Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[Catalina] Sync specifieke Folders iCloud Drive

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Donstil
  • Registratie: maart 2006
  • Nu online

Donstil

Grab them by the 🐈.

Topicstarter
Mijn huidige cloud drive groeit uit zijn ruimte en daarom ben ik aan het kijken naar andere opties.
Een van die opties lijkt ook iCloud Drive en dat heeft stiekem zelfs mijn voorkeur, “alles” bij elkaar enz.

Het selecteren van folders welke in sync blijven met de cloud is voor mij echter een must, iets wat macOS standaard (nog steeds?) niet lijkt te ondersteunen?

Ik wil dus meerdere folders op mijn Macs in sync houden met iCloud Drive maar daarvoor niet documenten en desktop gebruiken.

Iemand daarvoor toevallig een goeie tip? terminal hack, applicatie, tooltje van github, alles is welkom :)

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Alle reacties

• 4POX
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 13:27

4POX

Everybody is wired

Ik heb even lopen denken hoe wij dit zelf kunnen bouwen.

Misschien is het mogelijk om een tool te bouwen die regelmatig files opent in een bepaalde map. Het osx algoritme zal die files dan proberen op de schijf te houden.

Ik moet wel bekennen dat het algoritme zo stom is als het achtereind van een koe. Ik heb wel eens bestanden geedit op mijn desktop die een paar uur laten al verwijderd waren. Moest eerst wachten tot die uit de cloud kwamen. Uit frustratie maar een grotere SSD gekocht.

AKA Rinkel weblog

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True