Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paullerson
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 29-02-2020
Mijn vraag
hallo allemaal, ik ben nieuw hier maar een maatje van me verzocht me om hier mijn probleem te bespreken,
ik ben sinds kort van ps4 overgestapt naar pc gaming ik speel voornamelijk fortnite en gebruik ook nog mijn controller (bedraad) aangezien mijn pc geen bluetooth functie heeft.
ik doe dit nu ongeveer 2 a 3 maanden, nu komt het.. de eerste maanden was het echt super chill de overstap alles speelde zo smooth en super fijn op 240HZ alleen sinds kort is dit niet meer.. alles wat super fijn en smooth speelde op fortnite is nu compleet on comfortabel, mijn aim is slecht bouwen lukt niet.. ik kan mijn character slecht onder controle houden daarmee bedoel ik dat de smooth gameplay verleden tijd is.. kan het zijn dat ik bepaalde software moet installeren, . me controller voelt ook overgevoelig aan de eerste maanden raakte ik alles blindelings en bouwen ging zou heerlijk ik hoop dat jullie tips voor mij hebben nogmaals dit is allemaal compleet nieuw voor mij en ik heb verder ook niets op mijn pc staan behalve fortnite en gta ik was voorheen altijd een console gamer
...

Relevante software en hardware die ik gebruik

dit zijn mijn pc specs:
processor: amd ryzen 5 3600
videokaart: Nvidia geforce rtx 2060
werkgeheugen is 32GB ddr4
2 TB hardeschijf
moederbord: msi x470 gaming pro
coolermaster masterliquid 240l
monitor: alienware aw2518h G-sync

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
… op internet kan ik er helaas niet veel over vinden.. ik heb zelf al eens een hard reset gedaan maar nu bleek dat ik achteraf hoorde dat dit niet goed blijkt te zijn voor het moederbord.. verder zou ik niet weten wat ik nog kan doen ik hoop op advies van jullie!
groeten paul
alvast bedankt

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Reeferman
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:14
Voor zover ik zie heb je geen SSD in je systeem zitten, wat me, gezien de rest van je systeem, eigenlijk sterk lijkt.
Maar mocht dat wel het geval zijn dan kan je misschien je windows en Fortnite HDDs defragmenteren. Al lijkt het me sterk dat dat de oorzaak is.
Je speelt wel op de Europese server in Fortnite?
Misschien even je videokaart driver verwijderen met Display Driver Uninstaller en opnieuw installeren.

Anders eens HWinfo installeren om je temperaturen en voltages te checken tijdens het spelen.
Hoe is je CPU load?
Randapparatuur los koppelen.
Framerate en ping weergeven in Fortnite en observeren..

AMD Ryzen 5800X3D / ASUS R-S B550-F wifi II / 32GB 3600mhz / SSD's + HDD's / GTX 1080 Ti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DOS 3.1
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 02-05-2021

DOS 3.1

Syntax error

@The Reeferman ja idd, welke SSD heb je, lijkt me sterk dat die hele config hebt zonder SSD, zou wel bijzonder zijn.

@Paullerson Je verteld over een hard reset, je bedoeld uit en aan zetten gewoon tijdens het werken / spelen? Lijkt me niet heel verstandig. Ik neem aan dat je je pc ook weleens herstart, gewoon via de startknop en dan
opnieuw opstarten kiest? Hele volksstammen herstarten hun pc zelden, en denken met de slaap/sluimeren toets de PC te herstarten, maar dat in in Windows niet zo (ik neem aan dat je Win 10 op de PC hebt staan).

Ik zou verder eens wat testen gaan doen met de pc om te kijken waar de bottleneck kan zitten. Begin hier eens mee ofzo: https://www.passmark.com/products/performancetest/index.php (bovenin staat een knop Free Trial) en vergelijk je uitkomsten met die van vergelijkbare systemen.

Een pc is als een brommer, voor het beste resultaat moet je hem soms afregelen. Eén geluk, er is geen politie die je (PC) snelheid controleert en er staan geen straffen op O-)

Error 404½ Page found, but I won't show it to you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22:12
@Paullerson
Misschien ben ik de enige die mij er aan stoor, maar gebruik eens leestekens. Dat wil zeggen, HOOFDLETTERS, komma's en alinea's. Dat leest je topic een stuk makkelijker.

Verder helpt het enorm als je een SSD hebt inderdaad en daar Fortnite op installeert.

Als laatste de drivers van al je componenten (Chipset, LAN, VIDEO, SOUND etc) updaten tot meest recente versie.
Ook Windows updaten naar laatste updates!

