Toon posts:

Stroom uitval als ik de pc aanzet

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goedenavond, ik was net GTA5 aan het spelen op de computer, met een muziekje op de achtergrond, en opeens valt alles electronisch uit, en na een paar seconden ging alles weer aan. Nu dacht ik er niet veel bij maar ik zet me pc net weet aan en er gebeurt me hetzelfde.

Iemand raad hiermee.. :x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:17

HugoBoss1985

Xenotech

Gewoon je pc niet meer aanzetten en het probleem is opgelost!

Maar even serieus... ik zou beginnen met een andere voeding (van je pc) te testen.
Of sluit je pc eens aan op een andere stekker, het liefste zonder stekkerdoos direct in de wand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Echt niet.
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19-09 10:10

Echt niet.

Gewoon niet.

Natuurlijk is het mogelijk dat de stroom uitvalt door kortsluiting in de of iets dergelijks, maar dan zou de zekering eruit moeten blijven totdat iemand die weer inschakelt. Hoe kan die zonder toedoen van iemand weer ingeschakeld worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik woon op kamers, iedere kamer is een aparte groep. Maar nu hoor ik ook al een hele tijd harde muziek een paar kamers verder. Ik hoop dat als ik hem zo aanzet er niks aan de hand is, en dat het pand waar ik woon volgepakt zit en overbelast is geraakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
HugoBoss1985 schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 23:48:
Gewoon je pc niet meer aanzetten en het probleem is opgelost!

Maar even serieus... ik zou beginnen met een andere voeding (van je pc) te testen.
Of sluit je pc eens aan op een andere stekker, het liefste zonder stekkerdoos direct in de wand.
Laten we hopen van niet.. voor zover ik weet kan mijn voeding het gewoon aan, 650w. Een erg bijzondere pc heb ik niet.

Er zijn nu 20 minuten verstreken, en de videokaart was net nog iets warm, dus zal hem met 10m weer proberen aan te zetten and then we'll see.

#edit: excuses voor de 2 reacties achter elkaar.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2020 00:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 23:48
Dan blijft het punt van echt niet gelden... Ik neem ten minste aan dat je geen aggregaat gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
99ruud99 schreef op zondag 16 februari 2020 @ 00:02:
Dan blijft het punt van echt niet gelden... Ik neem ten minste aan dat je geen aggregaat gebruikt.
Neem aan van niet, ken het woord niet namelijk. :P

#edit: Nee wij hebben hier geen aggregaat. Shit ja dan is het de pc. Durf hem nog niet aan te zetten.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2020 00:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
Dat is als je in middle of nowhere een moter benzine laat omzetten naar stroom.
Maar als alles er "kort" uitvalt en "ineens" weer aangaat zou ik me achter de oren krabben. Dat zou in Nederland niet zomaar mogen gebeuren. Hadden de andere kamers geen stroomuitval?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
99ruud99 schreef op zondag 16 februari 2020 @ 00:07:
Dat is als je in middle of nowhere een moter benzine laat omzetten naar stroom.
Maar als alles er "kort" uitvalt en "ineens" weer aangaat zou ik me achter de oren krabben. Dat zou in Nederland niet zomaar mogen gebeuren. Hadden de andere kamers geen stroomuitval?
Zoals ik zei, ik hoor muziek 2 kamers verder dus ik weet zeker van niet. Overgens was ik laatst op een andere kamer in dit pand, en ik stak me oplader in het stopcontact en toen viel ook de stroom uit. Maar die ging niet meer aan. :P

#edit: Ik heb de computer zojuist aangezet en.. er was niks aan de hand. Nu hoor ik wel bij de voeding wat zoemen, wat altijd zo was en licht getik, geen idee of dat geluid er al eerder was.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2020 00:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
Zoeken is ventilator, dat is oké.
Getik... Kan zijn dat er iets aanloopt oid? Of is het niet ritmisch? Kan natuurlijk ook erger zijn.

Voor rest zou ik eens praten met je huisgenoten naar hun ervaringen met de stroom... Misschien is er toch meer aan de hand dan enkel jouw pc /oplader. Lijkt me toch wel fijner slapen als je weet dat alles is nagekeken en veilig verklaard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
99ruud99 schreef op zondag 16 februari 2020 @ 00:16:
Zoeken is ventilator, dat is oké.
Getik... Kan zijn dat er iets aanloopt oid? Of is het niet ritmisch? Kan natuurlijk ook erger zijn.

Voor rest zou ik eens praten met je huisgenoten naar hun ervaringen met de stroom... Misschien is er toch meer aan de hand dan enkel jouw pc /oplader. Lijkt me toch wel fijner slapen als je weet dat alles is nagekeken en veilig verklaard is.
Klopt, dat zal ik eens gaan doen. Ik heb de huisbaas al een appje gedaan.

