Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14:40

P_Tingen

omdat het KAN

Topicstarter
Ik heb een laptop waar ik een nieuwe ssd in heb gezet. Op die ssd stond al een ongeactiveerde Windows versie, maar dat is helaas een PRO en de laptop heeft een licentie voor de HOME versie.

Ik heb al geprobeerd te herinstalleren via de online installer maar toen kreeg ik uiteindelijk weer PRO. Nu heb ik een DVD gebrand, maar ik kan niet zien of dit een PRO of HOME versie is. Of is dat samen vanuit dezelfde ISO? Mijn iso heb ik hier vandaan:
https://www.microsoft.com/en-us/software-download/windows10

Ik heb de SSD al in de laptop en de HDD in een usb-sata cradle, dus als iemand een tip heeft hoe ik handig die HDD kan klonen naar de SSD hou ik me ook aanbevolen.

... en gaat over tot de orde van de dag

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Registratie: Juli 2015
  • Niet online
Correctie:

Na het downloaden van de ISO kan je kiezen voor welke versie je wil.

Of

Tijdens de installatie kan je kiezen tussen Windows 10 pro of home.

[ Voor 40% gewijzigd door Berlinetta op 15-02-2020 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

Topicstarter
Ik ben nu aan het herinstalleren maar nergens de vraag gezien helaas. Ik ben dus bang dat ik straks weer een PRO versie heb.

Als dat zo is, ga ik deze tip even proberen. Kennelijk kijkt de installatie naar de versie van windows die op het moment van installeren al op de laptop staat. Of ik ga van te voren de ssd formatteren, ik neem aan dat de installatie dan wél vraagt welke versie ik wil.

Maar goed, de laptop reutelt nog. En het is al niet zo'n snelle ....

[ Voor 68% gewijzigd door P_Tingen op 15-02-2020 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michielRB
  • Registratie: Juli 2019
  • Niet online

michielRB

Back 2 the Future

Home en PRO staan in dezelfde ISO. Mocht het de PRO zijn die je installeert, heb je wellicht wat aan deze tutorial:
YouTube: How to Downgrade Windows 10 Pro to Windows 10 Home Edition

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Om de een of andere reden heeft Microsoft besloten dat de Windows Setup automatisch de 'juiste' versie detecteert (meestal juist Home terwijl er een Pro licentie aanwezig is), dit kan je fixen door 'ei.cfg' op de setup USB te plaatsen. (een text file met als inhoud:)
[EditionID]
[Channel]
Retail
en dit bestandje in de 'Sources' folder op je USB stick met installer te kopieeren, even opletten dat je het opslaat als ei.cfg en niet ei.cfg.txt etc.
Daarna zou Windows je moeten vragen welke versie je wilt installeren.

Fixing things to the breaking point...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

Topicstarter
*O*

Pagina: 1