Acties:
  • 0 Henk 'm!

• torretje2012
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 13:31
Ik heb een uitkering en werk hier naast. Eventueel overwerk, word uitgekeerd in vrije tijd. Dit is het hele jaar goed gegaan, totdat er perongeluk overuren zijn uitbetaald. Nu kost het mij 401euro bruto voor een teveel betaling van 2,16....

De werkgever erkent de fout, maar weet niet hoe ze de correctie moeten uitvoeren bij de belastingsdienst. Kent iemand de procedures, zodat ik die kan voorleggen aan een bedrijf met >40.000 werknemers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KabouterSuper
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Kan je een dag vakantie boeken met terugwerkende kracht, en deze van je salaris laten aftrekken?

When life gives you lemons, start a battery factory

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:26
Belasting betaal je per jaar. Als ze dit bedrag minder uitkeren in de volgende maand dan is het toch gecorrigeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• torretje2012
jongetje schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 08:40:
Belasting betaal je per jaar. Als ze dit bedrag minder uitkeren in de volgende maand dan is het toch gecorrigeerd?
De belastingsdienst geeft dit door aan het uwv, welke mijn uitkering omlaag zet met 401euro. Dit word per maand bekeken en niet per jaar.
KabouterSuper schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 08:39:
Kan je een dag vakantie boeken met terugwerkende kracht, en deze van je salaris laten aftrekken?
Ze weten niet hoe ze een oude loonstrook moeten aanpassen/corrigeren, vandaar dit topic.

[ Voor 29% gewijzigd door torretje2012 op 15-02-2020 08:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Je werkgever moet even een suppletie indienen bij de belastingdienst mbt loonbelasting.

https://www.belastingdien...aangiften_corrigeren.html

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aljooge
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 22:09
Waarom wordt je uitkering met 401 euro omlaag gezet als je 2,16 meer verdient?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• torretje2012
Breezers schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 08:44:
Je werkgever moet even een suppletie indienen bij de belastingdienst mbt loonbelasting.

https://www.belastingdien...aangiften_corrigeren.html
Top, ik ga kijken of ze hier wat mee kunnen.
aljooge schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 08:45:
Ik zit 2,16 boven de limiet, hierdoor ga je een schaal omlaag. Vind het ook nogal een stevig bedrag, maar zo zijn de regels nou eenmaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-09 20:01

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

aljooge schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 08:45:
Dit kan heel goed, hetzelfde met toeslagen.. er is zelfs een heel topic over.

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aljooge
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 22:09
Falcon schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 09:12:
[...]

Dit kan heel goed, hetzelfde met toeslagen.. er is zelfs een heel topic over.
Sinds dit jaar gaan de toeslagen geleidelijk naar nul in plaats van in 1x bij elke euro te veel. Daarom heeft het voor sommigen dit jaar zin om opnieuw toeslagen aan te vragen.

[ Voor 11% gewijzigd door aljooge op 15-02-2020 09:33 ]

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
torretje2012 schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 08:33:
zodat ik die kan voorleggen aan een bedrijf met >40.000 werknemers?
Dat is echt een "dafuq" momentje. Op het moment dat jij, als werknemer met andere expertise dan salariszaken, dit duidelijk moet gaan maken aan mensen die dagelijks bezig zijn met salarissen etc. gaat het wel de verkeerde kant op. Ik zou ze simpelweg de opdracht geven om dit uit te zoeken en op te lossen. Vervolgens kom je eind volgende week weer op die afdeling op de koffie om eens te informeren hoe ze het opgelost hebben. Ook zij kunnen prima bellen met de belastingtelefoon, een accountant inschakelen of weet ik veel wat voor instantie benaderen om het recht te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Laatst online: 18-09 20:01

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

aljooge schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 09:31:
[...]

Sinds dit jaar gaan de toeslagen geleidelijk naar nul in plaats van in 1x bij elke euro te veel. Daarom heeft het voor sommigen dit jaar zin om opnieuw toeslagen aan te vragen.
Dat wist ik niet, dank je wel. Wij zitten hier ook vaak op de grens voor kind gebonden budget.

