Toon posts:

Hotmail e-mail adres en inbox geblokkeerd - oplossing?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag:

Hoi, mijn hotmail e-mail adres is geblokkeerd. Ik heb nam contact op met de helpdesk van hotmail/ outlook. Volgens hen kon ik louter via het invullen van hun recovery request formulieren toegang terug krijgen. Dit heb ik tientallen keren gedaan, maar, geen enkele keer accepteerde het systeem mijn antwoorden op mijn privacy vragen. Vreemd, gezien ik precieze titels van nog recentelijk verzonden emails e.d. kon invoeren. Uiteindelijk na vele onsuccesvolle pogingen kreeg ik dit bericht:

Because there have been multiple unsuccessful recovery attempts for this account, we recommend at this point that you create a new account. It's quick and easy, and we have tools to help you import contacts, connect with Facebook, and even receive messages from multiple email accounts.

De helpdesk kon mij niet verder helpen. Ik wil zeer graag weer toegang tot mijn inbox, ik gebruikte het reeds ruim 15 jaar. Heeft iemand ervaring? Oplossingen? Tips?

Ik ben helaas allesbehalve kundig op het gebied van, welnu, zo'n beetje alles dat te maken heeft met software e.d. Alvast zeer bedankt voor jullie meedenken!

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
-Helpdesk gecontacteerd (geen succes)
-Privacy vragen steeds op dezelfde wijzen ingevuld = was de tip van de helpdesk medewerker
-Tientallen herstelverzoeken ingezonden

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Verwijderd schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 20:13:
... mijn hotmail e-mail adres is geblokkeerd...
Waarom is je hotmail geblokkeerd?

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nope sorry gaat niet gebeuren.
De klantenservice geeft het tussen de lijntjes al aan.

"we recommend at this point that you create a new account. "

Of een nieuwe hotmail adres nemen,. Of zelf een domeinnaam nemen..

Suc6

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Collega van mij heeft dit ook gehad. Account ineens geblokkeerd. Hij krijgt hem niet terug na maanden klooien met Microsoft.
- Foto's
- Microsoft certificeringen
- Games
- Skype telefoonnr
- Azure subscription
- etc..

Een regelrechte hel. Na veel touwtrekken de Azure subscription en certificeringen terug kunnen krijgen. De rest, foetsie.

Voor mij aanleiding om alles er weg te halen. Je krijgt een dikke vinger van support. Je krijgt niks terug en ze zeggen ook niet waarom het geblokkeerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sprankel
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 06-10 12:10
Het deblokkeren is een automatisch script, vandaar dat ze je aangeraden hadden om continu hetzelfde in te vullen.
De reden dat het geblokkeerd is komt omdat je wachtwoord gelekt is en je account gebruikt is geweest door derden om vervolgens illegale zaken mee te doen. Gebeurd ook dat iemand door heeft dat hun account gecomprimeerd is, wachtwoord veranderd om vervolgens een week later alsnog geblokkeerd te worden.

Het niet hebben van 2 factor authenticatie op een email account is dezer dagen vragen om problemen. Ik had het trouwens vrij recent zelf bijna voor, ondanks dat het een vrij uniek wachtwoord was dat bijna nergens gebruikt is geweest was er toch een succesvolle aanmelding die is vastgelopen op 2FA. Account was niet zo belangrijk maar ik vermoed dat we hier binnenkort wel weer gaan lezen over een of ander groot datalek.

Geduld, de helpdesk contacteren en proberen te escaleren. Als hij op naam staat, eventueel voorstellen om een officieel bewijs van identiteit te geven. Echter als er echt zaken met dat account zijn gebeurd die zwaar illegaal zijn kan het wel eens zijn dat ze hem nooit gaan terug geven.

[ Voor 6% gewijzigd door sprankel op 15-02-2020 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Brahiewahiewa schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 22:21:
[...]

Waarom is je hotmail geblokkeerd?
Ik gebruikte een vpn en dat vond hotmail verdacht. Het ging een keer fout met de beveiligingscode en eigenlijk werd hij direct geblokkeerd. Die ochtend voor ik de vpn aanzette was alles in orde. Na blokkeren werkte de tips van de helpdesk niet, en hoeveel info ik hen ook aanbood, zoals paspoort (het is letterlijk mijn naam, dit adres), ze gingen er niet mee aan de slag.

Tips over hoe het beste de helpdesk zover te krijgen?

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2020 19:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• michielRB
  • Registratie: Juli 2019
  • Niet online

michielRB

Back 2 the Future

Wat ben ik blij dat ik een eigen domein heb en mijn eigen email host. Geen gezeik met geblokkeerde accounts.
En misschien nog wel belangrijker, niet de 'gratis' tracking door MS...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 16 februari 2020 @ 19:53:
[...]

Ik gebruikte een vpn en dat vond hotmail verdacht.
Daar wil ik aan twijfelen, ik vpn op dagelijkse basis tussen usa, Mexico Spanje en de rest van een hoop willekeurige landen.

Geen enkel probleem met hotmail, nooit en mail nooit een waarschuwing.

Uiteindelijk maakt het ook niet uit, Ik verwacht dat je nooit meer toegang meer gaat krijgen tot je account. Dus mijn tip, laat het los, laat het gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Wanneer het goed is kan je je account gewoon unlocken via je recover e-mail adres of het gekoppelde mobile nummer. Heb je dat niet dan helpt niks meer. Overigens, recovery vragen vereisen exacte antwoorden. Dus "Den Haag" als geboorte plaats is wat anders dan "den haag".

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

• Apatito123
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 13-10-2021
Daar wil ik aan twijfelen, ik vpn op dagelijkse basis tussen usa, Mexico Spanje en de rest van een hoop willekeurige landen.

Geen enkel probleem met hotmail, nooit en mail nooit een waarschuwing.
Oh dat is apart. Ik krijg bij Gmail namelijk altijd een prompt over een potentieel gehackt email account als ik vanuit het buitenland en dus met een ander IP inlog. Ik dacht dat dit bij alle email providers zo was tegenwoordig.

Heb je een dedicated IP ofzo?

Top VPN's van 2020 vergeleken

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Emile noemt (ten minste) drie verschillende landen. En dat ie via een VPN verbindt. En laat het idee achter een VPN nou vooral zijn dat je NIET een vast/dedicated IP hebt (dat aan een locatie te pinnen is)

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

• Apatito123
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 13-10-2021
Emile noemt (ten minste) drie verschillende landen. En dat ie via een VPN verbindt. En laat het idee achter een VPN nou vooral zijn dat je NIET een vast/dedicated IP hebt (dat aan een locatie te pinnen is)
Mijn excuses, het eerste deel van zijn post daar ben ik te snel overheen geskipped.

Er zijn alleen natuurlijk wel zat e-mail providers die een dedicated IP aanbieden, zoals NordVPN, CyberGhost en TorGuard. Of het gebruik hiervan wenselijk is hangt naar mijn idee meer af van het doel van het vpn-gebruik dan het vpn-gebruik zelf.

Top VPN's van 2020 vergeleken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dank jullie voor jullie reacties. Ik had zeer gehoopt hier toch nog over een oplossing te horen om mijn e-mail adres/ inbox terug te krijgen. Het ging bij mij fout toen ik vpn gebruikte, gmail maakte een melding maar blokkeerde mij niet direct. Hotmail dus wel. De recovery antwoorden werden steeds niet geaccepteerd, hoewel ik gedetailleerde titels van recent verstuurde emails vanuit dat adres kon invoeren en meer van dergelijke precieze informatie.
Pagina: 1