Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo

Ik wil graag verschillende mods (lees: LSPDFR, mod menu, auto's, ...) installeren in GTA V. Maar ik krijg het maar niet werken... Ik ken daar ook niets van. Ik heb al vanalles geprobeerd: Youtube, lezen op forums, de read me's opvolgen, ... Dit is mijn laatste optie.

Nu was mijn vraag: is er iemand die mij kan helpen? knip, dat is niet de bedoeling, houd het hier op t forum, dan hebben anderen er ook wat aan.

Groeten,
Nick.

[ Voor 12% gewijzigd door Geronimous op 16-02-2020 02:45 ]

Beste antwoord (via Verwijderd op 06-04-2020 17:22)

• ikt
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 07:25

ikt

Verwijderd schreef op zondag 16 februari 2020 @ 20:32:
Wat ik gedaan heb:

- Mods en scripts map aangemaakt.
- OpenIV geïnstalleerd.
- ScriptHookVDotNet.asi in GTA bestandslocatie.
- ScriptHookV.dll en ScriptHookVDotNet2.dll in map 'scripts'.
- En verder de read me's gevolgd van de mods.

Zoals ik eerder al zei, ik ben hier totaal niet in thuis... Sorry.
Je probeert een hoop spul tegelijk te doen. Ben je deze forumthread een keer tegengekomen? Daar zou wel het meeste in moeten staan om aan de slag te gaan.

Specifiek wat jij nu fout doet:
Je probeert én OpenIV, ScriptHookV en ScriptHookVDotNet te installeren. Probeer eens 1 ding tegelijkertijd ;)

Volgorde die ik aan zou houden:

ScriptHookV installeer je in de hoofdmap van de game. Belangrijkste bestanden zijn dinput8.dll en ScriptHookV.dll. Probeer hier een simpele .asi trainer. Ik raad deze aan. Werkt 't? Ga verder! Zoniet, stel gerust meer vragen.

OpenIV.asi gooi je ook in de hoofdmap. Dit ding gebruikt men om bestanden bij te laden of te vervangen. Je hebt de mods-folder aanwijzingen gevolgd, dus dat is goed. Je hebt nu in mods/update een update.rpf bestand. Zoniet, kopieer update/update.rpf naar mods/update/update.rpf.
Probeer nu [url=https://www.gta5-mods.com/vehicles/dinka-urban-add-on-tuning-liveries-sound]een add-on voertuig[url] te downloaden. De readme is redelijk duidelijk, dus volg die.
Om te kijken of het zooitje werkt kun je de trainer gebruiken die je in de vorige stap hebt geinstalleerd, of je kunt dit andere script gebruiken. Hij zou er automagisch bij moeten staan - dan is het installeren van de add-on (en dus OpenIV) gelukt.

Nu gooi je ScriptHookVDotNet.asi, ScriptHookVDotNet.ini, ScriptHookVDotNet2.dll EN ScriptHookVDotNet3.dll in de hoofdmap, en maak je de scripts map aan. .NET scripts kun je dan in de scripts map doen. Geen idee welke scripts hier handig zijn om snel te weten of 't werkt. Mijn eerste gedachte is dit en zet de "debug" op "true". Gloeien alle remmen rondom je? Dan werkt ook ScriptHookVDotNet goed.

Technische details:
- dinput8.dll is de asi loader. asi bestanden zijn gewoon (C-abi) dll bestanden
- OpenIV.asi is een standalone library die het mogelijk maakt bestanden te veranderen, of veranderde bestanden te laden over de originele bestanden heen (met de mods map)
- Andere .asi bestanden gebruiken ScriptHookV.dll om de game scripting engine te gebruiken voor andere mod-doeleinden
- ScriptHookVDotNet is een soort tussenlaag die ScriptHookV gebruikt en een vertaalslag is om .NET scripts in te laden. Dit ding bestaat/is populair omdat ScriptHookV opzich nogal irritant werkt qua development en crash handling is ook gaar.

Full disclosure:
Ik ben dezelfde ikt die sommige van de bovengelinkte mods gemaakt heeft.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 17:48

SomerenV

It's something!

Mods in GTAV is toch echt geen hogere wiskunde. Zelf toevallig een keer wat uitgeprobeerd en dat werkte direct (Steam). Een maat van me idem en dat werkte ook direct (Rockstar Games). Grote kans dus dat je iets fout doet. Installeer de game opnieuw en lees goed de readme van de desbetreffende mod of de TS van de mod in een GTA forum.

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19:36
Leg eens precies uit waar je tegenaan loopt, het beste ondersteund met screenshots, zodat je daadwerkelijk geholpen kan worden en niemand dat uit je moet gaan halen met vragen :)

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 20:19
Gokje, geen Script Hook V?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wat ik gedaan heb:

- OpenIV geïnstalleerd.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• ikt

ikt

Verwijderd schreef op zondag 16 februari 2020 @ 20:32:
Wat ik gedaan heb:

- OpenIV geïnstalleerd.