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Nu online
sypie schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 09:42:
[...]

Dat is echt een "dafuq" momentje. Op het moment dat jij, als werknemer met andere expertise dan salariszaken, dit duidelijk moet gaan maken aan mensen die dagelijks bezig zijn met salarissen etc. gaat het wel de verkeerde kant op. Ik zou ze simpelweg de opdracht geven om dit uit te zoeken en op te lossen. Vervolgens kom je eind volgende week weer op die afdeling op de koffie om eens te informeren hoe ze het opgelost hebben. Ook zij kunnen prima bellen met de belastingtelefoon, een accountant inschakelen of weet ik veel wat voor instantie benaderen om het recht te zetten.
Je moet je niet teveel voorstellen van HRM bij grote bedrijven, die zitten er meer voor het proces en de 99%-gevallen, dan voor uitzonderingen (zoals mensen die naast hun uitkering werken en per ongeluk overuren uitbetaald krijgen). En wat waarschijnlijk ook meespeelt, is dat ze willen voorkomen dat hier beleid uit rolt als ze bij de rest een keer een foutje maken, ze willen dan simpelweg kunnen zeggen dat ze per ongeluk uitbetaald hebben maar het niet terug gaan draaien. Als torretje dan bij de koffieautomaat verteld dat het bij hem wel is teruggedraaid, moeten ze bij HRM opeens aan de bak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Transportman schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 11:20:
[...]

Je moet je niet teveel voorstellen van HRM bij grote bedrijven, die zitten er meer voor het proces en de 99%-gevallen, dan voor uitzonderingen (zoals mensen die naast hun uitkering werken en per ongeluk overuren uitbetaald krijgen). En wat waarschijnlijk ook meespeelt, is dat ze willen voorkomen dat hier beleid uit rolt als ze bij de rest een keer een foutje maken, ze willen dan simpelweg kunnen zeggen dat ze per ongeluk uitbetaald hebben maar het niet terug gaan draaien. Als torretje dan bij de koffieautomaat verteld dat het bij hem wel is teruggedraaid, moeten ze bij HRM opeens aan de bak.
En daarom moet TS op z'n strepen gaan staan, als ie dan nogsteeds onwil terug krijgt is het verstandig om z'n leidinggevende de druk op te laten voeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19-09 16:52
2.16 teveel uitbetaald uit 401 bruto aan overuren? Dat behoeft uitleg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A4-tje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 19-09 21:08
Een bedrijf met 40k werknemers die dit niet weet???
Volgens mij moet de salarisafdeling dit gewoon uitzoeken, eventueel met afdeling personeel erbij en jou snel een terugkoppeling geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Een bedrijf met zoveel medewerkers hebben minimaal 1 salaris administrateur voor degelijke zaken. Als die het niet weet...

Daarnaast moet je misschien wat gaan inleveren maar groei je nooit verder in salaris omdat je onder een grens wilt blijven. Hoe mooi zou het zijn als je (ruim) boven de grens uit gaat komen en niet meer van toeslagen afhankelijk bent maar gewoon zelf genoeg verdient.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Is de vraag niet waarom je een uitkering hebt als je meer kunt werken?

Misschien in het vervolg minder op het randje bijwerken of gewoon meer werken?

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Reinier
  • Laatst online: 19:16

Reinier

\o/

Marzman schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 12:26:

Nee dat is de vraag niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Dan blijft mijn advies minder op het randje bijwerken of gewoon normaal werken.

Ik kan ook 6000 euro bijbeunen zonder belastinggevolgen, ik denk dat ik bij 5000 stop. 2 euro erover, dat is gewoon op het randje balanceren.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Laatst online: 19:16

Reinier

\o/

Ik snap je punt, maar werkgever had die overuren gewoon niet moeten betalen.

