Offerte rolluiken

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michiel193
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 15:45
Aangezien mijn vrouw nachtdiensten heeft en overdag wilt slapen zijn we ons aan het oriënteren op rolluiken. Hebben 2 luiken nodig:

1 Rolluik van 146cm breed en 209 hoog
De andere van 235 breed en 61 hoog

Ik heb inmiddels 2 offertes

Offerte 1:
Heroal rolluiken
Somfy oximo rts motor
Prijs 1277 inclusief montage

Offerte 2
Alulux cd 135
Simfy rs100 motor
Prijs 1560 inclusief montage

Nu voel ik het meest voor een rs100 motor aangezien deze lekker stil is.

De alulux hebben een kleinere kast met wat fijn is aangezien deze helaas gedeeltelijk voor het raam komt te hangen.

Zie ik nog iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizza_Boom
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 25-08 12:49
Type afstandsbediening? Noodaccu voor bij brand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michiel193
Noodaccu is niet nodig goede suggestie echter!

Op zolder een sunscreen hangen met rts motor, op de begane grond een uitvalscherm met rts motor. Huidige Telis afstandsbediening zal niet gekoppeld kunnen worden aan de Io motor. Dus mogelijk een tahoma voor app bediening en situo afstandsbediening.

Mocht je nog suggesties hebben om de kast hoogte te minimaliseren hoor ik het graag.

[ Voor 12% gewijzigd door Michiel193 op 15-02-2020 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 18:32

JoeZuCK

_Fonz > all.

Wat voor type Heroal? RS42? En waarom bij offerte 1 geen fluisterstille motoren?

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

• Michiel193
JoeZuCK schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 16:08:
Wat voor type Heroal? RS42? En waarom bij offerte 1 geen fluisterstille motoren?
Heroal rs37 dit aangezien deze de kleinste oproldiameter hebben.

De wens voor rolluiken is puur voor de verduistering niet voor extra isolatie.

Nu offerte 1 laten aanpassen naa rs100 motor en waarschijnlijk ook tahoma voor app bediening.

Inmiddels inmeet afspraak gemaakt.

• lerssi
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11-09 20:38
Welke partij ?

Als hadden geweest is, is hebben te laat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michiel193
Jvs zonwering, ervaring mee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Orange_Dirk
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14-12-2021
is een slaapmasker geen veel goedkopere optie als het je alleen om slapen gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michiel193
Orange_Dirk schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 09:07:
is een slaapmasker geen veel goedkopere optie als het je alleen om slapen gaat.
Voor een paar nachtjes zou dat inderdaad een optie zijn als structurele oplossing is dat onvoldoende gebleken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lerssi
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11-09 20:38
Michiel193 schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 08:01:
[...]

Nee, maar ik ben ook aan het rondkijken. We hebben nu bruine rolluiken / bakken en willen deze vervangen door zwarte.

Als hadden geweest is, is hebben te laat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bleh!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:07

Bleh!

:)

Michiel193 schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 08:55:
[...]

Heroal rs37 dit aangezien deze de kleinste oproldiameter hebben.

De wens voor rolluiken is puur voor de verduistering niet voor extra isolatie.

Nu offerte 1 laten aanpassen naa rs100 motor en waarschijnlijk ook tahoma voor app bediening.

Inmiddels inmeet afspraak gemaakt.
Voor app bediening kun je ook naar Shelly 2.5 kijken. Is een stuk goedkoper en werkt prima. https://shelly.cloud/shel...-shutter-home-automation/

Toen plassen pissen werd, is het gezeik begonnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michiel193
Foutje knip

[ Voor 95% gewijzigd door Michiel193 op 29-02-2020 08:23 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 17:11
Bleh! schreef op zaterdag 29 februari 2020 @ 08:21:
[...]

Voor app bediening kun je ook naar Shelly 2.5 kijken. Is een stuk goedkoper en werkt prima. https://shelly.cloud/shel...-shutter-home-automation/
Of, als je de motor er niet uit wilt halen zoals mijn vrouw en je dus beperkter bent: een tweede AB kopen (kost €35 op internet) en solderen
Afbeeldingslocatie: https://images.lolgast.nl/uploads/big/f9f6b8186405936c57329f98f8432da2.jpeg
Afbeeldingslocatie: https://images.lolgast.nl/uploads/big/0cbd93f3c3b440609659e6cdc6488416.jpeg

AB is nog volledig bruikbaar en nu via wifi/mqtt aanstuurbaar.

Maar dan ga je er vanuit dat TS al een home automation omgeving heeft draaien. Zo niet en hij wil eenvoudig en snel appbediening, kom je bij Somfy uit bij Tahoma

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bleh!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:07

Bleh!

:)

lolgast schreef op zaterdag 29 februari 2020 @ 08:31:
[...]

