Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• YonikeVD
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 18-08-2021
Hoi,

Ik heb 2x8 GB G.Skill Trident Z RGB 3600MHz sticks. Als ik het licht verander met het moederbord programmatje of G.Skill RGB programmatje gaat het licht na ongeveer 5 seconden weer terug na default. Een fresh windows install werkte niet, ander moederbord maakte geen verschil en de programma's uninstallen ook niet. Ik heb een ASRock X470 Taichi. Weet iemand hoe je dit fixt? Heb het eens opgezoekt maar er is vrijwel niets te vinden erover.

Alvast bedankt

• 5pë©ïàál_Tèkén
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 10:44
Zijn er specifieke BIOS settings hiervoor bij je moederbord?

Team anti-scalp - wauw..

• ArranChace
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 31-08-2024
Nu heb ik andere Merken (Asus Aura + Crossair iCue) maar heb wel een beetje hetzelfde probleem gehad.

Bij mij was het probleem ieder geval dat ik in AURA een driver moest installeren van Crossair om zo direct hert RGB van het geheugen in AURA te kunnen besturen en visa versa het mainbord in iCUE van Crossair.

Nadeel is wel, bij opstarten komt geheugen pas als laatste in wanneer de driver pas is geladen bij me, en in Shutdown mode kan ik het geheugen ook niet aansturen (Mijn bord kan als ik daarvoor kies terwijl de PC uitstaat, de RGB/Oleds laten doorgaan)

Ik neem aan en dergelijk driver ook voor jou benodigt is, om de koppeling te maken tussen de twee merken software/hardware.

AMD Ryzen 9 3900x, ROG Crossair Formula VIII, 32GB/2x2TB SSD, Thermaltake M360 + Core P7

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17:42
Je geheugen staat nergens op de QVL dus het kan zijn dat het gewoon niet gaat werken.

Welke versie van de tool heb je geprobeerd? Ik zie dat de laatste versie 1.08 is.
https://www.gskill.com/do...-Family-(RGB,-Royal,-Neo)

Je kan nog proberen de laatste BIOS erop te zetten (als je die nog niet had) en daarna een CMOS reset.
Maar als dat niet werkt, dan ben ik bang dat of je modules defect zijn, maar meer logisch zou zijn dat ze gewoon niet gesupport worden door je moederbord.

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!