Maar elke salarisadministratie kan toch een correctie doorvoeren en een nieuwe strook maken? Dat zit in elk serieuze HRM-pakket.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-09 15:19
Jongens hij zit niet 2 euro onder de grens, hij zit door een betaling 2 euro over de grens. Kan 3 euro zijn maar ook 3 miljoen (wel beetje onwaarschijnlijk), ook totaal irrelevant voor zijn vraag.

Een goede boekhouder of accountant kan dit gewoon in een half uurtje recht zetten dus toch even weer gaan praten met de juiste afdeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 20:17
Marzman schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 12:26:

Ik denk dat dat dus een beetje de truc is in deze.
TS zal wel voldoende uren maken, maar de werkgever betaald minder dan gebruikelijk per uur, wat dan weer wordt aangevuld met de uitkering.
Maar verdien je dan toch meer dan boven een bepaalde drempel, dan krijg je een heel stuk minder uitkering.
Je kunt dit probleem toch echt niet bij TS neerleggen met de slogan " jammer maar had je maar harder moeten werken "
Dit is iets wat de werkgever zou moeten oplossen.

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Marzman schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 12:30:
[...]
Ik kan ook 6000 euro bijbeunen zonder belastinggevolgen, ik denk dat ik bij 5000 stop. 2 euro erover, dat is gewoon op het randje balanceren.
Het is wat offtopic, maar hoe zou je 6000 euro bijbeunen zonder belasting gevolgen?

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Woy schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 13:38:
[...]

Het is wat offtopic, maar hoe zou je 6000 euro bijbeunen zonder belasting gevolgen?
https://www.samenlevingso...opinie_vrijetijdswerk.pdf

Maar ga je er 2 euro overheen dan moet je belasting betalen, je als zelfstandige registreren, je verzekeren etc.

[ Voor 16% gewijzigd door Marzman op 15-02-2020 13:48 ]

/▌

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Helixes
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22:01
torretje2012 schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 08:33:
Ik heb een uitkering en werk hier naast. Eventueel overwerk, word uitgekeerd in vrije tijd. Dit is het hele jaar goed gegaan, totdat er perongeluk overuren zijn uitbetaald. Nu kost het mij 401euro bruto voor een teveel betaling van 2,16....
Dus... je valt nu in andere schaal?Van het bedrijf waar je voor werkt? Of juist van de belastingdienst? Ik geloof dat niemand nog echt de vinger heeft weten te leggen op deze berekening. Zou je ons toch iets meer inzicht hierin kunnen geven?
De werkgever erkent de fout, maar weet niet hoe ze de correctie moeten uitvoeren bij de belastingsdienst. Kent iemand de procedures, zodat ik die kan voorleggen aan een bedrijf met >40.000 werknemers?
Ieder bedrijf heeft zn eigen procedures, dus daar is geen eenduidig antwoord op. Er is wel een risico dat bedrijven met veel werknemers een bureaucratische laag opbouwen die voor lastige vragen soms ondoordringbaar lijkt.

Hier zijn wat tips:

- Betrek je manager. Geef hem aan wat er gebeurd is, en verzoek om een oplossing;
- Probeer contact te leggen met je HR Business Partner. Zij zijn de ultimieme navigatietool binnen het HR landschap;
- Klim in de pen en schrijf een brief. Echt, het klinkt stom, maar brieven worden veel serieuzer genomen dan emails of telefoontjes.

In ieder geval is er sprake van schade. Ik kan me voorstellen dat je graag een oplossing ziet, maar begrijp dat die niet per se hoeft te bestaan uit het administratief rechtzetten van de situatie. Alternatief zou je ook kunnen vragen om directe vergoeding van de schade, bijvoorbeeld. Ik vermoed namelijk dat dat veel eenvoudiger (en zelfs goedkoer) is voor je werkgever.

Anyway. Veel succes!

