Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jxx
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online
Weet iemand wat dit vaak in houdt? Ik heb een beamer (lcd) en de bedieningslampjes werken gewoon, maar wanneer je op de aan-knop drukt duurt het even tot er beeld komt (is bij de meeste beamers zo) maar vervolgens komt er beeld, van heel korte duur. Een fractie van een seconde flitst de UI op de muur en vervolgens is het weer weg. Iedere keer dat ik hem aan poog te drukken doet er zich hetzelfde probleem voor. Licht dit aan de voeding? Ligt het misschien aan de ventilatoren die niet aanslaan waardoor de boel uit veiligheid weer afslaat of is het de lamp?

Samenvatting: Bij het aanzetten van de beamer krijg je een fractie van een seconde beeld en vervolgens gaat de lamp weer uit.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wodkabuikje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:27
Het kan eigenlijk alles zijn wat je zelf al aangeeft.

Bij een knetterend geluid is het waarschijnlijk de voeding. Dat lijkt het echter niet te zijn omdat de lamp wel even aan gaat. Als 1 van de ventilatoren dienst weigert dan zal de beamer ook uit veiligheid afslaan.

Krijg je geen foutmelding aan de hand van ledjes?
Hoeveel uren heeft de lamp al gewerkt?
Heb je de lamp visueel bekeken?

niet iedereen heeft een bierbuikje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jxx
  • Niet online
Dan hoogst waarschijnlijk 1 van de ventilatoren ja.

Je ziet geen foutmelding en bliepjes. Maar ik hoor de ventilatoren ook niet een poging doen tot opstarten.

En ik heb hem zo binnen gekregen. De lamp werkt in principe wel, want je ziet een fractie van een seconde de user interface gewoon scherp op de muur, maar het slaat telkens weer af.
En nee, ik heb hem niet open geschroefd, dus alles zit nog zoals het zat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jxx
  • Niet online
Is het aan te raden hem open te schroeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jxx
  • Niet online
Niemand die hier iets van kan maken? Het lijkt zo simpel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:52
Alles is simpel als je het iemand anders op laat lossen... ;)

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jxx
  • Niet online
Ja vandaar dat ik zelf ook altijd mijn expertise ter beschikking stel, maar ik weet niets van beamers

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wodkabuikje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:27
Open schroeven inderdaad. Je haalt dan een soort slede eruit waar de lichtbron in zit. In het midden van de lichtbron zit een staafje. Onderaan dat staafje zit een klein bolletje. Als dat bolletje niet meer rond is dan is het zeer waarschijnlijk een lamp probleem.

Toch denk ik niet dat dat het is omdat de lamp wel heel even opstart. Lijkt me toch nog steeds een soort beveiliging die in werking treedt.

Je zou eens kunnen bellen naar DVS in Almere. Die hebben er veel verstand van.

niet iedereen heeft een bierbuikje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jxx
  • Niet online
Ga ik doen, bedankt
Pagina: 1