Maarja, ik kan me heist weer afmaken so im good.
Thnx voor de hulp yall

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nou nog even een update, ik liep zojuist naar diegene die het pand in de gaten houd en hij vertelde me dat er iemand boos was, en meiharde muziek draaide, en dat hij toen heeft geprobeerd de stoppen eruit te trekken van die kamer maar het was de mijne. En dus die mevrouw van 2 kamers verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
Haha oke dus het was gewoon toeval. Wel raar dat het ook gebeurde precies toen je oplader erin stak.
Ik zou eens aan mevrouw 2 deuren verderop vragen of dit verhaal klopt of een zoethoudertje is.
Hopelijk was dat alles en zegt ze sorry oid (neem aan dat ze jou niet wilde pakken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19:00
Verwijderd schreef op zondag 16 februari 2020 @ 00:47:
Nou nog even een update, ik liep zojuist naar diegene die het pand in de gaten houd en hij vertelde me dat er iemand boos was, en meiharde muziek draaide, en dat hij toen heeft geprobeerd de stoppen eruit te trekken van die kamer maar het was de mijne. En dus die mevrouw van 2 kamers verder.
Misschien raar, maar ik zou dan gelijk kijken of ik geen schadevergoeding kan krijgen. Op deze manier heeft je huisbaas dus op eigen initiatief mogelijk schade aan JOUW SPULLEN gebracht.

Ik zou dit toch monitoren of er niet dingen stuk zijn of dat bepaalde apparaten kuren vertonen.

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19:14

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Wylana schreef op maandag 17 februari 2020 @ 12:36:
[...]

Misschien raar, maar ik zou dan gelijk kijken of ik geen schadevergoeding kan krijgen.
Jij zou gelijk kijken of je een schadevergoeding kan krijgen, zonder dat je schade geleden hebt? Prachtig voorbeeld van de groeiende individualistische graaicultuur ;(.

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
Bart ® schreef op maandag 17 februari 2020 @ 12:45:
[...]

Jij zou gelijk kijken of je een schadevergoeding kan krijgen, zonder dat je schade geleden hebt? Prachtig voorbeeld van de groeiende individualistische graaicultuur ;(.
Alleen als ik merk dat mijn apparatuur (zoals mijn PC/laptop/TV etc) kuren vertonen ja.

Heb helaas in het verleden al een keer meegemaakt met een stroomonderbreking dat mijn schakelkast en TV kapot zijn gegaan hierdoor. Gelukkig heb ik wel een eigen huis.

Maar als ik een huisbaas zou hebben die dit soort acties uit haalt, zonder na te denken wat de consequenties zijn...Ja dan ga ik serieus nadenken over eventuele schade vergoedingen als ik merk dat mijn apparatuur kuren/schade vertoont sinds hij dat doet.
Want wie zegt dat hij dit niet vaker zal doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• com2,1ghz
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22-09 13:41
Wylana schreef op maandag 17 februari 2020 @ 12:47:
[...]

Alleen als ik merk dat mijn apparatuur (zoals mijn PC/laptop/TV etc) kuren vertonen ja.

Heb helaas in het verleden al een keer meegemaakt met een stroomonderbreking dat mijn schakelkast en TV kapot zijn gegaan hierdoor. Gelukkig heb ik wel een eigen huis.

Maar als ik een huisbaas zou hebben die dit soort acties uit haalt, zonder na te denken wat de consequenties zijn...Ja dan ga ik serieus nadenken over eventuele schade vergoedingen als ik merk dat mijn apparatuur kuren/schade vertoont sinds hij dat doet.
Dat heet garantie. De elektronica hoort niet zomaar stuk te gaan als de stroom er vanaf gaat. Je zal hoogstens met je PC problemen krijgen dat er data corrupt is geraakt. Als dat zo belangrijk is dan zet je er en UPS voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Wylana schreef op maandag 17 februari 2020 @ 12:47:
[...]

Als jij dergelijke belabberde apparatuur koopt, die er niet tegen kan als de stroom er vanaf gaat, dan moet je bij jezelf te rade gaan in plaats van bij je huisbaas.

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
Bart ® schreef op maandag 17 februari 2020 @ 13:00:
[...]

Als jij dergelijke belabberde apparatuur koopt, die er niet tegen kan als de stroom er vanaf gaat, dan moet je bij jezelf te rade gaan in plaats van bij je huisbaas.
Ik zal het aan LG en Samsung doorgeven dat hun apparatuur belabberde kwaliteit is volgens jou.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Wylana schreef op maandag 17 februari 2020 @ 13:01:
[...]

Ik zal het aan LG en Samsung doorgeven dat hun apparatuur belabberde kwaliteit is volgens jou.
Top!

Cunning linguist.

Pagina: 1