License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:55

Blokker_1999

Full steam ahead

A4-tje schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 12:21:
Een bedrijf met 40k werknemers die dit niet weet???
Volgens mij moet de salarisafdeling dit gewoon uitzoeken, eventueel met afdeling personeel erbij en jou snel een terugkoppeling geven.
Men kan niet alles weten. De meeste fouten kunnen gewoon rechtgezet worden op de volgende loonstrook en aangezien dat dat de eenvoudigste oplossing is, is dat ook wat er gewoonlijk gedaan wordt.. In dit geval kan dat niet en moet men dus gaan uitzoeken hoe de fout is recht te zetten. De loonstrook gewoon even corrigeren kan nog, maar dan moet dat ook aan de juiste diensten bij de belastingdienst gemeld worden die het dan ook weer correct doorgeven zodat TS zijn geld alsnog kan krijgen. Dat lijkt me geen standaard procedure te zijn die ze in een onderneming in het draaiboek hebben staan.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Marzman schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 13:41:
[...]

https://www.samenlevingso...opinie_vrijetijdswerk.pdf

Maar ga je er 2 euro overheen dan moet je belasting betalen, je als zelfstandige registreren, je verzekeren etc.
Ah, België, ik dacht al, komt mij voor de Nederlandse belasting niet bekend voor, buiten de heffingskorting die niet zo'n klif kent.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit probleem komt mij redelijk bekend voor: ik mag ook jaarlijks terugbetalen aan het UWV, omdat ik teveel verdiend hebt. In mijn geval is dat onvermijdelijk, omdat ik een winstuitkering aan het einde van het jaar krijg. Shit happens: zo zijn de regels nou eenmaal en eigenlijk is het ook wel eerlijker zo.

Wat betreft overuren: daar heb ik gewoon goede afspraken over, die maak ik gewoon niet. En als dan krijg ik daarvoor in ruil een dag vrij. Het betekend echter ook dat ik niet moeilijk doe over 15 minuutjes langer werken. Opschrijven heeft geen zin, omdat ik anders teveel verlofuren heb en uitbetaling is nadelig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rmh1960
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 26-10-2024
Soms vraag ik me af of wij in onze generatie (praat ik over jaren 80) de enige zijn die procenten gehad hebben op school. Belastingdienst is te dom op met opschaling te werke zodat deze vreemde gedragingen ontstaan. 0.01 Euro ecnt boven een grens betekent dan gewoon een toeslag van 400 euro . Vreemde werknemers bij de belastingdienst . Zijn echt geen personen met gevoel. En ga nu niet vertellen dat dit nu eenmaal regels zijn. We zijn allemaal mensen met gevoel dacht ik en met redelijk verstand en geen ROBOTS zoals bij deze dienst werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:23
rmh1960 schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 15:12:
....Belastingdienst is te dom....
Voor zover ik weet is de belastingdienst de uitvoerende instantie. D.w.z. dat zij de regels ook niet maken.
Dat was in de jaren tachtig ook al zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rmh1960
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 26-10-2024
Dan weet je hoe lang het al mis is bij deze dienst . Regels zijn er om te veranderen als deze zulke onzinnige uitkomstem veroorzaakt. In de jaren tachtig zijn de computers in opkomst geraakt maar dat betekent niet dat je als mens als ook een robot moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roches
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 17-09 17:31
Niet alleen de belastingdienst hoor, het UWV heeft hier ook last van, en denk maar niet dat de werknemers van het UWV er blij mee zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

rmh1960 schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 15:33:
Dan weet je hoe lang het al mis is bij deze dienst . Regels zijn er om te veranderen als deze zulke onzinnige uitkomstem veroorzaakt. In de jaren tachtig zijn de computers in opkomst geraakt maar dat betekent niet dat je als mens als ook een robot moet worden.
Hij heeft wel een punt. Als je gewoon met percentages werkt (computers kunnen dat ook) ipv met harde limieten en dan alles of niks dan is het hele probleem opgelost en zullen mensen ook makkelijker wat meer werken en wat meer belasting betalen (ipv liever niet betalen en soms per ongeluk betalen).

