Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IndigoX
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09:34
Mijn vraag
Hallo,

Sinds recent heb ik een zeer irritant probleem met mijn mobiele telefoon in de wagen.
Zoals steeds wordt de connectie tussen telefoon en wagen opgestart bij het starten, en kan ik ook telefoons ontvangen adhv het infotainment systeem.
Initieel gaat dit goed, en hoor ik de persoon zoals verwacht door de speakers. Echter, na enige tijd (echt random, soms om de 2 minuten soms om de 20 minuten) stopt het geluid (en ook microfoon) door het infotainment systeem. De persoon hoort mij nu nog enkel door de microfoon van de telefoon (die in het middencompartiment ligt), en ik ook de persoon zeer vaag (door de speaker van de telefoon)
Het scherm van de wagen geeft wel nog steeds "verbonden" aan, en toont ook dat ik in gesprek ben.
Het scherm van de S7 toont ook nog steeds in gesprek en verbonden via Bluetooth.
Als ik dan de Bluetooth verbinding verbreekt en opnieuw aanzet (terwijl in call), hoor ik de persoon wel opnieuw probleemloos.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Samsung S7
Volkswagen Discover Pro infotainment system

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Dit is zeker een nieuw probleem.
Het is me onduidelijk of dit komt door een telefoonupdate, of third party app.
Ik denk aan Waze (die geluid probeert door te sturen, hoewel notifications uit staan), Android notifications die binnenlopen (in de taskbar met een geluidje) of de Fitbit Versa die probeert te syncen via Bluetooth. Maar ik kan er kop noch staart aan maken waar het aan ligt, of hoe dit te troubleshooten.
Ik heb de BT connectie reeds opnieuw ingesteld tussen telefoon & wagen. Dr. Google heeft ook nog niet veel opgeleverd.

Hoe zouden jullie dit aanpakken, om uit te vinden wat het probleem is?