Maar dan ga je er vanuit dat TS al een home automation omgeving heeft draaien. Zo niet en hij wil eenvoudig en snel appbediening, kom je bij Somfy uit bij Tahoma
In mijn geval was er een bedrade schakelaar, in dat geval hoeft de motor er dus niet uit. De schakelaar kun je blijven gebruiken. Shelly heeft een eigen app maar kan ook integreren met een domotica systeem dmv mqtt of URLs.

Toen plassen pissen werd, is het gezeik begonnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16:36

Oekol

waka waka hey hey

Michiel193 schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 20:52:
Aangezien mijn vrouw nachtdiensten heeft en overdag wilt slapen zijn we ons aan het oriënteren op rolluiken. Hebben 2 luiken nodig:

1 Rolluik van 146cm breed en 209 hoog
De andere van 235 breed en 61 hoog

Ik heb inmiddels 2 offertes

Offerte 1:
Heroal rolluiken
Somfy oximo rts motor
Prijs 1277 inclusief montage

Offerte 2
Alulux cd 135
Simfy rs100 motor
Prijs 1560 inclusief montage

Nu voel ik het meest voor een rs100 motor aangezien deze lekker stil is.

De alulux hebben een kleinere kast met wat fijn is aangezien deze helaas gedeeltelijk voor het raam komt te hangen.

Zie ik nog iets over het hoofd?
Waarom per se automatisch? Wij hebben thuis in 't ouderlijk huis ook rolluiken op 't zuiden en deze worden met de hand bediend. Kost letterlijk 2 seconden en ze zijn open en dicht, lijkt me in kosten goedkoper te zijn?

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18:19

de Peer

under peer review

Leoon. schreef op zaterdag 29 februari 2020 @ 14:23:
[...]

Waarom per se automatisch? Wij hebben thuis in 't ouderlijk huis ook rolluiken op 't zuiden en deze worden met de hand bediend. Kost letterlijk 2 seconden en ze zijn open en dicht, lijkt me in kosten goedkoper te zijn?
Bij 2 rolluiken kost het idd niet veel tijd.

Wij hebben hier 8 rolluiken en 8 vouwgordijnen. Dat ging toch echt serieus tijd kosten als je álles telkens open en dicht moest gaan doen. Daarom heb ik zelf motortjes gekocht op amazon voor 30 euro per stuk en is alles nu automatisch.

Is toch wel heerlijk hoor :D . En met wat scripten gaat alles nu ook mooi dicht als de zon er op staat en daarna weer open etc..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DoubleTweak
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:10
Zorg dat je geleiders hebt met borstel anders dan word je gek van het gerammel als er een zuchtje wind staat. Alulux heeft dat standaard volgens mij, maar Heroal niet. De RS100 motor is prima. De andere heb ik geen ervaring mee.

Be like a duck. Calm on the surface, but always paddling like the dickens underneath.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blihi
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 15:16
Michiel193 schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 08:01:
[...]

Helaas wel. Blijf er weg! Ze zijn goedkoop, maar service is echt 0. Wij hebben daar zonwering gekocht.

JVS is eigenaal van tientallen subsites die allemaal eindigen op -discount.nl

De verkoper heeft in de showroom een offerte gemaakt voor een zonwering. Deze heb ik getekend, maar een kopie kreeg ik niet mee, want: "die zat al in de mail". Had ik maar een foto gemaakt van de getekende offerte, want de verkoper heeft een fout gemaakt bij de bestelling en de verkeerde kleur doek besteld.

Volgens het bedrijf is dat de schuld van de klant, want als klant moet je blijven controleren of het bedrijf alles wel steeds goed doet. Ze nemen geen enkele verantwoordelijkheid voor hun eigen geklungel. Ze schrijven letterlijk: "wij kunnen toch niet weten welke kleur doek de voorkeur van de klant had en aangezien er niet binnen 12 uur gereageerd is op de bestelling is dat niet onze fout."

Fouten in het opmeten, of fouten in de bestelling, het is allemaal de fout van de klant. De algemene voorwaarden slaan werkelijk nergens op en staan vol met 'zwarte lijst bedingen'. Zaken die voor de rechter nooit stand houden, maar ze komen er mee weg omdat niemand zin heeft om de tijd te nemen het eens netjes uit te vechten.

Bellen kan niet, je wordt nooit fatsoenlijk te woord gestaan. Ze weigeren simpelweg te vertellen hoe ze heten en per e-mail blijven ze vragen om jezelf te herhalen.

Nee, blijf hier weg als je kunt!

WP: Toshiba Estia 8kW split HWT-801H(R)W-E + HWT-1101 binnenunit met 300 liter SWW tank. PV: 4 strings, totaal 12590 Wp

• Michiel193
Vervelend dat je die ervaring hebt. Ik heb er een ritscreen gekocht voor zolder en later 2 rolluiken.

Zijn daarvoor in de winkel geweest en kregen ook de offertes mee naar huis.

Per mail verzocht de offertes wat aan te passen qua kleur en motor, dit ging snel en goed.

Installatie bedrijf 2x teruggevraagd om de installatie helemaal perfect te maken.

Ik zou er zo weer bestellen...
Pagina: 1