Stoppen slaan eruit bij voeding

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeb89
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 27-10-2020
ik heb nu in 1 week 2 voedingen gekregen. (Thermaltake Toughpower Grand RGB 850W Gold PSU PC). Met beide voedingen sloegen de stoppen eruit toen ik hem testte en heb ik een ‘pats’ gehoord bij de voeding. Nu gebeurt er helemaal niks meer als ik de voeding aansluit op t stopcontact. Is deze nu ook dood? Heb ik iets verkeerds gedaan?

De TT horen goede voedingen te zijn, dus het kan toch niet zo zijn dat ik 2 kapotte heb ontvangen?

(Ik weet dat ik deze vraag hier eigenlijk niet moet stellen, maar ik weet niet waar wel). Dus bij deze alvast excuses. :)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlazeMuis
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 27-09 08:18
Het kan natuurlijk toeval zijn. Heb je dezelfde kabel gebruikt? Heb je ook andere apparaten in dat specifieke stopcontact zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:44
Foto? Hoe heb je hem aangesloten?
Niemand is hier een waarzegger.

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeb89
BlazeMuis schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 19:15:
Het kan natuurlijk toeval zijn. Heb je dezelfde kabel gebruikt? Heb je ook andere apparaten in dat specifieke stopcontact zitten?
Nee heb de nieuwe kabel gebruikt die bij de voeding zat.

Bij de eerste voeding heb ik wel mijn oude en de nieuwe getest.

Allemaal met hetzelfde resultaat.

In de stekkerdoos zit ook alleen de pc en de geluidsbox aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlazeMuis
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 27-09 08:18
Dan moet je het waarschijnlijk in je pc zoeken, dat daar ergens kortsluiting gemaakt wordt.

Hoe heb je alles aangesloten in de pc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeb89
Bad Brains schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 19:15:
Foto? Hoe heb je hem aangesloten?
Niemand is hier een waarzegger.
De nieuwe voeding heb ik alleen getest op het stopcontact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie-Verkeerd
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online

Koffie-Verkeerd

Kiss my rusty sheriff's badge

Zeb89 schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 19:12:
Met beide voedingen sloegen de stoppen eruit toen ik hem testte en heb ik een ‘pats’ gehoord bij de voeding. Nu gebeurt er helemaal niks meer als ik de voeding aansluit op t stopcontact.
Hoe heb je de voedingen getest? Ingebouwd in je PC of los?
En hoe heb je getest? Dus, wat deed je om de voeding te testen.

Never, under any circumstances, take a sleeping pill and a laxative on the same night.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeb89
Koffie-Verkeerd schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 19:21:
[...]

Hoe heb je de voedingen getest? Ingebouwd in je PC of los?
En hoe heb je getest? Dus, wat deed je om de voeding te testen.
Voeding van vorige week (is al geretourneerd) heb ik zowel in de pc en los getest.

De nieuwe voeding alleen los. Ik moest hem eerst zo testen werd me verteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:44
Zeb89 schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 19:23:
[...]

De nieuwe voeding alleen los. Ik moest hem eerst zo testen werd me verteld.
Nieuwe kabel, oude *poof* kabel? Vertel eens wat je gedaan hebt. :?

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zeb89
Nou ja wat heb ik gedaan.

Ik heb de voeding uit de doos gehaald. Nieuwe stroomkabel gebruikt die is meegeleverd, deze in de voeding gedaan. Stekker in stopcontact en de aan/uit knop aangezet en toen poef. En dit was los uit de pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kever678
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 27-09 14:28
Wat zat er op de voeding aangesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeb89
De stroomkabel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18:02
Automatische zekeringen in de groepenkast? Die slijten óók, vaak genoeg uitschakelen en ze worden soms veel gevoeliger. De inschakelpiek kan net teveel zijn.
Komt niet vaak voor overigens, dus het zal eerder een andere oorzaak hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeb89
Yes zijn automatisch.

