torretje2012 schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 08:33:
Ik heb een uitkering en werk hier naast. Eventueel overwerk, word uitgekeerd in vrije tijd. Dit is het hele jaar goed gegaan, totdat er perongeluk overuren zijn uitbetaald. Nu kost het mij 401euro bruto voor een teveel betaling van 2,16....
Dus... je valt nu in andere schaal?Van het bedrijf waar je voor werkt? Of juist van de belastingdienst? Ik geloof dat niemand nog echt de vinger heeft weten te leggen op deze berekening. Zou je ons toch iets meer inzicht hierin kunnen geven?
De werkgever erkent de fout, maar weet niet hoe ze de correctie moeten uitvoeren bij de belastingsdienst. Kent iemand de procedures, zodat ik die kan voorleggen aan een bedrijf met >40.000 werknemers?
Ieder bedrijf heeft zn eigen procedures, dus daar is geen eenduidig antwoord op. Er is wel een risico dat bedrijven met veel werknemers een bureaucratische laag opbouwen die voor lastige vragen soms ondoordringbaar lijkt.
Hier zijn wat tips:
- Betrek je manager. Geef hem aan wat er gebeurd is, en verzoek om een oplossing;
- Probeer contact te leggen met je HR Business Partner. Zij zijn de ultimieme navigatietool binnen het HR landschap;
- Klim in de pen en schrijf een brief. Echt, het klinkt stom, maar brieven worden veel serieuzer genomen dan emails of telefoontjes.
In ieder geval is er sprake van
schade. Ik kan me voorstellen dat je graag een oplossing ziet, maar begrijp dat die niet per se hoeft te bestaan uit het administratief rechtzetten van de situatie. Alternatief zou je ook kunnen vragen om directe vergoeding van de schade, bijvoorbeeld. Ik vermoed namelijk dat dat veel eenvoudiger (en zelfs goedkoer) is voor je werkgever.
Anyway. Veel succes!
License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000