Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Smart Grid Ready warmtepomp aansturen met thuis-controller

Pagina: 1
Acties:

• MWDKing
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22:40
Moderne warmtepompen kunnen gebaseerd op ontvangen signalen op een klemmenstroken inschakelen, uitschakelen of juist oververwarmen. "Smart Grid Ready" noemen ze dat heel hip.

Ik zou bijvoorbeeld als ik de inductiekookplaat wil gaan gebruiken, de warmtepomp even uitschakelen.

Wat ik niet kan vinden zijn producten die die aansturen kunnen doen in huis. Liever ga ik niet zelf knutselen. Heeft iemand ervaring met dergelijke producten?

• MWDKing
Inmiddels heb ik een iets betere term gevonden. Het gaat om 'loadbalancing'.

@Admin :kan misschien de titel worden aamgepast.

Sommige laders van EV's zijn gekoppeld aan stroommeters in de groepenkast en kunnen zo bepalen hoe veel stroom ze nog kunnen trekken voordat de hoofdzekering smelt.

Eigenlijk zoek ik hetzelfde, maar dan ook voor de warmtepomp. Alleen als je losse regelingen voor de WP en EV maakt o.b.v. dezelfde gemeten stroom, dan zitten ze elkaar in de weg en krijg je wss een heel snel aan-uit schakelgedrag.

Mogelijk toch maar zelf met Domoticz aan de slag.

• Bl4ckviper
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06-08 00:09

Bl4ckviper

BlaBlaBla

Maxem kan dat toch? Of is die stiekem ook alleen voor ev?

Be fast .... Be furious....

• MWDKing
Goede tip! Maxem kan zo te zien wel meerdere verbruikers meten, maar alleen EV aansturen.
Zappi is bijvoorbeeld ook zoiets.

[ Voor 16% gewijzigd door MWDKing op 16-02-2020 09:53 . Reden: Toevoeging Zappi ]

• Band88
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 02-10-2020
Heb laatst een laadpaal aangesloten voor de elektrische auto. Hierbij zat een Smart charging systeem van "Smappee" https://www.smappee.com/nl/
Deze staat verbonden met de laadpaal, de zonnepanelen en meet de import/export het net.
Hiermee kun je aangeven dat je bij het opladen van de auto enkel zonne-energie wilt gebruiken wanneer dat mogelijk is, maar wel kan aangeven dat hij bv. s ochtends om 7.00 uur een minimaal vermogen moet hebben geladen om te kunnen rijden. Tevens stel je ook in wat de capaciteit van je hoofdzekeringen is zodat hij ook niet teveel stroom trekt en je hoofdzekeringen er uit laat vliegen. hij regelt dus automatisch het laadvermogen terug wanneer je bv. elektrisch gaat koken. Dit systeem is ook uit te breiden met schakel contacten die je kunt instellen.
Hierbij kun je aangeven dat je een contact laat schakelen wanneer er een bepaalde tijd stoom over is.
Verder heb ik me nog niet verdiept in het systeem. maar het is een smart energie control systeem.