Hallow....ik zit hier met een probleem.. ik ben bezig met een pakert bell pctje waar ik het telefoon modempje(kaart)uit wil halen maar als ik dat gedaan heb heb ik geen geluid meer! ik wil hem er dus uit halen omdat ik denk dat hij er voor zorgt dat ik er geen kabel modem op kan installen....dat lukt wel maar als ik twee keer reboot dan krijg ik met dat terayon kabelmodem geen internet verbinding meer ! help me please!
die modem kan je er toch zoiezo uithalen 
mocht je telebankieren, de meeste hebben het ook op i-net. of werkt je kabelinternet niet zonder modem ?
mocht je telebankieren, de meeste hebben het ook op i-net. of werkt je kabelinternet niet zonder modem ?
Ja ik kan die modem kaart eruit halen maar dan werkt het geluid niet meer
en ik heb dus het idee dat die kaart er voor zorgt dat ik het usb kabelmodem er wel op krijg en ook werkend maar na 2 of 3 keer rebooten kan m'n browser ineens niet de gevraagde pagina meer vinden nix werkt er dan dus meer
en ik heb dus het idee dat die kaart er voor zorgt dat ik het usb kabelmodem er wel op krijg en ook werkend maar na 2 of 3 keer rebooten kan m'n browser ineens niet de gevraagde pagina meer vinden nix werkt er dan dus meer
Je kabelinternetkaart is toch gewoon een netwerkkaart bij jou of niet???
Die deed het bij mij niet samen met mijn modem, modem eruit een geen probleem meer. met de kabel kun je net zoveel op internet als met een modem, tja behalve rechtstreekse verbindingen met een ander, dat niet.
Die deed het bij mij niet samen met mijn modem, modem eruit een geen probleem meer. met de kabel kun je net zoveel op internet als met een modem, tja behalve rechtstreekse verbindingen met een ander, dat niet.
Wèh zedde gij??
Verwijderd
Enigste logische lijkt mij IRQ conflict of misschien moet je bij audio properties de modem op mute zetten misschien dat dat werkt. Su6 ermee
Verwijderd
Dat is niet helemaal zijn probleem hij bedoelt (volgens mij) als hij zijn gewone modem er uit haalt (dat wil hij omdat anders z'n kabel nie werkt) hij geen geluid meer heeft. Het geluid is dus zijn probleem (toch?).Op vrijdag 03 augustus 2001 17:14 schreef Havocnl het volgende:
Het kan inderdaad heel goed een irq-conflict zijn, je moet dan gewoon ff een paar kaarten gaan verhuizen qua pci-sloten, dan zou hij wel een goed combinatie met de rest moeten vinden.
edit:
Typo's
Typo's
Wèh zedde gij??
Ja klopt het is eigenlijk een soort usb netwerk kaart wat er bij dat terayon kabelmodem zit....ik had dus ook al het idee dat het standaard ingebouwde modem kaartje een conflict heeft met m'n terayon modem maar wat ik al zei, als ik dat standaard modem kaartje uninstall en uit de pc haal is na het heropstarten m'n geluid ook pleiteOp vrijdag 03 augustus 2001 17:14 schreef Havocnl het volgende:
Volgens mij zit de modem op je geluidskaart. Heb ik wel iniedergeval op mijn oude pakcard bell.
AhaaaaaaaaaaOp vrijdag 03 augustus 2001 17:33 schreef O.D.Smolik het volgende:
Volgens mij zit de modem op je geluidskaart. Heb ik wel iniedergeval op mijn oude pakcard bell.
een goedkope geluidskaartje kopen van een paar tientjes..ff installen en klaar..
Heb ik ook al gedaan...wat er dan dus gebeurt is dat het kabelmodem wel effies werkt maar als ik de pc 5a6 minuten uit zet dan werkt het gewoon niet meer...dan start ik dus m'n browser waarvan de startpagina gelijk opstart maar dan staat er dus page not found! ik krijg dus gewoon nergens geen verbinding meer mee, maar als ik dan weer alle modem software eraf gooi en alles weer opnieuw install werkt hij weer eventjes tot dat ik hem een minuut of 5 uit heb gezet dan werkt het niet meer,dat kan ik dan weer fixen door het ingebouwde telefoon modempje uit te vinken bij apparaten beheer dan werkt het weer effies......ik heb veel meegemaakt maar hier word ik echt gillend gek vanOp zaterdag 04 augustus 2001 00:38 schreef lupusv het volgende:
Je kan ook bij Apparaatbeheer je modem uitschakelen. Dus niet verwijderen, maar : "uitschakelen in dit hardwareprofiel"
Succes!
hoe gek word je ervan als je het internet niet op kan! bij m'n eigen pc heb ik dat soort onzin never nooit meegemaakt! ik heb dat zelfde modem als mijn nichtje, maar hier werkte het in no time!
je heb nu zeker wel geleerd dat je nooit een pietje bell pc moet kopen...
dit lijkt trouwens veel op het probleem dat ik vroeger had met m'n usb poorten. die vielen na een tijdje uit...
heeft het bord toevallig een via chipset?
dit lijkt trouwens veel op het probleem dat ik vroeger had met m'n usb poorten. die vielen na een tijdje uit...
Heh.. viavia chipset... ehhhh ik zou het niet weten(ik zit nu thius) het is zo'n celeron 700 modelletje met 2x usb achterop en 2xusb op de voorkant......maar wat je zegt van die uitvallende usb poorten zou natuurlijk ook best eens kunnen....Op zaterdag 04 augustus 2001 10:47 schreef weareborg het volgende:
je heb nu zeker wel geleerd dat je nooit een pietje bell pc moet kopen...
kijk eens bij apparaat beheer en dan bij usb controllers
Verwijderd
kweetnie of je hier nog naar kijkt maar hier is de oplossing:
in bios : integraded periferals (ofzo)
modem op disabled zetten (maar modem er zelf er inderdaad wel in laten zitten)
in bios : integraded periferals (ofzo)
modem op disabled zetten (maar modem er zelf er inderdaad wel in laten zitten)
Pagina: 1