Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyramiden
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 12-09 17:20
Is er een manier om binnen Windows 10 een aangepaste resolutie te selecteren zonder dat het beeld gecentreerd wordt?

Ik schrijf dit op Mijn Dell Latitude 5285 tablet. Deze tablets hebben een hardware probleem waar na verloop van tijd het touchscreen stopt met werken op de onderste twee centimeter van het scherm. Het scherm is al eens vervangen, maar naar verloop van tijd gaat dit weer stuk.

Een simpele oplossing hiervoor is het kiezen van een resolutie waarbij de onderste twee centimeter van het scherm niet gebruikt worden, zodat ik weer op de knoppen in de taakbalk kan drukken. Als ik binnen Windows een schermresolutie van 1920x1080 kies lukt dit al, maar helaas krijg je dan boven ook een zwarte balk.

Is er een manier om een resolutie van 1920x1180 te kiezen waarbij alleen de onderste 100 pixels zwart blijven en het beeld dus naar boven uitgelijnd wordt?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:37

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Taakbalk niet onderin 't scherm, maar bovenin zetten? Je weet dat je 'm kan verplaatsen, toch?

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyramiden
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 12-09 17:20
@Hero of Time , Ja klopt. Het probleem is alleen dat je soms ook knoppen uit andere programma's onderin beeld krijgt. Zoals bijvoorbeeld VLC of een andere mediaspeler.

Er zijn wat mensen die rare trucks met het vergrootglas doen, maar ben er nog niet precies uit hoe dat werkt. Anders moet ik er maar mee leven dat de bovenste 100 pixels het ook niet doen.