Samsung C49RG90/C49RG94SSU i.c.m. AMD Radeon RX580

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rookie no. 1
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22-07 16:19
Graag wil ik het mooie Samsung 49" 32:9 beeldscherm aanschaffen, maar ik weet niet zo goed of mijn pc dit wel gaat trekken.

Heb momenteel een AMD Ryzen 2700x op een Asus ROG Strix x470-F mainboard en een Sappire Nitro+ RX580 8GB videokaart.

Bij de technische specificaties van de videokaart staat "DisplayPort: 5120×2880@60Hz" terwijl de Samsung op 5120 x 1440 zit. Het zou mooi zijn als de RX580 wel 120hz op deze resolutie kan geven, maar dat kan ik hier niet uit opmaken.

Iemand een idee hoe dit zit?

Videokaart: https://www.sapphiretech.com/en/consumer/nitro-rx-580-8g-g5
Monitor: https://www.samsung.com/n...ed-gaming-monitor-c49rg9/

Weet iemand wat het verschil is tussen de Samsung C49RG94SSU en de C49RG90? Dat wordt me ook niet duidelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wakez
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 11-07 13:44
rookie no. 1 schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 22:59:
Weet iemand wat het verschil is tussen de Samsung C49RG94SSU en de C49RG90? Dat wordt me ook niet duidelijk.
Ik heb deze vraag gesteld aan de samsung service en kreeg het volgende antwoord terug:

I am glad that you contacted us 😊 I'm gonna help you. There is a difference between the monitors. The C49RG90 has more features like: Local dimming and a matte coating on the LCD. Are there any other questions i can help you with?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rookie no. 1
@Wakez Kijk, dat zijn best wel belangrijke verschillen.

Toch goed dat er ook mensen zijn die de leverancier/fabrikant rechtstreeks benaderen :) Bedankt voor het delen!

Over de combinatie met een AMD RX580 8GB kaart heb ik her en der gelezen dat het wel zou kunnen, maar gaming met hoge FPS gaat hem niet worden met veel games. Eerder 30fps o.i.d.

Praktijk ervaring van wat tweakers/gebruikers meer dicht bij huis zegt mij wel wat meer dan 'ergens op het internet'. Dus als er hier iemand is met een soort gelijke ervaring met deze monitor (bv. een Nvidia 1060, AMD RX590 kan ik daar wat meer mee.

Anoniem: 1343316

*knip* dit hoort in de V&A thuis

[ Voor 83% gewijzigd door br00ky op 25-02-2020 09:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rookie no. 1
@Anoniem: 1343316
Ehhh... Dan ga ik je betalen en krijg ik een doos met heel veel bakstenen opgestuurd.

Beetje te verdacht om alleen hiervoor een account aan te maken.

Zoek een baan en ga eerlijk je geld verdienen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• srekaewt
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-04 13:48
rookie no. 1 schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 17:59:

Toch goed dat er ook mensen zijn die de leverancier/fabrikant rechtstreeks benaderen :) Bedankt voor het delen!
Maar wel handig als de fabrikant dan zelf wel op de hoogte is van wat ze leveren 8)7. Ik heb vorige week zelf de C49RG94SSU variant besteld (vanuit Duitsland, want daar zijn ze ca €100 goedkoper momenteel, en op voorraad). Deze heeft wel gewoon de local dimming feature. Ik kan de 10 zones duidelijk onderscheiden bij een donker scherm met enkele lichte plekken. Ook kun je het in het OSD in/uitschakelen. Ik weet niet of de coating anders is, dat is lastig te bepalen. Kijkhoek is zowel horizontaal als verticaal matig, maar dat heb je sowieso met VA technologie.

Op Duitse fora las ik dat, volgens de Samsung supportafdeling, de 94 variant een externe PSU zou hebben en minder aansluitingen. Ook dat klopt niet, de PSU is geïntegreerd in het scherm, en de aansluitingen zijn identiek aan de 90. Het lijkt er dus sterk op dat de 1440p schermen die op dit moment worden geleverd onder deze 2 verschillende typenummers, identiek zijn.

Ik ben overigens zeer onder de indruk van het scherm. De brightness & contrast met HDR in games die het goed ondersteunen is echt iets wat je moet zien om te geloven. Shadow of the Tomb Raider komt tot leven, vergeleken met een 4k IPS panel zonder HDR.

STRIX B550-f gaming | 5900X | Gigabyte 3080 Gaming OC | 2x g.skill f4-3600c15d-16gtz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• srekaewt
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-04 13:48
rookie no. 1 schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 17:59:

Over de combinatie met een AMD RX580 8GB kaart heb ik her en der gelezen dat het wel zou kunnen, maar gaming met hoge FPS gaat hem niet worden met veel games. Eerder 30fps o.i.d.
De RX580 ondersteund display port 1.4. Die ondersteund de ~4k bij 120hz van de C49RG90 voor 2d doeleinden zonder problemen. Qua 3d performance zul je echt moeten upgraden om op de native resolutie vloeiend games te kunnen spelen. Hangt er natuurlijk wel vanaf welk genre je speelt of dat nog acceptabel is voor jou.
The new DisplayPort 1.4 standard is capable of driving even more demanding signals such as “8Kp60Hz deep color” and “4Kp120Hz deep color”. However, the biggest news here is probably support for HDR (high dynamic range).

STRIX B550-f gaming | 5900X | Gigabyte 3080 Gaming OC | 2x g.skill f4-3600c15d-16gtz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rookie no. 1
@srekaewt Dank voor de info. Lijkt me de veilige keuze om voor de C49RG90 te gaan.

Van Samsung weet ik uit het verleden dat ze vaak met type nummers 'sjoemelden' om bv. retailers te kunnen laten zeggen 'Wij zijn de goedkoopste met dit model'. Vaak technisch hetzelfde, maar dan alleen een anders type nummer.

Als het 'gewone' werk erop goed gaat en een potje OpenRA ben ik, voorlopig, al tevreden. Meer verwacht ik er ook niet van.

Het is wel zo dat je het scherm in 3 separate schermen kunt opdelen, begreep ik, dus misschien voor het meer veeleisende spel even tijdelijk 'downsizen' :)

Nu nog even verder inweken bij 'de vrouw' voordat ze me er van langs geeft :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rookie no. 1
We gaan het zien, vandaag besteld dinsdag in huis volgens de berichten :)
Pagina: 1