kleine 2,5 jaar geleden een laptop gekocht (clevo) bij Laptopparts4less en na dagelijks gebruik (minimaal 8 uur pd) merk ik dat hij een beetje op begint te raken, trager wordt en ben ik toe aan een nieuwe. Ik heb nu een 17,3inch maar heb een 49inch scherm op kantoor dus een slagje kleiner mag gerust. Ik werk nu met de volgende laptop;
Clevo N870HK1 - 17.3" FHD IPS
- Grafische Kaart: nVidia GTX 1050 Ti 4.0Gb GDDR5 Optimus
- Processor: Intel Quad Core i7-7700HQ (2.80-3.80Ghz) 6Mb cache
- Geheugen: Kingston HyperX 8Gb DDR4 2400Mhz (1x 8Gb)
- HDD/SSD: Crucial MX300 525Gb SSD
- M.2 SSD: Geen M.2 module
Wat ga je met je laptop doen?
Werk, boekhoudprogramma, mail, office, skype veel programma's draaien, veel tabs open maar verder geen zware video bewerking of cad programma's open. Heb ook nog de illusie dat ik wil gamen maar dit is de afgelopen 2 jaar niet gelukt..
Wat is je budget?
€ 2.000,00. Geen hard budget, minder is mooi meegenomen duurder kan ook wanneer het echt vele malen beter is en bijvoorbeeld 1 of 2 jaar langer kan meegaan.
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Jazeker, ik reis regelmatig en heb de laptop altijd bij me.
Heb je nog bepaalde merkvoorkeuren
Niet geheel ontevreden over de clevo, bouwkwaliteit en scherm vind ik slecht. Lenovo heeft gezien het zakelijk karakter wel mijn voorkeur maar wellicht zie ik iets over het hoofd
Zeer belangrijk:
Num pad.
Hoog resolutie scherm.
Thunderbolt? Waarmee ik zo'n mobiel scherm mee kan aansluiten?
Veel geheugen en snelle processor, merk dat deze heel traag wordt..
Ik heb nu de volgende 2 in mijn hoofd waaronder eentje al besteld maar ben bereid te annuleren.
https://www.lenovo.com/nl...inkPad-T590/p/22TP2TT5900
samengesteld als: Intel Core i7-8665U-processor - extra 16 GB DDR4 2400 MHz SoDIMM - 15,6-inch FHD (1920x1080), IPS, ontspiegeld, 250 nits, multitouch
https://www.lenovo.com/nl...81SXCTO1WWNLNL1/customize
Samengesteld als: Windows Pro - 32 GB (16+16) DDR4 2666 MHz SoDIMM - Vaste schijf van 1 TB, 7200 rpm, 2,5 inch, 7 mm + 512 GB SSD-station, M.2 2280, PCIe-NVMe, TLC
naar mijn idee koop ik met de Legion een laptop met veel betere specs en volgens mij ook een beter scherm.. maar hoe zit het met de bouwkwaliteit? Ik ben de clevo gewend, is dit vergelijkbaar of toch al een stuk beter? Prijs is ook zelfs iets lager alleen zal ik moeten kijken of ik wat wil met de on site garantie..
Ik ben benieuwd of ik nog iets mis of dat ik in een totaal andere hoek moet zoeken? Of toch weer een clevo wellicht dan zijn de specs nog beter alleen moet de bouwkwaliteit ondertussen wel een stuk beter zijn..
Clevo N870HK1 - 17.3" FHD IPS
- Grafische Kaart: nVidia GTX 1050 Ti 4.0Gb GDDR5 Optimus
- Processor: Intel Quad Core i7-7700HQ (2.80-3.80Ghz) 6Mb cache
- Geheugen: Kingston HyperX 8Gb DDR4 2400Mhz (1x 8Gb)
- HDD/SSD: Crucial MX300 525Gb SSD
- M.2 SSD: Geen M.2 module
Wat ga je met je laptop doen?
Werk, boekhoudprogramma, mail, office, skype veel programma's draaien, veel tabs open maar verder geen zware video bewerking of cad programma's open. Heb ook nog de illusie dat ik wil gamen maar dit is de afgelopen 2 jaar niet gelukt..
Wat is je budget?
€ 2.000,00. Geen hard budget, minder is mooi meegenomen duurder kan ook wanneer het echt vele malen beter is en bijvoorbeeld 1 of 2 jaar langer kan meegaan.
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Jazeker, ik reis regelmatig en heb de laptop altijd bij me.
Heb je nog bepaalde merkvoorkeuren
Niet geheel ontevreden over de clevo, bouwkwaliteit en scherm vind ik slecht. Lenovo heeft gezien het zakelijk karakter wel mijn voorkeur maar wellicht zie ik iets over het hoofd
Zeer belangrijk:
Num pad.
Hoog resolutie scherm.
Thunderbolt? Waarmee ik zo'n mobiel scherm mee kan aansluiten?
Veel geheugen en snelle processor, merk dat deze heel traag wordt..
Ik heb nu de volgende 2 in mijn hoofd waaronder eentje al besteld maar ben bereid te annuleren.
https://www.lenovo.com/nl...inkPad-T590/p/22TP2TT5900
samengesteld als: Intel Core i7-8665U-processor - extra 16 GB DDR4 2400 MHz SoDIMM - 15,6-inch FHD (1920x1080), IPS, ontspiegeld, 250 nits, multitouch
https://www.lenovo.com/nl...81SXCTO1WWNLNL1/customize
Samengesteld als: Windows Pro - 32 GB (16+16) DDR4 2666 MHz SoDIMM - Vaste schijf van 1 TB, 7200 rpm, 2,5 inch, 7 mm + 512 GB SSD-station, M.2 2280, PCIe-NVMe, TLC
naar mijn idee koop ik met de Legion een laptop met veel betere specs en volgens mij ook een beter scherm.. maar hoe zit het met de bouwkwaliteit? Ik ben de clevo gewend, is dit vergelijkbaar of toch al een stuk beter? Prijs is ook zelfs iets lager alleen zal ik moeten kijken of ik wat wil met de on site garantie..
Ik ben benieuwd of ik nog iets mis of dat ik in een totaal andere hoek moet zoeken? Of toch weer een clevo wellicht dan zijn de specs nog beter alleen moet de bouwkwaliteit ondertussen wel een stuk beter zijn..