Mijn vraag
Hallo,
Ik ben bezig met een excel bestand waarbij ik automatisch als ik de postcode intik de gevraagde stad of gemeente krijg.
Zoals jullie weten kan éénzelfde postcode worden aangewezen aan meerdere dorpen binnen een stad.
Graag zou ik dan ook een dropdown menu krijgen wanneer er meerdere mogelijkheden zijn binnen deze functie.
Momenteel geeft de functie vert.zoeken enkel de eerste mogelijkheid.
Ik heb dit al kunnen omzeilen door een derde kolom met x'en toe te voegen wanneer het gaat om een deelgemeente.
Toch klopt dit nog steeds niet altijd en levert dit enkel een uitroepteken op.
via deze code kreeg ik al een uitroep
=ALS(B29=0;"";ALS(VERT.ZOEKEN(B29;Postcodes!$A$2:$D$309;4)="x";"!";VERT.ZOEKEN(B29;Postcodes!$A$2:$B$309;2:))
(had graag enkele foto's toegevoegd ter illustratie, maar heb hier te weinig 'karma punten' voor
Iemand die hier meer van af weet en me kan helpen
Alvast bedankt voor jullie tijd
Relevante software en hardware die ik gebruik
Microsoft Excel
Hallo,
Ik ben bezig met een excel bestand waarbij ik automatisch als ik de postcode intik de gevraagde stad of gemeente krijg.
Zoals jullie weten kan éénzelfde postcode worden aangewezen aan meerdere dorpen binnen een stad.
Graag zou ik dan ook een dropdown menu krijgen wanneer er meerdere mogelijkheden zijn binnen deze functie.
Momenteel geeft de functie vert.zoeken enkel de eerste mogelijkheid.
Ik heb dit al kunnen omzeilen door een derde kolom met x'en toe te voegen wanneer het gaat om een deelgemeente.
Toch klopt dit nog steeds niet altijd en levert dit enkel een uitroepteken op.
via deze code kreeg ik al een uitroep
=ALS(B29=0;"";ALS(VERT.ZOEKEN(B29;Postcodes!$A$2:$D$309;4)="x";"!";VERT.ZOEKEN(B29;Postcodes!$A$2:$B$309;2:))
(had graag enkele foto's toegevoegd ter illustratie, maar heb hier te weinig 'karma punten' voor
Iemand die hier meer van af weet en me kan helpen
Alvast bedankt voor jullie tijd
Relevante software en hardware die ik gebruik
Microsoft Excel