Hetzelfde met huursubsidies en dergelijke. Ik ken alleenstaande moeders in de bijstand die niet willen werken omdat ze er niks mee opschieten. Dat is niet de juiste instelling, maar wel begrijpelijk dat ze zo denken. Niemand wil werken zonder er wat mee op te schieten en je wil er zeker niet op in moeten leveren. Alleen zal dan het verschil tussen een uitkering en het minimumloon ook wat groter moeten worden.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A4-tje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 19-09 21:08
Blokker_1999 schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 13:44:
[...]

Men kan niet alles weten. De meeste fouten kunnen gewoon rechtgezet worden op de volgende loonstrook en aangezien dat dat de eenvoudigste oplossing is, is dat ook wat er gewoonlijk gedaan wordt.. In dit geval kan dat niet en moet men dus gaan uitzoeken hoe de fout is recht te zetten. De loonstrook gewoon even corrigeren kan nog, maar dan moet dat ook aan de juiste diensten bij de belastingdienst gemeld worden die het dan ook weer correct doorgeven zodat TS zijn geld alsnog kan krijgen. Dat lijkt me geen standaard procedure te zijn die ze in een onderneming in het draaiboek hebben staan.
Ik zeg ook niet dat ze het weten. Wel dat je van een organisatie met meer dan 40.000 werknemers mag verwachten dat ze het voor je uitzoeken om het recht te trekken. Niet dat ze met een (in mijn ogen) slap excuus komen dat ze niet weten hoe het moet en daarmee de kous af lijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 18:30
Volgens mij is het niet mogelijk om dit met terugwerkende kracht aan te passen. Wel kan werkgever de eerstvolgende maand een correctiestrook bijvoegen voor deze maand zodat jij die weer door kan geven aan UWV (of welke instantie dan ook) en ze het teveel ingehouden bedrag weer retour kunnen storten.

Zucht...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• torretje2012
t_captain schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 12:08:
2.16 teveel uitbetaald uit 401 bruto aan overuren? Dat behoeft uitleg.
Dat behoeft alleen een cursus lezen ;) 2,16 te veel uitbetaald waarna uitkering omlaag gaat met 401. Uren zijn ten onrechte uitbetaald, wat ze ook erkennen.
Verwijderd schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 13:51:
Dit probleem komt mij redelijk bekend voor: ik mag ook jaarlijks terugbetalen aan het UWV, omdat ik teveel verdiend hebt. In mijn geval is dat onvermijdelijk, omdat ik een winstuitkering aan het einde van het jaar krijg. Shit happens: zo zijn de regels nou eenmaal en eigenlijk is het ook wel eerlijker zo.

Wat betreft overuren: daar heb ik gewoon goede afspraken over, die maak ik gewoon niet. En als dan krijg ik daarvoor in ruil een dag vrij. Het betekend echter ook dat ik niet moeilijk doe over 15 minuutjes langer werken. Opschrijven heeft geen zin, omdat ik anders teveel verlofuren heb en uitbetaling is nadelig.
Ik krijg deze uren die ik te veel werk normaal ook in vrije tijd. Hier zijn ook afspraken overgemaakt.
Helixes schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 13:42:
[...]

Dus... je valt nu in andere schaal?Van het bedrijf waar je voor werkt? Of juist van de belastingdienst? Ik geloof dat niemand nog echt de vinger heeft weten te leggen op deze berekening. Zou je ons toch iets meer inzicht hierin kunnen geven?

[...]

Ieder bedrijf heeft zn eigen procedures, dus daar is geen eenduidig antwoord op. Er is wel een risico dat bedrijven met veel werknemers een bureaucratische laag opbouwen die voor lastige vragen soms ondoordringbaar lijkt.

Hier zijn wat tips:

- Betrek je manager. Geef hem aan wat er gebeurd is, en verzoek om een oplossing;
- Probeer contact te leggen met je HR Business Partner. Zij zijn de ultimieme navigatietool binnen het HR landschap;
- Klim in de pen en schrijf een brief. Echt, het klinkt stom, maar brieven worden veel serieuzer genomen dan emails of telefoontjes.

