Vraag

• Eldijomo
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 21-10-2022
Na lange zoektochten bij zowel ING. nl als Google kom ik er niet uit en zoek hulp in mijn zoektocht bij jullie.

Buiten Apple en Samsung, zeg maar de dure grote jongens, ben ik op zoek naar welke wearables werken met ING contactloos betalen binnen een betaalbare prijsrange. Ik heb geen Apple centen dus ook geen ApplePay.

Er is al NFC-apparatuur a €10 voor bv een NFC ring tot €250 voor horloges met NFC die i.p. zouden kunnen werken door het NFC-chipje die er in zit.

Misschien moet ik zelfs zeggen, welk besturingssysteem, want na Apple en Ware OS zijn er steeds meer die beter en zuiniger werken. Kijk maar naar de Huawei Watch GT2 met een batterij tijd van 2 weken.

Tizen, Pebble, Qualcomm Toq, Samsung Galaxy Gear en Sony SmartWatch, Fitbit enz.

Ik heb nu een Xiaomi Mi A2 lite zonder NFC en zoek daar een mooi horloge bij met deze NFC optie die werkt bij ING.

[Voor 6% gewijzigd door Eldijomo op 15-02-2020 18:20]

Alle reacties

• MysticX
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Volgens mij is je enige optie een Garmin smartwatch. Daar kan je je creditcard aan koppelen.

AMD Ryzen 7 5700X/AMD 7900 XTX/H1 V2 2022 -  MBP 16 M1 Max/32GPU/64GB/8TB - Samsung Galaxy S23 Ultra 1TB -  iPad Pro 2021 12.9

• Eldijomo
MysticX schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 18:25:
Volgens mij is je enige optie een Garmin smartwatch. Daar kan je je creditcard aan koppelen.
Een creditcard optie is niet wat ik zoek.

• MysticX
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Eldijomo schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 18:27:
[...]

Een creditcard optie is niet wat ik zoek.
Dat snap ik, maar het is volgens mij helaas je enige optie. Op de ING pagina wordt er alleen geadverteerd met de Apple Watch als betaaloptie via een wearable.

Nog even verder gezocht en ik zie dat alleen de ABN, Rabo en ICS het betalen via een wearable ondersteunen.

[Voor 14% gewijzigd door MysticX op 15-02-2020 18:34]

AMD Ryzen 7 5700X/AMD 7900 XTX/H1 V2 2022 -  MBP 16 M1 Max/32GPU/64GB/8TB - Samsung Galaxy S23 Ultra 1TB -  iPad Pro 2021 12.9

• dec0de
  • Registratie: Oktober 2017
  • Niet online
Je kunt gewoon een rekening bij de ABN openen, of een andere bank die het wel ondersteund? Zorg gewoon dat daar 100 euro opstaat, en klaar is kees.

• Eldijomo
Antwoord van ING. 16-2-2020

Een hele goede vraag!
Betalen met Android wearables wordt momenteel niet ondersteund.

mvg
ING

• 49euro
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 03-02 18:02
Toevallig vorige week dezelfde vraag bij de helpdesk neergelegd. Ik vroeg of er nog ondersteuning gaat komen voor een wear OS app en/of Google Pay. Ze zijn voorlopig niets van plan- of willen er niets over loslaten. Ook op de gezichtsherkenning voor Pixel 4 telefoons willen ze niet ingaan.

• Eldijomo
Gek eigenlijk dat ING het project sinds 2015 amper nog aanraakt, terwijl 2020 toch wel het boostjaar is voor de wearables en contactloze registratie van diverse apparatuur.

• 49euro
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 03-02 18:02
Eldijomo schreef op zondag 16 februari 2020 @ 11:11:
Gek eigenlijk dat ING het project sinds 2015 amper nog aanraakt, terwijl 2020 toch wel het boostjaar is voor de wearables en contactloze registratie van diverse apparatuur.
Inderdaad, zeker omdat ze met hun app destijds redelijk vooruitstrevend waren. Al kan het ook zomaar zijn dat ze door alle dynamiek momenteel niet op de zaken vooruit willen lopen en vooraf aankondigen doen.

