Verwijderd schreef op zondag 16 februari 2020 @ 20:32:
Wat ik gedaan heb:
- Mods en scripts map aangemaakt.
- OpenIV geïnstalleerd.
- ScriptHookVDotNet.asi in GTA bestandslocatie.
- ScriptHookV.dll en ScriptHookVDotNet2.dll in map 'scripts'.
- En verder de read me's gevolgd van de mods.
Zoals ik eerder al zei, ik ben hier totaal niet in thuis... Sorry.
Je probeert een hoop spul tegelijk te doen. Ben je
deze forumthread een keer tegengekomen? Daar zou wel het meeste in moeten staan om aan de slag te gaan.
Specifiek wat jij nu fout doet:
Je probeert én OpenIV, ScriptHookV en ScriptHookVDotNet te installeren. Probeer eens 1 ding tegelijkertijd
Volgorde die ik aan zou houden:
ScriptHookV installeer je in de hoofdmap van de game. Belangrijkste bestanden zijn dinput8.dll en ScriptHookV.dll. Probeer hier een simpele .asi trainer. Ik raad
deze aan. Werkt 't? Ga verder! Zoniet, stel gerust meer vragen.
OpenIV.asi gooi je ook in de hoofdmap. Dit ding gebruikt men om bestanden bij te laden of te vervangen. Je hebt de mods-folder aanwijzingen gevolgd, dus dat is goed. Je hebt nu in mods/update een update.rpf bestand. Zoniet, kopieer update/update.rpf naar mods/update/update.rpf.
Probeer nu [url=https://www.gta5-mods.com/vehicles/dinka-urban-add-on-tuning-liveries-sound]een add-on voertuig[url] te downloaden. De readme is redelijk duidelijk, dus volg die.
Om te kijken of het zooitje werkt kun je de trainer gebruiken die je in de vorige stap hebt geinstalleerd, of je kunt
dit andere script gebruiken. Hij zou er automagisch bij moeten staan - dan is het installeren van de add-on (en dus OpenIV) gelukt.
Nu gooi je ScriptHookVDotNet.asi, ScriptHookVDotNet.ini, ScriptHookVDotNet2.dll EN ScriptHookVDotNet3.dll in de hoofdmap, en maak je de scripts map aan. .NET scripts kun je dan in de scripts map doen. Geen idee welke scripts hier handig zijn om snel te weten of 't werkt. Mijn eerste gedachte is
dit en zet de "debug" op "true". Gloeien alle remmen rondom je? Dan werkt ook ScriptHookVDotNet goed.
Technische details:
- dinput8.dll is de asi loader. asi bestanden zijn gewoon (C-abi) dll bestanden
- OpenIV.asi is een standalone library die het mogelijk maakt bestanden te veranderen, of veranderde bestanden te laden over de originele bestanden heen (met de mods map)
- Andere .asi bestanden gebruiken ScriptHookV.dll om de game scripting engine te gebruiken voor andere mod-doeleinden
- ScriptHookVDotNet is een soort tussenlaag die ScriptHookV gebruikt en een vertaalslag is om .NET scripts in te laden. Dit ding bestaat/is populair omdat ScriptHookV opzich nogal irritant werkt qua development en crash handling is ook gaar.
Full disclosure:
Ik ben dezelfde ikt die sommige van de bovengelinkte mods gemaakt heeft.