Maar het zou theoretisch dus wel kunnen dat de voeding gewoon te zwaar is? Zou wel heel vreemd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zeb89 schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 20:36:
Yes zijn automatisch.

Maar het zou theoretisch dus wel kunnen dat de voeding gewoon te zwaar is? Zou wel heel vreemd zijn.
Ligt eraan, als jij 10A stoppen hebt ipv 16A, dan gaat dit geheid gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bierschuit
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Ik heb dit gehad met een voeding van Strider 1500W. Deze heeft geen aan/uit knop.
Op het moment dat alle condensatoren van de voeding leeg waren als hij van het stroomnet was ontkoppeld en hij werd daarna in het stopcontact geplugd dan sloeg ook de stop er bij mij door.

Wat ik toen deed was de voeding gekoppeld laten met het stopcontact en de schakelaar van de stop weer omgezet.

Het is niet lekker voor je voeding, maar al helemaal niet als er dan ook nog hardware is op aangesloten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millman
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-09 00:12

millman

6708Mhz @ -185c

Zeb89 schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 20:36:
Yes zijn automatisch.

Nee, theoretisch kan je 4 van die voedingen vol belasten voor de stop doorslaat (als ze eruit slaan, vooral terug meppen) 16Ax240v=3840w. Maar het hangt er ook vanaf of er andere apparaten op die groep draaien. Een wasdroger en een Boiler en je bent wel klaar.

Dat gezegd hebbende, dat je voeding zonder belasting al een stop laat doorslaan lijkt mij stug. Een randaarde probleem wellicht? Edit: Heb me niet beseft dat de eerste keer de condensatoren moeten vullen, maargoed, dat zou geen probleem moeten opleveren

Ik schakel een 1650w voeding hier probleemloos in,en zit los van mn natte groep voor het hele appartement op een extra stop. (keuken dus ook). Geen problemen hier in ieder geval.

[ Voor 42% gewijzigd door millman op 15-02-2020 22:14 ]

'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeb89
millman schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 22:07:
[...]

Nee, theoretisch kan je 4 van die voedingen vol belasten voor de stop doorslaat (als ze eruit slaan, vooral terug meppen) 16Ax240v=3840w. Maar het hangt er ook vanaf of er andere apparaten op die groep draaien. Een wasdroger en een Boiler en je bent wel klaar.
Ik heb 4 pln6-b16/1n -230v

Ik neem aan dat die ene stop voor mijn gehele woonkamer telt?

Dan heb ik verder 3 lampen, ziggo horizon box, een tv en de internet aansluiting.

Wasmachine en boiler staan boven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arbraxas
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-09 18:20
[quote]en heb ik een ‘pats’ gehoord bij de voeding]/quote]
Dat op zich is al niet best. En als je de groep weer bijschakeld en daarna doet je voeding niets meer kun je er wel vanuit gaan dat hij dood is. Daarvoor hoef je ook niet uit te pluizen wat er allemaal op die groep zit.
Als het overbelasting van de groep zou zijn, dan zou elke keer die groep er weer uitknallen.
Dus of je hebt iets totaal verkeerd gedaan of je hebt inderdaad pech met 2 kapotte voedingen.

Meestal kun je het ook wel ruiken als electronica met een knal de geest geeft.

Before we work on artificial intelligence, let`s do something about natural stupidity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bierschuit
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
[...]

Dat gezegd hebbende, dat je voeding zonder belasting al een stop laat doorslaan lijkt mij stug. Een randaarde probleem wellicht? Edit: Heb me niet beseft dat de eerste keer de condensatoren moeten vullen, maargoed, dat zou geen probleem moeten opleveren

Ik schakel een 1650w voeding hier probleemloos in,en zit los van mn natte groep voor het hele appartement op een extra stop. (keuken dus ook). Geen problemen hier in ieder geval.
Dat van de lege voeding en in ieder geval de Strider 1500W was wel het probleem bij mij. Maar goed dat was 1 scenario van een bijna twee maal zo sterke voeding als dat hij heeft. Trekt gewoon teveel in 1 keer om te 'vullen' en de schakelaar zegt dat het niet ok is.

