Toon posts:

Meerdere resultaten VERT.ZOEKEN in dropdown menu

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag
Hallo,

Ik ben bezig met een excel bestand waarbij ik automatisch als ik de postcode intik de gevraagde stad of gemeente krijg.
Zoals jullie weten kan éénzelfde postcode worden aangewezen aan meerdere dorpen binnen een stad.
Graag zou ik dan ook een dropdown menu krijgen wanneer er meerdere mogelijkheden zijn binnen deze functie.
Momenteel geeft de functie vert.zoeken enkel de eerste mogelijkheid.
Ik heb dit al kunnen omzeilen door een derde kolom met x'en toe te voegen wanneer het gaat om een deelgemeente.
Toch klopt dit nog steeds niet altijd en levert dit enkel een uitroepteken op.

via deze code kreeg ik al een uitroep
=ALS(B29=0;"";ALS(VERT.ZOEKEN(B29;Postcodes!$A$2:$D$309;4)="x";"!";VERT.ZOEKEN(B29;Postcodes!$A$2:$B$309;2:))

(had graag enkele foto's toegevoegd ter illustratie, maar heb hier te weinig 'karma punten' voor :'(

Iemand die hier meer van af weet en me kan helpen _/-\o_

Alvast bedankt voor jullie tijd :D

Relevante software en hardware die ik gebruik
Microsoft Excel

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dix-neuf
  • Registratie: Juli 2018
  • Niet online
Voer als opdracht in een zoekmachine eens in: 'vertikaal zoeken met meerdere resultaten' en je krijgt tal van suggesties/oplossingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@dix-neuf probeerde ik al enkele keren, maar is niet exact wat ik zoek/bedoel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dix-neuf
  • Registratie: Juli 2018
  • Niet online
Bij de resultaten die je bij die zoekopdracht krijgt, zijn er toch een aantal die meerdere resultaten weergeven (maar niet (allemaal) met vertikaal zoeken). Wil je die meerdere resultaten in een drop-downmenu onderbrengen, dan is daarvoor vba vereist.
Overigens gebruik je de vert.zoekenfunctie niet helemaal juist, aan het eind daarvan (na de 4, resp. 2) moet je nog ;0 toevoegen.