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRiemersma
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 01-06-2023
Je geeft ook aan dat je controller overgevoelig is, ligt dat probleem niet aan een update van fortnite bijv.
Bij sommige game updates (van andere spellen iig, ik speel geen fortnite) worden de short keys en sensivity per ongeluk gereset.

• Paullerson
@The Reeferman
dankje voor je reactie,
klopt ik heb inderdaad geen SSD in mijn pc, alleen een extra HDD.

Dus als ik het goed begrijp, is het misschien verstandig om die er in te plaatsen?

Alleen het gekke is, hij heeft wel een tijdje (ongeveer 1 maand) super smooth gedraaid,
en ik kan maar niet vinden waar dit nu aan ligt. Heb nagekeken of al mijn drivers up to date zijn,
heb via YouTube de nodige optimalisaties overgenomen wat eventueel een FPS boost zou geven,
maar de game is nooit meer zo smooth geworden
gr paul

• Paullerson
@DOS 3.1
ik heb geen SSD, misschien is dat 1 van de problemen.

Ik bedoelde met 'hard reset' eigenlijk 'systeemherstel' zodat alle programma's en dergelijken werden verwijderd van mijn pc. Ik dacht misschien heb ik programma's geïnstalleerd wat effect heeft op de performance, alleen dat werkte dus ook niet.

ik heb ook de performance test gedaan via de link die je me hebt gegeven, als ik het zo zie werk alles verder wel naar behoren alleen was de 2D graphics mark minder als hoort.

Het beeld is verder oke, maar wat ik bij het overstappen van Ps4 naar Pc is dat alles gewoon super vloeiend aanvoelde, de reactie van mijn controller was perfect elk schot wat ik schoot was raak, het bouwen in game was super, en nu voelt het heel onwennig krijg het niet onder controle.

• Paullerson
@Wylana excuse! ik snap je, en zal er op letten.

bedankt voor je tips, ik ga in ieder geval eens beginnen met het aanschaffen van een SSD,

Aangezien ik de pc cadeau heb gekregen, en hiervoor nooit een pc gebruikt heb, is dit allemaal nieuw voor mij en is het super wennen. ik heb geprobeerd op internet te kijken voor juiste optimalisaties voor onder anderen de Nvidia Control panel instellingen, in game settings en algemeen windows instellingen,
maar dat heeft ook geen positief effect gehad.

Het gekke is dat toen ik begon met gamen op de pc, alles zo standaard als wat had staan, niets heb aangeraakt en het wel smooth speelde, (dit werkt nu inmiddels ook niet meer)

ik weet gewoon echt niet wat het probleem is..

Bedankt voor de reactie in iedergeval!!

gr paul.

• Paullerson
@MRiemersma
nee helaas niet, het is niet zo zeer dat mijn sensitivity het probleem is, maar meer dat het een soort LAG is.

toch bedankt voor het meedenken!!

• DOS 3.1
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 02-05-2021

DOS 3.1

Syntax error

... het blijft op zich vreemd dat je systeem de eerste 2 a 3 maanden anders (sneller) aanvoelde dan daarvoor. Je hebt ook nog systeemherstel gedaan, wat niet hielp. Ik begrijp helaas niet helemaal of je naar een herstelpunt terug bent gegaan of dat je de fabrieksinstellingen terug hebt gezet.
https://www.seniorweb.nl/...systeemherstel-windows-10
https://pctipvandedag.nl/...naar-fabrieksinstellingen

Je zou nog een complete herinstallatie van Windows kunnen doen... dat is ff werk, en stel dat het dan weer in orde is, maak dan direct een Image backup van je installatie met bijvoorbeeld https://www.macrium.com/reflectfree op de extra hdd waar je het over had. Als er dan later wat niet in orde is, dan zet je de Image backup terug (pas op! Alles op de schijf wordt dan overschreven), en je bent weer op orde!
Een ander goed test programma is trouwens https://www.userbenchmark.com/ per onderdeel kan je dan zien of die goed, of onder dan wel bovengemiddeld presteert t.o.v. andere testers met vergelijkbare of dezelfde hardware.
Een SSD als systeemdisk zou ik zeker adviseren, je PC start dan een stuk sneller, en alles reageert vlotter. Kijk anders ook eens in categorie: Solid state drives of je daar niet een leuke zo goed als nieuwe 2e hands ziet.
Je zei trouwens dat: "mijn aim is slecht bouwen lukt niet.. ik kan mijn character slecht onder controle houden daarmee bedoel ik dat de smooth gameplay verleden tijd is...", je wordt natuurlijk ook gewoon ouder hé. Is dat het niet? ;)

Error 404½ Page found, but I won't show it to you.

Pagina: 1