Maar een 850W voeding die een stop laat afgaan, dan moet er wel meer aan de hand zijn. Ik zou hem eens op een andere groep aansluiten cq. een ander stopcontact in huis.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mrmrmr
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
@Zeb89

De inschakelstroom (inrush current) is niet direct afhankelijk van de nameplate aantal Watts. Het is een hoge stroom (veel ampères) als je een apparaat inplugt of aanzet. Dat kan bij sommige apparaten veel meer zijn dan de specificatie van een zekering in de meterkast, bijvoorbeeld veel meer dan 16A. Dat duurt dan kort, een fractie van een seconde tot een paar seconden.

Het is natuurlijk de vraag of dat hier aan de hand is. Daarvoor moet je meer informatie geven. Scherpe foto's van de meterkast, scherpe foto's van de binnenkant van de voeding zijn handig.

Check of de zekeringen in de voeding zijn doorgebrand (als dat kan zonder de stickers aan te snijden). Dat zijn vaak keramische buisjes met glas waardoor je kan zien of de draad is doorgebrand. Als dat het geval is, dan is het waarschijnlijk iets in de voeding zelf. Dan ligt het niet aan de electrische installatie in jouw huis. Als er niets aan de hand is met de voeding, maar alleen de automatische zekering in de meterkast is uitgeschakeld, dan zou de installatie tekort komt. Met goede foto's kunnen we hopelijk daar iets uit afleiden. Maak ook een foto van je electriciteitsmeter zodat we kunnen zien of het een 40A enkele fase of een 3x25A 3 fase is, of misschien nog iets anders. Die laatste komt vaak met 16A zekeringen, afhankelijk van wanneer het is aangelegd.

Met een energiemeter kun je meten wat de spanning is aan het stopcontact en of die stabiel is. Een goede meter is een Brennenstuhl PM231E. Daarmee kun je ook zien of de frequentie afwijkt.

Misschien kun je ook eens vertellen waarom je een 850W voeding hebt aangeschaft. Tenzij je een enorm systeem of een wat ouder systeem met grootverbruikende slurpende grafische kaarten hebt, is dat voor een redelijk nieuw systeem meestal niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 26-09 23:21
Heb je echt alleen de voeding aangezet? OF heb je ook een paar pinnen op elkaar aangesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeb89
mrmrmr schreef op zondag 16 februari 2020 @ 02:17:
@Zeb89

Misschien kun je ook eens vertellen waarom je een 850W voeding hebt aangeschaft. Tenzij je een enorm systeem of een wat ouder systeem met grootverbruikende slurpende grafische kaarten hebt, is dat voor een redelijk nieuw systeem meestal niet nodig.
MSI B450 TOMAHAWK MAX
Corsair DDR4 Vengeance LPX 2x16GB 3200
AMD Ryzen 7 3800x
Noctua CPU Cooler NH-U12S
Thermaltake Toughpower Grand RGB 850W Gold PSU

Ik heb nog een hele oude 1050 videokaart, maar deze wil ik vervangen voor de 2070 super aorus. (Is de beste van de 2070 is me verteld)

En ik had een coolermaster B700 en ging er eigenlijk vanuit dat als ik mijn oude 2012 pc zou upgraden naar een nieuwe ik ook een sterkere voeding nodig had.
Zeker vanwege die 2070 videokaart die ik wil kopen en omdat amd meer stroom verbruikt.

(Kabeltje per ongeluk doorgeknipt, dus die oude is kapot en niet meer te gebruiken helaas)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeb89
WEBGAMING schreef op zondag 16 februari 2020 @ 03:41:
Heb je echt alleen de voeding aangezet? OF heb je ook een paar pinnen op elkaar aangesloten?
Als je bedoeld of ik een paperclip heb gebruikt op de groene power on en de zwarte ground (als ik het zo al goed uitleg), dan nee daar vertrouw ik mezelf nu ook helemaal niet meer mee na al dit gedoe. 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tmtx
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 26-09 09:59
Heb je de voeding ook op een andere wcd geprobeerd?
Misschien zit er iets niet goed aangesloten in de wcd zelf.
Als de draden niet goed zijn aangesloten kan je deze problemen ook krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-09 09:21

bonzz.netninja

Niente baffi

my2cents...maar ik zou gewoon dat stopcontact eens ff openschroeven en kijken of daar niet iets mis gaat als je er iets insteekt.

