Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Laptop voor huis- tuin- en keukengebruik + GoPro editing

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Wat ga je met je laptop doen?
Voornamelijk zal het gebruik bestaan uit surfen en mailen, casual gebruik dus, maar ik wil ook graag iets doen met GoPro bewerkingen. Dit zullen lichte bewerkingen zijn, beetje knippen/plakken/muziekje.
De verwachting is dat ik vooral het GoPro eigen programma Quick zal gebruiken of als het handiger blijkt Windows Movie Maker.

Wat is je budget?
Tot €750, minder mag altijd.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Nee, incidenteel een keertje naar familie of vrienden, dat moet geen obstakel vormen.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Eigenlijk niet. As we speak typ ik dit op deze laptop: pricewatch: Acer Aspire V3-372-3521 (13.3" klopt niet, is 15.6") dus alles zal een vooruitgang zijn. Wat ik wel graag zie is een laptop met zo min mogelijk voorgeinstalleerde rotzooi, of een lieve tweaker wilt mij daar even mee helpen.
Resumé; ik zoek een fijne 15" laptop waarmee ik vlot kan surfen en mailen, maar waarop ik ook simpele videobewerking taken kan uitvoeren.

Wat ik zelf gevonden had;

https://www.coolblue.nl/p...pire-5-a515-54g-59cl.html
(sorry, kreeg deze niet tevoorschijn getoverd in de Pricewatch)

pricewatch: Asus VivoBook S15 S530FN-EJ090T

pricewatch: Acer Aspire 7 A715-74G-544W

De onderste heeft als enige een serieuze videokaart. Een pluspunt dus. Maar in hoeverre ga ik daar het effect cq voordeel van merken mbt mijn GoPro videobewerking plannen?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2020 17:52 ]

Alle reacties

• DeArmeStudent
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 03-05-2024
Bij videobewerking werkt een losse grafische kaart juist erg in je voordeel, vooral bij wat meer professionele programma's zoals adobe premiere cc, die ervan gebruik kunnen maken. Dus als je denkt toekomstplannen te hebben in videoberwerking, dan kan dit zeker veel tijd schelen.

[ Voor 5% gewijzigd door DeArmeStudent op 15-02-2020 20:07 ]

• menzorra
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 28-12-2022
Ik ben ook op zoek naar een laptop waar ik m'n gopro videos mee kan editen. Wellicht dat ik gebruik ga maken van een free edit programma zoals Hitfilm of davinci resolve. De software van GoPro is erg beperkt.

Qua specs ben ik nog zoekende waar ik op moet letten, het verschilt per site wat men aangeeft als minimum :?

De specs die ik denk nodig te hebben:
I7 (8gen of hoger)
12 gb ram (16 aanbevolen)
Dedicated video kaart (MX230 of hoger).

Klopt dit of kan je met deze video edit programmas ook met mindere specs?

De laptop die mij interessant leek:
pricewatch: Asus VivoBook S15 S512FL-BQ563T

Alvast bedankt voor jullie tips en aanbevelingen!

Verwijderd

Topicstarter
Persoonlijk denk ik met een i5 van de 8e generatie prima uit de voeten te kunnen.
8GB werkgeheugen en 256/512GB moet ook wel voldoen.
Alles gaat op de externe harde schijf.

Zoiets;

pricewatch: Lenovo ideapad S540-14IWL (81ND00D5MB)

• menzorra
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 28-12-2022
8GB werkgeheugen lijkt mij echt een minimum. Windows/browsen/youtube en je zit al op 7gb.
Met video editing gaat hij dan moeite krijgen imho. Werkgeheugen lijkt mij dan icm de processor, waar het meest van gevraagd wordt. Met Adobe wellicht ook de GPU.
Maar dit is mijn beeld. De i5 zou ook kunnen ook al weet ik niet of er impact is op de performance bij video edit.

Ben daarom benieuwd wat de ervaren tweakers hiervan zeggen. :) Wanneer je serieus met Adobe aan de slag gaat snap ik dat je ook een high end systeem nodig hebt. Voor de hobby editor betwijfel ik dat.