Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag
Wellicht een beginnersvraag (gezien ik ook zojuist mijn eerste AP AC LR heb aangeschaft), maar deze zou na aanmelding toch geheel draadloos moeten kunnen werken? Of dien je hiervoor altijd een bekabelde connectie met ten minste 1 van de access points (bij meerdere) te behouden(ik zie dit namelijk nergens staan)? Kortom: dan heeft het aanschaffen van 1 AC eigenlijk geen nut op het moment dat je je bereik door je woning wilt vergroten (met enigszins behoorlijke frequentie)?

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Na de installatie (die over het algemeen redelijk soepel liep na wel gebruik van de juiste CAT5E / CAT6 kabels: scheelde ook een hoop gedoe als ik deze meteen al had gebruikt), had ik gehoopt de AC los van mijn router in de woonkamer te kunnen koppelen en ergens anders te hangen, alleen lijkt dat niet te werken. Ook met behulp van de de stroom netwerkadapters van KPN (MT2360) lukte dit niet.

Het hoeft allemaal geen topsnelheid te zijn, maar enige dekking door de woning (een doorsneewoning met 3 woonlagen) zou gewenst zijn. Vandaar dat ik had gedacht de AC op de eerste verdieping te hangen waarbij dan de provider router de begane grond afdekt en de AC de eerste en tweede verdieping (beetje zoals de TP-Link maar die helaas niet altijd goed werkt).

Alle hulp is welkom. Bedankt alvast.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07:02
Je dient ze bedraad aan te sluiten naar je router of een switch. Geheel draadloos is zover ik weet niet mogelijk.

Elk AP zul je dan ook bedraad moeten aansluiten als 1 niet voldoende is. Zolang er maar een LAN aansluiting beschikbaar is. Dus op een switch aansluiten is verder ook prima zodat je niet alles op je router hoeft aan te sluiten.

Gebruik er zelf ook 3 om overal in en om het huis goede dekking te krijgen maar het hangt sterk af hoe je huis is gebouwd. Sommige volstaan met 1 AP en andere hebben er dus meer nodig omdat er teveel storingsvelden zijn zoals ondervloeren laminaat, staalconstructies etc.

Begin met 1 en hang dit zo centraal en hoog mogelijk op de BG. Persoonlijk zou ik de wifi van het modem uitzetten en de Wifi van de Unify's gaan gebruiken. Heb je 1 systeem die allemaal hetzelfde werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorted.bits
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:33
Helaas, zo werken die dingen niet. Wat jij in je hoofd hebt, is een zogenaamd 'meshing netwerk' en dat ga je op deze manier niet redden.

Een AC LR sluit je gewoon aan op een ethernet kabel die aan je router hangt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nielsl
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18-06 20:00
Ik heb zo snel mijn eigen unifi console niet bij de hand, maar volgens mij kan het wel.... Het heet wireless uplink, lijkt het. Ik weet alleen niet zeker of je één bedraad AP nodig hebt, als je in het plaatje hieronder kijkt zie je dat je aan een AP, die zelf met een wireless uplink is verbonden, weer een AP kunt lussen middels eenzelfde wireless uplink. Mogelijk helpt dit je, los van het feit dat natuurlijk een bedrade uplink altijd het beste is, maar dat wist je al ;)

Edit:
Als ik de documentatie lees lijkt het erop dat in ieder geval één UAC AP bekabeld verbonden moet zijn om als basisstation te fungeren.

https://help.ubnt.com/hc/...nfiguring-Wireless-Uplink

[ Voor 11% gewijzigd door nielsl op 16-02-2020 08:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14:50
Wat @nielsl inderdaad aangeeft is correct. Je hebt minimaal 1 AP nodig die met utp is verbonden. Daarna kan je doormidden van de functie wireless uplink andere accespoints draadloos connecten.

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• valkenier
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:40
Je zult het ding ook moeten voeden met power, dus er moet sowieso een UTP naar toe voor PoE. Sluit die dan ook maar aan op je netwerk. Problem solved.
Pagina: 1