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixxel
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 07-09 00:22
Vroeger kon je psus wisselen van een eu naar een us stand... 230\240V vs 130V. Dat ging met een schakelaartje op de achterkant die met een schroevendraaier omgezet kon worden... Heeft jouwe dat ook? En op welke stand stond hij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:26

nelizmastr

Goed wies kapot

Pixxel schreef op zondag 16 februari 2020 @ 11:32:
Vroeger kon je psus wisselen van een eu naar een us stand... 230\240V vs 130V. Dat ging met een schakelaartje op de achterkant die met een schroevendraaier omgezet kon worden... Heeft jouwe dat ook? En op welke stand stond hij?
Los van het feit dat dit aan de hand kan zijn, mag een moderne kwaliteitsvoeding die schakelaar niet meer hebben. Alleen antieke ontwerpen zijn niet autoswitching en wil je geen modern systeem mee gebruiken.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 23:36
Zeb89 schreef op zondag 16 februari 2020 @ 08:47:

En ik had een coolermaster B700 en ging er eigenlijk vanuit dat als ik mijn oude 2012 pc zou upgraden naar een nieuwe ik ook een sterkere voeding nodig had.
Zeker vanwege die 2070 videokaart die ik wil kopen en omdat amd meer stroom verbruikt.
Dat is een gedachte die vaak gemaakt wordt maar niet klopt. Meer vermogen is niet zaligmakend, meer kwaliteit wel. Jouw systeem zal prima draaien op een 450w van goede kwaliteit.
dus die oude is kapot en niet meer te gebruiken helaas)
Is maar goed ook.

De Thermaltake is kwalitatief een prima voeding, alleen een beetje duur voor wat je er voor terug gekregen hebt. Als de voeding kapot is gewoon RMA met dat ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeb89
Ik heb maar weer een retour ticket aangemaakt en ga het wel weer zien wat ze daarmee gaan doen. :’( weer minimaal een weekje wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeb89
Misschien moet ik idd maar geld terugvragen en een met mindere watt kopen. Ga het maandag weer zien wat ze zeggen. :)
Modbreak:Aub niet twee keer achter elkaar posten. Gebruik de 'wijzig'-knop als je iets toe wilt voegen voordat een ander op je post gereageerd heeft.

[ Voor 39% gewijzigd door dion_b op 16-02-2020 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-09 10:45

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

(Ik weet dat ik deze vraag hier eigenlijk niet moet stellen, maar ik weet niet waar wel). Dus bij deze alvast excuses.
Wat let je om gewoon navraag te doen voordat je een topic opent? :o

Als crew beantwoorden we veel liever vragen vooraf dan achteraf topics moeten sluiten of verplaatsen...

Voedingen zijn overige hardware en vragen erover horen dus in Overige Hardware.

Move PMG -> OH

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Statischgeladen
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 24-08-2023

Statischgeladen

Wannabe-Tweaker

Zeb89 schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 19:12:
ik heb nu in 1 week 2 voedingen gekregen. (Thermaltake Toughpower Grand RGB 850W Gold PSU PC). Met beide voedingen sloegen de stoppen eruit toen ik hem testte en heb ik een ‘pats’ gehoord bij de voeding. Nu gebeurt er helemaal niks meer als ik de voeding aansluit op t stopcontact. Is deze nu ook dood? Heb ik iets verkeerds gedaan?

De TT horen goede voedingen te zijn, dus het kan toch niet zo zijn dat ik 2 kapotte heb ontvangen?

