(Nieuwe overclocker) Is mijn overclock goed/veilig?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepeee
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 08:05
Beste Tweakers,

-Specs:
Geheugen: Crucial Ballistix Tactical
16 GB : 2 x 8 GB - DIMM 240-pins low profile - DDR3 - 1600 MHz / PC3-12800 - CL8 - 1.35
Cpu: Intel Core i5 4670K - 3.4 GHz
Moederbord: Gigabyte Z87X-D3H
Cpu koeling: Scythe Mugen 4 PCGH
Gpu: gtx 1060 6gb
Voeding: CoolerMaster V550 Semi-Modular

Ik ben nieuw in de wereld van overclocken maar ik denk dat het me gelukt is.
Graag zou ik willen weten of dit goed gelukt is en vooral of dit veilig is.
(ook even vermelden dat ik geen geld wil uitgeven, ik wil het doen met wat ik heb.)

Ik heb wat zitten proberen wat lukte en heb na een paar uur eindelijk een stabiele overclock gevonden.
Ik heb mijn i5-4670k @3,40GHz CPU overclocked naar 4,20GHz met een voltage van 1,265 V.

Ik heb een volledig uur een stresstest laten lopen met het programma 'CPU-Z' en dit was succesvol zonder problemen.
De temperaturen die hierbij te zien waren zijn 75 °C gemiddeld en met pieken tot 77 °C.

Nu is het 19 °C op deze kamer (winter) en vroeg ik me af of dit wel ok is als de kamer 32 °C wordt in de zomer?
Is het dan veilig?
En ziet dit eruit als een goede overclock?
Ook nog een laatste vraag, heeft het zin om nog te proberen het Voltage met 5 of 10 naar beneden te halen of zou ik het zo laten?
(nu 1265V en bij 1230V crashte het)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Ik zou gewoon even AIDA64 downloaden. Deze kan je 30 dagen in Trail gebruiken en hiermee kan je stabiliteit testen. CPU-Z kan je zelfs met een foute overclock nog stabiel laten zijn. AIDA64 daar in tegen laat je echt testen.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
Precies, of prime95

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepeee
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 08:05
Wim-Bart schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 18:39:
Ik zou gewoon even AIDA64 downloaden. Deze kan je 30 dagen in Trail gebruiken en hiermee kan je stabiliteit testen. CPU-Z kan je zelfs met een foute overclock nog stabiel laten zijn. AIDA64 daar in tegen laat je echt testen.
Ok dankjewel!
Ik ga AIDA64 downloaden!
Als de test en stabiliteit inorde is, zou je dan aanraden om het voltage nog te verlagen?