Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Ryzen 3600 Moederbord keuze

Pagina: 1
Acties:

• serge375
  • Registratie: februari 2015
  • Laatst online: 01-04 16:06
Ik zoek een?
Een goed moederbord voor een Ryzen 3600, compatible met Crucial Ballistix Sport LT BLS2K8G4D32AESCK (WIT) welke ik zojuist heb besteld. Ik had zelf de MSI B450-A Pro Max in gedachten, omdat de grotere BIOS-chip handig is voor Ryzen 3000 en later en ik vind het belangrijk dat de VRM voldoende is voor de Ryzen 3600. Mijn wensen voor een moederbord zijn minstens b450 chip, M.2, 4 Geheugensloten.

Tevens heb ik nog de vraag of het mogelijk is om mijn moederbord (heb nu H61 board met i7 3770) om te wisselen met deze setup zonder Windows te herinstalleren, als ik de standaard SATA driver gebruik en de SSD indeling van MBR naar GPT omzet (MBR2GPT tool) en dus in UEFI modus zet.

Wat is je budget?
Maximaal 100 euro.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb goede ervaringen met MSI en ASUS. Ik hoef niet teveel poespas of gekke utilities, maar gewoon een goed functionerend moederbord zonder teveel issues

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Voornamelijk gamen en wat officewerk/simpel programmeerwerk. Overclocken ben ik niet geïnteresseerd in

Alvast bedankt

[Voor 19% gewijzigd door serge375 op 14-02-2020 22:37]

• DenHond
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 07-04 23:16
Met dat budget ben je inderdaad gelimiteerd tot de 'MSI B450 xxx pro max' borden (wat op zich niet verkeerd is).
Het zal ook mogelijk zijn om windows niet te herinstalleren (ik dacht dat er tools waren om zonder dataverlies MBR naar GPT om te zetten), maar dat kan ik niet echt aanraden (oude drivers ed die moeilijk kunnen doen met je moederbord/cpu swap). Even snel een backup maken en windows herinstalleren kost hooguit een uurtje en gaat je veel gedoe besparen in de toekomst.

[Voor 12% gewijzigd door DenHond op 15-02-2020 10:24]

• serge375
En als ik het geheugen installeer en op de aangegeven 3200MHz wil laten draaien is het een kwestie van A-XMP aanzetten, Profiel 1 kiezen en dan 3200MHz opgeven (als dat er nog niet als default staat) toch?

• DenHond
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 07-04 23:16
Staan er normaal geen snelheden en timings naast de profielnamen?
Normaal gezien zou je enkel het profiel moeten selecteren dat overeenkomt met je geheugen en verder zou je niets manueel hoeven aan te passen...

• serge375
Nee klopt, dat bedoel ik ook eigenlijk, ik zal het vanzelf wel zien ;)

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True