(Ik weet dat ik deze vraag hier eigenlijk niet moet stellen, maar ik weet niet waar wel). Dus bij deze alvast excuses. :)
Zonder voedingstestapparaat is dit niet vast te stellen. Misschien even opsturen naar de fabrikant of de winkel van aankoop?

Sowieso weet ik niet wat je met 2 voedingen moet, 1 defect ontvangen? De kans is aanwezig dat je gewoon 2 kapotte krijgt. Hoeveel % is de kans dat ie niet werkt?

Check of je de juiste wattage powerconnectors gebruikt. Juiste voltage? Alles gecontroleerd?
*knip* offtopic
Zeb89 schreef op zondag 16 februari 2020 @ 17:07:
Misschien moet ik idd maar geld terugvragen en een met mindere watt kopen. Ga het maandag weer zien wat ze zeggen. :)
[modbreak]Aub niet twee keer achter elkaar posten. Gebruik de 'wijzig'-knop als je iets toe wilt voegen voordat een ander op je post gereageerd heeft.[/]
850 watt voor welke videokaart + processor combinatie met welke overige hardware?

Check even een site waarmee je de onderdelen samenvoegd tot een geheel en dan de wattages en voltages aflezen. Stopcontact watt is meestal 3,3v in Nederland. 5v in sommige gebieden.

*knip* offtopic

[ Voor 53% gewijzigd door br00ky op 17-02-2020 08:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrmrmr
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
@Statischgeladen
Volt is een maat voor spanning, niet voor vermogen (in Watt). Een gewone wandcontactdoos (stopcontact) heeft in Nederland ongeveer 230V wisselstroom, niet 3,3 of 5V. Dat zijn gelijkstroomspanningniveau's die een ATX voeding aan het moederbord doorgeeft.

@Zeb89
Je kan de voeding vervangen en daarmee het probleem omzeilen, maar besef dat je daarmee een mogelijk onderliggend probleem in de electriciteitsvoorziening in je woning niet oplost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 15:20

Zeb89 schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 23:17:

Ik heb 4 pln6-b16/1n -230v

Ik neem aan dat die ene stop voor mijn gehele woonkamer telt?

Dan heb ik verder 3 lampen, ziggo horizon box, een tv en de internet aansluiting.

Wasmachine en boiler staan boven.
Ik weet niet hoe het in Nederland zit, maar dat zal redelijk gelijk liggen met België zeker. Heb een aantal jaar geleden gebouwd en de elektriciteit zelf gedaan (en laten keuren uiteraard).

Je hebt altijd een 'droge' en 'natte' krijg.
Bij mij staat op de natte (verliesstroomschakelaar van 30mA) kring, de vaatwasser, wasmachine, droogkast, badkamer, buitenverlichting, verlichting in de berging en sfeerverlichting gang, keuken en woonkamer.
De rest staat op de droge (verliesstroomschakelaar van 300mA).

De reden van de sfeerverlichting op de natte kring is dat er in geval van panne van 1 van de 2 kringen, je altijd voldoende licht hebt om te manoeuvreren in huis. Dan wel via de hoofdverlichting, dan wel via de sfeerverlichting.

Het aantal stopcontacten/lichtpunten dat maximaal op 1 automatische zekering mag is overigens 8. Maar dat kunnen ook bv 8 dubbele stopcontacten zijn.
Dat was bij mij overigens een discussiepunt. Ik heb ervoor gekozen om elk lichtpunt naar de zekeringkast te trekken (domotica) en heb de lampen naar believen gegroepeerd (Bv 8 spots is 1 groep --> 1 lichtpunt). Volgens de controleur waren dat eigenlijk 8 aparte lichtpunten, maar heb ze gegroepeerd in 22n andere zekeringskast en dat was dan toch in orde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frnk__0
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 18-07 11:56
Volgens de review van Tom's Hardware heeft de Thermaltake Toughpower Grand RGB 850W Gold een nogal hoge inrush current. Wellicht dat dat een factor is in je probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeb89
Dit heb ik vanochtend gekregen via mail;

