ik het account omzetten naar "kind"? Ik zou het fijn vinden als ik voor aankopen in de AppStore een melding krijg.
Het gezinshoofd kan 'Vraag om te kopen' inschakelen voor elk gezinslid dat jonger is dan 18 jaar. Deze functie is standaard ingeschakeld voor kinderen jonger dan 13 jaar. Als u iemand jonger dan 18 jaar uitnodigt om lid te worden van uw gezin, wordt u gevraagd of u 'Vraag om te kopen' wilt inschakelen.*

Gebruik deze stappen om 'Vraag om te kopen' in of uit te schakelen voor gezinsleden die jonger zijn dan 18*. Als u 'Vraag om te kopen' uitschakelt voor een gezinslid nadat het de 18-jarige leeftijd heeft bereikt*, kunt u het niet meer inschakelen.
Mochten er betere wegen naar Rome leiden, houd ik me ook van harte aanbevolen. Hij is 6 jaar en ik wil er de "komende tijd" toch nog wel enige grip op houden :+

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimijames75
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23-09 21:56
Ik heb even bij mezelf gecheckt en bij de kinderen staat die “vraag om te kopen” optie en bij mijn vriendin niet.

Vreemd dat kennelijk bij volwassenen die optie niet mogelijk is, je zou denken dat degene die betaalt ten alle tijden aankopen moet kunnen accepteren/afwijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:33

JB

Cédric roelt!

Topicstarter
@Jimijames75 Dank voor het nagaan. Ik verwacht ook niet dat ik een account om kan zetten naar "kind" dus als het voor volwassenen niet mogelijk is om aankopen te kunnen accepteren/afwijzen, dan houd het snel op denk ik..

Mijn boefje is liev!