SFF-8611 (OCuLink) toevoegen als aansluitmogelijkheid?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ocf81
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Topicstarter
Op moederborden die interessant zijn voor de serverbouwers onder ons wordt steeds vaker SATA via andere formaten stekkers ontsloten, vaak gebundeld. Voorbeelden zijn OCuLink en mini-SAS HD aansluitingen. Op dit moment voer ik dan gewoon het totaal aantal aansluitingen dat gerealiseerd kan worden in bij SATA600, maar dat geeft eigenlijk een vertekend beeld.

Feitelijk is er in het geval van SFF-8643 geen sprake van SAS omdat de link daar geen ondersteuning voor heeft., maar dit is dus een omweg om de situatie recht te brijen. Het zou eigenlijk zoiets als 4x SATA600 via SFF-8643 of SFF-8643 (4xSATA600) moeten heten.

Voor SFF-8611 / OCuLink geldt hetzelfde als bij een M.2 comboslot die SATA en NVMe beschikbaar maken. Dit zou zoiets als SFF-8611 (4x SATA600 / PCI-e 3.0 4x) moeten heten.

Kunnen deze velden worden toegevoegd en kunnen jullie er dan voor zorgen dat de telling van het totale aantal SATA poorten toch klopt in de filters?

[edit] Ik zie nu dat de SFF-8643 niet in de titel staat, kan de titel worden aangepast naar: "SFF-8611 en SFF-8643-SATA toevoegen als aansluitmogelijkheid"?

[ Voor 17% gewijzigd door ocf81 op 15-02-2020 14:46 ]

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie plaveit de weg naar slavernij. Kies je eigen weg!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Glaanie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:57

Glaanie

Medewerker Product Content

All your spec are belong to us

@ocf81 Ik had jou vanmorgen gemaild dat ik er vanmiddag naar zou kijken, helaas nog niet aan toegekomen. Ik moet even kijken hoe ik het precies vorm wil gaan geven, welke varianten precies bestaan etc. Zodra dat duidelijk is, ga ik de juiste specs aanmaken. Ik probeer het in ieder geval deze week nog op te pakken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Topicstarter
@Glaanie Dank je dat je dit oppakt. Ik wil met dit topic vooral signaleren dat er bij de moederbordengebied in het server/workstation segment een trend is qua formfactor voor SATA aansluitingen en dat het niet zo goed past bij wat er bij het productformulier ingevuld kan worden.
Het is denk ik ook wel van belang omdat een SFF-8643 naar 4x SATA of een SFF-8611 naar 4x SATA kabel een stuk duurder is dan 4 losse SATA kabels en dat sommige mensen hier dan te laat achter gaan komen. Ik denk ook dat deze trend voor dit segment van de markt niet minder zal worden. Er zijn de laatste jaren steeds meer moederborden die een SAS aansluiting gebruiken om de SATA te ontsluiten en daar geen SAS controller achter hangen. (SFF-8611 is ook de stekker die voor SAS4 gebruikt wordt)

Als jullie vinden dat het beter zo gelaten kan worden kan ik daar ook wel mee leven, hoewel het ergens wel een beetje wringt met de realiteit. Wellicht kan het dan wel handig zijn om een SATA of opslag opmerkingen veld toe te voegen.

Persoonlijk heeft de in de OP gemaakte suggestie wel de voorkeur boven een opmerkingen veld, omdat het specifieker is.

[ Voor 21% gewijzigd door ocf81 op 17-02-2020 17:07 ]

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie plaveit de weg naar slavernij. Kies je eigen weg!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Topicstarter
@Glaanie Heb je al eens nagedacht over de implementatie? Ik ben wel benieuwd

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Glaanie

Glaanie

@ocf81 Nope, niet aan toegekomen, heb het wat druk momenteel. Plus aankomende verhuizing van het kantoor eind deze week/begin volgende week, dat helpt ook niet echt kwa tijd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Topicstarter
@Glaanie Heb je jouw bureau al een nieuw plekje gegeven?

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie

Glaanie

@ocf81 Ja, maar daar zit ik niet meer aan, omdat we allemaal thuiswerken ivm de coronacrisis. Wat in mijn geval (en ook voor vele collega's) betekent dat ik minder kan werken en er simpelweg niet meer aan toekom op korte termijn.
Pagina: 1