In ieder geval is er sprake van schade. Ik kan me voorstellen dat je graag een oplossing ziet, maar begrijp dat die niet per se hoeft te bestaan uit het administratief rechtzetten van de situatie. Alternatief zou je ook kunnen vragen om directe vergoeding van de schade, bijvoorbeeld. Ik vermoed namelijk dat dat veel eenvoudiger (en zelfs goedkoer) is voor je werkgever.

Anyway. Veel succes!
HR heb ik gelijk gebelt, deze wijst mij naar de planning toe, de planning weer naar de teamleider. Teamleider vind het weer een HR zaak en was het circletje rond. Als ze de 'schade' rechtstreeks vergoeden ziet het uwv het weer als inkomen en ga ik nog een schaal omlaag. Gelukkig is de procedure tot aanpassen loonstrook op pagina 1 al gepost en ga ik hier maandag gelijk achter aan.

[ Voor 97% gewijzigd door torretje2012 op 15-02-2020 16:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

rmh1960 schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 15:33:
Zoals hierboven al aangehaald, de belastingdienst is een uitvoeringsinstantie. Die zitten daar niet de regels te bedenken, ze voeren de wet uit en niets anders. Je moet bij de tweede kamer en de minister en de staatssecretaris van financiën zijn.

Dit is staatsinrichting 101.

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MijnAccount
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 14-01 10:35
Dat is niet het doel van dit topic en deze post voegt derhalve 0 toe

[ Voor 70% gewijzigd door Outerspace op 15-02-2020 22:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
Dat slaat nergens op, gaat er nu om dat er een bedrag op zijn loonstrook staat wat hij nooit heeft gehad maar nu consequenties heeft voor zijn uitkering/ toeslag.

[ Voor 12% gewijzigd door Outerspace op 15-02-2020 22:25 . Reden: Quote aangepast ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lang geleden is bij mij een keer per ongeluk, ik was net weg bij dat bedrijf, een maand teveel uitbetaald. Uiteraard fout van dat bedrijf. Zij vroegen of ik het terug wilde storten.
Uiteraard gezegd alleen als ik een correctie loonstrook krijg, ik ga niet dik belasting betalen voor jullie fouten.

Je gelooft niet hoe snel dit geregeld was.

Vergeet niet dat 99% v.d. bedrijven de salaris afhandeling heeft uitbesteed, en die salarisverwerkers kunnen prima een loonstrook herstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

torretje2012 schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 16:24:
[...]

HR heb ik gelijk gebelt, deze wijst mij naar de planning toe, de planning weer naar de teamleider. Teamleider vind het weer een HR zaak en was het circletje rond. Als ze de 'schade' rechtstreeks vergoeden ziet het uwv het weer als inkomen en ga ik nog een schaal omlaag. Gelukkig is de procedure tot aanpassen loonstrook op pagina 1 al gepost en ga ik hier maandag gelijk achter aan.
Het moet ook gewoon kunnen. Mijn bedrijf geeft elke maand standaard een correctie omdat ze altijd rond de 28e uitbetalen van de lopende maand (en dan kun je niet alle overuren er in verwerken omdat die nog niet eens gemaakt zijn, ik snap zelf niet waarom ze niet gewoon een week later betalen maar dat zal zo afgesproken zijn met de vakbond).

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Nu online
Marzman schreef op zondag 16 februari 2020 @ 07:04:
[...]

Het moet ook gewoon kunnen. Mijn bedrijf geeft elke maand standaard een correctie omdat ze altijd rond de 28e uitbetalen van de lopende maand (en dan kun je niet alle overuren er in verwerken omdat die nog niet eens gemaakt zijn, ik snap zelf niet waarom ze niet gewoon een week later betalen maar dat zal zo afgesproken zijn met de vakbond).
Omdat de meeste (grote) vaste lasten op de eerste werkdag van de maand afgeschreven worden en heel veel mensen hun salaris daarvoor willen hebben in plaats van daarna.
Pagina: 1