Intel NUC8i5BEH + Kingston a2000 NVMe+ windows install

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zandpaddo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-02 21:46

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

Topicstarter
Ik heb vandaag de onderdelen voor mijn NUC8i5BEH binnen gekregen. Als harde schijf heb ik de Kingston a2000 NVME gekozen.

Ik dacht appeltje eitje, windows erop en klaar. Met windows media creation tool (v1909) een bootable sd-card gemaakt. Echter blijft de installatie zeggen dat er geen mediastuurprogramma is gedetecteerd. Dit houdt volgens mij in dat de NVME drive niet herkend wordt.

Ik heb de bios al geupdate, naar standaard instellingen + legacy mode uit gezet. De SSD wordt wel herkend in de bios, maar niet door de windows 10 installatie.

Wat doe ik verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r44
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:44

r44

Hoe sluit je de Bootable SD-Card op een usb poort?

44

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zandpaddo

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

Topicstarter
Ik heb deze gewoon in de ingebouwde microsd-card reader gedaan, die zit in de nuc.

Het vreemde is dat ik ondertussen via de herstelmodus in de installatie in de command prompt via diskpart de schijf zie, kan partitioneren en formatteren en kan aanroepen, maar de Windows installatie de schijf nog steeds niet ziet

Heb ook dit https://answers.microsoft...e9-40db-95cf-9063115e1d07 geprobeerd maar na de eerste poging stond de bios standaard weer op eufi. Moet daar nog verder induiken.

[ Voor 30% gewijzigd door zandpaddo op 16-02-2020 19:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zandpaddo

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

Topicstarter
Opgelost. Blijkbaar is het niet mogelijk om via de ingebouwde SD kaart te installeren. Eerste poging met USB stick lijkt succesvol.

[ Voor 92% gewijzigd door zandpaddo op 18-02-2020 07:17 ]