Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tamarow
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 15-08 11:23
Mijn vrouw heeft een Xiaomi Redmi 5plus, zo'n 2 jaar geleden nieuw gekocht bij Belsimpel . Nu blijkt (niet eerder gemerkt) dat de Cloud volledig vol was terwijl er maar weing foto's bijgekomen zijn recent. Nu ging ik op onderzoek uit en nu blijkt dat haar telefoon gebruik maakt van een ander Mi account dan dat als zij op de pc inlogt. Gevolg: de Cloud op de pc is leeg en op de telefoon vol. Erg lastig en dus wil ik het account van de telefoon er af gooien. Maar dat gaat dus niet zomaar omdat dit gekoppeld is aan de 06 nummer wat niet bekend is bij ons en ik dus ook niet kan inloggen want ik heb geen wachtwoord (verificatiecode gaat naar het onbekende telefoonnummer).
Mijn vraag is nu wat ik het beste kan doen. Is het Mi account volledig te verwijderen zonder wachtwoordcheck? Of moet zij maar leren leven met het niet gebruiken van de Miaccount? Ik heb inmiddels wel een nieuw Mi account op de pc aangemaakt maar die synchroniseert dus niet met de telefoon.
Wie weet raad? Alvast bedankt.
Kees.
...

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vj_slof
  • Registratie: Mei 2010
  • Nu online
Mijn god moet er niet aan denken alle data in de cloud van een of ander chinees bedrijf... Precies de reden dat je zulke chinese telefoons meteen moet ‘rooten’ en voorzien van de standaard Android i.p.v. voorgeinstalleerde zooi van de fabrikant te gebruiken. Zoek een manier om dat ding te rooten en begin helemaal opnieuw zonder chinese spionageinvloeden...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Heimdallr
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 10-09 22:23

Heimdallr

Asgard

vj_slof schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 10:07:
Mijn god moet er niet aan denken alle data in de cloud van een of ander chinees bedrijf... Precies de reden dat je zulke chinese telefoons meteen moet ‘rooten’ en voorzien van de standaard Android i.p.v. voorgeinstalleerde zooi van de fabrikant te gebruiken. Zoek een manier om dat ding te rooten en begin helemaal opnieuw zonder chinese spionageinvloeden...
Je kunt een Xiaomi telefoon zonder het syncen naar de Mi Cloud gebruiken. De opties wat je wel of niet wil syncen staan duidelijk in het menu vermeld. Daarvoor hoef je je telefoon niet te voorzien van een custom rom.

Zelf heb ik office365 home en Sync dus alles van mijn telefoon naar de cloud van Microsoft.

Lidet er om den mans vrede, som ingen vurder

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• banananas
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 06-07-2024
Ik zie niet in wat het verschil is tussen je data naar de mi cloud te sturen, of naar de google cloud of de apple cloud? Die vraagtekens die jij zet bij 'een of ander' chinese cloud, geldt net zo goed voor die andere cloud diensten hoor.

Maar, zoals hierboven gezegd. Je kunt precies selecteren wat je met je mi account wilt doen. Ik heb de mi cloud en elke synch dan ook uit staan namelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Nu online
Ik vraag me af of je nog wel een telefoon wilt gebruiken waarvan allerlei gegevens mogelijk worden gedeeld met een wildvreemde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tamarow
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 15-08 11:23
vj_slof schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 10:07:
Ik snap deze opmerking niet. Een Mi-account is net zo (on-)persoonlijk als een Google-account, Icloud account of wat voor "merk" je er ook maar aan wil koppelen.
hcQd schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 11:22:
Ik vraag me af of je nog wel een telefoon wilt gebruiken waarvan allerlei gegevens mogelijk worden gedeeld met een wildvreemde.
Ik denk dan dat je inderdaad de synchronisatie naar de MiCloud moet uitzetten als het account niet aan te passen is. En dat was dus precies mijn vraag als TS.
Ik zie nog geen oplossing.
Pagina: 1