Je probeert een hoop spul tegelijk te doen. Ben je deze forumthread een keer tegengekomen? Daar zou wel het meeste in moeten staan om aan de slag te gaan.

Specifiek wat jij nu fout doet:
Je probeert én OpenIV, ScriptHookV en ScriptHookVDotNet te installeren. Probeer eens 1 ding tegelijkertijd ;)

Volgorde die ik aan zou houden:

ScriptHookV installeer je in de hoofdmap van de game. Belangrijkste bestanden zijn dinput8.dll en ScriptHookV.dll. Probeer hier een simpele .asi trainer. Ik raad deze aan. Werkt 't? Ga verder! Zoniet, stel gerust meer vragen.

OpenIV.asi gooi je ook in de hoofdmap. Dit ding gebruikt men om bestanden bij te laden of te vervangen. Je hebt de mods-folder aanwijzingen gevolgd, dus dat is goed. Je hebt nu in mods/update een update.rpf bestand. Zoniet, kopieer update/update.rpf naar mods/update/update.rpf.
Probeer nu [url=https://www.gta5-mods.com/vehicles/dinka-urban-add-on-tuning-liveries-sound]een add-on voertuig[url] te downloaden. De readme is redelijk duidelijk, dus volg die.
Om te kijken of het zooitje werkt kun je de trainer gebruiken die je in de vorige stap hebt geinstalleerd, of je kunt dit andere script gebruiken. Hij zou er automagisch bij moeten staan - dan is het installeren van de add-on (en dus OpenIV) gelukt.

Nu gooi je ScriptHookVDotNet.asi, ScriptHookVDotNet.ini, ScriptHookVDotNet2.dll EN ScriptHookVDotNet3.dll in de hoofdmap, en maak je de scripts map aan. .NET scripts kun je dan in de scripts map doen. Geen idee welke scripts hier handig zijn om snel te weten of 't werkt. Mijn eerste gedachte is dit en zet de "debug" op "true". Gloeien alle remmen rondom je? Dan werkt ook ScriptHookVDotNet goed.

Technische details:
- dinput8.dll is de asi loader. asi bestanden zijn gewoon (C-abi) dll bestanden
- OpenIV.asi is een standalone library die het mogelijk maakt bestanden te veranderen, of veranderde bestanden te laden over de originele bestanden heen (met de mods map)
- Andere .asi bestanden gebruiken ScriptHookV.dll om de game scripting engine te gebruiken voor andere mod-doeleinden
- ScriptHookVDotNet is een soort tussenlaag die ScriptHookV gebruikt en een vertaalslag is om .NET scripts in te laden. Dit ding bestaat/is populair omdat ScriptHookV opzich nogal irritant werkt qua development en crash handling is ook gaar.

Full disclosure:
Ik ben dezelfde ikt die sommige van de bovengelinkte mods gemaakt heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net de mod gedownload en ik ben de readme aan het volgen, maar die zegt dit: "Add this line -> <Item>dlcpacks:\urban\</Item> to the dlclist.xml (mods\update\update.rpf\common\data)".

Maar update.rpf kan ik niet openen? + ik heb die per ongeluk geopend in kladblok, maar die zei natuurlijk dat het bestand te groot was. Nu staat dat bestand als kladblok aangegeven...

Ik ben een enorme noob, I know... :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://imgur.com/lqAwz7q.png

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2020 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikt

ikt

In Windows kun je een bestand openen met een ander programma in het contextmenu.

Ook kun je OpenIV gewoon openen en daarin naar de mods-versie van update.rpf navigeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oké, de .asi trainer werkt succesvol! Bedankt iedereen. Nu probeerde ik een voertuig te installeren maar daar loopt het vast. De Urban is geïnstalleerd (nog niet getest). Maar ik wou er nog een 2de insteken om te proberen.

Zoals je kan zien op de afbeelding, heb ik geen 'levels' bestand...Ook de tweede optie werkt niet.

Afbeeldingslocatie: https://imgur.com/OJABzqE.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
2de voertuig is gelukt, alleen de Urban blijkbaar nog niet. En weet ik niet hoe ik de ELS juist laat werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeHoDo
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 19-09 20:48
Maak altijd een kopie van het bestand waarin je gaat werken, dan kun je dit makkelijker herstellen.

PSN: plexforce (ps4)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het enige twee problemen die ik nu nog heb zijn: de ELS, als ik het goed heb moet je de ELS in de ELS map zetten de normaal gezien in de GTA V map moet staan. Maar die map staat er niet?

Afbeeldingslocatie: https://imgur.com/6Y69QeX.png

En dat ik in de dlcpacks map geen patchday's heb. Hoe komt dit?

Afbeeldingslocatie: https://imgur.com/I2VqvOZ.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gta5_player1
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 15-12-2021
Heyy iedereen ik ben hier net nieuw en heb geen idee hoe ik een vraag moet maken maar hopelijk zien jullie dit en beantwoorden jullie hem hoe kan jr trevor zijn vliegveld uitbreiden? Er stond dat het kon maar hoe geen idee
Pagina: 1