Naar aanleiding van jouw email is besloten de ingestuurde voeding alsnog te testen, normaal gezien doen wij dit niet met voeding die sluiting veroorzaken namelijk. Het is echter extreem uitzonderlijk dat er 2 exemplaren achter elkaar van een voeding van deze hoge kwaliteit hetzelfde defect vertonen.
Wat blijkt, de geretourneerde voeding is niet defect en functioneert geheel naar behoren, vermoedelijk ontstaat er ergens anders in jouw systeem sluiting wat het probleem wat jij ervaart veroorzaakt, mijn advies is dan ook eens goed te controleren of alles juist geassembleerd is en er niet bijvoorbeeld een afstand bus teveel geplaatst is waardoor sluiting ontstaat.

De busjes zijn (ik neem aan) de 6 schroeven die al in mijn kast zitten?

Maar hoe zou dit het probleem kunnen zijn als ik de voeding test zonder hem aan te sluiten op mijn pc en de stoppen er al uitslaan. Dan heeft dit toch niks met de pc kast en montage te maken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Engineer Stewie
Niet natuurlijk, maar het zou aan je elektriciteitsnet liggen. Je stoppen hebben namelijk ook een bepaalde gevoeligheid. Als ze heel gevoelig zijn en de inschakelstroom van je voeding (de condensators voltrekken) is heel hoog, dan zou het kunnen dat je stoppen doorslaan. Probeer eens te testen in een andere kring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeb89
Ik heb het ook op meerdere plaatsen gebruikt. Zowel in de woonkamer als in de keuken sloegen de stoppen eruit. Boven is niks gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 26-09 23:21
En wat nou als je eens een waterkoker oid op dat stopcontact aansluit?
Iets simpels wat een hoop verbruikt, want je hebt natuurlijk wel het risico dat je het beschadigt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Statischgeladen
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 24-08-2023

Statischgeladen

Wannabe-Tweaker

mrmrmr schreef op maandag 17 februari 2020 @ 01:08:
@Statischgeladen
Volt is een maat voor spanning, niet voor vermogen (in Watt). Een gewone wandcontactdoos (stopcontact) heeft in Nederland ongeveer 230V wisselstroom, niet 3,3 of 5V. Dat zijn gelijkstroomspanningniveau's die een ATX voeding aan het moederbord doorgeeft.

@Zeb89
Je kan de voeding vervangen en daarmee het probleem omzeilen, maar besef dat je daarmee een mogelijk onderliggend probleem in de electriciteitsvoorziening in je woning niet oplost.
Ja correct, al dacht ik dat er misschien een verband was tussen de gelijkstroomspanningniveau's van de ATX voeding en het probleem van de TS. Maar de kans is klein, bijna niemand koopt allerlei incompatibele buitenlandse kabels.
Zeb89 schreef op maandag 17 februari 2020 @ 20:43:
Ik heb het ook op meerdere plaatsen gebruikt. Zowel in de woonkamer als in de keuken sloegen de stoppen eruit. Boven is niks gebeurd.
Als laatste redmiddel kun je een elektricien bellen. Maar we zitten hier wel op Tweakers.

Gebruik je een geaard stopcontact die de interferentie in de stroomcyclus doorbreekt? Ongeaarde stopcontacten of apparaten, slecht ontworpen elektronica of slecht afgestemde elektronica/hardware kunnen stroomcyclus interferentie veroorzaken. Dit kan milde interferentie zijn, extremere interferentie is vergelijkbaar met storingen bij radiozenders en televisies. Dit was een voorbeeld, de oorzaak is onbekend zonder nabijheid bij de TS of controles met apparaten.

[ Voor 38% gewijzigd door Statischgeladen op 18-02-2020 01:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
Zeb89 schreef op maandag 17 februari 2020 @ 20:43:
Heb je een foto van je zekeringakast? Ik heb bv allemaal hetzelfde type, maar in mijn ouderlijk huis bv is dat door alle renovaties een mengeling van types.
Kan bij jou ook zijn.
Pagina: 1