• LNDN
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 04-02 18:58
Het beste wat je kan doen is via een nieuwe banksoort als Revolut, N26 of i.d (als je een pas met Duitse BIN) een rekening en Maestro card neemt. (Mastercard werkt ook, maar is minder toegankelijk met betalen) Dan kan je op Android Wear met behulp van Permanent Proxy en een zelfgemaakte proxy server alsnog Google Pay gebruiken in heel Nederland. Het werkt dan zowel op mobiel als op je smartwatch.

• 23h23
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 27-01-2021
Helaas werkt de n26 mastercard niet via de workaround omdat de kaart in Nederland geregistreerd staat. Kwam ik helaas te laat achter. Heb nu een smartwatch met NFC waar je voorlopig geen ruk mee kan. Zonde dat een eens zo vooruitstrevend ING hier niets meer mee wilt. Contactloos betalen via mn telefoon al sinds dag 1 ingebruik en ik moet zeggen dat ik zelf mijn pas echt zelden tot nooit meer gebruik. De huidige android app doorontwikkelen voor wear os lijkt me niet heel complex!

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Enige bank die in NL werkt met Google Pay is Openbank met hun Maestro kaart, deze kan aan Google Pay gehangen worden omdat ze in NL Spaanse kaarten uitgeven en in Spanje is wel officieel Google Pay.

• bbstreams
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

bbstreams

& digital coco

en hoe werkt het dan bij betalingen waarbij een pincode vereist is?

ik heb geen zin om op een klein scherm te priegele met kleine pinocde cijfers, en ze hebben (nog )geen vingerprint of camera voortouch/faceid

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

bbstreams schreef op maandag 28 december 2020 @ 00:08:
en hoe werkt het dan bij betalingen waarbij een pincode vereist is?

ik heb geen zin om op een klein scherm te priegele met kleine pinocde cijfers, en ze hebben (nog )geen vingerprint of camera voortouch/faceid
Garmin heeft daar "polsdetectie" voor, pin/ww één keer invoeren en het wordt onthouden zolang ie je hartslag oppikt, doe je de smartwatch af dan moet je de pin/ww opnieuw invoeren.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• panne003
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 06-02 17:54
Ik zie dat jou bericht uit 2020 is. Deze maand maart 2022 ben ik aan het uitzoeken of ik met een wearable (smartwatch) met ING contactloos kan betalen. Helaas in 2 jaar tijd is er bij ING nog steeds geen voorruitgang geboekt om met een smartwatch met android, google pay of een andere provider te betalen met een ING bankrekeningnummer. Heel erg vreemd, heeft ING zich in de vingers gesneden en APPLE het alleenrecht gegeven met ING bankrekeningnummers?
Wellicht toch maar een andere bank zoeken die dit wel ondersteund.

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 13:49
panne003 schreef op maandag 28 maart 2022 @ 11:44:
Ik zie dat jou bericht uit 2020 is. Deze maand maart 2022 ben ik aan het uitzoeken of ik met een wearable (smartwatch) met ING contactloos kan betalen. Helaas in 2 jaar tijd is er bij ING nog steeds geen voorruitgang geboekt om met een smartwatch met android, google pay of een andere provider te betalen met een ING bankrekeningnummer. Heel erg vreemd, heeft ING zich in de vingers gesneden en APPLE het alleenrecht gegeven met ING bankrekeningnummers?
Wellicht toch maar een andere bank zoeken die dit wel ondersteund.
Google Pay app is pas sinds December vorig jaar beschikbaar. ( dus 4 / 5 maanden pas )
De dienst Google Pay is sinds eind 2020 beschikbaar in Nederland. 2 jaar is dus overdreven :)

ING heeft het op de planning staan. Grotere banken zijn eenmaal wat trager.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee